Μοντάρισμα 16σέλιδου - η λογική του

Pre-Press, CTP, Press, Post-Press, OffSet, Digital Printing, Υλικά, Φλεξογραφία, Μεταξοτυπία, Βαθυτυπία, Χαρτί, PDF

Δημοσίευσηαπό graphic-os_X » 04.06.07, 12:56 pm

Ευχαριστω για το κοπλιμεντο.
Νεος ειμαι στο χωρο.
Μικρος θα ηθελα πολυ να ημουν στα 31 μου.

Εκτος απο να ορισουμε την μορφη της επικοινωνιας και να υπερτερουμε στα 45 μας των νεοτερων, ΠΡΑΚΤΙΚΑ, οταν σχεδιαζω δημιουργικα και τα κλεινω προς εκτυπωση, σε τι με οφελει η γνωση αυτη?
Εκει χρειαζομαι τα φωτα σας.
Η δικαιολογία "το έκανα λίγο βιαστικά" διαψεύδεται αυτομάτως απο το button "upload".
Άβαταρ μέλους
graphic-os_X
Senior Member
 
Posts: 555
Εγγραφή: 26.10.06, 1:17 am
Τοποθεσία: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρονος, στον κοσμο μου

Δημοσίευσηαπό panevan » 04.06.07, 1:44 pm

graphic-os_X έγραψε:Ευχαριστω για το κοπλιμεντο.
Νεος ειμαι στο χωρο.
Μικρος θα ηθελα πολυ να ημουν στα 31 μου.

Εκτος απο να ορισουμε την μορφη της επικοινωνιας και να υπερτερουμε στα 45 μας των νεοτερων, ΠΡΑΚΤΙΚΑ, οταν σχεδιαζω δημιουργικα και τα κλεινω προς εκτυπωση, σε τι με οφελει η γνωση αυτη?
Εκει χρειαζομαι τα φωτα σας.


Σε πολλά. Είναι ενα skill παραπάνω.
Οταν μια δουλεια δεν γίνει σωστα για το χ λογο δεν θα μπορει να σε κοροϊδευει ο τυπογραφος οτι δεν εκανες σωστα τη δουλεια κλπ κλπ. Θα ξερεις τι σου γινεται εν ολίγοις. Επισης γλιτωνεις και καποια χρηματα αν πχ μονταρεις μονος σου τη δουλεια απο το να βαλεις τον τυπογραφο να απασχολήσει εναν υπάλληλο να το κανει για σενα.

Ελπιζω να εχω καταλάβει σωστα την ερώτηση... :roll:
Άβαταρ μέλους
panevan
Master Member
 
Posts: 2427
Εγγραφή: 11.07.05, 9:49 am

Δημοσίευσηαπό Blind » 04.06.07, 1:57 pm

Φίλε Κυριάκο γεια και χαρά! :)

Το να ξέρεις πως λειτουργει το μονταζ ενος 16σέλιδου εντύπου για μένα έχει άμεση πρακτική αξία.

Ας ξεκινήσω με τα βασικα... Όταν σχεδιαζω κάτι είναι απαραίτητο να ξέρω πως θα εκτυπωθεί αυτό

1) γιατί ξέροντας το σε συνδυασμό με το μεγεθος του τυπογραφικού χαρτιου μπορώ να υπολογίσω πόσες σελίδες θα χωρέσουν πάνω σε αυτό.

2) Μπορώ να υπολογίσω σωστα ποιο θα είναι το τελικο μέγεθος της μακέτας μου για να μην περισσεψει πολύ χαρτί, κάτι το οποίο είναι έχει οικονομικές προεκτάσεις

3) Ξέροντας πως θα διπλωθεί και πως θα κοπεί το χαρτί μπορώ να υπολογίσω των τελικό αριθμό των σελίδων που θα έχει το εντυπό μου. Αν δεν το ξέρω αυτό δεν θα μπορώ να οργανώσω την δουλειά μου. Π.χ. Καλό είναι τα εντυπά μας να είναι σε έναν αριθμό σελίδων πολλαπλάσιο του 16. Αν θελήσω να φτιάξω ένα έντυπο που έχει 68 σελίδες πρέπει να ξέρω ότι ίσως το κοστος ανέβει γιατί έτσι μπορεί να πεταχτεί πολύ χαρτί για τις επιπλέον σελίδες (16 x 4=64 + 4 = 68).

4) Ένας επιπλέον λόγος είναι να μπορώ να υπολογίσω πόσα θα είναι τα ξακρίσματά μου γιατί μπορεί να έχω υπολογίσει το μέγεθος της σελίδας αλλά με την προσθήκη τους ξαφνικά να διαπιστώσω ότι δεν χωράνε στον τσίγκο.

Υπάρχουν κι αλλοι λόγοι αλλα προς το παρόν αυτούς έχω ευκαιρους... :)

Ίσως στα μάτια κάποιων αυτά που γράφω να είναι αχρείαστα, εκτός τόπου και χρόνου και ίσως ακόμα και άχρηστα... Ας πάρουμε όμως ένα παράδειγμα που δεν έχει να κάνει με το μονταζ ενος 16σέλιδου αλλά νομίζω ότι όλοι θα καταλάβετε τι εννοώ.
Αν σχεδιάσω εγώ μια αφίσα με μέγεθος 35x50 ξέροντας ότι θα τυπωθει σ' ένα φύλλο διαστάσεων 70x100 και την πάω στον τυπογράφο... Αυτός θα κάνει 2 πράγματα... ή θα μου την δώσει πίσω να την σχεδιάσω σε μέγεθος που να μπορεί να χωρέσει στο χαρτί υπολογίζοντας τα δόντια της μηχανής, τα ξακρίσματα, τα σημεία σύμπτωσης κτλ. ή θα προσφερθει να το κάνει αυτός. Η πρώτη περίπτωση θα μας κοστίσει σε κόπο και σε χρόνο ενώ θα μπορούσαμε να ασχοληθούμε με κάτι άλλο. Με άλλα λογια θα μας κοστίσει σε χρήμα. Στην δευτερη περίπτωση, αν το αναλάβει το ατελιε του τυπογραφείου θα υπάρχει κάποια χρέωση. Πάλι θα έχουμε ένα οικονομικό κόστος. Αν έχουμε σχεδιάσει σωστα όμως απο την αρχή λαμβανοντας υπ'όψιν τις τεχνικές λεπτομέρειες θα γλιτώσουμε αυτα τα χρήματα από τον πελάτη και εμάς απο δυσαρεστες παρενέργειες.


Αν μου επιτρέπεται μια προσωπική παρατήρηση...
Παρατηρείται στον χώρο μια έλλειψη γνώσεων πάνω σε τεχνικά θέματα με αποτέλεσμα να βλέπουμε δουλειές οι οποίες έχουν τραγικά λάθη... Για πολλά από αυτά δεν ευθυνόμαστε εμείς αλλά για επίσης πολλά, ευθυνόμαστε. Δυστυχώς, για μένα, οι περισσότεροι δίνουν βάση στο δημιουργικό κομμάτι και προσπερνουν επιδεικτικά το τεχνικό γιατί θεωρούν ότι είναι "καλλιτέχνες" και ότι δεν είναι υποχρέωσή τους να ξέρουν τέτοιου είδους "πράματα". Προς θεού δεν λέω να μην δινετε βάση στο δημιουργικο! Ένα όμορφο δημιουργικο όμως πρέπει να έχει την δυνατότητα της εφαρμογής σε πραγματικές συνθήκες. Αν κατανοήσουμε αυτο θα μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας πολύ καλύτερα και οι συνεργασίες με παρεμφερεις κλάδους όπως τα τυπογραφεία και τα ατελιε θα γίνονται πολύ καλύτερα και αναίμακτα.

Μετά από όλα αυτά και την καταχρηση του χώρου αισθάνομαι την ανάγκη να πω ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ στον Dennis και σε όποιον άλλο ξοδευει το χρόνο του προσπαθώντας να μας ξεστραβώσει... Θα ήθελα όλοι μας να αγκαλιάσουμε τέτοιες προσπάθειες και να τις επιβραβευσουμε έστω απλά γράφοντας ένα καλό λόγο...

Φυσικά εννοείται ότι γράφοντας αυτά δεν απευθύνομαι στον Κυριάκο και δεν βγάζω τον εαυτό μου απ'έξω...

Ευχαριστώ

Νίκος

:)

Υ.Γ.1 Dennis υπάρχει κι άλλος τρόπος για το μονταζ ενός 16σέλιδου που έχει να κάνει με πιο βαρια χαρτιά. Επιφυλλάσομαι να επανέρθω επί του θέματος

Υ.Γ.2 Θα χαρώ πολύ να υπάρξει σχολιασμός είτε θετικος είτε αρνητικός.
From dream to dream
we have always been
like an ever flowing stream..
Άβαταρ μέλους
Blind
Junior Member
 
Posts: 484
Εγγραφή: 30.08.05, 9:08 am

Δημοσίευσηαπό graphic-os_X » 04.06.07, 2:06 pm

Ήμουν πάντοτε της άποψης ότι η λεπτομέρεια ξεχωρίζει τον καλλίτερο από τον καλό και τον μέτριο.
Θα μπορούσα να βρω πουθενά, σε βιβλία ή και σε ηλεκτρονική μορφή την θεωρητική γνώση? Κατά προτίμηση στα ελληνικά.
Την πρακτική εφαρμογή της θεωρίας, νομίζω θα την κατανοήσω με επισκέψεις σε τυπογραφεία.
Η δικαιολογία "το έκανα λίγο βιαστικά" διαψεύδεται αυτομάτως απο το button "upload".
Άβαταρ μέλους
graphic-os_X
Senior Member
 
Posts: 555
Εγγραφή: 26.10.06, 1:17 am
Τοποθεσία: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρονος, στον κοσμο μου

Δημοσίευσηαπό Blind » 04.06.07, 2:15 pm

Αν έχεις την δυνατότητα να επισκεφθεις έναν τυπογράφο ή ένα ατελιε που κάνει καλή δουλεια θα έχεις και τις πιο εγκυρες πληροφορίες! Αυτό θα είναι και το καλύτερο σχολείο!

Ελληνική βιβλιογραφία δυστυχώς δεν έχω να σου προτείνω αν και πιστευω ότι όλο και κάτι θα υπάρχει αλλα μάλλον θα πρεπει να το ψάξουμε...

Αν, σε περιπτωση που βρεις κάτι παρακαλώ ενημέρωσε κι εμάς...

:)
From dream to dream
we have always been
like an ever flowing stream..
Άβαταρ μέλους
Blind
Junior Member
 
Posts: 484
Εγγραφή: 30.08.05, 9:08 am

Δημοσίευσηαπό Sino » 04.06.07, 2:26 pm

Παιδιά οτιδήποτε γράφετε, ακόμα και στις διαφωνίες και στα "αβέβαια" post είναι χρήσιμο, μαθαίνω πάντα κάτι από τα νέα post σε αυτή την κατηγορία [της Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών ντε]. Δεν ξέρω ποιόν να πρωτοευχαριστήσω, μάλλον το Google που μου βρήκε το VCDC & τον Θεμιστοκλή που με πρωτοξεστράβωσε με τα "σεντόνια" του, αλλά να 'στε καλά όπως & να 'χει!

Αν υπάρχουν σχετικές πηγές ή βιβλία, σε Ελληνικά ή Αγγλικά, θα τις/τα εκτιμούσα κι εγώ.

-Sino.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Sino
Member
 
Posts: 159
Εγγραφή: 02.03.07, 11:08 am
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό kassavetis » 04.06.07, 2:34 pm

Καλησπέρα Κυριάκο, καλησπέρα Νίκο,

Οι γνώσεις μοντάζ, και, κατ' επέκταση, οι γνώσεις του διπλώματος,
είναι ένα μεγάλο όπλο για κάθε γραφίστα. Δύσκολη αλλά πολύτιμη γνώση.
Μια από αυτές που θα κάνουν τη διαφορά... όπως λέει και ο Παναγιώτης παραπάνω.
Αν δεν ξέρεις, είναι σαν να είσαι αρχιτέκτονας, να φτιάχνεις εμπνευσμένα σχέδια,
και να μην έχεις δει ποτέ σου τούβλο και άλλα δομικά υλικά, και να σχεδιάζεις
χωρίς να λαμβάνεις υπόψη σου το πάχος των τούβλων ή την αντοχή τους.

Οι βασικοί λόγοι είναι ακριβώς αυτοί που περιγράφει απόλυτα σωστά ο Νίκος παραπάνω.
Τα παραδείγματα στην πράξη άπειρα, αλλά δύσκολο να αναπτυχθούν εδώ...

Αν θές, θα σου πω και δυο απλούστατα παραδείγματα στοιχειώδους γνώσης μοντάζ,
που σχετίζονται το ένα με το όφελος στο design και το άλλο με το όφελος στην τσέπη μας.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΡΩΤΟ: ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ
Ας υποθέσουμε ότι σε κάποιο πολυσέλιδο έντυπο που σχεδιάζεις,
υπάρχει ένα σοβαρό, όμορφο και εντυπωσιακό illustration ή ένα φωτογραφικό θέμα,
που πρέπει να αναδειχτεί σε όλο του το μεγαλείο, και σε μέγιστη διάσταση.
Αποφασίζεις, και έτσι πρέπει, να το βάλεις σαλόνι,
μόνο του, και να πιάνει ξακρισμένο δύο ολόκληρες σελίδες.
Για να πετύχει το ανάπτυγμα, έχει μεγάλη σημασία να φροντίσεις
οι δύο αυτές σελίδες να είναι ένα φυσικό πραγματικό σαλόνι του εντύπου.
Αν δεν ξέρεις στοιχειώδες μοντάζ, δεν θα μπορείς να βρεις ποια από τα σαλόνια
του εντύπου σου είναι και πραγματικά σαλόνια του χαρτιού στο δίπλωμα,
ώστε το θέμα να αναπτυχθεί ολόκληρο και συνεχόμενο και να αναδεικνύεται
χωρίς αλλοίωση από μια κακοδιπλωμένη ράχη και φιλετάκια άλλων σελίδων...

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ας υποθέσουμε τώρα ότι σχεδιάζεις ένα δεκαεξασέλιδο σε σχήμα Α4 για κάποιον καλό σου πελάτη.
Η δουλειά έχει μόνο κείμενα και πέντε φωτογραφίες, τρεις από τις οποίες είναι έγχρωμες.
Ο πελάτης δε θέλει η συγκεκριμένη δουλειά να βγει ακριβή, δεν θέλει χρώματα,
παρά μόνο στις τρεις φωτογραφίες, και σου ζητάει να μειώσετε όσο γίνεται το κόστος.
Περιμένει προτάσεις. Αν ξέρεις στοιχειώδες μοντάζ, θα του προτείνεις
να βάλετε τις τρεις φωτογραφίες σε σελίδες που να βρίσκονται στην ίδια όψη
του τυπογραφικού και να τυπώσετε την άλλη όψη ασπρόμαυρη.
Κερδίζεις το κόστος φιλμ (ή ctp) και εκτύπωσης τριών τσίγκων.

Καλή συνέχεια σε όλους!
Ευάγγελος Κασσαβέτης
Άβαταρ μέλους
kassavetis
Old Member
 
Posts: 1024
Εγγραφή: 03.03.06, 11:08 pm
Τοποθεσία: Τρίπολη

Δημοσίευσηαπό kassavetis » 04.06.07, 2:43 pm

Επίσης, κάτι ακόμη που ξέχασα, και ο μόνος τρόπος να γίνει,
είναι να ξέρει κάποιος διαστάσεις χαρτιών και δυνατότητες διπλώματος
και, άρα, μοντάζ, μοντάζ και πάλι μοντάζ...

Βλέπουμε και θαυμάζουμε όλοι μας έντυπα σε περίεργα ειδικά σχήματα
(τετράγωνα, επιμήκη, κ.λπ.) είτε πολυσέλιδα, είτε πολύπτυχα με περίεργα διπλώματα.
Τα γέννησε όλα μια εξαιρετική δημιουργική ιδέα. Δεν θα είχαν όμως γίνει
ποτέ μα ποτέ πράξη (εφαρμοσμένη γραφιστική) αν δεν υπήρχε μια βαθιά γνώση του μοντάζ.
Τολμώ μάλιστα να πω ότι, τις περισσότερες φορές σε αυτέ τις περιπτώσεις,
ακόμη και η αρχική ιδέα γεννιέται από τη γνώση των δυνατοτήτων του μοντάζ.
Ευάγγελος Κασσαβέτης
Άβαταρ μέλους
kassavetis
Old Member
 
Posts: 1024
Εγγραφή: 03.03.06, 11:08 pm
Τοποθεσία: Τρίπολη

Δημοσίευσηαπό panevan » 04.06.07, 3:27 pm

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΡΙΤΟ: ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΧΡΩΜΑΤΩΝ (ομαλή διαβάθμιση)

Οταν εχεις το χαρτί σου πανω στο οποίο θα μονταρεις τις δουλειες σου (πχ. 70x100) εχει σημασία δουλειες οι οποίες τείνουν να συγκλινουν στους ιδιους κωδικους χρωματος να είναι συμμετρικες πανω στο χαρτί σου.

Ενα πολύ γρηγορο μονταζ για να καταλάβετε τι εννοω:

Εικόνα

Οπως θα παρατηρησετε μεσα στο χαρτι μας, δουλειες με συγγενικούς χρωματισμους μπαίνουν κοντα - κατα ομάδες - για πιστότερο χρωματικό αποτέλεσμα. Αυτό εξασφαλίζει μια ομαλότερη λειτουργία της εκτυπωτικής μηχανης και δεν την επιβαρύνει με αποτομες αλλαγες χρώματος.
Άβαταρ μέλους
panevan
Master Member
 
Posts: 2427
Εγγραφή: 11.07.05, 9:49 am

Δημοσίευσηαπό chriss_za » 22.08.07, 1:11 am

Δεν ξέρω αν κάνω και λάθος (και αν κάνω παρακαλώ να με διορθώσει κάποιος) αλλά θεωρώ ότι καμία διπλωτική δεν μπορεί να διπλώσει αυτό το παράδειγμα του 16σέλιδου....


Κάνεις λάθος. Έχω τυπώσει αμέτρητα 16σέλιδα έτσι.
Καλό θα ήταν να είσαι απόλυτα σίγουρος/η όταν αναφέρεσαι σε τεχνικά θέματα, γιατί μπορεί να οδηγήσουν σε λάθη άλλους συναδέλφους.

Ναι έχεις δίκιο δικό μου το λάθος για το συγκεκριμένο παράδειγμα...
chriss_za
Member
 
Posts: 5
Εγγραφή: 24.05.07, 6:21 am

Δημοσίευσηαπό Rising Angel » 22.08.07, 9:04 am

μμμμμ...
πρωί πρωί με καφεδάκι και διάβασμα...

βάλσαμο...

Σας ευχαριστώ όλους όσους με μάθατε κάτι κι απόψε....

:wink: Μην σταματάτε, δεν χορταίνουμε... :wink:
мЄšŧåŔĭă ° яЇşĩиĝ ÅņģęŁ
Άβαταρ μέλους
Rising Angel
Junior Member
 
Posts: 264
Εγγραφή: 13.06.06, 7:19 pm
Τοποθεσία: Honolalaou

Δημοσίευσηαπό clearmind » 07.10.07, 9:02 pm

Παιδιά υπέροχο το θέμα σας...

Βασικές γνώσεις για το πως γίνεται μοντάζ και όλα εκείνα που ακουλουθούν μέχρι να πάρεις μία δουλειά στα χέρια σου, πρέπει να ξέρουν όλοι..

Το πρώτο και βασικότερο λάθος που γίνεται:
Τις περισσότερες φορές είναι ότι οι δουλείες φέυγουν για το τυπογραφείο χωρίς να υπάρχει BLEED area... Πολλοί γραφίστες πέφτουν σε αυτό το λάθος.
Στη ουσία... κάθε φορά που στέλνεις μια δουλειά χωρίς bleed, θα παίρνεις τελικό έντυπο, με μικρότερες διαστάσεις από αυτές που έχεις δώσει!
Η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να κερδίσει τη φυσική ηλιθιότητα...
Άβαταρ μέλους
clearmind
Member
 
Posts: 7
Εγγραφή: 04.10.07, 8:23 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό GiBil » 03.03.08, 11:38 am

Μια παρατήρηση στο αρχικό post του onart. Η περιγραφή του είναι σωστή εφόσον μιλάμε για ένα 16σέλιδο που θα τυπωθεί σε επίπεδο πιεστήριο και είτε:
1. Εχει βιβλιοδεσία perfect bound (ραφτοκολλητό). αν πρόκειται για περισσότερες σελίδες π.χ. 32.
2. Αφορά ένα μόνο 16σέλιδο (ακριβώς 16 σελίδες).

Σε περίπτωση που:
1. Η διπλωτική διπλώνει με άλλη φορά στο τρίτο δίπλωμα
1. Η βιβλιοδεσία είναι Stitch bound (Καρφίτσα) για περισσότερες από 16 σελίδες
2. Αφορά περισσότερες σελίδες από 16 και η εκτύπωση είναι σε κυλινδρικό πιεστήριο με αυτόματη σύνθεση
η αρίθμηση στο παράδειγμα δεν ισχύει και η ακολουθία των σελίδων είναι διαφορετική.
Αρα προσοχή τι εννοούμε κάθε φορά.
Ευχαριστώ
GiBil
Senior Member
 
Posts: 560
Εγγραφή: 04.06.07, 4:12 pm
Τοποθεσία: Μακρυά από καταπατητές..

Re:

Δημοσίευσηαπό ΑΛΚΗΣ ΔΑΝΟΣ » 11.06.09, 7:36 pm

kassavetis έγραψε:Επίσης, κάτι ακόμη που ξέχασα, και ο μόνος τρόπος να γίνει,
είναι να ξέρει κάποιος διαστάσεις χαρτιών και δυνατότητες διπλώματος
και, άρα, μοντάζ, μοντάζ και πάλι μοντάζ...

Βλέπουμε και θαυμάζουμε όλοι μας έντυπα σε περίεργα ειδικά σχήματα
(τετράγωνα, επιμήκη, κ.λπ.) είτε πολυσέλιδα, είτε πολύπτυχα με περίεργα διπλώματα.
Τα γέννησε όλα μια εξαιρετική δημιουργική ιδέα. Δεν θα είχαν όμως γίνει
ποτέ μα ποτέ πράξη (εφαρμοσμένη γραφιστική) αν δεν υπήρχε μια βαθιά γνώση του μοντάζ.
Τολμώ μάλιστα να πω ότι, τις περισσότερες φορές σε αυτέ τις περιπτώσεις,
ακόμη και η αρχική ιδέα γεννιέται από τη γνώση των δυνατοτήτων του μοντάζ.

Φίλε καλησπέρα,
Ότι θέλεις από μοντάζ είμαι στην διάθεσή σου όποτε θέλεις. Είμαι καινούργιος στο site αλλά είμαι Μοντέρ από το 1971. Ρώτα με για όποια απορία έχεις να σου δώσω την λύση.
ΑΛΚΗΣ ΔΑΝΟΣ
Member
 
Posts: 7
Εγγραφή: 05.06.09, 7:35 pm

Re: Μοντάρισμα 16σέλιδου - η λογική του

Δημοσίευσηαπό ΑΛΚΗΣ ΔΑΝΟΣ » 15.06.09, 7:20 pm

Διαβάζοντας τα σχόλια των συναδέλφων, σχετικά με το μοντάζ, παίρνω την πρωτοβουλία να πω με την σειρά μου, δυό λόγια, αναφορικά με ωρισμένα πράγματα που έχω συναντήσει μέχρι τώρα τα οποία πολλοί συνάδελφοι,είτε τα αγνοούν, είτε δεν μπαίνουν ποτέ στόν κόπο να θελήσουν να τα μάθουν προτού ολοκληρώσουν μια δουλειά στην φάση της δημιουργίας ενός εντύπου.
1) Προτού στήσουμε ένα έντυπο,πρέπει να γνωρίζουμε δύο βασικά πράγματα:α) Σε τί χαρτί μπορεί να τυπωθεί το συγκεκριμένο μέγεθος του εντύπου ξακρισμένο και β) πως θα διπλωθεί στην τελική του φάση όταν πάει στο βιβλιοδετείο. Π.χ. εάν το μέγεθος του εντύπου είναι 21Χ29 εκατ. (τελικό ξάκρισμα) τότε τυπώνεται απαραιτήτως σε χαρτί 61Χ86. Αυτό το μέγεθος αντιστοιχεί κυρίως στα περισσότερα περιοδικά που κυκλοφορούν στην αγορά. Όσον αφορά το δίπλωμα, είναι το κλασσικό δίπλωμα 16/σέλιδου, που διπλώνει 3 φορές στην μέση, κάθε διπλωτική μηχανή.
ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΔΩ: Αυτό το δίπλωμα ισχύει για χαρτιά μέχρι 120 γρ. όσον αφορά πάντα το σώμα του εντύπου. Εάν το χαρτί μας είναι απο 140 γρ. και άνω, για οποιοδήποτε λόγο, τότε το μοντάζ γίνεται σε δύο 8/σέλιδα για κάθε όψη,τα οποία στην βιβλιοδεσία έρχονται και "δένουν" το ένα μετά το άλλο. Αυτο χρειάζεται, διότι στα μεγάλα γραμμάρια στο τελικό δίπλωμα, καμμία διπλωτική μηχανή, όσα περφορέ και αν βάλει ο βιβλιοδέτης, δεν μπορεί να μην δημιουργήσει "φουσκώματα" στο επάνω μέρος της ράχης του εντύπου με αποτέλεσμα τα τυπογραφικά να ζαρώνουν και να μήν στέκονται σωστά.
2) Όταν πρόκειται για βιβλίο, που έχει στην πλειοψηφία του κείμενο και ενδιάμεσα υπάρχουν εμβόλιμα τυπογραφικά ή 8/σέλιδα με φωτογραφίες, που τυπώνονται σε διαφορετικό χαρτί απο το υπόλοιπο σώμα του βιβλίου, τότε τα συγκεκριμένα τυπογραφικά ή 8/σέλιδα θα πρέπει να περιλαμβάνονται σε ξεχωριστό αρχείο, που θα έχει την αρίθμηση των σελίδων (αρχή και τέλος τυπογραφικού) εάν υπάρχει,αλλοιώς θα πρέπει ο γραφίστας να ορίσει την θέση των φωτογραφιών σε κάθε σελίδα.Πολλοί συνάδελφοι αυτό δεν το κάνουν με αποτέλεσμα, εμείς μετά στο μοντάζ να τρέχουμε για να βγάλουμε άκρη.
3) Μην ξεχνάτε να βάζετε πάντα σημεία κοπής σε κάθε σελίδα. Ενεργοποιήστε την εντολή BLEED όταν κάνετε POSTCRIPT τα αρχεία
4) Όταν υπάρχουν σελίδες που ξακρίζουν σε φόντο δεν βάζουμε ποτέ το BLEED τσίμα-τσίμα. Αφήνουμε 3 χιλιοστά τουλάχιστον, πλεονάζοντος φόντου γύρω-γύρω, εκτός από την ράχη, ούτως ώστε στο ξάκρισμα να μήν σχηματίζονται λευκές γραμμές ή να μήν αναγκάζεται ο βιβλιοδέτης να το ξακρίζει λιγώτερο όλο το έντυπο, κατά 2 χιλιοστά για να βγαίνουν σωστές οι συγκεκριμένες σελίδες.
5) Στα περισσότερα βιβλία υπάρχουν λευκές σελίδες είτε στα πρωτοσέλιδα είτε ενδιάμεσα, εάν κάθε κεφάλαιο αρχίζει από δεξιά σελίδα και η τελευταία σελίδα του προηγουμένου κεφαλαίου τελειώνει επίσης δεξιά. Πολλοί συνάδελφοι δεν τίς σημειώνουν και ο μοντέρ "ψάχνεται" για να βγάλει άκρη. Είναι πολύ απλό. Τσεκάρουμε την εντολή PRINT BLANK PAGES όταν κάνουμε POSTCRIPT τα αρχεία μας αλλοιώς δίνουμε ένα σημείωμα με τις λευκές σελίδες στο ατελιέ για να τίς προσθέσει στο μοντάζ.
6) Όταν στέλνουμε τα αρχεία για μοντάζ φροντίζουμε να είναι εκτός από POSTCRICT και PDF διότι πολλές φορές τα PS δεν είναι αναγνώσιμα και χρησιμοποιούμε τα PDF. Επίσης και τα PDF πολλές φορές τα μετατρέπουμε σε αρχεία PRN απο τον ACROBAT για σωστή δουλειά.
7) Όταν δουλεύετε σε COREL φροντίστε να μετατρέπετε τα αρχεία σας σε EPS διότι έτσι και η δουλειά γίνεται πιό σωστά και ο μοντέρ δεν μπαίνει στον κόπο να τα μετατρέπει εκείνος για καλύτερο αποτέλεσμα.
Όσο μεράκι και φαντασία χρειάζεται να έχετε για ενα σωστό αποτέλεσμα, άλλο τόσο θέλει και ο μοντέρ ο οποίος παίρνοντας τον κόπος σας, ως ο ενδιάμεσος κρίκος μεταξύ εσάς και του τυπογραφείου βάζει τον καλύτερό του εαυτό ούτως ώστε κάθε δουλειά να τυπωθεί άψογα και χωρίς προβλήματα και ο τελικός πελάτης, που μας πληρώνει όλους να μείνει στο τέλος ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα.
Παραμένω στην διάθεση κάθε συναδέλφου εάν μπορώ να φανώ χρήσιμος σε κάθε περίπτωση.
ΑΛΚΗΣ ΔΑΝΟΣ
Member
 
Posts: 7
Εγγραφή: 05.06.09, 7:35 pm

Re: Μοντάρισμα 16σέλιδου - η λογική του

Δημοσίευσηαπό notis » 15.06.09, 7:23 pm

Καλωσηρθες Αλκη!
Θα μας φανεις σιγουρα πολυ χρησιμος :wink:
Άβαταρ μέλους
notis
Master Admin
 
Posts: 3697
Εγγραφή: 23.02.04, 1:36 pm
Τοποθεσία: Corinth

Re:Προσθήκη διευθύνσεων σε έντυπο με πολλούς αποδέκτες

Δημοσίευσηαπό ΑΛΚΗΣ ΔΑΝΟΣ » 15.06.09, 7:58 pm

Έστω π.χ. ότι μας έρχεται ένα διαφημιστικό έντυπο από ένα Ινστιτούτο Ξένων Γλωσσών που είναι πανομοιότυπο στο κείμενο αλλά πηγαίνει σε πολλαπλούς αποδέκτες (Παραρτήματα του Ινστιτούτου) σε όλη την Ελλάδα και σε διαφορετικές ποσότητες για κάθε περιοχή. Σ' αυτή την περίπτωση, υπάρχει ένα κενό πλαίσιο, στην τελευταία σελίδα του εντύπου,όπως είναι διπλωμένο στην τελική του μορφή, στο οποίο τυπώνονται τα στοιχεία του αποδέκτη. Έχω δει με τα μάτια μου,να βγαίνει ολόκληρη επιφάνεια 70Χ100 λευκό φίλμ και στο συγκεκριμένο σημείο που αντιστοιχεί στο πλαίσιο, να υπάρχουν 3-4 αράδες κειμένου, άντε και το λογότυπο του Ινστιτούτου για να τυπώσει το τυπογραφείο σαν 5ο χρώμα τίς αλλαγές.
Φαντασθείτε να χρειάζονται πάνω από 30 και πλέον αλλαγές και σκεφθείτε τι σπατάλη φίλμ γίνεται στην προκειμένη περίπτωση. Διότι σε τελική ανάλυση, ο πελάτης πληρώνει το "μάρμαρο" διότι έτσι το σκέφθηκε ο γραφίστας ενώ υπάρχει εναλλακτική λύση και η δουλειά να γίνει σωστά και το κόστος να μειωθεί σημαντικά.
Σ΄αυτή την περίπτωση,βάζουμε όλες τίς αλλαγές μαζί σε ξεχωριστό αρχείο, τίς τυπώνουμε χύμα στο φίλμ χωρίς να κάνουμε καμμία σπατάλη, και μετά είναι προτιμώτερο στο ατελιέ να μονταρισθούν στο χέρι, σε ξεχωριστό χρωμοφάν μία-μία παίρνοντας μέτρα από την όψη του κυρίως εντύπου που βρίσκεται το πλαίσιο. Έτσι και η δουλειά θα γίνει σωστά και ο πελάτης θα πληρώσει λιγώτερα χρήματα. Εκτός εάν θέλει ο γραφίστας, για δικό του λογοριασμό, να χρεώσει στον πελάτη το πλεονάζον φίλμ και να κερδίσει εκείνος την διαφορά. Εάν ο πελάτης δεν είναι της δουλειάς και δεν το πάρει χαμπάρι, με γειά του και χαρά του.
Άλλη περίπτωση είναι αυτή με τίς επισκεπτήριες κάρτες. Πολλοί γραφίστες, παίρνουν παραγγελίες από διαφορετικούς πελάτες, συμπληρώνουν μία όψη 35Χ50 π.χ. πληρώνουν μία φορά την εκτύπωση στο τυπογραφείο και μετά χρεώνουν την εκτύπωση σε κάθε πελάτη χωριστά. Όποιος μπορεί και το κάνει με γειά του και χαρά του.
ΑΛΚΗΣ ΔΑΝΟΣ
Member
 
Posts: 7
Εγγραφή: 05.06.09, 7:35 pm

Re: Μοντάρισμα 16σέλιδου - η λογική του

Δημοσίευσηαπό bellos » 15.06.09, 7:59 pm

Καλησπέρα Άλκη,
Δηλαδή 170 illustration (οχι velvet είναι ποιο χοντρό) δεν διπλώνει 16ασέλιδο;
bellos
Member
 
Posts: 74
Εγγραφή: 08.01.09, 11:04 am

Re: Μοντάρισμα 16σέλιδου - η λογική του

Δημοσίευσηαπό ΑΛΚΗΣ ΔΑΝΟΣ » 15.06.09, 8:27 pm

bellos έγραψε:Καλησπέρα Άλκη,
Δηλαδή 170 illustration (οχι velvet είναι ποιο χοντρό) δεν διπλώνει 16ασέλιδο;


Εάν πρόσεξες αυτό που γράφω, το πρόβλημα δημιουργείται στο τελευταίο δίπλωμα. Εκεί η ράχη φουσκώνει από τον "αέρα" που δεν μπορεί να τον αποβάλλει το περφορέ, και το τυπογραφικό δεν "κάθεται" σωστά διότι το χαρτί επειδή είναι χοντρό δεν έχει την απαιτούμενη ευλυγισία. Σ' αυτή την περίπτωση μοντάρουμε 2 8/σέλιδα με τίς ίδιες σελίδες αλλά σε διαφορετική θέση και μετά την εκτύπωση,ο βιβλιοδέτης το κόβει στην μέση και διπλώνει κάθε 8/σέλιδο χωριστά. Κατόπιν, όταν κάνει σύνθεση, βάζει το κάθε 8/σέλιδο με την σειρά του ανάλογα με την αρίθμηση των σελίδων.
ΑΛΚΗΣ ΔΑΝΟΣ
Member
 
Posts: 7
Εγγραφή: 05.06.09, 7:35 pm

Re: Μοντάρισμα 16σέλιδου - η λογική του

Δημοσίευσηαπό adworks » 15.06.09, 8:58 pm

Σ΄αυτή την περίπτωση,βάζουμε όλες τίς αλλαγές μαζί σε ξεχωριστό αρχείο, τίς τυπώνουμε χύμα στο φίλμ χωρίς να κάνουμε καμμία σπατάλη, και μετά είναι προτιμώτερο στο ατελιέ να μονταρισθούν στο χέρι, σε ξεχωριστό χρωμοφάν μία-μία παίρνοντας μέτρα από την όψη του κυρίως εντύπου που βρίσκεται το πλαίσιο. Έτσι και η δουλειά θα γίνει σωστά και ο πελάτης θα πληρώσει λιγώτερα χρήματα.

Να προσθέσω επίσης οτι ακομα κι αν δε θέλουμε λευκο φόντο, με την εντολή overprint black, μπορούμε να έχουμε το επιθυμητο αποτέλεσμα.
Κάτι άλλο που θέλω να πω στους συναδελφους, γι αυτη την εντολή (overprint black,) ειναι οταν εχουμε πελάτη που αλλάζει τιμές στον καταλογο του, και εχουμε την επιμέλεια εκτύπωσης, τοτε πατωντας αυτην την εντολή, δεν κάνει τρυπες το μαυρο πάνω στους αλλους τσίγκους, κι έτσι μπορούμε στην επανεκτυπωση να βγάλουμε μονο το μαυρο μειωνοντας το κόστος των τους
ο τελευταίος να κάνει edit
Άβαταρ μέλους
adworks
Senior Member
 
Posts: 530
Εγγραφή: 24.06.07, 1:30 pm
Τοποθεσία: piso apo kati polykatoikies

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο I.V Γραφικές Τέχνες / Εκτύπωση / Συσκευασία

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

Visual Communication Designers Club

Το Visual Communication Designers Club, το μεγαλύτερο Ελληνικό online design forum, αποτελεί μια Ελληνική κοινότητα σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας, υπό την ευρύτερη έννοια του όρου, θέλοντας να συμπεριλάβει στα μέλη της κάθε ειδικότητα και βαθμίδα όσων σπουδάζουν ή εργάζονται στον χώρο της επικοινωνίας, έντυπης, διαδικτυακής, τρισδιάστατης ή εφαρμογών πολυμέσων