8bit vs 16bit (Άρθρο)

Adobe InDesign, Photoshop, Illustrator, Quark Xpress, Corel Draw, PhotoPaint, Corel Painter κ.λπ

Δημοσίευσηαπό GEORGETOUBALIS » 02.03.06, 10:10 am

και επαυξανω.......
:D :D :D :D :D :D
Άβαταρ μέλους
GEORGETOUBALIS
Senior Member
 
Posts: 561
Εγγραφή: 09.02.06, 11:33 am

Δημοσίευσηαπό penlix » 02.03.06, 10:24 am

Εκαλύφθην 1.000% Mr Themis, ευχαριστώ!!
Άβαταρ μέλους
penlix
Adminilicious
 
Posts: 10260
Εγγραφή: 26.02.04, 3:50 pm

Δημοσίευσηαπό Ch3 » 03.03.06, 1:37 am

Καλησπέρα και από μένα.

Πολύ ενδιαφέρον το θέμα και είπα να προσθέσω κι εγώ τις ταπεινές μου γνώσεις.


jonick33 έγραψε:και αν σε όλα αυτά που έγραψες συνυπολογίσουμε οτι σχεδόν τα περισσότερα μόνιτορς έχουν δυνατότητα να απεικονίζουν 8bitες τις εικόνες... τότε "μια τρύπα στο νερό" βλέπουμε...


Υπάρχουν monitors που μπορούν να δίξουν παραπάνω από 8bits;
Από την άλλη και να υπάρχουν, το μάτι δεν νομίζω να βλέπει την διαφορά.




sokalegga έγραψε:Γιώργο από ότι έχω καταλάβει και οι εφαρμογές High dynamic range imaging (HDRI)-κυρίως κινηματογράφος και FX-χρησιμοποιούν 16 bit εικόνες ώστε να μας "επεκτείνουν" την τονικότητα της εικόνας . Είναι όντως έτσι; Έχεις κάτι υπ'όψη σου;



Το HDRI φορμάτ, του Paul Debevec, είναι σε float* (32bit). Από εκεί και πέρα, άλλες εταιρείες πού έχουν φτιάξει το δικό τους φορμάτ στην ίδια λογική, το έχουν περιορίσει στα 16bit (ή ακόμα και στα 12) για εξοικονόμηση χώρου.

Η βασική λειτουργία αυτόν των αρχείων, είναι για να φωτιστεί ρεαλιστικά μια τρισδιάστατη σκηνή, με βάση μια πραγματική τοποθεσία. Αυτό γίνεται με το να κάνουμε δειγματοληψία φωτισμόυ, κάτι που δεν μπορεί να γίνει με ακρίβεια σε 8bit. Η λογική είναι απλη:

Σε μια φωτογραφία για παράδειγμα, με φωτινό ουρανό, όπως και με σκιές, έχουμε μια τεράστια αντίθεση. Στα 8bit λοιπόν, ο ουρανός θα έχει τιμή 200/255 πχ και μια σκια ας πούμε θα έχει 20/255. Στην πραγματικότητα όμως ο ουρανός είναι παραπάνω από 10 (200/20) φορές πιο φωτεινός από την σκία. Επίσης μπορεί να έχουμε τον Ήλιο που θα είναι καμένος με τιμή 255 και ίσως μια σκιά με 0, όπου στην ουσία δεν έχουμε καθόλου πληροφορία.
Με την χρήση του HDRIShop, μπορούμε να συνθέσουμε μια HDRI εικόνα. Αυτό γίνεται χρησιμοποιόντας πολλάπλες εκθέσεις (braketing) σε διαφορετικούς χρόνους, του ίδιου κάδρου. Έτσι, ενώ εκ' πρώτης όψης, μέσα στο πρόγραμμα η εικόνα δίχνει όπως και οι άλλες, μπορούμε να αλλάξουμε stops και να ξαναπάρουμε την πληροφορία στις καμένες, ή μαύρες περιοχές. Ο renderer, χρησιμοποιεί αυτό το αρχείο, για να κάνει τον ambient φωτισμό, ή σωστές αντανακλάσεις, διαθλάσεις και motion blur. Έτσι λοιπόν, αυτός είναι ένας εύκολος και σίγουρος τρόπος για να μπει ένα 3D αντικείμενο, σε εάν πραγματίκο χώρο, χωρίς να δίχνει ψέυτικο.

Πραγματικά αξίζει να μπήτε στα 2 παραπάνω sites. Έχω παρακολουθήσει lecture του Debevec και πράγματικά με άφησε άφωνο. Έκτος του HDRIShop, κατεβάστε το video Parthenon και Fiat Lux. Επίσης ενδιαφέρον είναι ένα real time πρόγραμμα, για να ξαναφωτίσεται όπως θέλετε μια φωτογραφία ένος προσώπου (Image-Based Lighting SIGGRAPH 2000 ET)





Πέρα από το HDRI για φωτισμό, 32bit είναι στανταρ φορματ για rendering σε μεγάλες παραγωγές. Από την στιγμή που το rendering γινεταί σε float, σε float πρέπει να είναι και το output αρχείο. Αυτό όχι μόνο για να μπορεί ο composer να του αλλάξει τα φώτα, αλλά κάποια δευτερέυον passes, μονο σε float μπορούν να λειτουργήσουν. Ένα αρχείο εικόνας, έκτος από την ίδια την εικόνα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κρατήσει πολλές άλλες πληροφoριές, που χρειάζονται μετά στο compositing: απόσταση από την κάμερα, θέση στον τρισδιάστατο χώρο, κίνηση, κλίση επιφάνιας, UVs κτλ. Ετσί πχ. στην απόσταση από την κάμερα, σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να περιοριστούμε σε 255 επίπεδα που δίνουν τα 8 bits.





αύτα λοιπόν...
Άβαταρ μέλους
Ch3
Senior Member
 
Posts: 541
Εγγραφή: 24.12.05, 6:00 pm
Τοποθεσία: Vancouver

Δημοσίευσηαπό GEORGETOUBALIS » 03.03.06, 9:32 am

Πέρα από το HDRI για φωτισμό, 32bit είναι στανταρ φορματ για rendering σε μεγάλες παραγωγές. Από την στιγμή που το rendering γινεταί σε float, σε float πρέπει να είναι και το output αρχείο. Αυτό όχι μόνο για να μπορεί ο composer να του αλλάξει τα φώτα, αλλά κάποια δευτερέυον passes, μονο σε float μπορούν να λειτουργήσουν. Ένα αρχείο εικόνας, έκτος από την ίδια την εικόνα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κρατήσει πολλές άλλες πληροφoριές, που χρειάζονται μετά στο compositing: απόσταση από την κάμερα, θέση στον τρισδιάστατο χώρο, κίνηση, κλίση επιφάνιας, UVs κτλ. Ετσί πχ. στην απόσταση από την κάμερα, σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να περιοριστούμε σε 255 επίπεδα που δίνουν τα 8 bits.


Έχω την εντύπωση χωρίνα είμαι απολυτα σιγουρος ότι όταν μιλάμε για rendering και bit τα 32bit είναι
24bit είναι ( 8 + 8 + 8 ) + 8bit alpha channel
To 32 είναι πολλαπλάσιο του 8 άλλα με το 4.

Ετσί πχ. στην απόσταση από την κάμερα, σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να περιοριστούμε σε 255 επίπεδα που δίνουν τα 8 bits.


Εδώ σε έχασα λίγο: (για κοιτα μας στα ματια λοιπόν ξηγήσου 8) :lol: 8) :lol: )
Το 255 είναι τόνοι του μαυρου ένω ή απόσταση από την κάμερα είναι m, cm, mm. Οι τόνοι δεν περιγράφουν απόσταση...
Στο cinema 4D ας πούμε έχει επιλογή "compositing project file for after effects or final cut or combustion. και εξαγει για περεταίρω επεξ. όλες αυτές τις πληροφορίες (αποσταση, καμερες, φώτα, κτλ) είτε το βαθος χρώματος είναι 8 είτε 16bit.
Άβαταρ μέλους
GEORGETOUBALIS
Senior Member
 
Posts: 561
Εγγραφή: 09.02.06, 11:33 am

Δημοσίευσηαπό Ch3 » 03.03.06, 6:49 pm

kalhmera,

prwta ap'ola xilia sygnwmh gia ta greeklish, alla grafw apo thn doulia, opou profanos den yparxoun ellinikoi xarakthres.


Einai genikws ligo mperdema me ta bits. Alles fores anaferomaste se bits per channel kai alles se sinolika bits per pixel. Tis perisoteres fores, opws einai kai to swsto, ta ta bits einai gia ka8e kanali. Kai auto giati kapoia arxeia mporoun na krathsoun osa kanalia 8elei o xrhsths.

Gia to rendering pou anefera, ekana ena la8aki. Episi panta anaferomai se ti xrhsimopoioume edw sthn doulia. Opote nai men einai se floats, alla einai half me 16 kai oxi 32 bits. Xrisimopoioume to openEXR tis ILM, pou kanei mia eksipnh simpiesh analoga me poious tonous xrisimopoiounte se ka8e frame, opote an den kanw la8os, mporeis na pareis parapanw apo 65500 tonous pou exoun ta apla 16bit arxeia.


Na episimanw oti arxeia se float einai aparethta gia rendering se film. Yparxei terastia diafora sto color space anamesa se RGB kai film kai auto giati enw sto prwto einai linear, to film color space einai exponetial, opws einai kai o fwthsmos sto film ths fwtografias (me ka8e stop diplasiazetai h fwthnotita). Xontrika, mia eikona pou paei gia typwma se film, gia na fanei swsta se mia o8onh, prepei na katevasoume to gamma sxedon sto miso.

Telos panton... isws mplekw me polles leptomeries.


GEORGETOUBALIS έγραψε:Το 255 είναι τόνοι του μαυρου ένω ή απόσταση από την κάμερα είναι m, cm, mm. Οι τόνοι δεν περιγράφουν απόσταση...



kai omws, oi tonoi mias eikonas mporoun na perigrapsoun oti plhroforia 8eleis. Opws eipa pio prin, 255 (8bit) den einai arketa stis perissoteres periptwseis.
Opote gia paradeigma sto depth pass, ean ksereis oti to clipping plane ths cameras einai stis 100 monades (m,cm,mm h' oti allo 8es), ena pixel pou exei xroma 0.75/1, ksereis oti einai 75 monades makria apo thn camera.
Episis polles fores, to RGB xrisimopoihte san vector XYZ sintetagmenwn.
Etsi me shmeio anaforas thn camera, mporoume na kanoume render ena pass pou na mas dixnei ti sintetagmenes exei ka8e pixel ston trisdiastato xwro, h' akoma thn kateu8insh tis kinhshs ka8e antikeimenou.
Se genikes grammes, ka8e plhroforia pou xrhsimopoiei o renderer, gia na ftiaksei mia eikona, mporoume na thn grapsoume se ksexorista arxeia kai na kanoume to comp monh mas, exontas perissotero kai pio grhgoro elenxo. Exw dei plugIn gia to shake, pou me ta katallila passes, mporeis na kaneis light mia 3D skhnh se pragmatiko xrono.


auta...
elpizw na vgazoun noima auta pou grafw
Άβαταρ μέλους
Ch3
Senior Member
 
Posts: 541
Εγγραφή: 24.12.05, 6:00 pm
Τοποθεσία: Vancouver

Δημοσίευσηαπό sergiokomic » 03.03.06, 6:59 pm

Ch3 έγραψε:Το HDRI φορμάτ, του Paul Debevec, είναι σε float* (32bit). Από εκεί και πέρα, άλλες εταιρείες πού έχουν φτιάξει το δικό τους φορμάτ στην ίδια λογική, το έχουν περιορίσει στα 16bit (ή ακόμα και στα 12) για εξοικονόμηση χώρου.

Η βασική λειτουργία αυτόν των αρχείων, είναι για να φωτιστεί ρεαλιστικά μια τρισδιάστατη σκηνή, με βάση μια πραγματική τοποθεσία. Αυτό γίνεται με το να κάνουμε δειγματοληψία φωτισμόυ, κάτι που δεν μπορεί να γίνει με ακρίβεια σε 8bit. Η λογική είναι απλη:

Σε μια φωτογραφία για παράδειγμα, με φωτινό ουρανό, όπως και με σκιές, έχουμε μια τεράστια αντίθεση. Στα 8bit λοιπόν, ο ουρανός θα έχει τιμή 200/255 πχ και μια σκια ας πούμε θα έχει 20/255. Στην πραγματικότητα όμως ο ουρανός είναι παραπάνω από 10 (200/20) φορές πιο φωτεινός από την σκία. Επίσης μπορεί να έχουμε τον Ήλιο που θα είναι καμένος με τιμή 255 και ίσως μια σκιά με 0, όπου στην ουσία δεν έχουμε καθόλου πληροφορία.
Με την χρήση του HDRIShop, μπορούμε να συνθέσουμε μια HDRI εικόνα. Αυτό γίνεται χρησιμοποιόντας πολλάπλες εκθέσεις (braketing) σε διαφορετικούς χρόνους, του ίδιου κάδρου. Έτσι, ενώ εκ' πρώτης όψης, μέσα στο πρόγραμμα η εικόνα δίχνει όπως και οι άλλες, μπορούμε να αλλάξουμε stops και να ξαναπάρουμε την πληροφορία στις καμένες, ή μαύρες περιοχές. Ο renderer, χρησιμοποιεί αυτό το αρχείο, για να κάνει τον ambient φωτισμό, ή σωστές αντανακλάσεις, διαθλάσεις και motion blur. Έτσι λοιπόν, αυτός είναι ένας εύκολος και σίγουρος τρόπος για να μπει ένα 3D αντικείμενο, σε εάν πραγματίκο χώρο, χωρίς να δίχνει ψέυτικο.



Che και εδώ με πρόλαβες... :D

Με το που διάβασα τον Γιώργο για τον debevek ήθελα να λινκάρω....


Btw όταν το hdri shop είχε 32bit/p η adobe..... :oops:
Άβαταρ μέλους
sergiokomic
Old Member
 
Posts: 1901
Εγγραφή: 14.12.05, 5:38 pm
Τοποθεσία: ααχ, Αθήνα!

Re: 8bit vs 16bit (Άρθρο)

Δημοσίευσηαπό Theo » 01.11.06, 4:06 pm

Ευχαριστούμε για την πολύ καλή επεξήγηση του θέματος GEORGETOUBALIS,

GEORGETOUBALIS έγραψε: Η μέση λύση
Στο χώρο της χρωματικής ?δύναμης? υπάρχουν και τα RAW που αποθηκεύουν οι ψηφιακές μηχανές (και NEF όσο αφορά την NIKON). Τα RAW αρχεία εμπεριέχουν 4.096 τιμές που προσδιορίζουν το εύρος τόνων για κάθε κανάλι. Το σκεπτικό είναι ίδιο. Μπορεί να υπολείπονται αρκετα των 16-bit αλλά δεν πάυει να έχουν μια ουσιώδη υπεροχή σε σχέση με τα 8-bit.

Ειδικά οι φωτογράφοι είναι χρήσιμο να ξέρουν πέντε πράγματα παραπάνω σχετικά με το RAW φορμά:

1) Υπάρχουν πάρα πολλά RAW φορμά (~100) με ότι αυτό σημαίνει για τους χρήστες και την αγορά, γι'αυτό και γίνεται μια προσπάθεια να δημιουργηθεί κάποιο στάνταρντ από την Adobe με το DNG αλλά και απο μια συλλογική προσπάθεια με το OpenRAW.org.

2) Το RAW φορμά δεν έχει "ολοκληρωμένα" κανάλια RGB, αυτά δημιουργούνται μετά την μετατροπή σε TIFF η JPEG. Αυτή είναι μια ουσιαστική διαφορά που έχει το RAW με τα άλλα φορμά.
Επίσης ορισμένα RAW φορμά (π.χ. Adobe DNG) υποστηρίζουν και 16 bit βάθος χρώματος, βέβαια οι περισσότερες ψηφιακές μηχανές αποθηκεύουν σε 8, 10, 12 και λίγες σε 14 bit.

3) Αν υποθέσουμε ότι έχουμε μια φωτογραφία σε RAW 12 bit και την μετατρέψουμε σε TIFF 16 bit, καλύτερα να μην διαγράψουμε το RAW αρχείο αφού μας δίνει διάφορα πλεονεκτήματα όπως τη δυνατότητα να το ξαναμετατρέψουμε σε TIFF με διαφορετικές παραμέτρους (π.χ. διαφορετικό white balance) χωρίς να αλλοιωθεί η φωτό όπως θα γίνει στην περίπτωση του ΤIFF με επεξεργασία στο PS ή άλλο επεξεργαστή εικόνας.

GEORGETOUBALIS έγραψε:Το ότι μπορούμε να αλλάζουμε τα bit της εικόνας μας από τα 8 στα 16 και τούμπαλην δεν σημαίνει ότι είναι και σωστό. Εάν μια φωτογραφία είναι 16-bit και την κανουμε 8-bit οι πληροφορίες της 16μπιτης έκδοσης έχουν χαθεί για πάντα. Με τη μετατροπή της σε 16bit δεν καταφέρνουμε τίποτα. Η εικόνα απλά χρησιμοποιεί 65.536 τόνους για κάθε κανάλι για να απεικονίσει 256 (πράγμα αρκετά εύκολο).

Εδώ να συμπληρώσω ότι η πλειοψηφία των φωτογραφιών που διακινείται μέσω των πρακτορείων είναι 8bit. Αν ξεκινάς με 8bit στην αρχική φωτό είναι σε αρκετές περιπτώσεις καλύτερα να την μετατρέψης σε 16bit για να κάνεις την επεξεργασία σου.

Χαιρετισμούς,

Θ.Π.
Theo
Senior Member
 
Posts: 553
Εγγραφή: 29.04.06, 10:33 pm

Δημοσίευσηαπό programa » 04.11.06, 8:22 am

www.satoripaint.com 64μπιτ για όλους!

To Satori το μάθαμε εδώ στην εταιρεία από εταιρείες παραγωγής που παραπονιόντουσαν ότι όταν δούλευαν στο Φοτοσοπ μια εικόνα και έβγαινε στο σινεμά ήταν πολύ σκοτεινή ή φλου ή λοιπά παράπονα.

Για εμάς το ενδιαφέρον είναι ότι τόσο καιρό που ήταν 8μπιτ το Φοτοσοπ δεν τους έκραξαν περισσότεροι! Και η εξήγηση είναι αυτή που δίνει ο Θέμης. Μόνο όσοι είναι στον χώρο της κινούμενης εικόνας ή των τρισδιάστατων γραφικών ασχολούνται με αυτά. Εξού και πχ το Αφτερ Εφφεκτς δεν είναι σοβαρό εργαλείο για αυτά και το Digital Fusion (www.eyeonline.com) και υποστηρίζει βέβαια HDRI εδώ και καιρό.

Πάντως το Σατόρι το έχουμε εγκαταστήσει πλέον σε 15,000 υπολογιστές σε τεχνικά λύκεια ανά την Ελλάδα, έχει και ελληνικό εγχειρίδιο, κλπ!

Και έχει την μοναδική ικανότητα, εκτός από τα 64μπιτ, να καταλαβαίνει και ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ.

Ξεκολλάτε και λίγο από το Φοτοσοπ.
Η καταχώρηση αυτή μπορεί να διέπεται από τα εμπορικά συμφέροντα
του www.programa.gr - ελπίζουμε όμως ότι είμαστε χρήσιμοι και έτσι!
Άβαταρ μέλους
programa
Junior Member
 
Posts: 439
Εγγραφή: 22.05.06, 10:19 pm

Δημοσίευσηαπό Theo » 04.11.06, 11:58 am

Ευχαριστούμε για το link programa.

programa έγραψε:www.satoripaint.com 64μπιτ για όλους!
.

Eνδιαφέρον, αλλά αυτό το site έχει να ανανεωθεί από το 2001, γιατί τόση εγκατάλειψη. Μα καλά υπάρχουν ακόμα επαγγελματίες που δουλεύουν με Win 95?

Επίσης το forum τους έχει πολύ λίγα post και κίνηση, χμμ....

To CinePaint project παρουσιάζει πολύ μεγαλύτερη κινητικότητα και υποστηρίζει 16bit.

Χαιρετισμούς,

Θ.Π.
Theo
Senior Member
 
Posts: 553
Εγγραφή: 29.04.06, 10:33 pm

Δημοσίευσηαπό programa » 06.11.06, 10:54 am

Ενδιαφέρουσα η οπτική σου. Δηλαδή η ...δημοκρατική. Επειδή δεν φαίνεται να το χρησιμοποιούνε πολύ το πρόγραμμα δεν είναι καλό.

Έχεις ένα δίκιο σε επίπεδο future proofing του χρόνου εκμάθησης ενός προγράμματος, αλλά από την άλλη αν σου γλιτώνει πολύ χρόνο κάθε μέρα...

Κλασσικό παράδειγμα το αυτόματο ξεφοντάρισμα στο PaintShopPro. Ακόμα και 1 στα 2 ξεφονταρίσματα να σου κάνει τέλεια και με τη μία, αξίζει να το δεις.

Το ίδιο ισχύει και με το SatoriPaint. Υπάρχουν αρκετές εταιρείες παραγωγής που δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς αυτό. (Κάνει και sequences.)

Resolution Independence δε σημαίνει ότι σε ένα 486 ανεβάζεις εικόνα οποιουδήποτε μεγέθους με τη μία και απροβλημάτιστα.

Πιστεύω ότι όλοι οι πραγματικοί επαγγελματίες αφιερώνουν λίγο χρόνο για να εξετάζουν νέα εργαλεία. Αφού το δεις, σφύρα εντυπώσεις!
Η καταχώρηση αυτή μπορεί να διέπεται από τα εμπορικά συμφέροντα
του www.programa.gr - ελπίζουμε όμως ότι είμαστε χρήσιμοι και έτσι!
Άβαταρ μέλους
programa
Junior Member
 
Posts: 439
Εγγραφή: 22.05.06, 10:19 pm

Δημοσίευσηαπό cpulse » 06.11.06, 1:00 pm

Ωραίο άρθρο, ωραία συζήτηση.. πραγματικά το απολαμβάνω να παρακολουθώ συζητήσεις σας που έχουν τόσο βάθος.

Από την πλευρά του προγραμματιστή να πω κάποια πράγματα που ήδη έχουν ειπωθεί αλλά με μια άλλη ματιά.. Όπως ξέρετε για έναν υπολογιστή όλα μετατρέπονται σε αριθμούς. Εσωτερικά γίνονται πολλές χιλιάδες προσθέσεις αφαιρέσεις πολλαπλασιασμοί και διαιρέσεις.

Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στις διαιρέσεις! Στις διαιρέσεις χάνονται δεκαδικά και αν ένας αλγόριθμος έχει να κάνει πολλές διαιρέσεις υπάρχουν σοβαρές απώλειες. Γι αυτό, χωρίς να το έχω επαληθεύσει, λογικά μετά από ένα σεβαστό αριθμό εφαρμογής φίλτρων ή resamplings θα πρέπει να υπάρχει εμφανής διαφορά σε ποιότητα μεταξύ 8bit και 16bit.

Σχετικά με το θέμα των floats.. ωραία και τα floats αλλά ας μην ξεχνάτε οτι ο ποιο μικρός float είναι 32bit. Δηλαδή τρία κανάλια για RGB θα κόστιζαν 96bit (ή 12 bytes) για κάθε pixel. Και ο χειρισμός τους είναι πολύ ποιο σύνθετος από τους απλούς ακέραιους που χρησιμοποιούνται κατά βάση. Άρα καλύτερη ποιότητα αλλά ποιο ακριβός σε χώρο και ποιο αργός.
/* code == fun */
Άβαταρ μέλους
cpulse
Senior Member
 
Posts: 848
Εγγραφή: 03.04.06, 11:42 pm

Δημοσίευσηαπό programa » 21.11.06, 11:01 am

"Άρα καλύτερη ποιότητα αλλά ποιο ακριβός σε χώρο και ποιο αργός."

Θεωρητικά σωστή παρατήρηση ΑΛΛΑ δοκίμασε το Satori και θα εκπλαγείς. Resolution Independent λέει και είναι εδώ και χρόνια.

Κάποιες εταιρείες έχουν παράδοση στο κακογραμμένο software (πχ Adobe) το οποίο τελείως αδικαιολόγητα αργεί σε ότι κάνει.

Σε αυτό το επίπεδο αφορισμοί τύπου "είναι το πρώτο και το μόνο εργαλείο" απλά επαυξάνουν την τεμπελιά τους και δεν κάθονται να γράψουν κώδικα της προκοπής.
Η καταχώρηση αυτή μπορεί να διέπεται από τα εμπορικά συμφέροντα
του www.programa.gr - ελπίζουμε όμως ότι είμαστε χρήσιμοι και έτσι!
Άβαταρ μέλους
programa
Junior Member
 
Posts: 439
Εγγραφή: 22.05.06, 10:19 pm

Δημοσίευσηαπό GiBil » 06.06.07, 5:32 pm

penlix έγραψε:Ωστε αυτό είναι λοιπόν..

Οπότε γιατί το setting των bit στο Photoshop είναι πρώτη μούρη όταν δημιουργούμε ένα νέο αρχείο, μια και ούτε οι εκτυπωτές ούτε οι περισσότερες οθόνες μας απαξιούν να ασχοληθούν με οτιδήποτε περισσότερο από 8 bit??

Ευχαριστούμε για το super tut Γιώργο.




Θα βαζα link στο hegrade αλλά θα μου πούν πως την έχεις δεί εσύ και γράφεις σωστά άρθρα κ.λπ. ;)


Ευχαριστούμε για το super tut Γιώργο.
Οχι ακριβώς έτσι!
1. Φτιάξε ένα gray scale Gradient από 10% ως 30%
2. Απλωσε το σε 20 cm
3. Θαύμασε το banding!

Αλλαξε mode σε 16 bit
1. Επανέλαβε
2. No Banding!!! Nice?

Βέβαια εκτός από άψογα gradients, να υποθέσω ότι κάτι καλύτερο σκεφτόταν η Adobe από το πως να περάσει την ώρα της αυξάνοντας το τονικό εύρος των χρωματικών καναλιών? Just thinking

Οσο για την οθόνη, εκεί τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα. Ισχύει ο πρώτος νόμος της Οικολογίας: No such thing as a free lunch in Nature, και καθ' ημάς: Ότι πληρώνεις παίρνεις!
GiBil
Senior Member
 
Posts: 560
Εγγραφή: 04.06.07, 4:12 pm
Τοποθεσία: Μακρυά από καταπατητές..

Δημοσίευσηαπό billys_z » 25.10.07, 8:45 pm

Απορίας άξιο ρε παιδιά που σε μια Ελλάδα που ο καθένας προσπαθεί να φάει τον διπλανό του μοιράζεστε τόση γνώση απλόχερα...

Τουλάχιστον πάρα πολλά λεφτά και χρόνος για να σου δώσει κάποιος έτσι μια πληροφορία...

Μπράβο σε όλη την κοινότητα και ευχαριστούμε πολύ για την βοήθεια...

Και πάλι μπράβο!
:clapclap
billys_z
Member
 
Posts: 96
Εγγραφή: 23.07.07, 10:02 am

Δημοσίευσηαπό GiBil » 02.11.07, 3:00 pm

billys_z έγραψες:
Απορίας άξιο ρε παιδιά που σε μια Ελλάδα που ο καθένας προσπαθεί να φάει τον διπλανό του μοιράζεστε τόση γνώση απλόχερα...


Η αρχή είναι ότι για να μάθεις, πρέπει πρώτα να πεις "Δεν ξέρω".

Στην Ελλάδα των ξερόληδων αγαπητέ, το πρόβλημα είναι ότι δύσκολα κανείς θα πεί σήμερα αυτό το: "δεν ξέρω".
GiBil
Senior Member
 
Posts: 560
Εγγραφή: 04.06.07, 4:12 pm
Τοποθεσία: Μακρυά από καταπατητές..

Δημοσίευσηαπό nitro912gr » 28.09.08, 1:06 am

αυτές τις απενεργοποιημένες επιλογές στα 16bit δε μπορούμε να τις ενεργοποιήσουμε με κάποιον τρόπο; έστω και αν είναι να πάρει ώρες, αν και μου κάνει εντύπωση μιας και στην χειρότερη περίπτωση δουλεύουμε σε ένα 32bit περιβάλλον (οι δε που έχουν 64bit λειτουργικό αξιοποιούν και τους σύγχρονους επεξεργαστές) να μην μπορεί να αντιμετωπίσει μια επεξεργασία στα 16bit, άρα με κάνει να αναρωτιέμαι αν τα περι κακογραμμένου λογισμικού έχουν βάση. γιατί ναι μεν είναι πιο περίπλοκα τα πράγματα από τα 8bit, αλλά δε μου κάθετε με τους αριθμούς που έχω στο μυαλό μου...
http://nikolaskarampelas.com


Quotes for life

"Και τι έκανε λοιπόν η χορεύτρια παύλα γραφίστας;"
"Και εδώ έχουμε τον γραφίστα καραγκιόζη..."
Άβαταρ μέλους
nitro912gr
Old Member
 
Posts: 1402
Εγγραφή: 08.03.07, 3:12 am
Τοποθεσία: Athens - Aigio - forums

Δημοσίευσηαπό GiBil » 29.09.08, 9:47 am

Αγαπητέ nitro912gr ρωτάς (και μια και ήμουν ο τελευταίος στο thread, απαντάω)
....αν και μου κάνει εντύπωση μιας και στην χειρότερη περίπτωση δουλεύουμε σε ένα 32bit περιβάλλον (οι δε που έχουν 64bit λειτουργικό αξιοποιούν και τους σύγχρονους επεξεργαστές) να μην μπορεί να αντιμετωπίσει μια επεξεργασία στα 16bit, άρα με κάνει να αναρωτιέμαι αν τα περι κακογραμμένου λογισμικού έχουν βάση...

Η αλήθεια είναι πως το μόνο πρόβλημα είναι οι βιβλιοθήκες από "γραμμένες" 8bitες διαδικασίες και φίλτρα που έχουν γραφτεί στη C++ μέχρι σήμερα για το Ps. Ολα θα πρέπει να ξαναγραφτούν (και αυτό στοιχίζει σε χρόνο και χρήμα)
Βέβαια αν θέλεις τη γνώμη μου, και μπορεί και πρέπει να γίνει. Το θέμα είναι ότι κάποιοι άλλοι αποφασίζουν...
Ευχαριστώ
GiBil
Senior Member
 
Posts: 560
Εγγραφή: 04.06.07, 4:12 pm
Τοποθεσία: Μακρυά από καταπατητές..

Re: 8bit vs 16bit (Άρθρο)

Δημοσίευσηαπό smile20 » 25.04.12, 3:38 pm

πολυ σωστη δουλεια παιδια κ πολλες χρησιμες πληροφοριες
smile20
Member
 
Posts: 1
Εγγραφή: 23.04.12, 12:45 pm

Προηγούμενη

Επιστροφή στο I.III Δημιουργικό λογισμικό

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες

Visual Communication Designers Club

Το Visual Communication Designers Club, το μεγαλύτερο Ελληνικό online design forum, αποτελεί μια Ελληνική κοινότητα σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας, υπό την ευρύτερη έννοια του όρου, θέλοντας να συμπεριλάβει στα μέλη της κάθε ειδικότητα και βαθμίδα όσων σπουδάζουν ή εργάζονται στον χώρο της επικοινωνίας, έντυπης, διαδικτυακής, τρισδιάστατης ή εφαρμογών πολυμέσων