L.P.I. D.P.I. P.P.I. και άλλες ιστορίες για αρκούδες

Pre-Press, CTP, Press, Post-Press, OffSet, Digital Printing, Υλικά, Φλεξογραφία, Μεταξοτυπία, Βαθυτυπία, Χαρτί, PDF

Δημοσίευσηαπό GiBil » 06.06.07, 12:49 pm

kassavetis έγραψε:
GiBil έγραψε:...
1. Επειδή υπάρχει και το χρησιμοποιούν
2. Επειδή μιλάει (ο Θέμης) για τεχνολογίες
3. Επειδή πολλοί από τους περιορισμούς του ΑΜ Screening δεν ισχύουν


Αγαπητέ Gibil [δε μου μοιάζεις για αγαπητή, ή σφάλω;], καλησπέρα,

Δεν ξέρω αν όντως σε ενδιαφέρει, γιατί η συζήτηση αυτή είναι, δυστυχώς,
απολύτως θεωρητική στην Ελλάδα. Και μάλλον τέτοια θα παραμείνει.
Το FM Screening είναι ήδη ξεπερασμένο στο εξωτερικό πάνω από μια πενταετία,
και εδώ στην ουσία δεν αξιοποιήθηκε ποτέ στην πράξη και την παραγωγή.

Η σημερινή τάση στο εξωτερικό είναι συνδυασμός των μέχρι τώρα λύσεων,
κάτι που περιγράφεται προς το παρόν με τον όρο TS Screening (transitional).

Αν κάποιος ενδιαφέρεται "φιλολογικά" για το θέμα, να διαβάσει ολόκληρο το άρθρο: The Dish on Dots

http://www.packageprinting.com/story/st ... &var=story

Είναι μια εξαιρετική συζήτηση για το θέμα αυτό, με πάμπολλες πολύτιμες τεχνικές πληροφορίες,
ανάμεσα σε γκουρού του είδους από τις μεγαλύτερες εταιρείες του χώρου.

Καλή ανάγνωση και καλούς "στοχασμούς"... :wink:


Αντιγράφοντας: Το FM Screening είναι ήδη ξεπερασμένο στο εξωτερικό πάνω από μια πενταετία,
και εδώ στην ουσία δεν αξιοποιήθηκε ποτέ στην πράξη και την παραγωγή.


Μου αρέσει που εμείς εδώ όλα τα ξεπερνάμε (με ελαφριά πηδηματάκια). Πάμε γι' άλλα... Διαβάζοντας την αλυσίδα φαίνεται και ο λόγος: Φυσικά κάποιοι νέοι θέλουν να μάθουν πράγματα και το δηλώνουν - ρωτώντας. Οι παλιοί όμως άλλο πράγμα: Τα ξέρουν όλα (?)
Αγαπητέ Gibil [δε μου μοιάζεις για αγαπητή, ή σφάλω;], καλησπέρα,
Αγαπητέ kassavetis you are correct guessing. Καλημέρα
GiBil
Senior Member
 
Posts: 560
Εγγραφή: 04.06.07, 4:12 pm
Τοποθεσία: Μακρυά από καταπατητές..

Δημοσίευσηαπό GiBil » 06.06.07, 3:32 pm

christosvcdc έγραψε:Επειδή, ρε παιδιά, δεν τρελλάθηκα, ακόμη, θα κάνω μιά παράθεση δύο ή τριών παραγράφων του Θέμη.
Α) ...Εφημερίδες σε μέτριας ποιότητας χαρτιού πρέπει να τυπώνονται στα 60 με 65 lpi. Αν υποθέσουμε ότι έχουμε καλά μελάνια και καλής ποιότητας χαρτιού μπορούμε να ανάβουμε στα 85 με 90 και σε εξαιρετικές περιπτώσεις να περάσουμε τα 90. Τα περιοδικά που και αυτά στην Ελλάδα τυπώνονται όλα στα 150 lpi, όπως και οι εφημερίδες μας, πρέπει ανάλογα με την ποιότητα χαρτιού και μελανιού να τυπώνονται από 110 μέχρι 120 lpi για τα περιοδικά του σωρού και μόνο σε καλά χαρτιά επιτρέπεται να φτάσουμε τα 150 lpi.
Αν αυτό δεν είναι Άγνοια, τι είναι;

Β) ...Φυσικά αν ρωτήσεις οποιοδήποτε τυπογραφείο ή κέντρο ψηφιακών εκτυπώσεων στα πόσα lpi τυπώνουν, θα σε κοιτάξουν σαν να έκανες ένα πολύ σοβαρό λάθος και θα σου απαντήσουν στα 300 dpi. (θα γράψω γ'αυτό στη συνέχεια). ...Από το 135 ppi μέχρι τα 300 που ζητάνε όλα τα αρκουδοτόμαρα μεσολαβούν 165 καταστροφικά ppi που θα πήξουν τα μελάνια, θα σκίσουν τα μαύρα, θα τινάξουν τα dot gain στον αέρα και θα ξεβρακώσουν όλη την κακή ποιότητα της εικόνας.

Εδώ, ο καλοπροαίρετος, Θέμης κάνει δύο πράγματα ταυτόχρονα, ασκεί κριτική συλλήβδην σε όλους όσους έχουν τυπογραφείο ή κέντρο ψηφιακών εκτυπώσεων και τους αποκαλεί όλους, όχι τους κακούς ή τους "ινδιάνους" ή τους "κόκκινους" ή τους "βένετους" αλλά όλους, Αρκουδοτόμαρα, δεύτερον προτρέπει τους "ημιενημερωμένους" συναδέλφους να κάνουν χρήση εικόνων 135!!!LPI (και θα αναρωτιούνται οι "κα(η)μένοι" γιατί δεν πήγε καλά αφού ακολούθησαν τις οδηγίες του "ψαγμένου" συναδέλφου και θα τσακώνονται με τα παρατράγουδα.
Προτιμώ τα 300!! (χολυγουντιανά) LPI που είναι η μέση οδός από τα 100% άστοχα 135!!LPI.
Αν αυτό δεν είναι ύβριστικό και παραπλανητικό, τι είναι;


Αγαπητέ christosvcdc, ένα μόνο σχόλιο: Ο τρόπος που χρησιμοποιείς τους όρους (γενικώς) δείχνει ακαταστασία. Επίσης για ένα τόσο "εσωτερικό" θέμα όπως:
1. Το μέγεθος spot του laser σε μm
2. Τον αλγόριθμο επιραστέρωσης του εικονοθέτη
3. Τη συχνότητα της "ημιτονικής κουκίδας" σε lpi (για τους Αμερικάνους και lpc για τους Γερμανούς)
4. Το συντελεστή Quality Factor, που μετασχηματίζει την αξία dpi σε lpi - 2 dimentional transform, σε συνάρτηση με την γωνία του ράστερ για συμβατικά (ΑΜ) ράστερ
5. Την οπτική ανάλυση του αρχικού σκανναρίσματος
6. Τα πιθανά interpolation στο Photoshop, με κάποιο από τους διαφορετικούς αλγόριθμους, κ.λπ.

θα έλεγα ότι ο μεν Θέμης κάνει μια φιλότιμη προσπάθεια να εξηγήσει και για να είμαστε σοβαροί δεν αναμένεται η πλήρης θεωρία επιραστέρωσης εδώ στο φόρουμ. Υπάρχουν αρκετά σοβαρά βιβλία να διαβάσει ο τυχόν ενδιαφερόμενος (ως και post doctorate thesis).
Aυτό που νομίζω κάνει ο Θέμης (και μπράβο του) είναι να δείξει ότι πέρα από το γνωστό στυλάκι των γνωστών "ξερόληδων λιθογράφων" (που οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ ξέρουν πως απέκτησαν τα γαλόνια τους), υπάρχει μια ολόκληρη θεωρία που εξελίχθηκε από ερευνητικά κέντρα του 1910 σε "πατάω το κουμπί και βγαίνει..." η εκτύπωση ενός PDF αρχείου σήμερα.
Εάν κάποιοι το ψάξουν θα κερδίσουν - ωραίες εκτυπώσεις, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των "λιθογράφων" περί του αντιθέτου.

Μπράβο Θέμη για το initiative. Just my two cents
GiBil
Senior Member
 
Posts: 560
Εγγραφή: 04.06.07, 4:12 pm
Τοποθεσία: Μακρυά από καταπατητές..

Δημοσίευσηαπό christosvcdc » 07.06.07, 9:43 pm

GiBil έγραψε:Αγαπητέ christosvcdc, ένα μόνο σχόλιο: Ο τρόπος που χρησιμοποιείς τους όρους (γενικώς) δείχνει ακαταστασία.

Αγαπητέ GiBil, σε ευχαριστώ για το ευγενικό σου σχόλιο.
Αν και δεν κατάλαβα ποιος είσαι, εύχομαι η παρουσία σου να βοηθήσει το φόρουμ.
christosvcdc
Senior Member
 
Posts: 842
Εγγραφή: 21.05.07, 10:16 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: L.P.I. D.P.I. P.P.I. και άλλες ιστορίες για αρκούδες

Δημοσίευσηαπό ikon » 16.07.07, 5:17 pm

Themistoklick έγραψε:
Τα περιοδικά που και αυτά στην Ελλάδα τυπώνονται όλα στα 150 lpi, όπως και οι εφημερίδες μας, πρέπει ανάλογα με την ποιότητα χαρτιού και μελανιού να τυπώνονται από 110 μέχρι 120 lpi για τα περιοδικά του σωρού και μόνο σε καλά χαρτιά επιτρέπεται να φτάσουμε τα 150 lpi.

Τα τυπογραφεία. Ανάλογα με τον τύπο χαρτιού, coated ή uncoated και τα χαρακτηριστικά του χαρτιού μπορούν να τυπωθούν από 110 - 120 lpi έως και 175 lpi για ειδικά χαρτιά.


Θεμιστοκλή μια ερώτηση...

Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις που αναφέρεις τα lpi που τυπώνει ο κάθε τυπογράφος, η αντίστοιχη ρύθμιση (στο corel π.χ.) είναι αυτή που έχω κυκλώσει στην φωτό σωστά;

Δηλαδή ανάλογα με τα lpi που τυπώνει ο τυπογράφος, βάζουμε και τα αντίστοιχα lpi στο software από το οποίο «κλείνουμε»;


Εικόνα


Διάβασα όλο το post σου και τα έχω χάσει λίγο...
Να φανταστείς, για την ρύθμιση που έχω κυκλώσει στην φωτό, εμένα μου έχουν μάθει τον εξής κανόνα:

Είναι περιοδικό? Τότε 200 lpi
Είναι εφημερίδα? Τότε 110 lpi

(Και φυσικά όλα στα 300 dpi :evil:… θέλουν να πουν ppi φαντάζομαι… :D )

Όλα αυτά χωρίς καμία συνεννόηση, με κανέναν τυπογράφο.

Στο In Design από την άλλη κλείνουμε με frequency 150 lpi για κτχ και περιοδικά (στις εφημερίδες δεν θυμάμαι πόσο βάζαμε), που από αυτά που διάβασα από το post σου, μου φαίνεται πιο σωστό… αλλά πάλι υπερβολικό…

Έλεος! Δεν αντέχω άλλη άρπα κόλα…
ikon
Member
 
Posts: 30
Εγγραφή: 04.01.06, 6:32 pm

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 16.07.07, 9:43 pm

Γεια και χαρά.

Η γραμμική πυκνότητα που ξεκινά από τα 60 είναι προφανώς για
βαθυτυπία αν και σε ορισμένες περιπτώσεις θα μπορούσαμε να
πέσουμε και λίγο πιο κάτω, στα 45 lpi (και σε μεταξοτυπία).

Σε φθηνά χαρτιά εφημερίδας που έχουμε μεγάλη απορροφητικότητα
σε μελάνι μπορούμε να ξεκινήσουμε από τα 75 μέχρι τα 90 lpi ενώ
σε πιο καλά χαρτιά από 90-100 (max 120 για καλό χαρτί, μελάνι
και πιεστήριο).

Περιοδικά μπορούμε να ξεκινήσουμε από 120 και να φτάσουμε μέχρι
και 150 σε καλά ιλουστρασιόν ενώ και σε πολύ καλά χαρτιά μπορούμε
να ανέβουμε και πιο πάνω (ακριβές εκδόσεις).

Σε χαρτιά για offset ξεκινάμε σε χαρτί γραφή και χαρτί χωρίς επίχρυσμα
από τα 120 και φτάνουμε συνήθως σε velvet χαρτιά στα 150. Στον
κατάλογο του Αγγελίδη υπάρχει και ειδικό χαρτί για 175lpi.

Οι ρυθμίσεις είτε στο corel είτε σε όποιο άλλο πρόγραμμα που θέλουμε
να κλείσουμε postscript αρχείο είναι αυτές που έχεις μαρκάρει με κίτρινο.

Ελπίζω να ξεκαθάρισε λίγο το τοπίο.
Συγνώμη για το συν πλην 10 με 20 στα lpi αλλά δεν υπάρχει στάνταρ
γραμμική πυκνότητα αλλά εξαρτάτε από το χαρτί και την εκτύπωση.

Ότι άλλο χρειαστεί μου λες.
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Δημοσίευσηαπό ikon » 17.07.07, 2:41 pm

Μάλιστα, κατάλαβα.
Ευχαριστώωωωω!
ikon
Member
 
Posts: 30
Εγγραφή: 04.01.06, 6:32 pm

Δημοσίευσηαπό Αλέξης Στασινόπουλος » 23.09.07, 8:35 am

Διαβάζοντάς σας διαπιστώνω πόσο καλός δάσκαλος είσαστε και εικάζω ότι θα είσαστε και καλός ομιλητής. Θα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα μια παρουσίασή σας στο 1ο Συνέδριο Συσκευασίας με θέμα τη σχέση και τις προϋποθέσεις επικοινωνίας του μακετίστα με τους άλλους παράγοντες ανάπτυξης μιας συσκευασίας. Ή, φυσικά, κάτι άλλο της δικής σας επιλογής.

Αλέξης Στασινόπουλος
www.pac.gr www.pack-cong.gr
Αλέξης Στασινόπουλος
Member
 
Posts: 14
Εγγραφή: 21.09.07, 6:27 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 23.09.07, 4:46 pm

Κε Στασινόπουλε, σας ευχαριστώ θερμά για τα θετικά σας σχόλια,
τα οποία θα μπορούσαν να απευθυνθούν όχι μόνο προς το άτομό
μου αλλά και προς ένα μεγάλο αριθμό αξιόλογων σχεδιαστών και
εκπαιδευτικών που φιλοξενεί το vcdc όπως είμαι σίγουρος ό,τι θα
έχετε διαπιστώσει ήδη.

H πρότασή σας με τιμά ιδιαίτερα και θα προσπαθήσω να ανταποκριθώ
σε αυτό το κάλεσμα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Καλή συνέχεια στο έργο σας.
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Δημοσίευσηαπό GiBil » 27.09.07, 2:11 pm

Θέμη μια παρατήρηση,

Αφού δεν κάνει print separations, δεν επιλέγει σχήμα κουκίδας, κ.λπ. γιατί επιλέγει συχνότητα κουκίδας;

Και άλλη μια:
Επίσης βλέποντας τις επιλογές στον διάλογο Print, γιατί μετατρέπει τα TTF σε Τ1?

Λέω εγώ τώρα!
Ευχαριστώ
GiBil
Senior Member
 
Posts: 560
Εγγραφή: 04.06.07, 4:12 pm
Τοποθεσία: Μακρυά από καταπατητές..

Δημοσίευσηαπό arxontopoulo1 » 05.01.08, 2:32 pm

Γεια σας. Διαβασα με ενδιαφερον τις αποψεις σας .Θα ηθελα αν ειναι ευκολο να μου υποδειξετε ενα αναλογο χωρο οπου εκθετουν και οι εκτυπωτες τα προβληματα τους επανω στη δουλεια καθως και τις λυσεις που προτεινουν.
Ευχαριστω εκ των προτερων.
Φως,περισσοτερο φως.
arxontopoulo1
Member
 
Posts: 120
Εγγραφή: 29.12.07, 2:27 pm
Τοποθεσία: Αθηνα

Δημοσίευσηαπό penlix » 06.01.08, 11:43 am

arxontopoulo1 έγραψε:Γεια σας. Διαβασα με ενδιαφερον τις αποψεις σας .Θα ηθελα αν ειναι ευκολο να μου υποδειξετε ενα αναλογο χωρο οπου εκθετουν και οι εκτυπωτες τα προβληματα τους επανω στη δουλεια καθως και τις λυσεις που προτεινουν.
Ευχαριστω εκ των προτερων.


Νομίζω οτι υπάρχει ένα ανάλογο πιο εξειδικευμένο online forum:

http://www.typografia.gr

Καλή συνέχεια.
Άβαταρ μέλους
penlix
Adminilicious
 
Posts: 10260
Εγγραφή: 26.02.04, 3:50 pm

Δημοσίευσηαπό arxontopoulo1 » 06.01.08, 9:19 pm

Κατι με μεγαλυτερη συμμετοχη μηπως?
Φως,περισσοτερο φως.
arxontopoulo1
Member
 
Posts: 120
Εγγραφή: 29.12.07, 2:27 pm
Τοποθεσία: Αθηνα

Δημοσίευσηαπό Dikaiwma » 06.01.08, 11:38 pm

penlix έγραψε:
Νομίζω οτι υπάρχει ένα ανάλογο πιο εξειδικευμένο online forum:

http://www.typografia.gr


Αξιόλογο φόρουμ... Στην ερώτηση με ποια σειρά πρέπει να τυπώνεται το CMYK σε δίχρωμες και τετράχρωμες διάβασα τυπογράφο να γράφει πως επειδή η προηγούμενη δουλειά του είχε τελειώσει με μαύρο και βαριόταν να πλύνει, ξεκίνησε την εκτύπωση από μαύρο :shock:

Τίποτα λιγότερο εξειδικευμένο; :lol:

Μιας και μόλις σήμερα διάβασα το θέμα, οφείλω να ομολογήσω πως η ανάλυση του Θεμιστοκλή είναι εκπληκτική και άκρως διαφωτιστική.
Για φάε την κουτσή απ' τη σελίδα 69...
Άβαταρ μέλους
Dikaiwma
Member
 
Posts: 169
Εγγραφή: 04.11.07, 1:57 pm
Τοποθεσία: Αλλού γι' αλλού

Δημοσίευσηαπό penlix » 07.01.08, 11:15 am

arxontopoulo1 έγραψε:Κατι με μεγαλυτερη συμμετοχη μηπως?


Όντως εδώ, στο VCDC θα βρεις μεγαλύτερη συμμετοχή. Απλά πρέπει να ρωτήσεις στο κατάλληλο τομέα. Υπάρχουν αρκετοί τυπογράφοι (εκτυπωτές;)
που να συζητάν θέματά τους και εδώ.

Καλημέρα guys!
Άβαταρ μέλους
penlix
Adminilicious
 
Posts: 10260
Εγγραφή: 26.02.04, 3:50 pm

Δημοσίευσηαπό spyros_1 » 07.01.08, 12:52 pm

Dikaiwma έγραψε:Αξιόλογο φόρουμ... Στην ερώτηση με ποια σειρά πρέπει να τυπώνεται το CMYK σε δίχρωμες και τετράχρωμες διάβασα τυπογράφο να γράφει πως επειδή η προηγούμενη δουλειά του είχε τελειώσει με μαύρο και βαριόταν να πλύνει, ξεκίνησε την εκτύπωση από μαύρο :shock:


Καλημέρα! Αυτό το έχω ακούσει πολλές φορές, όχι φυσικά επειδή βαριόταν να πλύνουν τη μηχανή αλλά για άλλους λόγους! Κι εμένα πάντως μου φαίνεται περίεργο! Δηλαδή αν έχει overprint η δουλειά τι γίνεται? Οέοο?
Άβαταρ μέλους
spyros_1
Old Member
 
Posts: 1898
Εγγραφή: 17.12.06, 3:57 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό christosvcdc » 07.01.08, 1:59 pm

Dikaiwma έγραψε:Αξιόλογο φόρουμ... Στην ερώτηση με ποια σειρά πρέπει να τυπώνεται το CMYK σε δίχρωμες και τετράχρωμες διάβασα τυπογράφο να γράφει πως επειδή η προηγούμενη δουλειά του είχε τελειώσει με μαύρο και βαριόταν να πλύνει, ξεκίνησε την εκτύπωση από μαύρο :shock:

Και λοιπόν;

spyros_1 έγραψε:Καλημέρα! Αυτό το έχω ακούσει πολλές φορές, όχι φυσικά επειδή βαριόταν να πλύνουν τη μηχανή αλλά για άλλους λόγους! Κι εμένα πάντως μου φαίνεται περίεργο! Δηλαδή αν έχει overprint η δουλειά τι γίνεται? Οέοο?

Προς ενημέρωση:
Τα μελάνια της offset είναι διαφανή.
Σχεδόν όλες οι τετράχρωμες, τουλάχιστον όσες ξέρω εγώ, τυπώνουν KCMY.
Οι λόγοι είναι πάρα πολλοί. Ίσως κάποια άλλη στιγμή τους αναλύσουμε.
Φιλικά
Χρήστος
...vidi vici...
christosvcdc
Senior Member
 
Posts: 842
Εγγραφή: 21.05.07, 10:16 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό arxontopoulo1 » 08.01.08, 7:02 pm

Το 1992-3 ο ΣΛΕ σε συνεργασια με την ΒΤΙ εξεδοσαν ενα εντυπο ,το οποιο αναμεσα στα αλλα ειχε και ενα κεφαλαιο με αυτο ακριβως το θεμα δλδ την σειρα εκτυπωσης των μελανιων.Στις μονοχρωμες η σειρα ηταν KCMY,στις διχρωμες cm-yk,καιστις τετραχρωμες KCMY,παντα ομως το m μετα το c.Στην πραξη σε πολλες εργασιες και ειδικα οπου το m ειναι περισοτερο απο το c ,τοτε η σειρα γινεται KMCY και μονο για τετραχρωμες μηχανες.Ας μην ξεχναμε οτι οι 1χρ η 2χρ μηχανες στο δευτερο ¨η τριτο περασμα τυπωνουν σε στεγνα μελανια ,ενω στις 4χρ η επιτυπωση γινεται σε νωπα.Να προσθεσω το εξης :οσο μεγαλωνει ο αριθμος των πυργων (5,6,7)τοτε η σειρα των χρωματων ειναι καθοριστικη για ενα αξιοπρεπες αποτελεσμα.
Φως,περισσοτερο φως.
arxontopoulo1
Member
 
Posts: 120
Εγγραφή: 29.12.07, 2:27 pm
Τοποθεσία: Αθηνα

Δημοσίευσηαπό Dikaiwma » 08.01.08, 7:29 pm

Βρε παιδιά, τι να σας πω... Εδώ και μία τουλάχιστον 15ετία (ίσως και λίγο παραπάνω) μου μάθανε πως το μοντάζ στο χέρι γίνεται με το cyan από κάτω και η εκτύπωση με το μαύρο τελευταίο.

Ο λόγος για το πρώτο (μοντάζ) είναι για να "φέρουν" σωστά τα πρόσωπα σε μία φωτογραφία. Ο λόγος για το δεύτερο (εκτύπωση) είναι επειδή με το μαύρο που είναι το πιο "δυνατό" χρώμα γίνεται πιθανή επιδιόρθωση της εκτύπωσης. Ελαφραίνει ή βαραίνει την εκτύπωση ανά περίπτωση. Δίνει τις λεπτομέρειες. "Γράφει" στην εικόνα. Άμα το ρίξεις πρώτο το μαύρο, τι πιθανότητες βελτίωσης στην εκτύπωση έχεις;

Μιλάμε πάντα για τετραχρωμία σε εικόνα, έτσι; όχι να έχεις μία τετράχρωμη καρτούλα σε λευκό φόντο με το λογότυπο σε CMΥ και το μόνο μαύρο να είναι η διεύθυνση και το όνομα... Εκεί τυπώνεις όπως θέλεις.

Στις σημερινές τετράχρωμες και πάλι αλλάζει το πράγμα μιας και μπορείς να "ρυθμίσεις" ταυτόχρονα όλα τα χρώματα (ανεβάζεις κόκκινο, ρίχνεις σιάν κ.λπ.), άρα δεν περιμένεις από το μαύρο να σου κάνει τη διαφορά.

Αυτά μου τα έδειξε ο πρώτος τυπογράφος με τον οποίο συνεργάστηκα, ο οποίος "σπούδασε" στην Ελευθεροτυπία και δεν έχει βρεθεί τυπογράφος (απ' όσους έχω συνεργαστεί μέχρι τώρα) να μου αναιρέσει κάτι απ' όλα αυτά.

Χαίρομαι να μαθαίνω παρ' όλ' αυτά αν ισχύει κάτι άλλο απ' όσα (νομίζω ότι) γνωρίζω. Θα μ' ενδιέφερε πολύ μία αντίθετη άποψη και θα με ωθούσε να το ψάξω περισσότερο.
Για φάε την κουτσή απ' τη σελίδα 69...
Άβαταρ μέλους
Dikaiwma
Member
 
Posts: 169
Εγγραφή: 04.11.07, 1:57 pm
Τοποθεσία: Αλλού γι' αλλού

Δημοσίευσηαπό christosvcdc » 08.01.08, 11:36 pm

Dikaiwma έγραψε:Βρε παιδιά, τι να σας πω... Εδώ και μία τουλάχιστον 15ετία (ίσως και λίγο παραπάνω)

Σσσσσ..... Κρύβε λόγια. 8) 8)

Dikaiwma έγραψε:μου μάθανε πως το μοντάζ στο χέρι γίνεται με το cyan από κάτω και η εκτύπωση με το μαύρο τελευταίο.

Τίποτα δεν είναι default. Υπάρχει πολύ μεγάλη παραμετροποίηση, η οποία σήμερα, ίσως και να είναι "άχρηστη". Ποιός κάνει μοντάζ στο χέρι;; :cry:

Dikaiwma έγραψε:Ο λόγος για το δεύτερο (εκτύπωση) είναι επειδή με το μαύρο που είναι το πιο "δυνατό" χρώμα γίνεται πιθανή επιδιόρθωση της εκτύπωσης. Ελαφραίνει ή βαραίνει την εκτύπωση ανά περίπτωση. Δίνει τις λεπτομέρειες. "Γράφει" στην εικόνα. Άμα το ρίξεις πρώτο το μαύρο, τι πιθανότητες βελτίωσης στην εκτύπωση έχεις;

Σε μια "μέση", αν μπορεί να είναι δόκιμος ο όρος, τετραχρωμία, το μαύρο δεν είναι σίγουρα το πιό πιό δυνατό "χρώμα( ; )". Το πιό δυνατό (κυρίαρχο θα λέγαμε) χρώμα είναι το Ματζέντα.
Το μαύρο είναι "βοηθητικό" χρώμα( ; ). Επηρεάζει την εικόνα μόνο τονικά και μόνο στις "γκρί" περιοχές. Δεν μπορεί να διορθώσει την εικόνα.

@arxontopoulo1:
καλώς ήλθες.

@admin:
Μήπως θά΄ταν καλύτερα αν εδώ και 6-7 πόστ γινόταν μια "αποκοπή" της συζήτησης σε μια νέα δημοσίευση με κάποιο άλλο τίτλο;

Φιλικά
Χρήστος
...vidi vici...
christosvcdc
Senior Member
 
Posts: 842
Εγγραφή: 21.05.07, 10:16 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό arxontopoulo1 » 09.01.08, 6:49 pm

Ενας παλιος εκτυπωτης μου ειχε πει: το μπλε γραφει, το μαυρο περιγραφει, το κοκκινο τονιζει και το κιτρινο φωτιζει.Το δοκιμασα στην πραξη σε μονοχρωμη και βελτιωσα τη δουλεια και τον τροπο σκεψης.Αυτα πριν 20 χρονια.
Φως,περισσοτερο φως.
arxontopoulo1
Member
 
Posts: 120
Εγγραφή: 29.12.07, 2:27 pm
Τοποθεσία: Αθηνα

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο I.V Γραφικές Τέχνες / Εκτύπωση / Συσκευασία

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

Visual Communication Designers Club

Το Visual Communication Designers Club, το μεγαλύτερο Ελληνικό online design forum, αποτελεί μια Ελληνική κοινότητα σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας, υπό την ευρύτερη έννοια του όρου, θέλοντας να συμπεριλάβει στα μέλη της κάθε ειδικότητα και βαθμίδα όσων σπουδάζουν ή εργάζονται στον χώρο της επικοινωνίας, έντυπης, διαδικτυακής, τρισδιάστατης ή εφαρμογών πολυμέσων

cron