ΕΒΓΕ 2006

Ανακοινώσεις, νέα, δελτία τύπου, διαγωνισμοί, εκδηλώσεις, εκθέσεις.

Δημοσίευσηαπό tsevis » 03.04.06, 4:44 pm

demetrios έγραψε:Αγαπητέ Χάρη

Κατά κάποιο τρόπο είμουν αρκετά σίγουρος ότι θα πέρναγα πολύ ώρα μέσα στο vcdc σήμερα :) .


Φίλε Δημήτρη.
Δυστυχώς, το ήξερα κι εγώ. Φοβόμουν πως θα χάσουμε χρόνο, λέγοντας πράγματα που είναι γνωστά (σε εμάς τουλάχιστον) και ας έχουμε πολλή δουλειά και κυρίως έχουμε βαρεθεί να τα επαναλλαμβάνουμε.
Από την άλλη, δεν θα είναι η πρώτη φορά που καλούμαστε να αποδείξουμε πως δεν είμαστε ελέφαντες. Όσο για σένα, δεν θα πείραζε να αφιερώσεις και λίγο περισσότερο χρόνο στο vcdc και μετά από κάποια εκδήλωσή σου.

demetrios έγραψε:Νομίζω ότι ούτε ένας άνθρωπος μέσα σε αυτό το thread δεν είπε ότι κακώς συζητούνται όσα συζητούνται. Τουναντίον, καλό είναι να "βγαίνουν" όλα σε κοινή θέα...


Χαίρομαι που συμφωνούμε. Αλλά κάποιες γνώμες, καθόλα σεβαστές (αμάν αυτές οι παρεξηγήσεις), όπως της Olga_p και του Penlix, είχαν το στοιχείο του εφόσον είναι κάτι θετικό, μην το πυροβολείτε. Ή τουλάχιστον έτσι το εξέλαβα εγώ. Και δεν βλέπω γιατί είναι πυροβολισμός μια γνώμη. Εδώ έχουμε όλοι από μία.
Και ο/η BOLD έγραψε μια γνώμη και ρώτησε κάτι. Θα μπορούσε και να το κάνει επώνυμα, αλλά δεν νομίζω πως έθιξε κάποιον ή πως ήταν προσβλητικός. Άλλωστε ό,τι ρωτούσε ισχύει. Τουλάχιστον μέχρι πέρσι.

demetrios έγραψε:Για το θέμα της εικονογράφησης άρθρου 2003 δεν θα επιμείνω (για να είμαι ειλικρινής δεν έχω το περιοδικό στα χέρια μου), αν υπάρχει εδώ κάποιος από την κριτική επιτροπή εκείνη, ας υπερασπιστεί την απόφασή του...


Εγώ ανέφερα κάποια παραδείγματα που είναι τρανταχτά. Και που μπορώ να υπερασπιστώ με επιχειρήματα. Μόνο οι κριτές τελικά ξέρουν τι έγινε κι εσύ που ήσουν εκεί. Πρόσεξε όμως. Το να μην παραθέτεις τα έργα που συμμετείχαν δεν βοηθάει σε αυτή την κατεύθυνση.

Δεν σε κατηγορώ όμως για κάτι από όλα αυτά, πέρα από τη μέθοδο.
Δεν φταις εσύ που κάποιος δεν κατάλαβε κάτι. Ούτε αν δεν ήταν δίκαιος. Επειδή έχουμε μιλήσει τόσα χρόνια και κατ'ιδίαν γνωρίζεις περιπτώσεις πολλές ακόμη με δουλειές που είναι copy-paste, με δουλειές που κατά λάθος πήραν έπαινο ή βραβείο κλπ κλπ... Φυσικά και δεν φταις εσύ σε όλα. Δεν μπορείς να ξέρεις, ούτε εσύ, ούτε οι κριτές αν κάποιος αντιγράφει μια δουλειά και μετά τη στέλνει και για βραβείο. Ούτε έχεις ευθύνη αν κάποιος βλέπει στον Άγιο της τελευταίας στιγμής έργο της εκκλησίας. Σε αυτό ευθύνεται μόνον ο ίδιος.
Το πρόβλημα όμως είναι όταν εκείνος είναι 1 στους 4 ή στους 5. Ή 2-3 στους 7. Εκεί είναι πρόβλημα.

Και ως έχοντας συμμετάσχει σε επιτροπή, μαρτυρώ κι εγώ υπέρ σου πως όχι μόνο δεν αναμιγνύεσαι, αλλά έχεις προσπαθήσει να παρέμβεις και πυροσβεστικά. Και έχεις δείξει σωστό χαρακτήρα, τουλάχιστον στην περίπτωση που ήμουν παρών. Και με το παραπάνω.

Υπάρχουν όμως και φορές που έχεις δώσει λάθος κατεύθυνση. Όπως στην περίπτωση του εξωφύλλου βιβλίου κλπ που δεν έχει νόημα να το ανοίξουμε ως θέμα.

demetrios έγραψε:Σαφώς δεν χωρά αμφιβολία ότι μεγάλες κριτικές επιτροπές μειώνουν την πιθανότητα "παρατράγουδων", όμως δική μου δουλειά είναι να βρίσκω τη χρυσή τομή οργάνωσης/λειτουργικότητας και νομίζω ότι εδώ που στεκόμαστε είμαστε σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο. Το ίδιο ακριβώς πιστεύω για το χρόνο.


Εδώ διαφωνώ. Τι να κάνουμε;
4 ή 5 άτομα είναι ελάχιστα. Κατανοώ το πρόβλημα του να βρεις πολλούς κριτές, αλλά δεν το συμμερίζομαι. Όταν υπάρχουν 4 μόνο κριτές 1 είναι υπέραρκετός για να ανατραπεί ένα αποτέλεσμα. Πώς θα το κάνουμε;
Και επίσης πιστεύω πως στην Ελλάδα έχουμε πάρα μα πάρα πολλούς αξιόλογους ανθρώπους. Ίσως μάλιστα αν πλησιάζονταν να είχες και περισσότερες και καλύτερες συμμετοχές και στα ΕΒΓΕ. Και ίσως αν δεν υπήρχαν τα παραπάνω αρνητικά παραδείγματα να βλέπαμε όλο και περισσότερο κόσμο να έστελνε τη δουλειά του στα ΕΒΓΕ.

demetrios έγραψε:Εγώ προσωπικά, εκτός από το να παρατηρώ τι γίνεται με τις κριτικές επιτροπές των ΕΒΓΕ, έχω λάβει μέρος σε Κριτικές Επιτροπές 4 διαφορετικών θεσμών (ανάμεσά τους τα Εpica και τα New York Festivals). Σε διαβεβαιώνω ότι οι κριτικές επιτροπές των ΕΒΓΕ έχουν την καλύτερη δυνατή σχέση χρόνου/συμμετοχής.
Σαφώς και ιδανικά θα έπρεπε ένα έργο να "εξετάζεται" για πέντε ώρες μόνο του. θα ήταν πιο σωστά τα αποτελέσματα. Όμως όλοι οι διαγωνισμοί του κόσμου έχουν και την παράμετρο του εφικτού το οποίο οφείλουν να τηρούν.


Δεν διαφωνώ καθόλου μαζί σου. Θα σε υπερασπιστώ μάλιστα εδώ. Σε κάθε διαγωνισμό υπάρχουν παρατράγουδα και προβλήματα. Θυμάμαι χαρακτηριστικό γράμμα στο Communication Arts, καθόλα σοβαρή έκδοση, όπου αναγνώστης παρατηρούσε πως κάθε χρόνο οι βραβευμένοι σε κάποιο Annual συνδέονται σε ποσοστά απαράδεκτα μεγάλα με τους κριτές.
Υπάρχει όμως μία διαφορά. Το Communication Arts παραθέτει πάρα πολύ μεγάλο αριθμό έργων που συμμετείχαν. Έτσι φαίνεται στον καθένα και η όποια κρίση. Και θυμάσαι πως η παράθεση και άλλων έργων ήταν μια δική μου πρόταση από τα πρώτα χρόνια του θεσμού. Άσχετα, βέβαια, που σε κάποιες κατηγορίες αυτές οι παραθέσεις είναι μηδενικές.

Γίνονται πάντως παντού λάθη και παρατράγουδα και έχεις δίκιο.
Σε κάποιο άλλο thread είχα παραθέσει την άποψη κάποιου κριτή της AIGA που είχε δηλώσει πως έχει σοβαρά προβλήματα συνείδησης συμμετέχοντας σε μια κριτική επιτροπή.
Και προσωπικά, έχω αισθανθεί ανάλογα, όταν κλήθηκα να κρίνω εργασίες που ήθελα πολύ περισσότερο χρόνο για να κατανοήσω, αλλά έβλεπα και από κάποιους συνκριτές, οι οποίοι - ως γνωρίζεις - είναι και φίλοι μου, να μην έχουν γίνει στοιχειωδώς κατανοητές.

Δεν λέω λοιπόν πως τα ΕΒΓΕ είναι κατώτερα ή ανώτερα άλλων διαγωνισμών. Μια χαρά είναι, συγκριτικά μιλώντας. Όμως - όπως κάθε διαγωνισμός - έχουν στοιχεία που χρίζουν έντονης κριτικής και φυσικά προβληματισμού ανάλογου με τον κριτή της AIGA (Θα προσπαθήσω να βρω αργότερα το thread).

demetrios έγραψε:Αναφορικά με το θέμα της αιγίδας δεν θα σου απαντήσω, γιατί παρεξήγησες το θέμα της "προσωπικής πικρίας" και άρα πήγες (και μάλιστα με επιθετικότητα) αλλού. Δεν αναφερόμουν σε εσένα, αλλά σε εμένα. Αν κατανοώντας αυτό θέλεις να επεκταθούμε, ευχαρίστως...


ΟΚ then. Τώρα γιατί αντιλαμβάνεσαι ως επιθετικότητα την αντιστοιχία παρελθόντος παρόντος, δεν το καταλαβαίνω. Εμένα με χαλάνε τέτοια φαινόμενα. Είναι όπως και να το κάνουμε δείγματα περίεργα, αν μη τι άλλο. Anyway...
Αν θέλεις μας εξηγείς τι ρόλο παίζουν όλες αυτές οι αιγίδες. Όταν μάλιστα δεν έχουν κάποια πρακτική αξία. Και όταν μάλιστα πέραν της ΕΓΕ (με το όποιο παρελθόν) έχουν και άλλα προβλήματα.
Καλό είναι να ακούγεται κάτι όμορφα. Ακόμη καλύτερο όμως είναι να έχει και υπόσταση κάτι, πέραν των λόγων.

demetrios έγραψε:Με τα υπόλοιπα συμφωνώ

φιλικά
Δημήτρης


Άκουσε, Δημήτρη.
Μπορείς και να συμφωνείς και να διαφωνείς. Δεν έχω πρόβλημα. Κουβέντα κάνουμε.
Τα ΕΒΓΕ είναι μια ιστορία που εσύ ξεκίνησες και έχεις την όποια δική μου θετική εκτίμηση για αυτό. Μπορείς να τα πας όπου θέλεις, να καλείς όποιους θέλεις και να αγνοείς όποιους επίσης θέλεις. Μπορείς να έχεις όποια αιγίδα ή ό,τι άλλο θέλεις. Δικαίωμά σου και δεν θα σε πείσω για το αντίθετο. Απλά εγώ έχω τη γνώμη μου για το αποτέλεσμα και την όλη ιστορία. Και μου αρέσει να την λέω όπως ακριβώς είναι. Ούτε ωραιοποιημένη, ούτε πιο έντονη. Διότι έτσι είμαι σίγουρος πως υπάρχει καλύτερη επικοινωνία τελικά.

Πάντως εγώ θα ήθελα να κλέισω με κάτι θετικό. Που γνωρίζεις πως στο έχω προτείνει πάμπολες φορές.
Πέρα από τα όποια βραβεία, τα οποία - καλώς ή κακώς - οι πελάτες μας αγνοούν και δεν τους δίνουν αξία ο κλάδος μας χρειάζεται μια άλλη προβολή. Χρειάζεται εξωστρέφεια. Χρειάζεται αντί να ασχολούμαστε με το αν καλώς ή κακώς πήρε κάποιος ένα βραβείο να δούμε πως είναι δυνατόν να βγάλουμε σαν κλάδος περισσότερα χρήματα και όχι μια ψευδεπίγραφη δόξα.
Πιστεύω λοιπόν πως είναι περισσότερο από ποτέ επιβεβλημένες οι εκδόσεις με θεματικές ενότητες και σοβαρότατο curation γύρω από συγκεκριμένες επικοινωνιακές ανάγκες. Οι έλληνες επαγγελματίες του design χρειάζονται ένα χώρο - μέσο για να επικοινωνήσουν με τους πελάτες τους ή τους μελλοντικούς πελάτες τους.
Χρειαζόμαστε λοιπόν να παρθούν πρωτοβουλίες ωστε να εκδοθούν (αναλογικά και ψηφιακά) who is who και άλλα directory. Ως vcdc έχουμε σχεδιάσει και θα προχωρήσουμε τέτοιου είδους πρωτοβουλίες. Όχι με κρίση και επιτροπές και αιγίδες. Εμείς έχουμε προκρίνει περισσότερο την αυτοοργάνωση παρά τον όποιο ελιτισμό. Όποιος θέλει να βοηθήσει είναι καλοδεχούμενος.

Καλή συνέχεια.

Χ.
******************************
Good design = Good business
******************************
We'll always be together
Together in Electric Dreams
Άβαταρ μέλους
tsevis
Master Member
 
Posts: 6735
Εγγραφή: 26.04.04, 11:27 pm
Τοποθεσία: Pacific Ocean! (in my dreams)

Δημοσίευσηαπό kassavetis » 03.04.06, 5:17 pm

Καλημέρα σε όλους σας, καλό μήνα,
και συγχαρητήρια στους φετινούς βραβευθέντες.

Ως μέλος της φετινής κριτικής επιτροπής γραφιστικής των ΕΒΓΕ,
απέφυγα μέχρι τώρα να τοποθετηθώ επί του θέματος.
Τώρα που ο ρόλος μας τελείωσε, μπορώ να εκφράσω τις απόψεις μου.
Στο δια ταύτα λοιπόν:


1. Απορίες για τη διοργάνωση

Μου είναι ειλικρινά δύσκολο να αντιληφθώ την διατύπωση ξανά και ξανά των ίδιων αποριών και ερωτημάτων για τη διοργάνωση. Όποιος ρωτάει κάτι κάθε φορά, καλό θα ήταν πρώτα να διαβάζει το thread. Ο Δημήτρης και ο Θεμιστοκλής έχουν ήδη απαντήσει στα περισσότερα ερωτήματα κατ’ επανάληψη. Χαρά στο κουράγιο σας παιδιά. (Δεν αναφέρομαι σε φρέσκιες απορίες ή προτάσεις. Αυτές καλά κάνουν και τίθενται. Επιβάλλεται!)


2. Οι κριτικές επιτροπές και η αξιοπιστία τους

Η φετινή μου εμπειρία, απλά επιβεβαίωσε αυτά που λέει και ξαναλέει ο Δημήτρης Φακίνος. Δεν είμαστε όλοι άγιοι, ούτε είμαστε όλοι αλάνθαστοι και ανεπηρέαστοι. Ως άτομα. Οι επιτροπές όμως λειτουργούν συνθετικά. Φέτος, είχαμε και εντάσεις και διαφωνίες και αντιπαραθέσεις και ομοφωνίες. Αυτή όμως είναι η ουσία της δημοκρατικής και πλουραλιστικής κρίσης. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργική σύνθεση όλων των τάσεων. Αυτό δε σημαίνει ότι όλα έγιναν σωστά. Ίσως έγιναν και λάθη. Αλοίμονο όμως. Αλάνθαστος είναι μόνο αυτός που δεν κάνει τίποτα!

Για τον αριθμό των μελών, ναι, ο Χάρης έχει δίκιο. Στην εικονογράφηση και το web νομίζω, ότι πρέπει να αυξηθεί ο αριθμός των μελών (αν και δεν είχα εμπειρία, γιατί ήμουν στη γραφιστική, αισθάνομαι ότι μια μεγαλύτερη ομάδα απορροφάει καλύτερα τα ατοπήματα). Ο χρόνος δεν ήταν υπερακετός, ήταν όμως αρκετός για να εξασφαλίζεται μια βάση αξιοπιστίας και αντικειμενικότητας. Δεν θυμάμαι να χρειάστηκε να σταθούμε κάπου περισσότερο και να το ξεπετάξαμε γιατί δεν προλαβαίναμε. Περισσότερος χρόνος βέβαια θα ήταν πολύτιμος για μια εξονυχιστική αξιολόγηση. Είναι όμως αυτό το ζητούμενο; Η επικοινωνική επιτυχία, δεν φαίνεται με την πρώτη ματιά; Αν χρειάζεται εμβάθυνση για να καταλάβεις κάτι, μήπως χάθηκε το παιχνιδι;


3. Η ουσία των ΕΒΓΕ

Για την αξία του θεσμού και των βραβείων, με καλύπτει απόλυτα η τοποθέτηση της Όλγας.

Θα ήθελα να αναφέρω και την προσωπική μου εμπειρία από τον θεσμό, που είναι ενδεικτική και της αξιοπιστίας του. Όταν πήρα το δικό μου ΕΒΓΕ το 2004, στην ουσία δεν με γνώριζε κανείς συνάδελφος, και δεν ήξερα επίσης κανέναν. Έστειλα, σεμνά και φοβισμένα, τρεις δουλείες μου, και τις ξέχασα, επιστρέφοντας στη μοναξιά της Τρίπολης. Μια μέρα, χτύπησε το τηλέφωνο και κάποιος ευγενικός κύριος (μάλλον ο Φακίνος ήταν, αλλά ήμουν τόσο ψαρωμένος που δεν ρώτησα καν ποιος είναι) μου ανακοίνωσε ότι έχω κερδίσει ένα ΕΒΓΕ και πρέπει να πάω στη τελετή απονομής. Και πήγα. Μόνος, ανάμεσα σε αγνώστους και σε ιερά τέρατα της ελληνικής γραφιστικής (ήταν εκεί και ο Δημήτρης Αρβανίτης - τι συγκίνηση!).

Σήμερα, μετά από δυο χρόνια, τα πράγματα είναι για μένα διαφορετικά. Και εκεί βρίσκεται η «υπερβατική» αξία των ΕΒΓΕ. Ο θεσμός, μέσα από την καλλιτεχνική άμιλλα, αποτελεί τον ευγενικό τόπο συνεύρεσης των Ελλήνων δημιουργών οπτικής επικοινωνίας. Ο διαγωνισμός αποτελεί πεδίο συνάντησης και ανταλλαγής δημιουργικότητας, εκτονώνει την σχετικά κομπλεξική και εσωστρεφή κοινωνικότητα των γραφιστών, φέρνει σε επαφή συναδέλφους από κάθε γωνιά της Ελλάδας, συμπυκνώνει τις τάσεις του ελληνικού design. Αν θέλετε να είναι ακόμη πιο μαζικός και αντιπροσωπευτικός, στείλτε απλά περισσότερες δουλειές.

Γιατί, τελικά, κάτι τέτοιο είναι τα ΕΒΓΕ: το διαγωνιστικό ανάλογο του vcdc.
Και όλοι εμείς που συναντιώμαστε σε αυτό το φόρουμ, ανταλλάσουμε απόψεις, εκθέτουμε τη δουλειά μας, διαφωνούμε και κρίνουμε (και άρα είμαστε ανοιχτοί στη δημόσια συζήτηση χωρίς προαπαιτούμενα), οφείλουμε να κατανοούμε και να υποστηρίζουμε τέτοιες πρωτοβουλίες, με πάθος και συνέπεια. Γιατί η λογική και η δομή των ΕΒΓΕ εξυπηρετεί ανάλογους στόχους. Αν κάποιους τους χαλάει το διαγωνιστικό στοιχείο -γιατί από εκεί, κατά την ταπεινή γνώμη μου- ξεκινάνε οι γκρίνιες, αυτό σημαίνει ότι απλά δεν είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν την κοινωνικότητα σε όλη της την έκταση και έκθεση.

Προσωπικά, θα συνεχίσω να στέλνω τις καλές ή κακές δουλειές μου στα ΕΒΓΕ για να χάνουν από καλύτερες, με περισσότερη εμπιστοσύνη τώρα από όση είχα πριν τη συμμετοχή μου στην κριτική επιτροπή. Και θα είμαι πάντα, με όλες μου τις δυνάμεις, στο πλευρό του Φακίνου -και κάθε Φακίνου- που αφιερώνει χρόνο και ενέργεια για να μετατρέψει την μίζερη και μοναχική (ή, μήπως, αλαζονική και εγωιστική) ατομικότητά μας σε πανόραμα ελληνικού design.


Και, με την ευκαιρία, απονέμω -ως μονομελής κριτική επιτροπή- :wink:

το ΜΕΓΑ ΕΥΓΕ (με ύψιλον) στο Δημήτρη.
Δημήτρη σ’ ευχαριστούμε. Συνέχισε!

Καλή δουλειά σε όλους,
και του χρόνου όλοι με ΕΒΓΕ!

Βαγγέλης Κασσαβέτης
Ευάγγελος Κασσαβέτης
Άβαταρ μέλους
kassavetis
Old Member
 
Posts: 1024
Εγγραφή: 03.03.06, 11:08 pm
Τοποθεσία: Τρίπολη

Δημοσίευσηαπό BlackAdder » 03.04.06, 7:55 pm

demetrios έγραψε:Προσωπικά, νομίζω ότι ο Κώστας δεν έγινε "βασιλικότερος του βασιλέως". Η παρατήρηση του Bold αναφερόταν εξίσου (μην πως κυρίως) στην Κριτική Επιτροπή και άρα σωστά απάντησε. Και μάλιστα νομίζω ότι δεν απάντησε "επιθετικά", αλλά "χιουμοριστικά". Εκτός κι αν κατάλαβα λάθος (θα μας πεί ο ίδιος και ο bold).


O Bold έκανε μια ερώτηση που ζητούσε επιβεβαίωση από κάποιον που ήξερε περισσότερα. Η απάντηση ήταν επιθετική και χιουμοριστική στην συνέχεια, απλώς νομίζω ότι αν ξέρει κάποιος κάτι από πρώτο χέρι, είναι καλό να το μοιράζετε, κάτι που γίνεται σε αυτό το πλουραλιστικό forum.

demetrios έγραψε:Αναφορικά με την έκθεση των δουλειών. Αυτή είναι δύσκολη να γίνει στο χώρο της τελετής τη στιγμή της τελετής. Ίσως να μην το έχουν καταλάβει πολύ, αλλά η διοργάνωση των ΕΒΓΕ είναι μια δουλειά που μας "καταναλώνει" έξι γεμάτους μήνες, ενώ ταυτόχρονα "τρέχουν" κι άλλες δουλειές. Μια επιπλέον προετοιμασία έκθεσης θα ήταν παραπάνω βάρος. Αντ' αυτού, η παράθεση των 10-15 καλύτερων δουλειών ΜΕΣΑ στον κατάλογο, νομίζω ότι απαντά ικανοποιητικά στο θέμα αυτό. Εσύ δεν το θεωρείς αυτό επαρκές?


Το θεωρώ επαρκές και θα ήταν επαρκέστατο αν ήταν αυτές οι σελίδες ήταν τυπωμένες σε μεγαλύτερη διάσταση και αναρτημένες στο φουαγιέ, σε κοινή θέα.

demetrios έγραψε:Τα ποσοτικά στοιχεία αναφορικά με τις κατηγορίες των ΕΒΓΕ δεν αποτελούν μυστικό και μάλιστα, μέχρι το 2004 τα παρέθετα αναλυτικά σε άρθρα του περιοδικού +design κάνοντας απολογισμό. Πέρσι το σταμάτησα όταν κάποιος μου είπε "μήπως το παρακάνετε? Είπαμε καλά τα ΕΒΓΕ αλλά όχι κι έτσι!"


Δεν καταλαβαίνω το σκεπτικό αυτό. Δηλαδή πώς το παρακάνετε;

demetrios έγραψε:Θα μπορούσαμε όμως, να τα ανεβάσουμε κι αυτά στο site ώστε να τα βρίσκουν όσοι ενδιαφέρονται.


Ναι θα ήταν χρήσιμο. Όσοι δεν ενδιαφέρονται απλώς δεν το βλέπουν, δεν τους αναγκάζει και κανείς με το ζόρι.

penlix έγραψε:Θεωρείς λοιπόν οτι στο φόρουμ αυτό που με μεγάλο κόπο έχουν χτίσει τα μέλη του, αρμόζουν τέτοιες κουτσομπολίστικες εκφράσεις μικροπρέπειας και λαϊκισμού?


Η ερώτηση του Bold ήταν:
“Eπίσης άκουσα ότι η κριτική επιτροπή έχει στη διάθεσή της μόνο μία μέρα για να κρίνει περίπου 500 δουλειές! Και ότι βλέπουνε μόνο τα μεγάλα ονόματα γιατί δεν έχουν χρόνο για τους υπόλοιπους! Αληθεύει?”
Συνειδητά το πιστεύει και ζήτησε επιβεβαίωσή από μέλη του vcdc. Απάντησε ο Χάρης, ο Φακίνος, εσύ και βγάλαμε όλοι μας τα συμπεράσματα μας. Στην ερώτηση που διατύπωσε δεν διέκρινα κάτι το μεμπτό. Θεωρώ ότι είναι προτιμότερο να απαντάμε (εάν είναι εποικοδομητικό και χρήσιμο) ακόμα και σε κουτσομπολία/φίμες και να μπαίνουν τα πράγματα στην θέση τους από όσους γνωρίζουν το θέμα, παρά να κυκλοφορούν και να συζητούνται και να μην είμαστε γνώστες αυτών. Εξάλλου αυτή η ερώτηση στη συνέχεια έδωσε το ερέθισμα να ειπωθούν απόψεις και να πάρει η συζήτηση μια τροπή αρκετά ενδιαφέρουσα.

penlix έγραψε:Τώρα, αν κάποια υπονοούμενα στόχευαν εσένα φίλε και διπλά συνάδελφε ( ) τότε ας τα αγνοούσες και ας τα έπαιρνες ελαφρά. Εγώ δεν μπόρεσα, λυπάμαι. Και σιγά το πόσο σοβαρά το πήρα βέβαια, ας μην υπερβάλλουμε κιόλας.


Κανένα υπονοούμενο δεν με στόχευε και δεν πήρα κάτι προσωπικά η σοβαρά. Απλώς διατυπώνω μια γνώμη που ως γνωστό έχουμε όλοι από μία.

ευχές για ένα όμορφο βράδυ σε όλους σας και ας είναι και βροχερό

Νικόλας
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
BlackAdder
Junior Member
 
Posts: 262
Εγγραφή: 12.02.06, 6:18 pm

Δημοσίευσηαπό BOLD » 03.04.06, 8:36 pm

Πω Πω! Αναψα φωτιές! Εγώ προέβαλα αυτά τα ερωτήματα για να βοηθήσω την διοργάνωση. Οι προθέσεις μου είναι καθαρά αγνές. Και κυρίως για να βοηθήσω τον Φακίνο τον οποίο τον ξέρω και προσωπικα (και ας πηγαίνει να δίνει το συνάλαγμά του στους Τούρκους). Οταν έγιναν τα πρώτα ΕΒΓΕ, χάρηκα πάρα πολύ γιατί είδα να παίρνουν βραβεία άγνωστοι γραφίστες και έτσι είπα μέσα μου ότι θα ανοίξει ένας καινούργιος δρόμος για αξιοκρατία σε ένα διαγωνισμό design. Αλλά στη συνέχεια με το πέρασμα των χρόνων είδα ότι τα βραβεία δίνονται επί το πλείστον στα ίδια γραφεία κάθε χρόνο, (σχεδόν). Πιστέψτε με ότι δεν νομίζω ότι η εκπροσώπιση του Ελληνικού design είναι οι Κολιαδίμας. beetroot, Κ2, Κοντορούσης ..... ούτε τους ξέρω τους ανθρώπους. Πιθανόν να τα αξίζουν, εάν δεν δώ αναρτημένες στο φουαγιέ τουλάχιστον 100 δουλειές (έστω αυτές που θα διαλέξει η κριτική επιτροπή σαν καλύτερες) δεν πείθομαι! Χώρος υπάρχει! Τώρα που είδατε την επιθετικότητα......
Άβαταρ μέλους
BOLD
Member
 
Posts: 46
Εγγραφή: 24.02.06, 12:32 am
Τοποθεσία: Aθήνα

Δημοσίευσηαπό Gianna » 03.04.06, 9:01 pm

penlix είδα στο βιβλίο κάποιο site/ διαγωνισμό αυτοκινήτου (Nissan νομίζω) και δεν μπορώ να πω ότι ενθουσιάστηκα σε σχέση με κάποια άλλα που βγήκαν finalists. (δεν έχω μπροστά μου το βιβλίο γιατί το άφησα στο γραφείο και έχω επιστρέψει στο σπίτι...οπότε δεν θυμάμαι απ' έξω να στα πω).
Γνωρίζω ότι οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν guidelines και δεν μπορούν να ξεφύγουν πολύ από τα όρια του "επιτρεπτού design" όπως επίσης ότι δυστυχώς ένα screenshot δεν μπορεί να απεικονίσει ένα άρτιο animation, όμως είναι αρκετό αυτό;

Όχι, δεν είδα την λίστα με τα 60-70 sites αν και πολύ θα το ήθελα. Υπάρχει περίπτωση να τα δούμε κάπου, κάπως, κάποτε;

Θα ήθελα όμως να πώ ότι το θέμα του design είναι καθαρά υποκειμενικό...[κάτι σαν το φρικασέ :-) άλλοι τρελαίνονται και άλλοι το απεχθάνονται. (αχ...η κούραση φταίει)].

Εμένα μπορεί να μην μου άρεσε αυτό και κάποιος άλλος να ξετρελάθηκε κ.ο.κ. Η πλειοψηφία είναι που μετράει τελικά. Αν οι περισσότεροι είχαν την ίδια γνώμη, εμένα μου φτάνει και μου περισσεύει.

αυτά για την ώρα...

ΥΓ. ΠΡΟΣ ΘΕΟΥ...ΜΗΝ ΤΑ ΑΚΟΥΣΩ ΠΑΛΙ... Δεν έχω τίποτα με κανέναν, απλώς μιλάω με υπαρκτό παράδειγμα για να γίνω πιο σαφής.
Άβαταρ μέλους
Gianna
Member
 
Posts: 19
Εγγραφή: 23.03.06, 12:14 pm

Δημοσίευσηαπό kassavetis » 03.04.06, 9:27 pm

BOLD έγραψε:...εάν δεν δώ αναρτημένες στο φουαγιέ τουλάχιστον 100 δουλειές (έστω αυτές που θα διαλέξει η κριτική επιτροπή σαν καλύτερες) δεν πείθομαι! Χώρος υπάρχει! ....


Μερικές παρατηρήσεις για το ζήτημα της έκθεσης ή ανάρτησης
των υποβληθέντων έργων (ή έστω κάποιου προεπιλεγμένου υποσυνόλου).

1. Με ποια λογική και ποιον πρακτικό τρόπο θεωρείται εφικτό
να δουν και να κρίνουν (και να ανα-κρίνουν ταυτόχρονα και τους κριτές)
1500 άτομα που βρίσκονται στην τελετή απονομής,
τα 1500 έργα, μέσα σε λιγότερο από μισή ώρα
που θα βρεθούν στο περιορισμένο φουαγιέ;
Όταν μάλιστα, λέτε ότι οι 4 ημέρες για τους 9 κριτές είναι λίγος χρόνος.
Ας μου εξηγήσει κάποιος πως γίνεται... να μην μπορούν οι εννιά σε κάτι ολόκληρες μέρες,
και να μπορέσουν οι χίλιοι σε ένα μισάωρο...

Άσε που δεν υπάρχει χώρος όσο κι αν αυτό ακούγεται παράξενο.
Υπάρχουν κατηγορίες, όπως οι πολλαπλές εφαρμογές,
όπου κάθε συμμετοχή χρειάζεται για να αναπτυχθεί σχεδόν δύο τετραγωνικά!

2. Είναι γεγονός ότι ούτε η ανάρτηση των τυπωμένων σελίδων του καταλόγου (όπως προτείνει ο blackadder)
αλλά ούτε και η προβολή στην αίθουσα των βραβευμένων έργων είναι λύση.
Υπάρχουν δουλειές που αν δεν τις πιάσεις στα χέρια σου,
δεν καταλαβαίνεις τίποτε από αυτό που κομίζουν.
Υπάρχουν χρυσοτυπίες, ριζόχαρτα, κοπτικά, ανάγλυφα,
μεταλλικά ή φωσφορούχα μελάνια, τοπικά uv και πλαστικοποιήσεις,
περίτεχνες βιβλιοδεσίες, υπέροχα χαρτιά...

Έτσι, ακόμη και στον έξοχα τυπωμένο κατάλογο, υπάρχουν εργασίες που αδικούνται.
Αναφέρω για παράδειγμα το Βραβείο Μπροσούρας για το έντυπο δικηγορικής εταιρείας της K2design.
Ήταν απλά υπέροχο. Υπόδειγμα έμπνευσης, καθαρότητας και τυπογραφίας.
Το προκρίναμε όλοι ομόφωνα (σπάνια είχαμε τόση ομοφωνία...)
Και όμως, στο κατάλογο φαίνεται μια λευκή σελίδα με μαύρα γράμματα...
Άλλο παράδειγμα: το βραβείο για πρόσκληση της Beetroot.
Έξοχη και δροσερή δουλειά με φλουό μελάνια. Πώς να φανεί στο pdf το φωσφόρισμα...
Άλλο παράδειγμα: η εκπληκτική αφίσα της Linea για τον Κουνέλλη.
Ήταν γκρι, εξαιρετικά βαθύ. Στον κατάλογο μοιάζει με τη σμίκρυνση μαύρη...
Ευάγγελος Κασσαβέτης
Άβαταρ μέλους
kassavetis
Old Member
 
Posts: 1024
Εγγραφή: 03.03.06, 11:08 pm
Τοποθεσία: Τρίπολη

Δημοσίευσηαπό kassavetis » 03.04.06, 9:37 pm

tsevis έγραψε:Πάντως εγώ θα ήθελα να κλέισω με κάτι θετικό. Που γνωρίζεις πως στο έχω προτείνει πάμπολες φορές.
Πέρα από τα όποια βραβεία, τα οποία - καλώς ή κακώς - οι πελάτες μας αγνοούν και δεν τους δίνουν αξία ο κλάδος μας χρειάζεται μια άλλη προβολή. Χρειάζεται εξωστρέφεια. Χρειάζεται αντί να ασχολούμαστε με το αν καλώς ή κακώς πήρε κάποιος ένα βραβείο να δούμε πως είναι δυνατόν να βγάλουμε σαν κλάδος περισσότερα χρήματα και όχι μια ψευδεπίγραφη δόξα.
Πιστεύω λοιπόν πως είναι περισσότερο από ποτέ επιβεβλημένες οι εκδόσεις με θεματικές ενότητες και σοβαρότατο curation γύρω από συγκεκριμένες επικοινωνιακές ανάγκες. Οι έλληνες επαγγελματίες του design χρειάζονται ένα χώρο - μέσο για να επικοινωνήσουν με τους πελάτες τους ή τους μελλοντικούς πελάτες τους.
Χρειαζόμαστε λοιπόν να παρθούν πρωτοβουλίες ωστε να εκδοθούν (αναλογικά και ψηφιακά) who is who και άλλα directory. Ως vcdc έχουμε σχεδιάσει και θα προχωρήσουμε τέτοιου είδους πρωτοβουλίες. Όχι με κρίση και επιτροπές και αιγίδες. Εμείς έχουμε προκρίνει περισσότερο την αυτοοργάνωση παρά τον όποιο ελιτισμό. Όποιος θέλει να βοηθήσει είναι καλοδεχούμενος.

Καλή συνέχεια.

Χ.


Και κάτι τελευταίο που, μέσα στο γράψιμο των post, το ξέχασα...
Συμφωνώ απόλυτα με τον Χάρη και την παραπάνω τοποθέτησή του.

Άσχετα με τα ΕΒΓΕ, παράλληλα, χρειάζονται όλα όσα τονίζει, και μάλιστα άμεσα.
Οι πρωτοβουλίες που προτείνει είναι όντως απαραίτητες!
Σημασία έχει να βγούμε και στην αγορά και στους πελάτες.
Οργανωμένα και συστηματικά. Με εξωστρέφεια και δυναμισμό.

Β.
Ευάγγελος Κασσαβέτης
Άβαταρ μέλους
kassavetis
Old Member
 
Posts: 1024
Εγγραφή: 03.03.06, 11:08 pm
Τοποθεσία: Τρίπολη

Δημοσίευσηαπό tsevis » 03.04.06, 9:40 pm

kassavetis έγραψε:
BOLD έγραψε:...εάν δεν δώ αναρτημένες στο φουαγιέ τουλάχιστον 100 δουλειές (έστω αυτές που θα διαλέξει η κριτική επιτροπή σαν καλύτερες) δεν πείθομαι! Χώρος υπάρχει! ....


Μερικές παρατηρήσεις για το ζήτημα της έκθεσης ή ανάρτησης
των υποβληθέντων έργων (ή έστω κάποιου προεπιλεγμένου υποσυνόλου).

1. Με ποια λογική και ποιον πρακτικό τρόπο θεωρείται εφικτό
να δουν και να κρίνουν (και να ανα-κρίνουν ταυτόχρονα και τους κριτές)
1500 άτομα που βρίσκονται στην τελετή απονομής,
τα 1500 έργα, μέσα σε λιγότερο από μισή ώρα
που θα βρεθούν στο περιορισμένο φουαγιέ;
Όταν μάλιστα, λέτε ότι οι 4 ημέρες για τους 9 κριτές είναι λίγος χρόνος.
Ας μου εξηγήσει κάποιος πως γίνεται... να μην μπορούν οι εννιά σε κάτι ολόκληρες μέρες,
και να μπορέσουν οι χίλιοι σε ένα μισάωρο...

Άσε που δεν υπάρχει χώρος όσο κι αν αυτό ακούγεται παράξενο.
Υπάρχουν κατηγορίες, όπως οι πολλαπλές εφαρμογές,
όπου κάθε συμμετοχή χρειάζεται για να αναπτυχθεί σχεδόν δύο τετραγωνικά!

2. Είναι γεγονός ότι ούτε η ανάρτηση των τυπωμένων σελίδων του καταλόγου (όπως προτείνει ο blackadder)
αλλά ούτε και η προβολή στην αίθουσα των βραβευμένων έργων είναι λύση.
Υπάρχουν δουλειές που αν δεν τις πιάσεις στα χέρια σου,
δεν καταλαβαίνεις τίποτε από αυτό που κομίζουν.
Υπάρχουν χρυσοτυπίες, ριζόχαρτα, κοπτικά, ανάγλυφα,
μεταλλικά ή φωσφορούχα μελάνια, τοπικά uv και πλαστικοποιήσεις,
περίτεχνες βιβλιοδεσίες, υπέροχα χαρτιά...

Έτσι, ακόμη και στον έξοχα τυπωμένο κατάλογο, υπάρχουν εργασίες που αδικούνται.
Αναφέρω για παράδειγμα το Βραβείο Μπροσούρας για το έντυπο δικηγορικής εταιρείας της K2design.
Ήταν απλά υπέροχο. Υπόδειγμα έμπνευσης, καθαρότητας και τυπογραφίας.
Το προκρίναμε όλοι ομόφωνα (σπάνια είχαμε τόση ομοφωνία...)
Και όμως, στο κατάλογο φαίνεται μια λευκή σελίδα με μαύρα γράμματα...
Άλλο παράδειγμα: το βραβείο για πρόσκληση της Beetroot.
Έξοχη και δροσερή δουλειά με φλουό μελάνια. Πώς να φανεί στο pdf το φωσφόρισμα...
Άλλο παράδειγμα: η εκπληκτική αφίσα της Linea για τον Κουνέλλη.
Ήταν γκρι, εξαιρετικά βαθύ. Στον κατάλογο μοιάζει με τη σμίκρυνση μαύρη...


Έλα βρε Βαγγέλη μας! Όλο δυσκολίες βρίσκεις.
Θα μπορούσε να υπάρχει μια παράθεση των έργων στο διαδίκτυο για χρόνια. Και μπορεί κάποια πράγματα να μην φαίνονταν λόγω ειδικών εκτυπώσεων, όμως θα είχαμε μια πληρέστερη γνώμη. Δεν καταλαβαίνω από που και ως πού πρέπει να έχουμε λιγότερη και όχι περισσότερη γνώση.

Και ξέρεις κάτι. Δεν είμαστε χθεσινοί. Μπορώ να σου δώσω παραδείγματα από περασμένες χρονιές από συγκεκριμένα έργα που και αναπαράγονται μια χαρά και μπορούν να συγκριθούν. Πώς και δεν έγινε αυτό;
Πού είναι η σύγκριση με τις γραμματοσειρές το 2004; Τυγχάνει να γνωρίζω περίπου 20 συμμετοχές. Ούτε μία δεν άξιζε να παρατεθεί στον κατάλογο;

Ας μην το τραβάμε και κυρίως ας μην βλέπουμε σε όποιον κάνει κριτική μόνο μιζέρια. Υπάρχει πιθανότητα να είναι έτσι. Υπάρχει όμως και να είναι αλλιώς.

Καλό σου βράδυ.

Χ.
******************************
Good design = Good business
******************************
We'll always be together
Together in Electric Dreams
Άβαταρ μέλους
tsevis
Master Member
 
Posts: 6735
Εγγραφή: 26.04.04, 11:27 pm
Τοποθεσία: Pacific Ocean! (in my dreams)

Δημοσίευσηαπό kassavetis » 03.04.06, 9:55 pm

tsevis έγραψε:Πού είναι η σύγκριση με τις γραμματοσειρές το 2004; Τυγχάνει να γνωρίζω περίπου 20 συμμετοχές. Ούτε μία δεν άξιζε να παρατεθεί στον κατάλογο;


Χάρη μου, δεν ξέρω πού είναι οι υπόλοιπες,
ξέρω όμως ότι μπορώ να πω με απίστευτη ευκολία και βεβαιότητα, ότι
η πιο κυριολεκτικά πρωτότυπη, όμορφη και καλοσχεδιασμένη
ελληνική γραμματοσειρά που είδα τα τελεταία χρόνια
είναι δική σου: τα libera by tsevis
:D :!: :D

Κατά τα άλλα, ναι και στην περισσότερη γνώση
και φυσικά ναι και στην κριτική. Και ναι και στην κριτική της «κριτικής»
Δεν διαφωνώ. Στο πρακτικό μέρος στάθηκα... επί της εκθέσεως ή αναρτήσεως.

Β. :D
Ευάγγελος Κασσαβέτης
Άβαταρ μέλους
kassavetis
Old Member
 
Posts: 1024
Εγγραφή: 03.03.06, 11:08 pm
Τοποθεσία: Τρίπολη

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 03.04.06, 10:04 pm

Χώρα: Ελλάδα
Πληθυσμός: 10.000.000 κάτοικοι
Προπονητές: 10.000.000 σε κάθε αγώνα
Κριτές: 10.000.000 σε κάθε διοργάνωση
Γνώμες / Απόψεις: 10.000.000 σε κάθε θέμα

Δημοκρατία έχουμε, όλοι έχουν και από μια άποψη, όλες ακούστηκαν, καλές, κακές, ορθές, ανάποδες, καλοπροαίρετες, κακοπροαίρετες, χαρούμενες, πικραμένες. Ας μη το κουράσουμε άλλο. Όλες οι απόψεις, γνώμες, προτάσεις, κριτικές σεβαστές.
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Δημοσίευσηαπό penlix » 03.04.06, 10:05 pm

Πιστέψτε με ότι δεν νομίζω ότι η εκπροσώπιση του Ελληνικού design είναι οι Κολιαδίμας. beetroot, Κ2, Κοντορούσης ..... ούτε τους ξέρω τους ανθρώπους. Πιθανόν να τα αξίζουν, εάν δεν δώ αναρτημένες στο φουαγιέ τουλάχιστον 100 δουλειές (έστω αυτές που θα διαλέξει η κριτική επιτροπή σαν καλύτερες) δεν πείθομαι! Χώρος υπάρχει! Τώρα που είδατε την επιθετικότητα......


Εγώ λέω οτι ίσως υπάρχουν δουλειές που να είναι του ίδιου επιπέδου η και ανώτερου ακόμα. Πέρασε από το μυαλό μας όμως οτι αυτοί οι άλλοι και καλύτεροι ίσως δεν δηλώσαν συμμετοχή? Τι να κάνει λοιπόν κάθε κριτική επιτροπή σε κάθε βραβεία... Δεν πρέπει να κρίνει από όσα έχει μπροστά της?

Όταν λοιπόν μία επιτροπή βραβεύει, πρέπει να το κάνει όσο καλύτερα και αντικειμενικότερα μπορεί. Αυτό που δεν είναι δυνατόν να γινει είναι να περάσει αυτές τις αποφάσεις στο ευρύτερο κοινό. Για απλούς τεχνικούς λόγους:

Το site paretria.gr για παράδειγμα είναι μια φοβερή δουλειά, για τα δικά μου στάνταρ. Μπορεί τεχνικά να μην είναι απολύτως άρτια, παίρνει fixes, αλλά στα Βραβεία ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΗΣ και Εικονογράφησης (τονίζω το αντικείμενο, δεν είναι βραβεία τεχνικής ή κάτι άλλο) πέφτει τελείως "μέσα". Έχει μεγάλη ευρηματικότητα, αισθητική αρτιότητα όσον αφορά το concept και καθηλώνει. Το λατρέψαμε όλοι..

Προσωπικά βαθμολόγησα από το 0 εώς το 10. Στο paretria εν τάχει έβαλα 10 για τον Οπτικό Σχεδιασμό, 7 στη Λειτουργικότητα (λόγω του συστήματος πλοήγησης και κάποιων στοιχείων που θα μπορούσαν να έχουν διεκπαιρεωθεί διαφορετικά), 8 στην Τεχνική Αρτιότητα, 10 στην Επιτυχή Εξυπηρέτηση του σκοπού (Υποκειμενική άποψη όμως, ερωτούμαι και απαντώ. Κάποιος άλλος μπορεί να έβαλε 10 ή 1..), και τέλος του έβαλα 10 στην Γενική Αισθητική. Όταν λοιπόν έχουμε κάνει κάποια επιλογή ενός μεγάλου αριθμού sites, videos, multimedia artifacts και από αυτά έχουμε συζητήσει τι επιλέξαμε και για ποιό λόγο, δεν το θεωρώ εφικτό να παρουσιαστεί κάθε τέτοια δουλειά, και ο ακριβής τρόπος επιλογής της. Κρίνουμε λοιπόν παίρνοντας υπόψιν τόσους παράγοντες που για να αναλυθούν σωστά χρειάζεται μία έκθεση για κάθε δουλειά...

Για τον ίδιο λόγο δεν μπόρεσε να εκτιμήσει η Gianna την δουλειά του Onyro πανω στο project της Nissan. Μιλάμε για μία εφαρμογή πολυμέσων σχεδιασμένη για οθόνη, οπότε ήδη είναι κοινή λογική οτι δεν θα μας πεί τίποτα εκτός αν την δούμε "εν-δράση". Δεύτερον στην οθόνη η ποιότητά της ακολουθούσε τα στάνταρ του οπτικού σχεδιασμού του σχεδιαστή. Άψογη τεχνική και επικοινωνιακή αρτιότητα! Στην πράξη ήταν μία εφαρμογή που περιείχε ένα video της Nissan, και δινόταν στον χρήστη η δυνατότητα να το "σκηνοθετήσει" ο ίδιος, βάζοντας τα διάφορα κομμένα clips στην σωστή σειρά/διάταξη. Αν τα κατάφερνε κέρδιζε. Χρόνια γενικά μπροστά από την εποχή του (και ειδικά για τα ελληνικά δεδομένα των ιστοσελίδων του 500ρικου). Βέβαια ανάλογες δουλειές υπήρχαν και άλλες, αλλά μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού...

Θα συμφωνήσω λοιπόν με τον Κασσαβέτη.. Αν πάντως πιστεύει κάποιος οτι μπορεί να τις κρίνει όλες αυτές αντικειμενικά στο φουαγιέ μίας έκθεσης σε ένα απόγευμα/βράδυ νομίζω κάνει μεγάλο λάθος...

Καλό βράδυ και ναι στην επικοιδομητκή κριτική, όχι στις αρνητικές γενικολογίες...
Άβαταρ μέλους
penlix
Adminilicious
 
Posts: 10260
Εγγραφή: 26.02.04, 3:50 pm

Δημοσίευσηαπό tsevis » 03.04.06, 10:31 pm

kassavetis έγραψε:
tsevis έγραψε:Πού είναι η σύγκριση με τις γραμματοσειρές το 2004; Τυγχάνει να γνωρίζω περίπου 20 συμμετοχές. Ούτε μία δεν άξιζε να παρατεθεί στον κατάλογο;


Χάρη μου, δεν ξέρω πού είναι οι υπόλοιπες,
ξέρω όμως ότι μπορώ να πω με απίστευτη ευκολία και βεβαιότητα, ότι
η πιο κυριολεκτικά πρωτότυπη, όμορφη και καλοσχεδιασμένη
ελληνική γραμματοσειρά που είδα τα τελεταία χρόνια
είναι δική σου: τα libera by tsevis
:D :!: :D

Κατά τα άλλα, ναι και στην περισσότερη γνώση
και φυσικά ναι και στην κριτική. Και ναι και στην κριτική της «κριτικής»
Δεν διαφωνώ. Στο πρακτικό μέρος στάθηκα... επί της εκθέσεως ή αναρτήσεως.

Β. :D


Σε ευχαριστώ πολύ. Όμως ούτε εδώ συμφωνώ. Και μη με πεις τρελλό. Μάρτυς μου ο ίδιος ο Δημήτρης Φακίνος πως δεν την υπέβαλα καν εγώ στο διαγωνισμό αλλά ο Π.Βασιλείου. Και εξεπλάγην όταν άκουσα πως βραβεύομαι.
Η Libera είναι απλά ο γραφικός μου χαρακτήρας. Και είναι πλήρως ασχεδίαστη και με σειρά λαθών. Και ο λόγος είναι πως ήταν μια προσπάθειά μου να μάθω το Fontographer kαι όχι να φτιάξω μια γραμματοσειρά. Τέλος πάντων... Ευχαριστώ.

Η Archive όμως η οποία οι κ.κ. της ΚΕ το 2003 αποφάσισαν πως ΔΕΝ αξίζει βραβείο αλλά μόνον έπαινο είναι η πρώτη Pro Unicode γραμματοσειρά. Η πρώτη με ελληνικά glyph. Και ξέρω και πάμπολες από τις υπόλοιπες συμμετοχές, μιας και ήταν φίλων από την Parachute. Αυτές δεν είχαν τύχη. Κρίμα. Και δεν θα μάθουμε ποτέ με ποιο ακριβώς σκεπτικό δεν βραβεύτηκε αλλά επαινέθηκε. Ούτε θα έχουμε τον ανταγωνισμό, που υποτίθεται πως ήταν μικρός και βέβαια ΔΕΝ ήταν τουλάχιστον από μεριάς μας.

Αν πιάσουμε παραδείγματα, Βαγγέλη μου, θα δεις πως δεν γκρινιάζω, όπως και πολλοί άλλοι φίλοι το κάνουν κρυφά, χωρίς λόγο.

Χ.
******************************
Good design = Good business
******************************
We'll always be together
Together in Electric Dreams
Άβαταρ μέλους
tsevis
Master Member
 
Posts: 6735
Εγγραφή: 26.04.04, 11:27 pm
Τοποθεσία: Pacific Ocean! (in my dreams)

Δημοσίευσηαπό Gianna » 03.04.06, 10:40 pm

Δεν μπορώ να δω το nissan για να σου πω ακριβώς. Και αυτό είναι -ίσως- μία παράληψη. Δεν βρήκα κανένα url (εκτός αν δεν το πρόσεξα). Θα έπρεπε κάθε site να αναφέρει το url του έτσι και αλλιώς.

Στα κριτήρια του web δεν θα έπρεπε να βαθμολογείται και η διαδραστικότητα; Δεν είδα τέτοιο κριτήριο. Το πόσο συμμετέχει ο χρήστης μέσα στο site πέρα από την ωραία εικόνα; Αυτή είναι η μαγεία του web σε σχέση με τα άλλα μέσα επικοινωνίας.

Προσωπικά το paretria.gr δεν μου αρέσει γιατί a) ανοίγει σε Pop-up και έχω Pop-up blocker, b) έχει το παιχνίδι με την μυγοσκοτώστρα που μου φαίνεται λίγο Old-fashion και c) τα ανακατεμένα sounds νομίζω ότι κουράζουν λίγο.

Αν θέλει ένα site να συμμετέχει σε ένα διαγωνισμό γραφιστικής (ή γενικότερα επικοινωνίας) και να περιμένει βραβείο θα πρέπει να έχει πρωτοποριακό concept, άρτιο design, έξυπνο copy, σωστό navigation, interactivity, "πάντρεμα" τεχνολογιών και όλα αυτά με γνώμονα το προϊόν/υπηρεσία που παρουσιάζει.

Σαφώς και πρέπει να δηλώνεις συμμετοχή για να δοκιμάσεις τις δυνάμεις σου, να δοκιμαστείς και να γίνεις γνωστός. Άλλωστε ένα είναι marketing tool για την εταιρία ή τον freelancer...και ο πελάτης χαίρεται και σε προτιμάει και την επόμενη χρονιά.
Άβαταρ μέλους
Gianna
Member
 
Posts: 19
Εγγραφή: 23.03.06, 12:14 pm

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 03.04.06, 10:55 pm

άρα ? το διαταύτα ? το συμπέρασμα ?
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Δημοσίευσηαπό tsevis » 03.04.06, 10:57 pm

Σε κάθε περίπτωση, μπορούμε να έχουμε ένα πλήρη κατάλογο με url με τα site που συμμετείχαν;

Και αν αυτό για την μπροσούρα ή για τη συσκευασία είναι δύσκολο να το καταλάβουμε (διαφωνώ, αλλά ας το προσπεράσουμε για την οικονομία της κουβέντας) μπορούμε να δούμε τις συμμετοχές σε αφίσες, εικονογραφήσεις άρθρων, βιβλίων κλπ;

Και για να μην παρεξηγηθώ ή θεωρηθώ προπονητής της κερκίδας (άστοχο, Θέμη μου), να πω πως δεν έχω την παραμικρή ιδέα για τα φετεινά ΕΒΓΕ, πλην του ότι το Μέγα πήγε στους Beetroot, τους οποίους επαναλαμβάνω πως σέβομαι, θαυμάζω και διατηρώ και φιλικές σχέσεις.
Αλλά στα προηγούμενα χρόνια που συμμετείχα, είδα τόσες και τόσες ασχήμιες που με χάλασαν άσχημα.
Τα καλύτερα ίσως να ήταν του 2004 μιας και έδωσαν τους περισσότερους νικητές. Δεν είναι τυχαίο πως είχαν τα περισσότερα μέλη στην επιτροπή, κατά τη γνώμη μου.

Και Θέμη, Κώστα, Βαγγέλη. Κανένας δεν κατηγορεί κάποιον από εσάς ως πρόσωπα. Ούτε τον Δημήτρη Φακίνο. Αυτό που λέμε εδώ είναι πως χρειάζονται κάποιοι καλύτεροι κανόνες (αγαπημένη λέξη του Θέμη) για να οδηγήσουν σε καλύτερα αποτελέσματα. Και ταυτόχρονα, περισσότερη διαφάνεια. Από εκεί και πέρα, σίγουρα, όταν κανείς δρα στην Ελλάδα θα αντιμετωπίσει και καχυποψία και μιζέρια. Και αυτό είναι όσο άδικο είναι να κατηγορεί και τους άλλους για αυτή.

Πάντως η κοπέλα μου λέει πως τα ΕΒΓΕ, με αυτά και με αυτά μου κάνουν κακό. Έτσι αποφάσισα να μην ξανασυμμετάσχω, μιας και καλό είναι να διαφυλάξουμε την υγεία μας... :lol: :lol: :lol:
Ταυτόχρονα, όσα χρόνια διακρίθηκα στα ΕΒΓΕ δεν είχα ούτε μία πρόταση από κάποιον πελάτη. Το ίδιο και άλλοι φίλοι που ξέρω. Θέμη, νομίζω πως μπορώ να σε επικαλεστώ ως μάρτυρα, έτσι; Όπως λέγεται λοιπόν, καλά τα βραβεία, αλλά δεν γεμίζουν το στομάχι. Πάμε παρακάτω.

Χ.
******************************
Good design = Good business
******************************
We'll always be together
Together in Electric Dreams
Άβαταρ μέλους
tsevis
Master Member
 
Posts: 6735
Εγγραφή: 26.04.04, 11:27 pm
Τοποθεσία: Pacific Ocean! (in my dreams)

Δημοσίευσηαπό Gianna » 03.04.06, 11:02 pm

Themistoklis έγραψε:άρα ? το διαταύτα ? το συμπέρασμα ?


το δικό μου συμπέρασμα; Ότι θα έπρεπε να βαθμολογείται η σχέση του χρήστη με το site και ότι δεν μου άρεσε το Paretria (απαντώντας στον penlix).

Επίσης, ότι ίσως θέση μου να δείχνει ότι είναι λίγο "αρνητικούλα" αλλά είμαι "μέσα", τα γουστάρω, δηλώνω συμμετοχές και αν μπορώ να βοηθήσω με κάποιο τρόπο το κάνω.
Άβαταρ μέλους
Gianna
Member
 
Posts: 19
Εγγραφή: 23.03.06, 12:14 pm

Δημοσίευσηαπό BlackAdder » 03.04.06, 11:05 pm

Themistoklis έγραψε:άρα ? το διαταύτα ? το συμπέρασμα ?

Συμπέρασμα;
Είπαμε ο κάθε ένας το δικό/δικά του.

Themistoklis έγραψε:Χώρα: Ελλάδα
Πληθυσμός: 10.000.000 κάτοικοι
Προπονητές: 10.000.000 σε κάθε αγώνα
Κριτές: 10.000.000 σε κάθε διοργάνωση
Γνώμες / Απόψεις: 10.000.000 σε κάθε θέμα


Θα κάνω μια διόρθωση:
Γνώμες / Απόψεις: 10.000.001 σε κάθε θέμα
Πολλές φορές έχω δύο για κάθε θέμα…
:D
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
BlackAdder
Junior Member
 
Posts: 262
Εγγραφή: 12.02.06, 6:18 pm

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 03.04.06, 11:29 pm

Η κουβέντα αυτή, έχει την δυναμική να τελειώσει το προηγούμενο βράδυ των ΕΒΓΕ 2007. Το ξαναγράφω λοιπόν. 10.000.000 Έλληνες = 10.000.000 απόψεις / κριτικές και όλες χωράνε σε αυτό το φόρουμ και είναι απόλυτα θεμιτές.

Αυτό που έχει την μεγαλύτερη σημασία, είναι ο καθένας μας, να καταθέσει την δική του πρόταση (αν έχει) για το πως μπορεί να βελτιωθεί αυτό. Όλα τα υπόλοιπα είναι δεκτά, αλλά αποτελούν την ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ άποψη του καθένα.
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Δημοσίευσηαπό penlix » 03.04.06, 11:33 pm

Themistoklis έγραψε:άρα ? το διαταύτα ? το συμπέρασμα ?


:roll:

Οτι άδικα χτυπιέμαι και όλα εκλαμβάνονται πεζά και ξερά...
Άβαταρ μέλους
penlix
Adminilicious
 
Posts: 10260
Εγγραφή: 26.02.04, 3:50 pm

Δημοσίευσηαπό tsevis » 03.04.06, 11:41 pm

Εγώ ο δύστυχος έχω κάνει χρόνια τώρα προτάσεις. Κάποιες από αυτές έχουν υλοποιηθεί. Κάποιες όχι. Υπάρχουν πάντως καταγεγραμμένες και μάλιστα πολλές φορές από το 2002 και μετά.

Μπορώ να κάνω και μια νέα πάντως. Και ας μοιάζει περίεργη. Είναι όμως αυτή στην οποία πιστεύω για κάθε πρωτοβουλία.
Πιστεύω πως καλό θα ήταν να υπήρχαν και ανταγωνιστικά βραβεία ή τέλος πάντων συλλογές αξιόλογων έργων από το ελληνικό design. Πιστεύω πως όπου υπάρχει ανταγωνισμός η ποιότητα ανεβαίνει. Θα χαιρόμουν λοιπόν να δούμε ιδέες για μια συλλογή με ενδιαφέροντα έργα σε διάφορες κατηγορίες και για διάφορους αποδέκτες.
Αν και κάποιος ακόμη τη βρίσκει ενδιαφέρουσα ιδέα, την ξεκινάμε ως vcdc, ως ομάδα "τρία πουλάκια κάθονται", υπό την αιγίδα της Ένωσης φίλων της ηλεκτρονικής αλήθειας ή οτιδήποτε άλλο φαιδρό ή σοβαρό.

Τι λέτε;

Χ.
******************************
Good design = Good business
******************************
We'll always be together
Together in Electric Dreams
Άβαταρ μέλους
tsevis
Master Member
 
Posts: 6735
Εγγραφή: 26.04.04, 11:27 pm
Τοποθεσία: Pacific Ocean! (in my dreams)

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο IΙI.I Εκθέσεις . Διαγωνισμοί . Ανακοινώσεις

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες

Visual Communication Designers Club

Το Visual Communication Designers Club, το μεγαλύτερο Ελληνικό online design forum, αποτελεί μια Ελληνική κοινότητα σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας, υπό την ευρύτερη έννοια του όρου, θέλοντας να συμπεριλάβει στα μέλη της κάθε ειδικότητα και βαθμίδα όσων σπουδάζουν ή εργάζονται στον χώρο της επικοινωνίας, έντυπης, διαδικτυακής, τρισδιάστατης ή εφαρμογών πολυμέσων

cron