L.P.I. D.P.I. P.P.I. και άλλες ιστορίες για αρκούδες

Pre-Press, CTP, Press, Post-Press, OffSet, Digital Printing, Υλικά, Φλεξογραφία, Μεταξοτυπία, Βαθυτυπία, Χαρτί, PDF

L.P.I. D.P.I. P.P.I. και άλλες ιστορίες για αρκούδες

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 21.09.06, 3:20 pm

5 πραγματάκια, πολύ πολύ απλά και κατανοητά.

Για να καταφέρουμε να δημιουργήσουμε εκτυπωτικά την ψευδαίσθηση μιας συνεχούς εικόνας, τυπώνουμε κουκκίδες μελανιού (ή μελανιών σε στρώσεις διαφορετικής γωνίας εκτύπωσης για το κάθε ένα από αυτά) τα οποία στην μέθοδο επιραστέρωσης AM, καταλαμβάνουν συγκεκριμένες θέσεις σε διάταξη κάνναβου.

Όλα τα κέντρα των κουκκίδων βρίσκονται στοιχισμένα σε ίσιες αποστάσεις. Για να επιτύχομε δε, την τονική διαβάθμιση, αφού οι κουκκίδες έχουν σταθερή απόσταση, μεταβάλλουμε την διάμετρό τους.

Έτσι, μπορεί να κατανοήσει κάποιος ότι οι κουκκίδες (dots), παραταγμένες η μια δίπλα στην άλλη, σχηματίζουν γραμμές (lines). Δεν έχει νόημα να μετρήσουμε την διάμετρο των κουκκίδων διότι αυτές όπως είπαμε παραπάνω μεταβάλλονται. Μπορούμε όμως, να μετρήσουμε πόσες γραμμές χωράνε σε μια τετραγωνική ίντσα. (1 inch=2,54cm).

Μπορεί λοιπόν, να φανταστεί κανείς, ότι όσο πιο πολλές γραμμές ανά ίντσα έχω (lines per inch� lpi) τόσο πιο μικρή διάμετρο παρουσιάζει το ράστερ μου. Αντίστροφα, όσο πιο λίγα lpi έχω, τόσο πιο μεγάλο ράστερ έχω για να γεμίσει τις γραμμές.

Σε αυτό το σημείο, λόγο της χημικής συμπεριφοράς των μελανιών και της απορρόφησης του εκάστοτε υλικού συμβαίνει το εξής παράδοξο.

Όσο μεγαλύτερη απορροφητικότητα έχει ένα υλικό εκτύπωσης, τόσο πιο λίγα lpi πρέπει να εφαρμόσω πάνω του ώστε να έχω μεγαλύτερο ράστερ και να μην διαχυθεί παραπάνω μελάνι από ότι πρέπει πάνω του. Τα χονδρά ράστερ, αφήνουν μεγαλύτερα κενά μεταξύ τους, από ότι τα μικρά που πυκνώνουν και καλύπτουν πλήρως της επιφάνεια του υλικού εκτύπωσης.

'Έτσι, όταν ένα υλικό δεν μου επιτρέπει να ανέβω σε γραμμική πυκνότητα ράστερ (lpi) θα πρέπει να έχω πραγματοποιήσει ειδικές μετρήσεις οι οποίες θα με οδηγήσουν στο βέλτιστο αποτέλεσμα.

Έτσι, για παράδειγμα βαθυτυπία σε πλαστικά / νάιλον υλικά με μήτρες καουτσούκ, συχνά μπορούμε να τα συναντήσουμε στα 45 με 60 lpi.

Εφημερίδες σε μέτριας ποιότητας χαρτιού πρέπει να τυπώνονται στα 60 με 65 lpi. Αν υποθέσουμε ότι έχουμε καλά μελάνια και καλής ποιότητας χαρτιού μπορούμε να ανάβουμε στα 85 με 90 και σε εξαιρετικές περιπτώσεις να περάσουμε τα 90.

Τα περιοδικά που και αυτά στην Ελλάδα τυπώνονται όλα στα 150 lpi, όπως και οι εφημερίδες μας, πρέπει ανάλογα με την ποιότητα χαρτιού και μελανιού να τυπώνονται από 110 μέχρι 120 lpi για τα περιοδικά του σωρού και μόνο σε καλά χαρτιά επιτρέπεται να φτάσουμε τα 150 lpi.

Τα τυπογραφεία. Ανάλογα με τον τύπο χαρτιού, coated ή uncoated και τα χαρακτηριστικά του χαρτιού μπορούν να τυπωθούν από 110 - 120 lpi έως και 175 lpi για ειδικά χαρτιά.

Τι ωφείλουν να γνωρίζουν οι αντιπρόσωποι χαρτιών και οι τυπογράφοι.

Όλες οι εταιρείες παραγωγής χάρτου γραφικών τεχνών, ή τουλάχιστον όσες σέβονται τον εαυτό του, είναι υποχρεωμένες να παρέχουν στους πελάτες τους, ακριβή στοιχεία για τα χαρακτηριστικά του χαρτιού, τα προτεινόμενα μελάνια που θα αποφέρουν το βέλτιστο αποτέλεσμα και κυρίως τα προτεινόμενα max lpi εκτύπωσης.

Στην Ελλάδα δεν το κάνει αυτό κανείς. Φυσικά αν ρωτήσεις οποιοδήποτε τυπογραφείο ή κέντρο ψηφιακών εκτυπώσεων στα πόσα lpi τυπώνουν, θα σε κοιτάξουν σαν να έκανες ένα πολύ σοβαρό λάθος και θα σου απαντήσουν στα 300 dpi. (θα γράψω γ'αυτό στη συνέχεια).

Αφού γνωρίσουμε τα lpi που πρέπει ο τυπογράφος μας να τυπώσει, χρησιμοποιούμε έναν πολύ απλό μαθηματικό τύπο που θα μας απαντήσει σε ένα πολύ απλό ερώτημα:

στα πόσα ppi θα πρέπει να επεξεργαστώ τις εικόνες μου στο Photoshop ? (στα πόσα πρέπει να τις σκανάρω, αυτό είναι μια άλλη πολύ μεγάλη ιστορία για αρκούδες που θα σας πω κάποια άλλη φορά).

η απάντηση είναι η εξής:

ppi = a X lpi

δηλαδή, τα Pixels per Inch μιας εικόνας είναι ίσα με τον παράγοντα ποιότητας επί τη γραμμική πυκνότητα εκτύπωσης ράστερ.

ο παράγοντας ποιότητας a μπορεί να λάβει τις παρακάτω τιμές:

1,3 αν η φωτογραφία είναι κάκιστης ποιότητας
1,5 αν η φωτογραφία είναι μια μέση / τυπική φωτογραφία (το 90% που χρησιμοποιούμε στην Ελλάδα)
2 αν η φωτογραφία είναι επαγγελματικής ποιότητας (αυτό θέλει ανάλυση και είναι άλλη ιστορία για αρκούδες)

Σενάριο Α. Τυπική εφημερίδα στα 90 lpi με εικόνα μέτρια
ppi= 1,5 X 90 => ppi= 135

Από το 135 ppi μέχρι τα 300 που ζητάνε όλα τα αρκουδοτόμαρα μεσολαβούν 165 καταστροφικά ppi που θα πήξουν τα μελάνια, θα σκίσουν τα μαύρα, θα τινάξουν τα dot gain στον αέρα και θα ξεβρακώσουν όλη την κακή ποιότητα της εικόνας.

Σενάριο Β. Εκτύπωση σε αριστουργηματικό ειδικό χαρτί των 175 lpi με slides από την Εθνική πινακοθήκη:

ppi= 2 X 175 => ppi= 350

Από τα 350 που θέλει η εικόνα μας για να ξεδιπλώσει τις αρετές της, μέχρι τα 300 ppi που ξέρουν να παπαγαλίζουν τα αρκουδοτόμαρα, έχουμε χάσει 50 νοστιμότατα ppi που θα κάνουν την διαφορά.

Πάμε τώρα στο επόμενο.

Άλλο τα ppi και άλλο τα dpi.

Όταν λέμε ppi μιλάμε για pixels per inch και όταν μιλάμε για dpi αναφερόμαστε σε dots per inch. Η διαφορά είναι μεγάλη.

Όταν η πληροφορία της εικόνας είναι ακόμη σε άυλη μορφή, εικονική, ηλεκτρονική, τότε μιλάμε για ppi.

Όταν η πληροφορία της εικόνας, αποκτά υλική υπόσταση, σε φιλμ, inject εκτύπωση, τσίγκο, offset εκτύπωση, όταν δηλαδή παύει να είναι μια εικονική, ψηφιακή πληροφορία και πραγματοποιείτε στον τρισδιάστατο χώρο, τότε και μόνο τότε μπορούμε να αναφερόμαστε για dpi.

Την επόμενη φορά που θα σας πουν λοιπόν στο περιοδικό ή στην εφημερίδα ή στην ψηφιακή "εμείς τυπώνουμε στα 300 dpi" ή θα σας ζητήσουν τις φωτογραφίες να τις σκανάρετε στα 300 dpi (και όχι ppi) απλά γνωρίζετε ότι πάτε το εικαστικό σας για αυτοκτονία.

Τώρα, σχετικά με την άλλη ιστορία που είναι για πολλές μπουνιές, "στείλτε μας την μακέτα σε jpeg στα 300 dpi" έχω γράψει την άποψή μου και την τεκμηριώνω εδώ.

Το κομμάτι ποιότητας χρώματος να το αφήσω για άλλη φορά γιατί είναι πίκρα.

Ο καθένας τυπώνει ράστερ σε φιλμ, τσίγκο, offset χωρίς καλιμπράρισμα και χωρίς χρωματικά προφίλ. Ο καθένας βγάζει ότι του καπνίσει στο τέλος. Κάποιος θα τα ακουσει χοντρά, κάποιος θα τα χώσει χοντρά και κάποιος θα πληρώσει τη δουλειά στο τέλος. Μετά το prepress θα τα ρίχνει στο γραφίστα, ο γραφίστας στον τυπογράφο, ο τυπογράφος στο Prepress. Και πάλι από την αρχή. Αλλά κανείς δεν θα αναρωτηθεί αν υπάρχει λύση και πως στο διάβολο μπορεί κανείς να πάρει το χρώμα που θέλει.


Δεν με νοιάζει ποιος θα τα διαβάσει αυτά, τι θα πεί, πως θα αντιδράσει, πως θα σχολιάσει, πως του τα μάθανε, πως δεν του τα μάθανε, δε με νοιάζει ότι εδώ Ελλάδα είναι και άμα σου αρέσει, δεν μου καίγεται καρφί άμα εδώ και 30 χρόνια έτσι δουλεύουνε. Να ξεμάθουνε, να τους ξεαρέσει, να κάτσουνε να διαβάσουνε, να ανοίξουν τα στραβά τους και να δουν τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο και να ξεστραβωθούνε.

Και άμα δε μπορούνε, να πανέ να ανοίξουν ένα φωτοτυπάδικο στην ομόνοια και να κάνουν ασπρόμαυρες φωτοτυπίες για το ειρηνοδικείο.

Με τις γραφικές τέχνες και την ποιότητα παραγωγής δεν παίζουμε. Όταν έχεις σχεδιάσει κάτι να βγει έτσι, απαιτείς να βγει έτσι και όχι αλλιώς.
Τελευταία επεξεργασία από Themistoklick και 21.09.06, 11:18 pm, έχει επεξεργασθεί 3 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Δημοσίευσηαπό agriniopk » 21.09.06, 3:50 pm

Themistoklis ήμαστε για κλάματα
Εγώ τουλάχιστον αυτό κατάλαβα από το σεμινάριο που δίδαξες πιο πάνω.

Πως όμως ως χώρα μπορούμε να πάμε τουλάχιστον ένα βήμα μπροστά και όχι πίσω ?
agriniopk
Member
 
Posts: 167
Εγγραφή: 22.07.06, 12:20 pm

Δημοσίευσηαπό dps12 » 21.09.06, 4:10 pm

*Χμ, κάποιος τυπογράφος έκανε πατάτα

Απλά τέλειος. Ευχαριστούμε Θέμη!
dps12
Old Member
 
Posts: 1084
Εγγραφή: 07.07.05, 1:45 pm

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 21.09.06, 4:13 pm

agriniopk έγραψε:Πως όμως ως χώρα μπορούμε να πάμε τουλάχιστον ένα βήμα μπροστά και όχι πίσω ?


[1] αναβάθμιση της εκπαίδευσης σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.
Έχουμε το μαύρο μας το χάλι. Δε θα πω περισσότερα. Τα βλέπουμε κάθε μέρα.

[2] αυτο-εκπαίδευση / αναζήτηση πληροφοριών πριν και όχι αφού καούμε.
Όλοι διαβάζουν για lpi, overprint, transparencies, χρωματικά προβλήματα στους τίτλους του φόρουμ αλλά βρίσκουν πιο trendy να γράφουν ή να διαβάζουν ότι άλλη αηδία υπάρχει εκτός από τα θέματα που αφορούν την δουλειά τους. Περιμένουν μετά κάποιον εξ ουρανού όταν την πατήσουν ή παρακαλάνε να μην τους συμβεί αδιαφορώντας προκλιτικά για το τι συμβαίνει εκεί έξω. Σιγά τώρα μην ασχοληθούμε με θεωρητικές χοντροκεφαλιές. πφ.... ανοίγουμε το Photoshop κάνουμε ότι μας κατέβει και το τυπώνουμε. Σιγά τώρα...

[3] βιβλία / περιοδικά / φόρουμ ελληνικά και ξενόγλωσσα
ωραία τα καφεδάκια και οι γκομενίτσες, αλλά αγοράστε και κάνα βιβλίο

[4] χρήση συσκευών βελτιστοποίησης και ελέγχου ποιότητας παραγωγής και χρώματος
άντε γεια

[5] μεγαλύτερη πίεση για αναβάθμιση ποιότητας και διαφάνειας του τρόπου εργασίας προς όλες τις κατευθύνσεις
απαιτώ όταν ρωτάω κάτι τον συνεργάτη μου που ονομάζω prepress να με καθοδηγεί σωστά και να μη μου λέει την πρώτη ευκολία για να με ξεφορτωθεί.. "στείλτε στα 300 dpi jpeg μωρέ..."

Ζητάς οδηγίες πως να κλείσεις σωστά για την "συγκεκριμένη" μηχανή:

Απάντηση: "και τι είμαι εγώ ρε μεγάλε ? το 11880 να δου δίνω οδηγίες πως θα κλείσεις σωστά ?"

Η απάντησή μου: "αγόρασε ένα domain βρε καρμίρη, ανέβασε ένα pdf με οδηγίες ώστε να μην είναι ανάγκη κάθε μέρα να λες τα ίδια και τα ίδια"

[6] σεμινάρια / ενημέρωση / εκθέσεις / δοκιμές
ποιος ήρθε ?

[7] καλύτερη συνεργασία και κλαδική επικοινωνία με prepress. press και postpress
καληνύχτα σας

[8] εγκατάλειψη της νοοτροπίας "βοήθεια - τι κουμπάκι να πατήσω".
Αυτό είναι ημίμετρο, δεν βοηθάει στην κατανόηση και την λύση, αλλά απλά στην προσωρινή ανακούφιση.
με το να σου πω πάτα αυτό και εκείνο είσαι γελασμένος ότι σε βοήθησα
δεν είδα κανένα να ρωτάει " έχω αυτό το πρόβλημα, θέλω προσωρινά μια λύση να κάνω τη δουλειά μου και αν μπορεί κάποιος να μου δώσει βιβλιογραφία να ξεστραβωθώ ώστε να ξέρω τι πήγε στραβά, γιατί και το πως να το αποτρέψω ή αντιμετωπίσω μόνος μου"
όοοοοοοχι..... όλα έτοιμα

[9] αυτοέλεγχος, αυτοκριτική, αυτο-μηδενισμός και πάλι από την αρχή
αν νομίζει κάποιος από εσάς, ότι ξέρω, ξεράδια ξέρω
τι τύφλα μου ξέρω, κάθε μέρα μαθαίνω και άλλα νέα πράγματα
και κάθε μέρα βλέπω ανθρώπους που ξέρουν το αντικείμενό τους
στο εξωτερικό κυρίως και παθαίνω πλάκα (βλέπε david blatner, bruse fraser, Η. Kipphan, κλπ)

συγνώμη που τα γράφω λίγο χύμα αλλά νομίζω ότι με το να χαϊδεύει κανείς αυτιά δε κερδίζει τίποτα

φιλικά Θεμιστοκλής
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Δημοσίευσηαπό Nio » 21.09.06, 4:20 pm

Ευχαριστούμε για το μάθημα Θέμη
ΚΑΪΖΕΝ

(Λέξη που συμβολίζει τη διαρκή βελτίωση στα γιαπωνέζικα)
Άβαταρ μέλους
Nio
Junior Member
 
Posts: 269
Εγγραφή: 13.04.06, 1:24 am
Τοποθεσία: I don't know...

Δημοσίευσηαπό agriniopk » 21.09.06, 4:21 pm

Μάλλον δεν πρόκειται να πάμε μπροστά αν δεν μας εγκαταλείψει η παλιά σχολή και αν η καινούργια δεν πάρει τις σωστές βάσεις τουλάχιστον.
Πράγμα που προσωπικά δεν το βλέπω να γίνεται.
agriniopk
Member
 
Posts: 167
Εγγραφή: 22.07.06, 12:20 pm

Δημοσίευσηαπό motormount » 21.09.06, 5:29 pm

Μάλλον δεν πρόκειται να πάμε μπροστά αν δεν μας εγκαταλείψει η παλιά σχολή και αν η καινούργια δεν πάρει τις σωστές βάσεις τουλάχιστον.
Πράγμα που προσωπικά δεν το βλέπω να γίνεται.


Δε φταίνε οι άνθρωποι, η νοοτροπία φταίει.
Και όσο η νοοτροπία''Αυτό ξέρω,αυτό εμπιστεύομαι''μένει ίδια,οι εργαζόμενοι φοβόμαστε και οι επιχειρηματίες τσιγγουνεύονται να προχωρήσουμε τόσο θα τρώμε τα μούτρα μας με τα ίδια και τα ίδια. :(
Άβαταρ μέλους
motormount
Old Member
 
Posts: 1088
Εγγραφή: 26.04.06, 2:27 pm
Τοποθεσία: Standin next to a mountain...

Δημοσίευσηαπό agriniopk » 21.09.06, 5:34 pm

Δε φταίνε οι άνθρωποι, η νοοτροπία φταίει.
Και όσο η νοοτροπία''Αυτό ξέρω,αυτό εμπιστεύομαι''μένει ίδια,οι εργαζόμενοι φοβόμαστε και οι επιχειρηματίες τσιγγουνεύονται να προχωρήσουμε τόσο θα τρώμε τα μούτρα μας με τα ίδια και τα ίδια. :([/quote]

:( :( :(
agriniopk
Member
 
Posts: 167
Εγγραφή: 22.07.06, 12:20 pm

Re: L.P.I. D.P.I. P.P.I. και άλλες ιστορίες για αρκούδες

Δημοσίευσηαπό arotron 473 » 21.09.06, 5:35 pm

πολύ ωραία τα παραπάνω.

και χρήσιμα, ώστε να είναι όλα ωραία και "επί χάρτου",
όχι μόνο στην οθόνη.

Themistoklis έγραψε:...
'Aλλο τα ppi και άλλο τα dpi.

Όταν λέμε ppi μιλάμε για pixels per inch και όταν μιλάμε για dpi αναφερόμαστε σε dots per inch. Η διαφορά είναι μεγάλη.

Όταν η πληροφορία της εικόνας είναι ακόμη σε άυλη μορφή, εικονική, ηλεκτρονική, τότε μιλάμε για ppi.

Όταν η πληροφορία της εικόνας, αποκτά υλική υπόσταση, σε φιλμ, inject εκτύπωση, τσίγκο, offset εκτύπωση, όταν δηλαδή παύει να είναι μια εικονική, ψηφιακή πληροφορία και πραγματοποιείτε στον τρισδιάστατο χώρο, τότε και μόνο τότε μπορούμε να αναφερόμαστε για dpi.
...


αλλά υπόβόσκει μία απορία, στο εξής:
(ίσως κι άλλη μία)


Themistoklis έγραψε:...
Όμως κάθε κουκκίδα, δεν είναι συμπαγής, Στην πραγματικότητα δηλαδή το εικονικό τετράγωνο στο οποίο μπορεί να σχηματιστεί ένα dot, χωρίζεται σε πάρα πολλά μικρότερα τετράγωνα. Είναι δηλαδή σαν να έχουμε ένα χαρτί μιλιμετρέ με μεγάλα τετράγωνα τα οποία φιλοξενούν μικρότερα. Έτσι κάθε dot σχηματίζεται στην πραγματικότητα από μικρότερες κουκκίδες τις οποίες γράφει το laser του εικονοθέτη (imagesetter) πάνω στο φιλμ και ονομάζονται pixel cells.
...


δηλαδή;

ας υποθέσουμε, ότι δουλεύουμε μια εικονογράφηση με πολύ λεπτά strokes, τυπογραφία, clipping paths σε εικόνες
και ό,τι άλλο vector γραφικό μπορούμε να φανταστούμε.
έστω ότι η εργασία προορίζεται να τυπωθεί σε πολύ καλής ποιότητας ειδικό χαρτί και το ζητούμενο είναι να την παραδώσουμε
στα 340ppi σε ένα αρχείο tiff.
(...καλή ώρα η εικονογράφηση για το dark matter)
όλο το εικαστικό θα ισοπεδωθεί (flatten) στην παραπάνω ανάλυση.
όπως θα γινόταν σε ένα υποθετικό rip.

αν όμως κλείναμε το εικαστικό σε ένα pdf, ας πούμε μέσα από το illustrator με τα παρακάτω τυχαία settings;

Εικόνα

Εικόνα

σε μια υποθετική εκτύπωση και με την παραδοχή ότι
οι παραπάνω ρυθμίσεις αναταποκρίνονται στις ιδανικά ζητούμενες,
το εκτυπωτικό αποτέλεσμα θα ήταν το ίδιο;

μάλλον, κάπου έχω κάτι μπερδέψει...

εκ των προτέρων, ευχαριστώ.

και εκ των υστέρων για όλα όσα προηγήθηκαν)
Άβαταρ μέλους
arotron 473
Member
 
Posts: 52
Εγγραφή: 31.08.05, 12:50 am

Δημοσίευσηαπό arotron 473 » 21.09.06, 5:44 pm

:!:
(οι ρυθμίσεις όσον αφορά την ανάλυση για το pdf και την ισοπέδωση της διαφάνειας
που ανέβασα πιο πάνω, είναι τυχαίες- οι default του illustrator.
προφανώς, σε πραγματικές συνθήκες θα διαφοροποιούνταν
ανάλογα με το τι θα ζητούσαν από το prepress ή/και το τυπογραφείο)
Άβαταρ μέλους
arotron 473
Member
 
Posts: 52
Εγγραφή: 31.08.05, 12:50 am

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 21.09.06, 6:43 pm

Αγαπητέ Arotron,
flatten transparency, είναι η διαδικασία κατά την οποία διαφάνειες και blending modes, προοδευτικά σβησίματα κ.α. τέτοια εφέ, θα πρέπει να γίνουν νέα πλακάτα γραμμικά αντικείμενα και όσα είναι πολύπλοκα για να γίνουν τέτοια να μετατραπούν σε ράστερ ώστε να περάσει με επιτυχία η εργασία μας από το rip και κυρίως να έχουμε προεπισκόπηση του τι θα πάρουμε εξ αρχής.

Αυτό που διάβασες λοιπόν ότι ένα rip μπορεί να ξεπεράσει τα 2.400 dpi σημαίνει ότι, αν φτάσει στο rip ένα γραμμικό αρχείο, το rip θα χρησιμοποιήσει για να το περιγράψει όλο το διαθέσιμο δυναμικό του, τόσο στις γραμμές όσο και στα ντεγκραντέ με εξαιρετική λεπτομέρεια γιατί η πληροφορία θα έρθει με τη μορφή ανυσμάτων σε Postscript, σε μαθηματικές περιγραφές αντικειμένων και σχημάτων δηλαδή. Είναι σαν να κάνεις ένα γραμμικό αρχείο bitmap στο Photoshop στα 2.400 ppi ! Για τέτοια ποιότητα μιλάμε.

Και πάλι εδώ θα σχηματιστούν κουκκίδες, όπως και στο bitmap αρχείο, και μάλιστα με τα ίδια lpi, αλλά εδώ ο βαθμός λεπτομέρειας, ο βαθμός περιγραφής της κουκκίδας, θα είναι κατά πολύ πολύ μεγαλύτερος.

Ενώ, αν στείλουμε bitmap εικόνα, πχ στα 340 ppi στον εικονοθέτη, τότε ο rip παραλαμβάνει ένα αρχείο, το οποίο περιέχει ήδη την πληροφορία σχηματισμού των κουκκίδων με πολύ μικρότερη περιγραφικότητα, λεπτομέρεια και οξύτητα από ότι στο παράδειγμα με το γραμμικό.

Ελπίζω να κατάλαβα καλά το ερώτημά σου.
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Δημοσίευσηαπό idea » 21.09.06, 6:59 pm

themistokli you are the best..!
DESIGN is not enough
idea
Member
 
Posts: 14
Εγγραφή: 26.06.06, 3:17 pm
Τοποθεσία: athens

Δημοσίευσηαπό arotron 473 » 21.09.06, 8:25 pm

η παραπάνω απορία προκύπτει από το δίλημμα
για το αν θα φέρω ή όχι, στο photoshop / painter, etc.
κάτι που έχει δουλευτεί στο illustrator και ενδεχομένως
περιέχει διαφάνειες ή/και blending modes ή
ό,τι άλλο, ή αν θα γίνει το ανάποδο.

αν όλα έρθουν στο photoshop, μπορούν με απλότητα να δουλευτούν,
εφ'όσον ραστεροποιηθούν, σαν να ήταν οποιαδήποτε εικόνα. επίσης
η έξοδος είναι δεδομένη και το κλείσιμο του αρχείου, απλή υπόθεση:
όλα flatten και εφόσον είναι εντάξει, το σώζουμε σε tiff και τέλος.
άλλα αν έχουμε πολύ λεπτοδουλεμένο line art, κείμενο ή περίεργα clipping paths;
μήπως έτσι υποβαθμίζεται η ποιότητα της εξόδου;

τότε μάλλον πρέπει να φέρουμε τα bitmaps στο illustrator...
και αν χρειαστεί μία μικρή τονική αλλάγη, ξανά πίσω στο photoshop
και ξανά update στο link και ξανά πίσω... και αν υπάρχουν στοιχεία που αλληλεπιδρούν με διαφάνεια,
θα είναι όλα ok τελικά, αν γίνει flatten; και αν θέλουμε λίγο θόρυβο στο ντεγκραντέ; και το αρχείο θα κλείσει εύκολα και εντάξει;
και αν...

μάλλον, δεν υπάρχει "τυφλοσούρτης" και πρέπει να κρίνουμε κατά περίπτωση...
αλλά, παραμένει η απορία, για το τι λέει η θεωρία.
Άβαταρ μέλους
arotron 473
Member
 
Posts: 52
Εγγραφή: 31.08.05, 12:50 am

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 21.09.06, 10:21 pm

οκ, νομίζω ότι κατάλαβα τον προβληματισμό σου..

Η γενική ιδέα είναι να έχω τα γραμμικά μου ως γραμμικά και τις bitmap εικόνες σαν εικόνες ! Αν μπορώ να ξεκινήσω μια γραμμική εικονογράφηση στο illustrator και να ολοκληρωθεί εκεί έχει καλώς. Αν χρειαστεί να υπάρξουν διαφάνειες, κάνω ένα αντίγραφο του αρχείου και σε αυτό κάνω flatten transparency. Αν χρειαστεί αλλαγές, έχω κρατήσει backup το πρωτότυπο.

Αν υπάρξει ανάγκη να κάνω ορισμένα επιπλέον πράγματα στο εικαστικό που δεν είναι δυνατόν να γίνουν μέσα στο illustrator, τότε οκ, θα φέρω τη δουλειά μου μέσα στο Photoshop, σαν τελευταία λύση.

Το σημαντικό είναι να κατανοήσουμε ότι αυτό που πουλάει η adobe είναι ροή εργασίας και όχι 4 σκόρπια προγράμματα. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που εκτός από τα βιβλία για τα προγράμματα της ξεχωριστά, έχουν γραφτεί και βιβλία για την συνεργασία της σουίτας. Αν θέλεις την άποψή μου, από την εποχή cs2 και μετά μιλάμε για μια εντελώς διαφορετική φιλοσοφία εργασίας. Υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια και συνεργασία ανάμεσα στις εφαρμογές. Και αυτό είναι καλό και μας δίνει λύσεις.

Πολλές φορές λοιπόν, μπορεί να χρειαστεί να υποβαθμίσουμε το γραμμικό μας, ή μέρος του κάνοντας το bitmap στο photoshop κερδίζοντας όμως ίσως σε αισθητική. Είναι θέμα επιλογών. Αλλά ακόμη και σε αυτή τη περίπτωση, υπάρχουν πολλές δικλίδες που μας εξασφαλίζουν ποιότητα.

Δεν θα πας στο Photoshop μια εργασία από το Illustrator μόνο επειδή περιέχει διαφάνειας και blendings. Αυτό το ξεπερνάμε με το flatten transparency. Θα μεταφέρεις το εικαστικό σου στο Photoshop μόνο όταν δεν υπάρχει τίποτα άλλο στο illustrator που θα μπορούσες να κάνεις.

Η σουίτα μας δίνει μεταξύ άλλων δυο υπέροχες επιλογές. Η πρώτη είναι να έχω link εικόνες μέσα στο illustrator. Κάθε αλλαγή της εικόνας από το photoshop επιφέρει και ενημέρωση μέσα στο Illustrator.

Και το ανάποδο. Με την τεχνολογία smart object, ότι γραμμικό φέρεις (πχ με paste) μέσα στο photoshop από το Illustrator, ακόμη και αν σωθεί το αρχείο photoshop, αν γίνει μια αλλαγή στο πρωτότυπο γραμμικό που έχει σωθεί σαν Illustrator, το photoshop θα ενημερωθεί αυτόματα και θα προσαρμόσει το artwork πάνω στο νέο γραμμικό από το "τροποποιημένο" Illustrator.

Πολλά νέα εργαλεία, πολλές νέες δυνατότητες!
Καλή συνέχεια.
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Δημοσίευσηαπό Michelle » 22.09.06, 12:27 am

Πολύ ενδιαφέρον και κατατοπιστικά κείμενα έχει εδώ!! :D

Themistoklis έγραψε:Αγαπητέ Arotron,
flatten transparency, είναι η διαδικασία κατά την οποία διαφάνειες και blending modes, προοδευτικά σβησίματα κ.α. τέτοια εφέ, θα πρέπει να γίνουν νέα πλακάτα γραμμικά αντικείμενα και όσα είναι πολύπλοκα για να γίνουν τέτοια να μετατραπούν σε ράστερ ώστε να περάσει με επιτυχία η εργασία μας από το rip και κυρίως να έχουμε προεπισκόπηση του τι θα πάρουμε εξ αρχής.


Μήπως μπορείς να το αναλύσεις λίγο αυτό για το flatten transparency? Δεν έχω καταλάβει 100% πως δουλεύει, οπότε το στέλνω χωρίς αυτό και μιλάω στο τηλ με τον τυπογράφο πριν τυπώσει ώστε να είμαι σίγουρη ότι θα τυπωθεί όπως το σχεδίασα (είχα και καλό τυπογράφο στη Θεσ/νίκη, τώρα που μετακόμισα Αθήνα να δω που θα βρώ εξίσου καλό :()
Άβαταρ μέλους
Michelle
Old Member
 
Posts: 1610
Εγγραφή: 09.03.06, 12:29 pm
Τοποθεσία: Γλυφάδα

Δημοσίευσηαπό sergiokomic » 22.09.06, 12:36 am

Αρκούδα είναι επίσεις ένα πολύ ενδιαφέρων παιχνίδι στην πόκα!!

(περα απο αυτό ευχαριστώ για το kick of ενός τρελλού web-search!!)
Άβαταρ μέλους
sergiokomic
Old Member
 
Posts: 1901
Εγγραφή: 14.12.05, 5:38 pm
Τοποθεσία: ααχ, Αθήνα!

Δημοσίευσηαπό GEORGETOUBALIS » 22.09.06, 1:41 am

αλλά, παραμένει η απορία, για το τι λέει η θεωρία.


επίσης
η έξοδος είναι δεδομένη και το κλείσιμο του αρχείου, απλή υπόθεση:
όλα flatten και εφόσον είναι εντάξει, το σώζουμε σε tiff και τέλος.
άλλα αν έχουμε πολύ λεπτοδουλεμένο line art, κείμενο ή περίεργα clipping paths;
μήπως έτσι υποβαθμίζεται η ποιότητα της εξόδου;


Θέμης:
Και πάλι εδώ θα σχηματιστούν κουκκίδες, όπως και στο bitmap αρχείο, και μάλιστα με τα ίδια lpi, αλλά εδώ ο βαθμός λεπτομέρειας, ο βαθμός περιγραφής της κουκκίδας, θα είναι κατά πολύ πολύ μεγαλύτερος.

Ενώ, αν στείλουμε bitmap εικόνα, πχ στα 340 ppi στον εικονοθέτη, τότε ο rip παραλαμβάνει ένα αρχείο, το οποίο περιέχει ήδη την πληροφορία σχηματισμού των κουκκίδων με πολύ μικρότερη περιγραφικότητα, λεπτομέρεια και οξύτητα από ότι στο παράδειγμα με το γραμμικό.
Ενώ, αν στείλουμε bitmap εικόνα, πχ στα 340 ppi στον εικονοθέτη, τότε ο rip παραλαμβάνει ένα αρχείο, το οποίο περιέχει ήδη την πληροφορία σχηματισμού των κουκκίδων με πολύ μικρότερη περιγραφικότητα, λεπτομέρεια και οξύτητα από ότι στο παράδειγμα με το γραμμικό.


Ψήνω τον θέμη μπας και με παρει για εικογράφο του.....

Ο θέμης λοιπόν λεει το παρακατω:
Εικόνα

Εξού και τα γρέζια στα γράμματα εαν σωθουν ως tiff.
Άβαταρ μέλους
GEORGETOUBALIS
Senior Member
 
Posts: 561
Εγγραφή: 09.02.06, 11:33 am

Δημοσίευσηαπό GEORGETOUBALIS » 22.09.06, 1:44 am

To Rip βέβαια κάνει ένα φιλοτιμο interpolation αλλά .... :P
Άβαταρ μέλους
GEORGETOUBALIS
Senior Member
 
Posts: 561
Εγγραφή: 09.02.06, 11:33 am

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 22.09.06, 1:44 am

george, είσαι διαμάντι ! ευχαριστούμε
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 22.09.06, 2:02 am

Michelle έγραψε:Μήπως μπορείς να το αναλύσεις λίγο αυτό για το flatten transparency?


Αυτό το έχει κάνει ήδη ο φανταστικός Blind !
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Επόμενο

Επιστροφή στο I.V Γραφικές Τέχνες / Εκτύπωση / Συσκευασία

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

Visual Communication Designers Club

Το Visual Communication Designers Club, το μεγαλύτερο Ελληνικό online design forum, αποτελεί μια Ελληνική κοινότητα σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας, υπό την ευρύτερη έννοια του όρου, θέλοντας να συμπεριλάβει στα μέλη της κάθε ειδικότητα και βαθμίδα όσων σπουδάζουν ή εργάζονται στον χώρο της επικοινωνίας, έντυπης, διαδικτυακής, τρισδιάστατης ή εφαρμογών πολυμέσων