Motion Graphics με...το Flash

Συζητήσεις για το λογισμικό, είδη αρχείων και τα εργαλεία παραγωγής Multimedia ή PostProduction.

Motion Graphics με...το Flash

Δημοσίευσηαπό sokalegga » 21.02.06, 1:22 pm

Οι περισσότεροι από εμάς, ίσως έχουν ακούσει ή χρησιμοποιούν τα ευρέως γνωστά προγράμματα παραγωγής Motion Graphics, Adobe After Effects(AE για συντομία από εδω και πέρα) και Apple Motion καθώς και τα σαφώς πολύ πιο εξειδικευμένα πακέτα. όπως αυτά της Autodesk (εξαγορά από την Discreet) Combustion, Inferno, Flame και Flint. Φυσικά τα τελευταία έχουν πολύ περισσότερες δυνατότητες από την παραγωγή "απλών" κινούμενων γραφικών, αλλά τόσο αυτά όσο και τα πραγματικά απίστευτα συστήματα της Quantel, είναι όνειρο θερινής νυκτός για το μέσο αναγνώστη αυτού του Forum.

Φυσικά τόσο τα ΑΕ όσο και το Motion μπορούν να κάνουν πραγματικά εκπληκτικά πράγματα, χωρίς όμως να υπάρχουν κάποια πραγματικά μειονεκτήματα στη χρήση τους.

Το κυριότερο όλων, είναι ότι ΚΑΙ τα 2 βασίζονται στην κάρτα γραφικών του υπολογιστή μας ή GPU (Graphics processing Unit) για να μας προσφέρουν σε Πραγματικό χρόνο πολλά εδικά εφέ, παραμορφώσεις φίλτρα, τίτλους και ότι άλλο θέλουμε να κάνουμε σε μια δουλειά που πραγματεύεται Video & Εικόνες.

Λόγω του ότι όλες οι κάρτες γραφικών χρησιμοποιούν μια, σχετικά, μικρή φυσική ενσωματωμένη μνήμη που δεν ξεπερνά τα 512ΜΒ (εκτός από-πάλι-κάποια συστήματα υψηλού κόστους), το αποτέλεσμα είναι πώς αυτή γεμίζει εν ριπή οφθαλμού μετά από αρκετά εφέ και φίλτρα που θα "χώσουμε" στο project μας. Συνεπώς και το ΑΕ και το Motion θα μας "ζητήσουν" κάποια στιγμή να κάνουμε το μισητό rendering της δουλειάς μας μέχρι αυτή τη στιγμή, την καταγραφή δηλαδή όλης της σεκάνς σε ψηφιακό αρχείο ώστε η αναπαραγωγή να γίνει σε-όσο το δυνατόν-πραγματικό χρόνο, καθώς και αυτό εξαρτάται από το ρυθμό διαμεταγωγής δεδομένων του σκληρού δίσκου (MB/Sec).

Ακόμα και αν δεν γίνει αυτό, είμαστε δηλαδή οριακά στις RT (RealTime πραγματικού χρόνου) δυνατότητες του συστήματός μας, είναι σίγουρο πώς τελικά, θα αναγκαστούμε να κάνουμε rendering καθώς είναι ΣΙΓΟΥΡΟ πώς ο φόρτος εργασίας του μηχανήματος, κάποια στιγμή θα ανέβει κατακόρυφα, με αποτέλεσμα να έχουμε το, επίσης μισητό, φαινόμενο του Drop Frame. "Χάνουμε" δηλαδή κάποια καρέ κατά την προεπισκόπηση (preview) του κλίπ μας και παρατηρούμε πώς η κίνηση "σπάει", δεν έχει δηλαδή την επιθυμητή ροή ή μοιάζει σαν να έχουμε μειώσει την ανάλυση αναπαραγωγής(sic) (framerate) της ταινίας μας.

Φυσικά όσοι ασχολούνται επαγγελματικά και αποκλειστικά με επεξεργασία video, γνωρίζουν όλα τα παραπάνω και έχουν φροντίσει να εφοδιαστούν με τα κατάλληλα τερατώδη PC/Mac, που φέρουν 2πλούς επεξεργαστές, εξειδικευμένες κάρτες Video MPEG acceleration & RT processing (call me Canopus, Matrox, Pinnacle systems κλπ), συστοιχίες σκληρών SATA RAID, extended desktops με δύο ή και περισσότερα monitor των 19 ιντσών και ειδικά πληκτρολόγια montage με επιχρωματισμένα πλήκτρα ειδικών λειτουργιών και Jog Dials. φυσικά ούτε συζήτηση για το κόστος μιας κάμερας High Definition.

Eμείς σαν απλοί γραφίστες όμως, είναι σχεδόν σίγουρο πώς θα μας ζητηθεί να φτιάξουμε ένα μικρό animation ή και ολόκληρο spot για κάποιο τηλεοπτικό σταθμό και/η παραγωγή DVD. Σε αυτή την περίπτωση ακούω πολλά στόματα να κραυγάζουν ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕΕΕΕ ΟΕΟ;;;;;

Εδω θα στενοχωρήσω κάποιους που έχουν φανταστεί πώς θα δουλέψουμε αποκλειστικά και μόνο με το flash καθώς θεωρήστε το σαν ΔΕΔΟΜΕΝΟ πώς το τελικό αρχείο θα μονταριστεί από κάποιο πρόγραμμα επεξεργασίας video όπως το Final Cut Pro, Premiere, Edius DV Storm και τόσα άλλα που κυκλοφορούν στην αγορά. Και φυσικά σε καμία περίπτωση δεν απορρίπτουμε τα υπόλοιπα προγράμματα motion graphics. Απλώς θεωρώ πώς ο μέσος Έλληνας γραφίστας ΔΕΝ γνωρίζει τις λειτουργίες των Motion/AE και επίσης πώς ΔΕΝ έχει την πολυτέλεια να κάνει κάτι αξιόλογο εν μια νυκτί με αυτά-χωρίς μαλιστα να τα παίζει στα δάκτυλα. Άλλωστε άν αυτό που θα κάνουμε δεν αποτελεί ολόκληρο διαφημιστικό σπότ π.χ. το τελικό editing θα το αναλάβει ο κάθε "βιντεάκιας" παραγωγής.

Θα μου πείτε πάλι ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΕΟ;;;

Καταρχήν πρέπει να γνωρίζουμε κάποια πράγματα για το σύστημα μετάδοσης στο οποίο θα προβληθεί το σπότ μας (θεωρώ σε αυτό το σημείο πώς μιλάμε για τηλεοπτική μετάδοση). Άν ζείτε στις ΗΠΑ ή στην Ιαπωνία μπορείτε κάλλιστα να μεταφερθείτε σε άλλο thread καθώς θα μιλήσουμε αποκλειστικά για το σύστημα μετάδοσης εν Ελλάδι. Το παλιό, καλό PAL (Phase-Alternating Lines) ή σύστημα μετάδοσης με εναλλαγή γραμμών. Δεν θα ασχοληθούμε αυτή τη στιγμή με κάποιο σύστημα HDTV (High Definition TeleVision) καθώς μόλις τώρα κάνει σιγά-σιγά τα βήματά του και δεδομένου ότι στην Ελλάδα μόνο η ΕΡΤ διαθέτει τέτοιο-συνδρομητικό-σύστημα ψηφιακής μετάδοσης υψηλής ευκρίνειας.

Το PAL είναι ένα σύστημα κωδικοποίησης χρώματος που χρησιμοποιούν αποκλειστικά τα τηλεοπτικά κανάλια πολλών χωρών ανά τον κόσμο και αναπτύχθηκε από τον Walter Buch της γερμανικής εταιρείας ηλεκτρονικών Telefunken το 1967.

Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί 625 οριζόντιες γραμμές μετάδοσης ανά καρέ, εκτων οποίων μόνο οι 576 είναι ορατές. Οι υπόλοιπες χρησιμοποιούνται για συγχρονισμό δεδομένων κλπ. Επίσης χρησιμοποιεί τα λεγόμενα interlaced fields, δηλαδή 50 εναλλασόμενες γραμμές ανά δευτερόλεπτο ή 25 καρέ εικόνας το δευτερόλεπτο, αν το μεταφράσουμε σε κινηματογραφικά καρέ. Αυτός είναι και ο λόγος που ο μέσος τηλεθεατής μπορεί να ξεχωρίσει μια εικόνα τηλεοπτικού σήριαλ από κάποια κινηματογραφική ταινία.

Άν μεταφράσουμε τώρα, το τηλεοπτικό σήμα σε σειρά καρέ ψηφιακής εικόνας έχουμε μια ανάλυση (σε pixels) 720Χ486 ή με ρυθμό ανανέωσης 25 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Μα θα μου πείτε, αυτή η ανάλυση δεν είναι 4:3! Που πηγαν οι 576 που τσαμπουνάς;;;!!

Kι αυτό διότι υπάρχουν 2 ειδών πίξελς. Οι υπολογιστές χρησιμοποιούν απολύτως τετράγωνα πίξελ,ενώ το βίντεο χρησιμοποιεί ΠΑΡΑΛΗΛΟΓΡΑΜΜΑ πίξελ, τα οποία έχουν το λόγο 4:3. Εμείς λοιπόν θα δουλέψουμε την εικόνα μας σε ανάλυση 720Χ576 πίξελ και μόνο στο τελικό αρχείο θα την παραμορφώσουμε σε 720Χ480 ώστε κατά τη μετάδοση, όπου και θα αναπαραχθεί μέσω τηλεοπτικού σήματος, το αποτέλεσμα θα είναι αυτό που περιμένουμε! Φανταστείτε δηλαδή πώς το τελικό βίντεο μας θα εμφανίζεται στον υπολογιστή μας πεπιεσμένο μεν στον κάθετο άξονα, αλλά στην τηλεόραση θα "παίξει σωστά". Αυτό όμως μπορεί να γίνει και κατευθείαν μέσω από τον streaming server του σταθμού, να έχουμε δηλαδή την μετατροπή κατευθείαν από το συνδυασμό hardware-software ενός καναλιού.

Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάμε πώς:

-Αφήνουμε περιθώρια τουλάχιστον 50 pixels οριζόντια και 70 pixels κάθετα, σε οτιδήποτε και αν δημιουργήσουμε!! Ο λόγος είναι πώς ενω το τηλεοπτικό σήμα έχει την "τάση" να επεκτείνεται πέρα από τα "όρια" μιας τηλεόρασης. Άν κρατήσουμε λοιπόν αυτά τα περιθώρια, τουλάχιστον δεν θα δούμε κομμένους τίτλους και γραφικά κατά την αναμετάδοση!! Τα όρια αυτά βέβαια, είναι σχετικά ρευστά και εξαρτώνται ΚΑΙ από την τηλεόραση στην οποία "βλέπουμε" το σπότ/ταινία....

-Το κείμενο ΠΡΕΠΕΙ να μην είναι ποτέ μικρότερο από18 στιγμές για να είναι ευανάγνωστο και χρησιμοποιούμε με ΜΕΓΑΛΗ προσοχή γραμματοσειρές με πατούρες (serifs).

-Λόγω της εναλλαγής των γραμμών αναμετάδοσης ΔΕΝ χρησιμοποιούμε ΠΟΤΕ line-widths μικρότερες των 2 στιγμών, καθώς θα δούμε τη γραμμούλα μας να αναβοσβήνει σαν Χριστουγεννιάτικο δέντρο-το γνωστό και ως Video Flicker.

-Aποφεύγουμε "σκληρές" οριζόντιες γραμμές όπου είναι δυνατόν για να αποφύγουμε το λεγόμενο interlace flicker.

-Καλό είναι να δώσουμε ένα μικρό blur (0.5-1) στο τελικό αρχείο ώστε να αποφύγουμε τα παραπάνω.

-Η πάνω αριστερά γωνία, καλό είναι να μένει ΑΔΕΙΑ καθώς εκεί πέφτε το σήμα των περισσότερων τηλεοπτικών σταθμών!!

-Το τελικό αρχείο πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να περάσει από χρωματικό έλεγχο μέσα από κάποιο πρόγραμμα που διαθέτει τον κατάλληλο αλγόριθμο (Premiere, FCP κλπ). Ο χρωματικός χώρος που χρησιμοποιούν τόσο οι τηλεοράσεις όσο και οι οθόνες Η/Υ μπορεί να ο ίδιος (RGB) αλλά δεν ισχύει το ίδιο και για τα Broadcast Safe Colours. Kοινώς δουλεύουμε στο flash με ελαφρώς "πεσμένα" χρώματα, και αποφέυγουμε ΔΙΑ ΡΟΠΑΛΟΥ χρωματάκια όπου κάποιο από τα RGB είναι στο 100%!!! Άν τη χρωματική διόρθωση αναγκαστεί να την κάνει ο σταθμός το πιθανότερο είναι να δείτε εντελώς άσχετες τονικές διαβαθμίσεις με αυτές που είχατε επιλέξει αρχικά!!

Μετά από αυτά Τι περιμένετε;;; Ανοίξτε το Flash λοιπόν!!
Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα η πάλαι-ποτέ μαμά Macromedia είχε ενσωματώσει από την πανάρχαια έκδοση 3.0 τη δυνατότητα εξαγωγής σε Video όλης της Timeline που έχουμε δημιουργήσει(Quicktime & AVI). Μην ξεχνάμε ότι η πάρα πολύ καλή μηχανή ανυσματικών γραφικών του Flash πάιζει στο 99% των περιπτώσεων real-time, χωρίς να επιβαρύνει το μηχάνημά μας!! Ιδανική πλατφόρμα λοιπόν για τηλεοπτικά γραφικούλια!! Και επειδή μιλάμε για time-based μέσα, ξεχνάμε απολύτως τα κάτωθι:

-Movieclips. Τα movieclips παίζουν σε ΔΙΚΗ τους, ανεξάρτητη timeline ενώ το flash θα εξάγει μόνο την κεντρική timeline του project μας.
-Αctionscript. Δεν χρειάζεται νομίζω να πούμε περισσότερα από ότι το video δεν "διαβάζει" actionscipt, extensions και όλα τα άλλα καλούδια του καλού web designer
-Δουλεύουμε με motion tweens και shape tweens κατά βούληση-αλλά ΜΟΝΟ με graphic members. ΠΟΤΕ movieclips
-Δεν σκεφτόμαστε πόσα Kb θα είναι η ταινία μας!!
-Τόσο τα motion guides, masks όσο και τα graphic member properties (alpha, special, tint) λειτουργούν άψογα!!
-Μπορούμε επίσης να χρησιμοποιήσουμε άφοβα αρχεία που εισάγουμε μέσω import στο Flash (από Photoshop, illustrator κλπ.)
-Αφήνουμε το audio editing & synching για το πρόγραμμα επεξεργασίας βίντεο...

Δημιουργούμε λοιπόν την ταινιούλα μας στο flash ακολουθώντας τα παρακάτω settings:
Εικόνα

Στη συνέχεια, ακολουθώντας τις συμβουλές που ανεπτύχθησαν άνωθεν μπορούμε να δημιουργήσουμε το animation που επιθυμούμε. Επειδή το timeline μας θα γίνει κάποια στιγμή πολύ μεγάλο πατάμε το-σχετικά άγνωστο-κουμπάκι απεικόνισης των frames και διαλέγουμε είτε το small είτε το tiny:
Εικόνα

Έτσι, κατά κάποιο τρόπο, κάνουμε zoom-out από την timeline μας

Μια τεχνική είναι να δημιουργούμε ανεξάρτητες μεταξύ τους ταινίες, τις οποίες εισάγουμε από το menu File>import σε μια "τελική" ταινία σαν αυτόνομα layers τα οποία παίζει το ένα πάνω από το άλλο ή-γιατί όχι-μασκάρει το ένα το άλλο!! Οι δυνατότητες είναι άπειρες :)

Στο τέλος χρησιμοποιούμε αυτά τα settings για να εξάγουμε την ταινία μας υπό μορφή video:
Αρχικά πάμε στο:
Εικόνα
και τέλος:
Εικόνα

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΔΕΝ χρησιμοποιούμε ΚΑΜΙΑ είδους συμπίεση!! Αυτή θα γίνει μόνο από το πρόγραμμα video editing!! Συνεπώς ΔΕΝ τρομάζουμε αν δούμε αρχεία της τάξεως των μερικών GB!!. Είναι απόλυτα λογικό..

Σημείωση: Στο παραπάνω screenshot εξάγουμε την ταινία σε μορφή Quicktime. Φυσικά και μπορούμε να την εξάγουμε σε μορφή AVI ή οποιοδήποτε άλλο format βίντεο μας επιτρέπει το flash. πάντως το τελικό αρχείο όπου θα πρέπει να περιέχει τα video transitions, ήχο editing κλπ, θα πρέπει να είναι συμβατό με το πρότυπο MPEG (1,2 kai 4) αλλά αυτό εξαρτάται από τον streaming server του σταθμού. ΠΑΝΤΑ ερχόμαστε σε επαφή με τη διεύθυνση του σταθμού πρίν ξεκινήσουμε. Είναι και ένας καλός τρόπος ανάπτυξης επαφών!! :lol:
Τελευταία επεξεργασία από sokalegga και 21.02.06, 1:40 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Υou Can Do Anything You Want As Long As It Makes Sense
Άβαταρ μέλους
sokalegga
Master Member
 
Posts: 3251
Εγγραφή: 22.07.04, 2:50 pm
Τοποθεσία: Τρίπολη

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 21.02.06, 1:37 pm

Απίθανος για άλλη μια φορά ο φανταστικός Γιάννης.
Πάω να το διαβασω και δεύτερη φορά.
Splendid !
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Δημοσίευσηαπό tsevis » 21.02.06, 1:47 pm

Eίναι αυτό που λέμε έγραψες πάλι!

X.
******************************
Good design = Good business
******************************
We'll always be together
Together in Electric Dreams
Άβαταρ μέλους
tsevis
Master Member
 
Posts: 6735
Εγγραφή: 26.04.04, 11:27 pm
Τοποθεσία: Pacific Ocean! (in my dreams)

Δημοσίευσηαπό penlix » 21.02.06, 1:59 pm

Φαντάζομαι οτι κάποιος "πόνεσε" για να τα μάθει αυτά!

Ευχαριστούμε για τα τιπς κ. Σόκα! Μούτσος γκράτσιας!!!
Άβαταρ μέλους
penlix
Adminilicious
 
Posts: 10260
Εγγραφή: 26.02.04, 3:50 pm

Δημοσίευσηαπό sokalegga » 21.02.06, 6:14 pm

penlix έγραψε:Φαντάζομαι οτι κάποιος "πόνεσε" για να τα μάθει αυτά!

Ευχαριστούμε για τα τιπς κ. Σόκα! Μούτσος γκράτσιας!!!

Κώστα, ευτυχώς πόνεσε πολύ λίγο-σχεδόν καθόλου :lol: Αλλά, τι να κάνουμε. Κάποιες φορές αν δεν "πάθεις" δεν θα "μάθεις".
Κατά τα άλλα σας ευχαριστώ όλους για τα καλά σας λόγια. Σας έχω στείλει και PM με το λογαριασμό μου στην Πίστεως.... 8)
Υou Can Do Anything You Want As Long As It Makes Sense
Άβαταρ μέλους
sokalegga
Master Member
 
Posts: 3251
Εγγραφή: 22.07.04, 2:50 pm
Τοποθεσία: Τρίπολη

Δημοσίευσηαπό sergiokomic » 21.02.06, 6:40 pm

χεχε... τα quantel πανάκριβα ...? γιατί τα flint flame inferno είναι φθηνά?
xexe....

:lol: :lol:

Το flash σε συνδιασμό με maya vector renderer έχουν κάνει θαύματα έξω....

πχ

http://www.mk12.com/
Άβαταρ μέλους
sergiokomic
Old Member
 
Posts: 1901
Εγγραφή: 14.12.05, 5:38 pm
Τοποθεσία: ααχ, Αθήνα!

Δημοσίευσηαπό sergiokomic » 21.02.06, 6:43 pm

Το PAL είναι ένα σύστημα κωδικοποίησης χρώματος που χρησιμοποιούν αποκλειστικά τα τηλεοπτικά κανάλια πολλών χωρών ανά τον κόσμο και αναπτύχθηκε από τον Walter Buch της γερμανικής εταιρείας ηλεκτρονικών Telefunken το 1967.


Καλά... εγκυκλοπέδια κατάπιες....


BTW: Ευχαριστώ, Ευχαριστώ, Ευχαριστώ, Ευχαριστώ :D :D :D :idea: [/quote]
Άβαταρ μέλους
sergiokomic
Old Member
 
Posts: 1901
Εγγραφή: 14.12.05, 5:38 pm
Τοποθεσία: ααχ, Αθήνα!

Δημοσίευσηαπό sergiokomic » 21.02.06, 6:44 pm

εγκυκλοπαί
Άβαταρ μέλους
sergiokomic
Old Member
 
Posts: 1901
Εγγραφή: 14.12.05, 5:38 pm
Τοποθεσία: ααχ, Αθήνα!

Δημοσίευσηαπό sokalegga » 21.02.06, 7:45 pm

Σέργιο δεν υπάρχει λόγος να ευχαριστείς. Μέσα από την προσωπική μου-πολύ μικρή πραγματικά- εμπειρία, θεώρησα πώς καλό είναι αυτός ο τομεάς να μην μένει terra incognita για κανέναν από εμάς. Τη στιγμή μάλιστα που ο κάθε κάφρος, τόσο στην επαρχία όσο και στην Αθήνα δημιουργεί "τηλεοπτικές διαφημίσεις", μόνο και μόνο επειδή γνωρίζει κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες!! Και μόνο τώρα τελευταία βλέπουμε αξιόλογα πράγματα στην TV...
Υou Can Do Anything You Want As Long As It Makes Sense
Άβαταρ μέλους
sokalegga
Master Member
 
Posts: 3251
Εγγραφή: 22.07.04, 2:50 pm
Τοποθεσία: Τρίπολη

Δημοσίευσηαπό antonist » 21.02.06, 9:12 pm

και θεός, και γιατρός ο σοκα!
AntonisTheodorakis.com

***We are all Stars***
Άβαταρ μέλους
antonist
Site Admin
 
Posts: 6095
Εγγραφή: 30.10.05, 10:18 pm
Τοποθεσία: fresh in Athens :P

Re: Motion Graphics με...το Flash

Δημοσίευσηαπό kazak-hool » 28.01.12, 4:43 am

:yes_master :yes_master :yes_master
Άβαταρ μέλους
kazak-hool
Member
 
Posts: 14
Εγγραφή: 21.01.12, 6:05 pm


Επιστροφή στο V.II Multimedia & PostProduction

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

Visual Communication Designers Club

Το Visual Communication Designers Club, το μεγαλύτερο Ελληνικό online design forum, αποτελεί μια Ελληνική κοινότητα σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας, υπό την ευρύτερη έννοια του όρου, θέλοντας να συμπεριλάβει στα μέλη της κάθε ειδικότητα και βαθμίδα όσων σπουδάζουν ή εργάζονται στον χώρο της επικοινωνίας, έντυπης, διαδικτυακής, τρισδιάστατης ή εφαρμογών πολυμέσων