Καμπάνια ενημέρωσης του κοινού σχετικά με την γραφιστική

Θέματα Ηθικής, Δεοντολογίας, προβληματισμοί και θεωρητικές απόψεις πάνω στην οπτική επικοινωνία.

Δημοσίευσηαπό xhybridfish » 12.06.07, 12:12 pm

με 1000 Έλενα :D
ούτε εγώ είμαι ο γκουρού της τυπογραφίας και του web design, οπότε don't worry lol
xhybridfish
Senior Member
 
Posts: 545
Εγγραφή: 26.09.06, 2:25 pm

Δημοσίευσηαπό specialk » 12.06.07, 12:26 pm

Παιδιά γεια σας και πάλι,

εγώ να πω άλλη μια φορά πως είμαι μέσα, απλά ορίστε μέρος και ώρα και τα λέμε από κοντά.

Καλή συνέχεια σε όλους!
a business of no sign, is a sign of no business...
Άβαταρ μέλους
specialk
Member
 
Posts: 71
Εγγραφή: 25.04.07, 8:55 am
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό zero2one » 13.06.07, 4:21 am

Σιγουρα η συμμετοχη ειναι μικρη αλλα να ξερετε καποιοι σας παρακολουθουμε με ενδιαφερον.

Και οι μη εχοντες χρονο, και οι λιγομιλητοι, και οι νεοπες.
(εγω ειμαι και απο τα τρια 8) )
Staff έγραψε:Όταν παίζεις υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να χάσεις, όταν δεν παίζεις δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να κερδίσεις.
:]-"
Άβαταρ μέλους
zero2one
Member
 
Posts: 141
Εγγραφή: 13.12.06, 11:15 pm
Τοποθεσία: Στο χωνευτηρι...

Δημοσίευσηαπό theosdesign » 13.06.07, 9:18 am

Σιγουρα η συμμετοχη ειναι μικρη αλλα να ξερετε καποιοι σας παρακολουθουμε με ενδιαφερον.

Και οι μη εχοντες χρονο, και οι λιγομιλητοι, και οι νεοπες.
(εγω ειμαι και απο τα τρια Cool )


Thnx m8. Σίγουρα και από τους υπόλοιπους δεν περισσευει και πολύ χρόνος πάντος. Eλπίζω η σιωπηλή συμπαράσταση να είναι μεγαλύτερη από τη φανερή! :lol:
Theo|s Design
graphic+visual designer
Άβαταρ μέλους
theosdesign
Senior Member
 
Posts: 545
Εγγραφή: 12.01.06, 4:41 pm
Τοποθεσία: Ανατολικά της....

Δημοσίευσηαπό IzyRider » 14.06.07, 12:10 pm

Καλημέρα σε όλους!

Είμαι πρόθυμος να συνεισφέρω, αλλά με την προϋπόθεση ότι θα είμαι πιο χαλαρός από τα τέλη του μήνα, αφαιρώντας "ημερομηνιακά" τις 3 πρώτες εβδομάδες, λόγω διακοπών που έχω απόλυτη ανάγκη.

Έτσι ή αλλιώς, εδώ και σχεδόν 2 δεκαετίες δεν έχει γίνει τίποτα ουσιαστικό!
Οπότε, καλύτερα να "σπεύσουμε βραδέως", μήπως και βγάλουμε κάτι της προκοπής.
Αν τελικά πραγματοποιηθεί συνάντηση, καλό θα είναι κάποιος να κρατάει κάποια ενδεικτικά πρακτικά, για να βλέπουμε την πρόοδο μεταξύ συναντήσεων καθώς και προς ενημέρωση απόντων και νέων μελών.

Καλή συνέχεια! :D
Σκέψου, ΠΡΙΝ μιλήσεις... Μετά, είναι αργά...

Α! ναι... υπάρχει και το:
Οι άδειοι τενεκέδες κάνουν περισσότερο θόρυβο...
IzyRider
Site Admin
 
Posts: 1127
Εγγραφή: 24.02.04, 9:51 am
Τοποθεσία: Athens - Hellas

Δημοσίευσηαπό b-positive » 15.06.07, 2:05 pm

IzyRider έγραψε:Καλημέρα σε όλους!
...
Έτσι ή αλλιώς, εδώ και σχεδόν 2 δεκαετίες δεν έχει γίνει τίποτα ουσιαστικό!
Οπότε, καλύτερα να "σπεύσουμε βραδέως", μήπως και βγάλουμε κάτι της προκοπής.
.... :D


Izy, πραγματικά είναι πρόβλημα, ελπίζω να έρθουν κι άλλοι, ότι γίνεται είναι για το καλό.
Άβαταρ μέλους
b-positive
Old Member
 
Posts: 1228
Εγγραφή: 19.07.05, 4:19 pm
Τοποθεσία: athens

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 15.06.07, 2:19 pm

Για να κάνεις καμπάνια ενημέρωσης θα χρειαστεί χρήμα. Για να μαζευτεί χρήμα θα πρέπει να το δώσει κάποιος. Ρεφενέ μεταξύ μας το ξεχνάμε εκτός εάν μιλάμε για καμιά 500ριά έγχρωμες φωτοτυπίες κολλημένες σε κολώνες και τέλος.

Κατα συνέπεια πηγή χρημάτων μπορεί να είναι ιδιώτης-ες (δηλαδή χορηγίες) ή το κράτος / ευρωπαϊκή ένωση με επιχορήγηση. Θα αναφέρω ως παράδειγμα τις διαφημίσεις που κάνουν από κοινού οι εταιρείες παραγωγής, εμφιάλωσης και εμπορίου λαδιού με κοινοτικά κονδύλια.

Για να πάρεις κονδύλιο ή επιχορήγηση από το κράτος ή από την ευρωπαϊκή ένωση πρέπει να βρεθεί πρόγραμμα που να καλύπτει τέτοιες προσπάθειες.

Το vcdc ως Αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία μπορεί (θεωρητικά) να διαχειριστεί μια τέτοια κατάσταση αλλά αυτό προϋποθέτει μια κατάθεση πρότασης.

¶ρα, υπάρχει κάποιο κοινοτικό πρόγραμμα που να δικαιολογεί τέτοιες προωθητικές ενέργειες?
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Δημοσίευσηαπό b-positive » 15.06.07, 2:44 pm

~Themistoklick

Θα μπορούσε να είναι πράγματα που να τρέχουν μέσω web για να αποφύγουμε το όποιο εκτυπωτικό κόστος.

Θα μπορούσε να είναι:

- Ένα site.
- Ένα 15μερο news letter που να προβάλει συναδέλφους, σε μορφή .pdf
- Κάποιες επισκέψεις συναδέλφων στις σχολές.

Αυτά για παράδειγμα, πληρώνονται με τον πολύτιμο χρόνο, και με κάποια χρήματα.
Άβαταρ μέλους
b-positive
Old Member
 
Posts: 1228
Εγγραφή: 19.07.05, 4:19 pm
Τοποθεσία: athens

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 15.06.07, 2:50 pm

Καλή ιδέα αλλά για support. Εκεί θα μπορεί κανείς να βρεί α ν α λ υ τ ι κ ά πληροφορίες. Αλλά το url θα πρέπει να προβληθεί με μια καμπάνια. Καταχωρήσεις, spot κλπ για να είναι αποτελεσματικό.

Μπορούμε να κλείσουμε μια συμφωναία ανταποδωτικής συνεργασίας. Παράδειγμα με ένα περιοδικό: σας σχεδιάζουμε το τάδε project (εξώφυλλο? κάποιο ένθετο? 2-3 καταχωρήσεις?) και μας δίνεται μια ολοσέλιδη για να προωθήσουμε την ενημέρωσή μας.
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Δημοσίευσηαπό b-positive » 15.06.07, 2:57 pm

Themistoklick έγραψε:....

Μπορούμε να κλείσουμε μια συμφωναία ανταποδωτικής συνεργασίας. Παράδειγμα με ένα περιοδικό: σας σχεδιάζουμε το τάδε project (εξώφυλλο? κάποιο ένθετο? 2-3 καταχωρήσεις?) και μας δίνεται μια ολοσέλιδη για να προωθήσουμε την ενημέρωσή μας.


Νομίζω πως Lifo, AV, και άλλα free press, δεν θα έλεγαν όχι.
Άβαταρ μέλους
b-positive
Old Member
 
Posts: 1228
Εγγραφή: 19.07.05, 4:19 pm
Τοποθεσία: athens

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 15.06.07, 2:58 pm

σούπερ
είναι ένα καλό σημείο αναφοράς!
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Δημοσίευσηαπό xhybridfish » 15.06.07, 3:09 pm

από θέμα pr μπορώ κι εγώ να χρησιμοποιήσω επαφές μου ώστε να προχωρήσει η ενημέρωση και στον χώρο του θεάτρου/χοροθεάτρου.
θα τα πούμε και από κοντά και στο meeting.

πολύ χαίρομαι με αυτά που διαβάζω, μπράβο παιδιά! :D :D :D
xhybridfish
Senior Member
 
Posts: 545
Εγγραφή: 26.09.06, 2:25 pm

Δημοσίευσηαπό Justelene » 15.06.07, 3:10 pm

Και στo VELVET!!!!!!!!!

Να γνωρίσω αυτους που το φτιάχνουν και να τους απειλήσω να με βάλουν στην ομάδα τους! χαχαχαχ :lol: :lol:
Everything. Everyone. Everywhere. Ends.
www.statikmotion.com
Justelene
Old Member
 
Posts: 1159
Εγγραφή: 13.12.05, 3:15 am
Τοποθεσία: Under Construction

Δημοσίευσηαπό antonist » 15.06.07, 3:13 pm

και σε αλλα μέσα, αν οργανωθει κάτι καλό που να μην είναι επίδειξη, αλλά ουσία, έχω κάτι στο νου μου :) τα λέμε τότε ;)
AntonisTheodorakis.com

***We are all Stars***
Άβαταρ μέλους
antonist
Site Admin
 
Posts: 6095
Εγγραφή: 30.10.05, 10:18 pm
Τοποθεσία: fresh in Athens :P

Δημοσίευσηαπό xhybridfish » 15.06.07, 3:16 pm

Θεμιστοκλή αν υπάρχει κάποιο κοινοτικό πρόγραμμα που δικαιολογεί μια τέτοια ενέργεια, λογικά θα πηγαίνει μέσω Υπουργείου Πολιτισμού.
Ακόμα χειρότερα, μέσω Οργανισμού Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού, που χειρίζεται ως επί το πλείστον τέτοια κονδύλια, οπότε εκεί θα έχουμε ένα μεγάλο εμπόδιο. :(
xhybridfish
Senior Member
 
Posts: 545
Εγγραφή: 26.09.06, 2:25 pm

Δημοσίευσηαπό tsevis » 15.06.07, 3:28 pm

Παίδες, όμορφα όσα λέτε όμως φοβάμαι πως δεν έχετε στοχεύσει μέχρι τώρα τον πελάτη, αλλά το συνάδελφο.
Στον επιχειρηματία οφείλουμε κάποια στιγμή να μιλήσουμε τη γλώσσα του και στα δικά του μέσα επικοινωνίας.

Τα free press, Δημήτρη μου, δεν έχουν αξιοπιστία στους επιχειρηματίες. Δεν τους επιρεάζουν. Μπορεί να έχουν κάποια (για μένα καμμία, αλλά λέμε τώρα) επιρροή σε κάποιον νέο κόσμο, όμως δεν έχουν κύρος στον οικονομικό κόσμο.
Το ζήτημα είναι να πείσουμε τους σοβαρούς επιχειρηματίες πως η επένδυση στο καλό design επιστρέφει πολλαπλά.
Πως Good Design = Good Business.
Είτε μας αρέσει, είτε όχι, οι επιχειρηματίες αδιαφορούν πλήρως για τη θεωρία χρώματος και την αισθητική.
Άσε που δεν είμαι καθόλου σίγουρος πως η δουλειά μας πάντα είναι good business. Βλέπω συχνά παραδείγματα, που εμείς επαινούμε, να αποτυγχάνουν επικοινωνιακά.

Η ταπεινή μου γνώμη λοιπόν είναι να μελετήσουμε τη γλώσσα αυτών των ανθρώπων και να αναζητήσουμε το δίαυλο για να περάσουμε το μήνυμά μας. Που θα πρέπει να μιλάει για το προσδοκώμενο κέρδος.
Αυτό είναι το μήνυμα. Και τα μέσα είναι τα οικονομικά έντυπα και οι δίαυλοι επικοινωνίας των επιχειρήσεων.
Τα υπόλοιπα είναι πολύ όμορφα, απλά δουλεύουν σε άλλη κατεύθυνση.
Και αυτή οφελεί συνολικά την κοινωνία, όμως δεν είναι αυτό που λέει ο τίτλος του thread.

Εννοείται πως είμαι φίλος όποιας προσπάθειας. Απλά πιστεύω πως δεν έχει νόημα να κάνουμε ένα από τα γνωστά happening της κοινότητας και να το βαφτίσουμε αυτή τη φορά "άνοιγμα προς τις επιχειρήσεις". Θα λέμε απλά ψέματα.

Χαιρετισμούς

Χ.
******************************
Good design = Good business
******************************
We'll always be together
Together in Electric Dreams
Άβαταρ μέλους
tsevis
Master Member
 
Posts: 6735
Εγγραφή: 26.04.04, 11:27 pm
Τοποθεσία: Pacific Ocean! (in my dreams)

Δημοσίευσηαπό b-positive » 15.06.07, 4:04 pm

tsevis έγραψε:......

Αυτό είναι το μήνυμα. Και τα μέσα είναι τα οικονομικά έντυπα και οι δίαυλοι επικοινωνίας των επιχειρήσεων.
Τα υπόλοιπα είναι πολύ όμορφα, απλά δουλεύουν σε άλλη κατεύθυνση.
....



Συμφωνώ απολυτα Χάρη, χωρίς στόχους δεν προχωράς, και μην πιάνεσαι απο τα free press, κουβέντα γίνεται.
Άβαταρ μέλους
b-positive
Old Member
 
Posts: 1228
Εγγραφή: 19.07.05, 4:19 pm
Τοποθεσία: athens

Δημοσίευσηαπό tsevis » 15.06.07, 6:57 pm

b-positive έγραψε:
tsevis έγραψε:......

Αυτό είναι το μήνυμα. Και τα μέσα είναι τα οικονομικά έντυπα και οι δίαυλοι επικοινωνίας των επιχειρήσεων.
Τα υπόλοιπα είναι πολύ όμορφα, απλά δουλεύουν σε άλλη κατεύθυνση.
....



Συμφωνώ απολυτα Χάρη, χωρίς στόχους δεν προχωράς, και μην πιάνεσαι απο τα free press, κουβέντα γίνεται.


Γεια σου Δημήτρη μου.

Δεν έχω κάποιο πρόβλημα με αυτό που είπες. Το κάθε άλλο. Ούτε φυσικά έχει να κάνει η παρατήρησή μου με σένα ή κάποιο άλλο φίλο.
Ούτε και την κουβέντα επιδιώκω να σταματήσω. Απολύτως το αντίθετο.
Κι ελπίζω να μην χρωματίστηκε έντονα το προηγούμενο ποστ μου.
Το γράφω πολύ ήρεμα. Σαν να λέγεται με χαμηλή φωνή.

Απλά γράφω όσα έγραψα και όσα ακολουθούν επειδή φοβάμαι, πως η κουβέντα για άλλη μια φορα χάνει τον προσανατολισμό.
Και δεν μιλάω για σένα, Δημήτρη μου, αλλά σχεδόν για όλους όσους έχουν συμμετάσχει με τις καλύτερες των διαθέσεων.

Στην ουσία έχετε περιγράψει άλλη μία πολιτιστική εκδήλωση, αλλά όχι μια κλαδική προβολή. Ή έστω όχι μια στοχευμένη και ευθεία προβολή.

Ας γράψω τα αυτονόητα, παρότι πιστεύω πως δεν χρειάζεται:
Εννοείται πως όσα είπε η φίλη μας η Έλενα για τη νέα γενιά, όσα λέτε για εκθέσεις και επιχορήγηση από το ΥΠ.ΠΟ, η επαφή με συγγενείς δημιουργικές κοινότητες κλπ είναι χρήσιμη. Καμμία αντίρρηση. Και σε όλες αυτές καλό είναι να συμμετέχουμε και να βοηθάμε. Εννοείται.
Ευτυχώς άλλωστε αυτό κάνουμε.

ΟΜΩΣ...

Εδώ πιστεύω πως μιλάμε για μια επίθεση επικοινωνίας προς το κόσμο των επιχειρήσεων.
Μιλάμε για τους πελάτες μας. Μιλάμε λοιπόν για οικονομικές σχέσεις. Οφείλουμε να δούμε άλλες στρατηγικές και άλλες δράσεις. Αν φυσικά θελουμε να κάνουμε κάτι τετοιο.

Σε περιοδικα όπως το HOW, το STEP by STEP και το Communication Arts έχουν γραφεί αναρίθμητα άρθρα αυτού του είδους. Μιλούν για άντληση επιχειρημάτων από περιδικά όπως ο Economist, το Fortune ή το Ηarvard Business Review.
Διότι η πλάκα είναι πως σε αυτές τις βίβλους των οικονομικών το design εξυμνείται. Προβάλλεται ως συγκριτικό πλεονέκτημα και ως μοναδικό στοιχείο διαφοροποίησης των επιχειρήσεων.
Οι Financial Times βγάζουν μια εξαιρετική ετήσια έκδοση αφιερωμένη στο ρόλο του design στη σύγχρονη οικονομία. Και αυτή διαβάζεται από επιχειρηματίες και στελέχη. Νομίζω πως εκεί υπάρχουν τα επιχειρήματά μας. Όχι στα κείμενα της Lupton ή του Garland. Κι εννοείται πως αυτοί είναι οι ήρωές μου, έτσι;

Ειδικά σε αγορές της Ευρώπης και της Αμερικής, που δεν μπορούν να έχουν τις τιμές των ασιατικών το Design λέγεται πως είναι η μόνη μας γραμμή άμυνας.
Αρθρογράφοι δικών μας περιοδικών όπως oι Sheree Clark και Shel Perkins προσπαθούν να πείσουν τους designer πως αν θέλουν να επιτύχουν επιχειρηματικά οφείλουν να επικοινωνήσουν πραγματικά με τους πελάτες τους.
Χαρακτηριστικά μπορεί να διαβάσει κανείς πως "όταν μιλάμε για συμβολισμούς χρωμάτων, ή ακόμη χειρότερα για σημειολογία γραμματοσειρών, οι πελάτες μας χασμουριόνται αν δεν απογοητεύονται. Αυτό που θέλουν να ακούσουν είναι να τους λέμε για στρατηγικές και πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού".

Ξέρετε όλοι πόσο αγαπώ τη θεωρία και το design. Και εννοείται πως όταν βρισκόμαστε μεταξύ μας χρειάζεται να μιλάμε και να επιμορφωνόμαστε για τα δικά μας πάθη. Όμως και οι επιχειρηματίες έχουν τα δικά τους. Αν τους θέλουμε, πρέπει να αποδείξουμε πως μπορούμε να τους βοηθήσουμε να πετύχουν τους στόχους τους. Όχι κάτι άλλο.
Τα άλλα είναι για τα συνέδρια, τις εκθέσεις, τις σχολές, τις παρέες κλπ.
Άλλωστε μελετώντας τις δύο πλευρές μπορούμε να διατυπώσουμε τεκμηριωμένες απόψεις για τον οικονομικό ρόλο της αισθητικής. Απλά συχνά, πολλοί designer δεν έχουν καν κατανοήσει αυτό το ρόλο.

Και κάτι ακόμη:
Το μεγαλύτερο και δυσκολότερο στοίχημα για μια τέτοια προσπάθεια είναι να ορίσουμε τι είναι καλό design. Διότι προφανώς αυτό οδηγεί στις καλές business. Φοβάμαι πως δεν έχουμε εύκολη δουλειά εδώ. Διότι τα κριτήρια με τα οποία χώροι όπως ο ακαδημαϊκός, ή και απλά το σινάφι μας, αξιολογούν το design είναι συχνά μακρυά από την επιχειρηματική θεώρηση.

Αυτά για την ώρα.
Πιστεύω πως το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να συνεχίσουμε το brain storming. Δική μου διάθεση ήταν - παρότι δεν είμαι καθόλου καλός σε αυτά - να μας στρέψω και προς τα επιχειρηματικά. Ίσως γιατί αυτά νιώθω πως λείπουν και σε μένα.
Προσωπικά, θα ήθελα να έβρισκαν το χρόνο να πουν δύο λόγια άνθρωποι του μάνατζμεντ ή του μάρκετιγκ. Ο Χρήστος ο Σαββίδης για παράδειγμα μας έχει συχνά ρίξει από τα σύννεφα, και καλά έχει κάνει.

Χαιρετισμούς σε όλους και καλό ΣΚ.

Χ.
******************************
Good design = Good business
******************************
We'll always be together
Together in Electric Dreams
Άβαταρ μέλους
tsevis
Master Member
 
Posts: 6735
Εγγραφή: 26.04.04, 11:27 pm
Τοποθεσία: Pacific Ocean! (in my dreams)

Δημοσίευσηαπό Staff » 15.06.07, 10:37 pm

Ο Χάρης τοποθετήθηκε αρχίζοντας με ένα ΟΜΩΣ.
‘Ολα αυτά που πολύ σωστά (κατά την προσωπική μου άποψη) λεει δυστυχώς είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου.

Εμείς.
Ποιοι ήμαστε εμείς;
Ήμαστε όλοι οι γραφίστες αυτής της χώρας;
Από τον γραφίστα που δουλεύει σε ένα μικρό τυπογραφείο ή σε ένα φωτοτυπάδικο μέχρι τον art director μεγάλης διαφημιστικής; από τον freelancer μέχρι τον ιδιοκτήτη ενός μικρού ή μεγάλου δημιουργικού γραφείου; από τον Ακαδημαϊκό μέχρι τον αυτοδίδακτο;
Πως είναι δυνατόν όλοι εμείς να βάλουμε ένα κοινό στόχο, ενώ δεν έχουμε κοινά συμφέροντα;
Πως μπορώ να πείσω τον κακοπληρωμένο γραφίστα των 520€ να παράγει υψηλής ποιότητας design; Και το αντίθετο πως μπορώ να πείσω τον εργοδότη του να του δώσει 900 ή 1000 ή παραπάνω γιατί αυτό που κάνει δηλωμένος σαν γραμματέας δεν είναι κάτι τυχαίο αλλά απαιτεί συνεχή ενημέρωση, διάβασμα, κόπο και προπάντων χρόνο;

Αυτοί
Ποιοι είναι οι πελάτες μας:
Αυτοί που διαβάζουν περιοδικά όπως ο Economist, το Fortune ή το Ηarvard Business Review, γνωρίζουν πολύ καλά την αξία του design και την χρυσοπληρώνουν σε διαφημιστικές μεγαθήρια αλλά δυστυχώς δεν είναι και δεν πρόκειται να γίνουν πελάτες στους περισσότερους από εμάς.
Με ποιόν τρόπο λοιπόν μπορούμε να προσεγγίσουμε τον μικρομεσαίο πελάτη που είναι ουσιαστικά και το target group για την πλειοψηφία των γραφιστών;
Πως θα τον πείσουμε να επενδύσει στο design και μάλιστα στο καλό άρα ακριβό όταν όλοι μας γνωρίζουμε την γενική κατάσταση που επικρατεί στην αγορά;

Το όλο εγχείρημα είναι δύσκολο και πολύπλοκο και σίγουρα θέλει πολύ συζήτηση για να καταλήξει σε μια εφαρμόσιμη και ουσιαστική λύση.

Σίγουρα όμως αξίζει τον κόπο.

Kαλό σας βράδυ!

:]-¨
Άβαταρ μέλους
Staff
Old Member
 
Posts: 1897
Εγγραφή: 23.07.05, 12:32 pm
Τοποθεσία: saLLonica

Δημοσίευσηαπό xhybridfish » 16.06.07, 11:25 am

Θα έλεγα ότι είναι πιο σκόπιμο να αντιμετωπίσουμε την γραφιστική σαν αντικείμενο, όχι σαν πρόσωπα.
Δηλαδή ποιος είναι ο ρόλος της γραφιστικής και της οπτικής επικοινωνίας.
Αυτό πιστεύω είναι που ΔΕΝ γνωρίζει το κοινό.

Ιατρική γνωρίζουμε τι είναι? Ναι.
Τυπογραφία γνωρίζουμε τι είναι? Ναι.
Λογιστική? Ναι.
Κλπ, κλπ.
Γραφιστική? Οχι.

Όταν λέω ότι είμαι γραφίστας, πχ σε ένα ταξί, μου λέει "α, καλλιτέχνης".
Καμία επαφή..
Σε επαγγελματικό περιβάλλον "α, τρελλαμένος κι εσύ, όσοι γραφίστες έχω γνωρίσει είναι τρελλαμένοι". :shock:
Δηλαδή όλη αυτή η φλου αρτιστίκ (sic) αντίληψη ή το άλλο άκρο, ότι απλά καθόμαστε σε μια οθόνη και κάνουμε κάτι που το κάνει και ο 13χρονος ξάδερφος, αυτά πιστεύω ότι είναι το πρόβλημα.
Δεν είμαστε ούτε καλλιτέχνες, ούτε τυχαίοι.
Είμαστε επαγγελματίες με αντικείμενο την οπτική επικοινωνία.
Το τι είναι οπτική επικοινωνία, με αυτές τις βάσεις, θα ήταν πολύ πιο εύλογο να είναι το θέμα μας στην συγκεκριμένη κίνηση.

Μιλαμε για δικαιώματα (σχετικά με ένωση κλπ), αλλά πως να διεκδικήσουμε κάτι, την στιγμή που δεν έχουμε ουσιαστική υπόσταση σαν αντικείμενο ασχολίας στην συνείδηση του κόσμου.

Με αυτήν την προσέγγιση, δεν θίγεται ούτε ο μεγαλο-designer, ούτε ο γραφίστας στο τυπογραφείο, ούτε κανείς.
Το συμφέρον μας είναι κοινό και ένα. Να γνωρίζει ο κόσμος τι κάνουμε.

Δεν μπαίνουμε σε πολιτικές κοστολόγησης, διαφήμιση και διαχωρισμό συναδέλφων κλπ.
Αφενός σχετικά με κοστολόγηση, δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν καλούπια και χρυσές τομές και αφετέρου για τους συναδέλφους μας, αν θέλουν διαφήμιση, υπάρχουν καταπληκτικές εταιρείες PR.

Οι πελάτες μας, άσχετα με το status τους, αν ενημερωθούν σωστά για θέματα οπτικής επικοινωνίας, τότε (λέω εγώ) θα έχουν άλλη αντίληψη για το επικοινωνιακό τους υλικό, γιατί θα συνειδητοποιήσουν ότι δεν τα φτιάχνουν απλά επειδή όλοι έχουν, αλλά γιατί έχουν ουσιαστικό ρόλο για την ύπαρξή των ίδιων στην αγορα.

:)
xhybridfish
Senior Member
 
Posts: 545
Εγγραφή: 26.09.06, 2:25 pm

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο X.I Οπτική Επικοινωνία. Ηθική, Δεοντολογία, προβληματισμοί, απόψεις

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

Visual Communication Designers Club

Το Visual Communication Designers Club, το μεγαλύτερο Ελληνικό online design forum, αποτελεί μια Ελληνική κοινότητα σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας, υπό την ευρύτερη έννοια του όρου, θέλοντας να συμπεριλάβει στα μέλη της κάθε ειδικότητα και βαθμίδα όσων σπουδάζουν ή εργάζονται στον χώρο της επικοινωνίας, έντυπης, διαδικτυακής, τρισδιάστατης ή εφαρμογών πολυμέσων

cron