Συλλογή | Δείγματα από όλα τα ξενογλωσσικά αλφάβητα

Τυπογραφία, Γραμματογραφία, Στοιχειοχύτευση, Letterpress, Χαρακτική, Βιβλίο, Γραμματοσειρές.

Συλλογή | Δείγματα από όλα τα ξενογλωσσικά αλφάβητα

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 18.10.05, 10:27 am

Ένα εκπληκτικό και πλούσιο αρχείο με ολοκληρωμένα δείγματα από όλα τα ξενογλωσσικά αλφάβητα. Ορισμένα από αυτά είναι απίθανα και αξίζει κανείς να τα δεί. Ρίξτε μια ματιά σε όλο το site.

http://www.omniglot.com/writing/alphabets.htm
Τελευταία επεξεργασία από Themistoklick και 08.01.07, 6:33 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Δημοσίευσηαπό tsevis » 18.10.05, 4:34 pm

Πολλές ευχαριστίες για την επισήμανση. Πολύ χρήσιμο.

Χαιρετισμούς

Χ.
******************************
Good design = Good business
******************************
We'll always be together
Together in Electric Dreams
Άβαταρ μέλους
tsevis
Master Member
 
Posts: 6735
Εγγραφή: 26.04.04, 11:27 pm
Τοποθεσία: Pacific Ocean! (in my dreams)

Δημοσίευσηαπό panevan » 18.10.05, 8:36 pm

Ε, βεβαια.. τί σόι γραφίστας θα ηταν καποιος αν δεν γνωρίζει την ιστορία των γραμμάτων!

Grazie!
Άβαταρ μέλους
panevan
Master Member
 
Posts: 2427
Εγγραφή: 11.07.05, 9:49 am

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 18.10.05, 9:43 pm

Ευχαριστώ Δάσκαλε.

Βρήκα το Γεωργιανό αλφάβητο εξαιρετικά ρομαντικό και με μεγάλη εσωτερικότητα. Θα μπορούσα να πω ότι τα λατινικά αλφάβητα συγκρινόμενα με τα γεωργιανά, παρουσιάζουν γεωμετρικές φόρμες που τα κάνουν πιο σφιχτά και απόλυτα στο σύνολο τους με μερικές εξαιρέσεις ορισμένων πιο οργανικών χαρακτήρων... Αντίθετα τα ανατολικής γραφής έχουν μια διαφορετική αίσθηση. Ίσως πάλι τα γράφω όλα αυτά γιατί έχω συνηθίσει να βλέπω λατινικές γραφές.

Εξίσου όμορφα για άλλους λόγους είναι τα κινέζικα ιδεογράμματα, φτιαγμένα με πινέλο στο χέρι...τι ποίηση. Είναι γνωστό άλλωστε ότι η καλλιγραφία στην Κίνα ήταν αρετή. Επίσης ενδιαφέρον παρουσιάζουν σχεδιαστικά οι ιαπωνικοί χαρακτήρες, πιο γραμμικοί και πειθαρχημένοι.

Λένε ότι παρατηρώντας τον γραφικό χαρακτήρα ενός ανθρώπου μπορείς να αντιληφθείς - μέχρι ένα βαθμό - ορισμένα στοιχεία για τον χαρακτήρα του και αν δεν κάνω λάθος αυτό αποτελεί και επιστήμη, την γραφολογία (ή κάπως έτσι). Θα μπορούσε λοιπόν κανείς, βλέποντας τα αλφάβητα λαών, γραμμένα με χαρακτηριστικές οικογένειες γραμμάτων και ίσως με τις πιθανές τροποποιήσεις στο πέρασμα του χρόνου, να αντιληφθεί στοιχεία για την κουλτούρα και τον πολιτισμό του λαού αυτού ? Το πόσο προοδευτικός ή συντηρητικός είναι ας πούμε ? Το πόσο έχει καλλιεργήσει μια εσωτερικότητα και μια κουλτούρα ? Το πόσο δεκτικός είναι σε επιρροές ?
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Δημοσίευσηαπό sokalegga » 19.10.05, 7:58 am

Θεμιστοκλή, πραγματικά εξαιρετική η ιστοσελίδα που παραθέτεις για τις γραφές από όλο τον κόσμο. Εγώ προσωπικά λατρεύω το Ιαπωνικό αλφάβητο, καθώς αντικατοπτρίζει απόλυτα την ιδιοσυγκρασία του λαού της Ιαπωνίας.

Πιο συγκεκριμένα η χρήση της καλλιγραφίας με πολύ αυστηρούς κανόνες σχεδίασης ( η κλίση του πινέλου, η ταχύτητα κλπ) και ο τερατώδης όγκος των ιδεογραμμάτων του Ιαπωνικού Αλφαβήτου, δείχνει την φοβερή προσκόλληση στις αξίες και τις παραδόσεις του Ιάπωνα, η οποία άλλωστε γίνεται εμφανής σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητάς του. Π.χ. πριν βγεί οποιοδήποτε νεο μοντέλο αυτοκινήτου στην αγορά, ο πρόεδρος της εταιρείας παραγωγής καλεί έναν Σιντοϊστή ιερέα για να διαβάσει ειδικό ευχολόγιο για την μακροημέρευση και ευημερία της εταιρείας και του οχήματος!!! Πράγματα τα οποία φαντάζουν από ξένα έως και φαίδρα σε εμάς τους Ευρωπαίους.

Η πολυπλοκότητα όμως του αλφαβήτου αποκαλύπτει και άλλα πράγματα: το ότι η ζωή του μέσου Ιάπωνα διέπεται από μια μη-αναστρέψιμη νομοτέλεια. Ένα αόρατο δίχτυ από κανόνες οι οποίοι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να διαρραγούν. Αλλά ο Ιάπωνας δεν το κάνει αυτό για λόγους υποταγής, αλλά γιατί είναι πλέον embedded-άν θέλετε-στην κουλτούρα του! Όσο και αν κάνει ανοίγματα η Ιαπωνία στον έξω κόσμο, έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά της-άν θέλει-για να γίνει "συμβατή" με τον υπόλοιπο δυτικό κόσμο. Κάτι το οποίο δεν το θεωρώ, άλλωστε απαραίτητο.

Ακόμα και στις απόλυτα ελεύθερες στιγμές της καλλιτεχνικής έκφρασης-όπως είναι τα κόμικ-ο Ιάπωνας έθεσε, αυτόματα, κανόνες σχεδίασης. Υπάρχει ορολογία π.χ. για τα Manga & Anime η οποία αναφέρεται στις εκφράσεις των χαρακτήρων, στην ποιότητα του χαρακτήρα ("καλός", "κακός", "σατανικός" κλπ.). Οι φόρμες είναι απόλυτες, οι εκφράσεις προδιαγεγραμμένες. Και όμως η θαυμαστή ικανότητα των Ιαπώνων να επικοινωνήσουν αυτή τη μορφή καλλιτεχνικής έκφρασης μέσω δυτικότροπων σεναρίων-άλλωστε πουθενά δεν μπορεί να διακρίνει κανείς άμεσα την Ιαπωνική καταγωγή στο σενάριο ενός Ιαπωνικού καρτούν-στην ΕυρωΑμερική του Ντίσνεϋ κατά τη δεκαετία του 60 & 70, έφερε την ιαπωνική αυτή τέχνη στο σημερινό επίπεδο.

Η πλέον εκπληκτική όμως απόδειξη των παραπάνω, είναι πώς ακόμα και στις ζοφερές περιόδους της Απολυταρχικής Φεουδαρχίας στην Ιαπωνία (Samurai=Φεουδάρχης) οι επαναστάτες που κυριολεκτικά έπαιρναν τα βουνά, μην αντέχοντας άλλο την βάναυση μεταχείριση των κυριών τους αυτοοργανώθηκαν θαυμάσια. Δημιούργησαν την δική τους εκδοχή του δικού μας "ανταρτοπόλεμου" στο πρόσωπο της τέχνης του Ninjutsu-ένας συνδυασμός τακτικών κάλυψης-απόκρυψης, φιλοσοφίας, κανόνων τιμής και-φυσικά ιεραρχίας. Από τον απλό Ninja λοιπόν μέχρι τον κάτοχο της τέχνης, τον Shinobi υπάρχουν κανόνες τιμής, τακτικές, σεβασμός στους ανωτέρους τη τάξει και απόλυτη πειθαρχία-καμία σχέση με την βλακωδέστατη εκδοχή των ταινιών της δεκαετίας του 80, όπου οι Ninja παρουσιάζονται σαν πληρωμένοι δολοφόνοι.

Οι δυνατές, έντονες γραμμές των ιδεογραμμάτων θυμίζουν τα περίφημα γιαπωνέζικα ατσάλινα σπαθιά Katana, σε άλλες περιπτώσεις η ομοιότητα ενός ιδεογράμματος με το σχήμα της παγόδας είναι καταφανής.

Και όμως: η αρμονία, η ψυχική γαλήνη και η αίσθηση ισσοροπίας που προέρχεται από ένα ΚΑΙ ΜΟΝΟ Ιαπωνικό ιδεόγραμμα είναι μοναδική....
Υou Can Do Anything You Want As Long As It Makes Sense
Άβαταρ μέλους
sokalegga
Master Member
 
Posts: 3251
Εγγραφή: 22.07.04, 2:50 pm
Τοποθεσία: Τρίπολη

Δημοσίευσηαπό penlix » 19.10.05, 9:03 am

Αρκετά χρήσιμο link όντως, thanks Themis!
Άβαταρ μέλους
penlix
Adminilicious
 
Posts: 10260
Εγγραφή: 26.02.04, 3:50 pm

Δημοσίευσηαπό an1m8or » 19.10.05, 9:53 am

Τα ετρούσκικα μοιάζουν με αρχαία ελληνικά ή είναι η ιδέα μου;
:shock:

Τα γεωργιανά πάλι μου φαίνονται σαν alien writing!
(αγρογλυφικά μου θυμίζουν)
an1m8or
Old Member
 
Posts: 1892
Εγγραφή: 07.07.05, 1:45 pm
Τοποθεσία: A city called Athens in a country called Greece on a planet we call Earth.In other words I DONT KNOW

Δημοσίευσηαπό zelda » 19.10.05, 11:39 am

Georgian alphabet (Mkhedruli) μοιαζουν σαν να διαβαζεις γλωσσα των elfs!
Mongolian σε κανουνε να 8ες να γυρισεις την σελιδα απο την αλλη απο καθετα-οριζοντιως!
New Tai Lue αχ και αυτη ειναι για παραμυθακι!

αραγε για τους υπολοιπους λαους τα δικα μας γραμματα πως τους φαινοντε?!
τωρα που το σκεφτομαι ειναι πολυ συνεπεις ορθεια! βγαζουν μια απλη αυστηροτητα! οι ελληνικές γραμματοσειρες που ειδα ειναι απο τις λιγες που τα ιδια τα γραμματα αποτελουν ολοκληρη λεξη : αλφα-βητα-γαμμα...-λαμδα..-ωμεγα!
Mama, just killed a man
-------------------------------------------------------------------------------
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
zelda
Old Member
 
Posts: 1488
Εγγραφή: 24.09.05, 7:31 pm
Τοποθεσία: In the Mouth of Madness

Δημοσίευσηαπό joe » 27.10.05, 3:33 pm

an1m8or έγραψε:Τα ετρούσκικα μοιάζουν με αρχαία ελληνικά ή είναι η ιδέα μου;
:shock:

Τα γεωργιανά πάλι μου φαίνονται σαν alien writing!
(αγρογλυφικά μου θυμίζουν)


ειναι ελληνικα οπως και τα λατινικα αλλωστε βασισμενα στο αλφαβητο της Κυμης
Sailor on the seas of fate

“I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.”
Άβαταρ μέλους
joe
Old Member
 
Posts: 1505
Εγγραφή: 08.07.05, 9:49 am
Τοποθεσία: Mordor

Re:Japanese mystique

Δημοσίευσηαπό dimitris.a » 14.09.09, 8:55 pm

sokalegga έγραψε:Εγώ προσωπικά λατρεύω το Ιαπωνικό αλφάβητο, καθώς αντικατοπτρίζει απόλυτα την ιδιοσυγκρασία του λαού της Ιαπωνίας.... Π.χ. πριν βγεί οποιοδήποτε νεο μοντέλο αυτοκινήτου στην αγορά, ο πρόεδρος της εταιρείας παραγωγής καλεί έναν Σιντοϊστή ιερέα για να διαβάσει ειδικό ευχολόγιο για την μακροημέρευση και ευημερία της εταιρείας και του οχήματος!!! Πράγματα τα οποία φαντάζουν από ξένα έως και φαίδρα σε εμάς τους Ευρωπαίους. [Είμαστε πράγματι Ευρωπαίοι? ό.έ.δ.]

Όσο και αν κάνει ανοίγματα η Ιαπωνία στον έξω κόσμο, έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά της-άν θέλει-για να γίνει "συμβατή" με τον υπόλοιπο δυτικό κόσμο. Κάτι το οποίο δεν το θεωρώ, άλλωστε απαραίτητο.

Ακόμα και στις απόλυτα ελεύθερες στιγμές της καλλιτεχνικής έκφρασης-όπως είναι τα κόμικ-ο Ιάπωνας έθεσε, αυτόματα, κανόνες σχεδίασης. Υπάρχει ορολογία π.χ. για τα Manga & Anime η οποία αναφέρεται στις εκφράσεις των χαρακτήρων, στην ποιότητα του χαρακτήρα ("καλός", "κακός", "σατανικός" κλπ.). Οι φόρμες είναι απόλυτες, οι εκφράσεις προδιαγεγραμμένες. Και όμως η θαυμαστή ικανότητα των Ιαπώνων να επικοινωνήσουν αυτή τη μορφή καλλιτεχνικής έκφρασης μέσω δυτικότροπων σεναρίων-άλλωστε πουθενά δεν μπορεί να διακρίνει κανείς άμεσα την Ιαπωνική καταγωγή στο σενάριο ενός Ιαπωνικού καρτούν-στην ΕυρωΑμερική του Ντίσνεϋ κατά τη δεκαετία του 60 & 70, έφερε την ιαπωνική αυτή τέχνη στο σημερινό επίπεδο.

όμως: η αρμονία, η ψυχική γαλήνη και η αίσθηση ισσοροπίας που προέρχεται από ένα ΚΑΙ ΜΟΝΟ Ιαπωνικό ιδεόγραμμα είναι μοναδική....


Καλά το πήγες μέχρις εδώ, τι θες κι ανακατέβεις τον ιερέα τού Σίντο στην κουβέντα! ΜΗΠΩΣ το ελληνικό κοινοβούλιο δεν ξεκινάει με αγιασμό ΚΑΙ μήπως τα σχολεία μας -στον 21 αιώνα που βρισκόμαστε- δεν ξεκινάνε ΕΠΙΣΗΣ με αγιασμό?? Μήπως η ζωή μας δεν είναι μια διαρκής επανάληψη ανούσιων τελετών, καθιερωμένων ωστόσο από την παράδοση [χριστούγεννα-φώτα-πασχα-εισόδια της θεοτόκου!!!]?.. Φαντάζεσαι έναν άπλυτο μαυροφορεμένο παπά με μασχάλες που μυρίζουν να σου ευλογεί το καινούργιο ΗΟΝDΑ? Όχι βέβαια! Χίλιες φορές ένα ιερέας τού Σίντο που είναι και τσίφτης! Το Σίντο πάντως δεν είναι θρησκεία, δεν έχει μεταφυσική, δεν έχει αγίους!

Τα συμπεράσματά σου που έχουν σαν αφετηρία τα μάγκα δικαιολογούνται εν πολλοίς με την απόλυτη εξειδίκευση αφενός και με την πολυπλοκότητα του ιαπωνικού πολιτισμού και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης. Σχέση στο αποτέλεσμα προφανώς έχει και το πόσα χρόνια καλλιεργείται αυτή η μορφή τέχνης και σε πιο βαθμό τελειοποίησης έχει φτάσει.

Απ΄ότι ξέρω, ο "σαμουράι" είναι απλά στρατιώτης και μάλλον υπαινίσεσσαι ότι η κοινωνία είναι ακόμη φεουδαρχικά οργανωμένη στην Ιαπωνία... Σωστό κι αυτό! Δεν νομίζω όμως ότι "τρέχει" να γίνει συμβατή με τον υπόλοιπο κόσμο, μιας και το να εγκαταληφθεί η κοινωνική οργάνωσή της -που βασίζεται σε κομφουκιανά πρότυπα-, θα σημάνει το τέλος της ως οικονομική δύναμη.

Θάλεγα ότι η Ιαπωνία καθώς και όλη η Ανατολή [Κίνα, Ταϊλάνδη, Κορέα] δείχνει στον υπόλοιπο κόσμο ποιο θα είναι το κοινό μέλλον για όλους μας και προς τα πού θα εξελιχθεί η τεχνολογία. Και επιπλέον, επειδή υπάρχουμε όλοι εμείς που θαυμάζουμε και λατρεύουμε την Ιαπωνία [για λόγους άλλους από αυτούς που φανταζόμαστε!], νομίζω ότι το δυναμικό εξελίσσεται αντίστροφα: δηλ., η Ιαπωνία απορροφά τα πάντα, όλες τις διεθνείς τάσεις και όλα τα δεδομένα, και φτιάχνει προϊόντα που είναι πολύ πιο όμορφα, πολύ πιο καλοφτιαγμένα και περισσότερο χρηστικά. Ο κόσμος μας κερδίζει προσπαθώντας να καταλάβει την ψυχή της Ιαπωνίας.

[Συγνώμη που δεν μπόρεσα να αναπτύξω τις θέσεις μου με ευχέρεια και άνεση αλλά σήμερα ενόσω πληκτρολογ΄β, το κείμενο χοροπηδάει μπροστά στα μάτια μου.]
dimitris.a
Member
 
Posts: 71
Εγγραφή: 28.04.07, 12:53 pm
Τοποθεσία: Athens


Επιστροφή στο I.IV Τυπογραφία / Γραμματοσειρές / Βιβλία

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες

Visual Communication Designers Club

Το Visual Communication Designers Club, το μεγαλύτερο Ελληνικό online design forum, αποτελεί μια Ελληνική κοινότητα σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας, υπό την ευρύτερη έννοια του όρου, θέλοντας να συμπεριλάβει στα μέλη της κάθε ειδικότητα και βαθμίδα όσων σπουδάζουν ή εργάζονται στον χώρο της επικοινωνίας, έντυπης, διαδικτυακής, τρισδιάστατης ή εφαρμογών πολυμέσων