Μοντάρισμα 16σέλιδου - η λογική του

Pre-Press, CTP, Press, Post-Press, OffSet, Digital Printing, Υλικά, Φλεξογραφία, Μεταξοτυπία, Βαθυτυπία, Χαρτί, PDF

Re: Μοντάρισμα 16σέλιδου - η λογική του

Δημοσίευσηαπό bellos » 15.06.09, 9:01 pm

Κάτσε βρε Άλκη κάτσε, με όσους βιβλιοδέτες έχω συνεργαστεί μέχρι τώρα στα 170gr μου ζητούσαν 16ασέλιδα, προ 3 μηνών στο Περιστέρι μου δίπλωσε 32σέλιδο στα 130gr. Πραγματικά έχω μείνει έκπληκτος.
(motormount, kasavetis, Χρήστο HELP!!!!)
bellos
Member
 
Posts: 74
Εγγραφή: 08.01.09, 11:04 am

Re:

Δημοσίευσηαπό ΑΛΚΗΣ ΔΑΝΟΣ » 15.06.09, 9:05 pm

kassavetis έγραψε:Καλησπέρα Κυριάκο, καλησπέρα Νίκο,

Οι γνώσεις μοντάζ, και, κατ' επέκταση, οι γνώσεις του διπλώματος,
είναι ένα μεγάλο όπλο για κάθε γραφίστα. Δύσκολη αλλά πολύτιμη γνώση.
Μια από αυτές που θα κάνουν τη διαφορά... όπως λέει και ο Παναγιώτης παραπάνω.
Αν δεν ξέρεις, είναι σαν να είσαι αρχιτέκτονας, να φτιάχνεις εμπνευσμένα σχέδια,
και να μην έχεις δει ποτέ σου τούβλο και άλλα δομικά υλικά, και να σχεδιάζεις
χωρίς να λαμβάνεις υπόψη σου το πάχος των τούβλων ή την αντοχή τους.

Οι βασικοί λόγοι είναι ακριβώς αυτοί που περιγράφει απόλυτα σωστά ο Νίκος παραπάνω.
Τα παραδείγματα στην πράξη άπειρα, αλλά δύσκολο να αναπτυχθούν εδώ...

Αν θές, θα σου πω και δυο απλούστατα παραδείγματα στοιχειώδους γνώσης μοντάζ,
που σχετίζονται το ένα με το όφελος στο design και το άλλο με το όφελος στην τσέπη μας.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΡΩΤΟ: ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ
Ας υποθέσουμε ότι σε κάποιο πολυσέλιδο έντυπο που σχεδιάζεις,
υπάρχει ένα σοβαρό, όμορφο και εντυπωσιακό illustration ή ένα φωτογραφικό θέμα,
που πρέπει να αναδειχτεί σε όλο του το μεγαλείο, και σε μέγιστη διάσταση.
Αποφασίζεις, και έτσι πρέπει, να το βάλεις σαλόνι,
μόνο του, και να πιάνει ξακρισμένο δύο ολόκληρες σελίδες.
Για να πετύχει το ανάπτυγμα, έχει μεγάλη σημασία να φροντίσεις
οι δύο αυτές σελίδες να είναι ένα φυσικό πραγματικό σαλόνι του εντύπου.
Αν δεν ξέρεις στοιχειώδες μοντάζ, δεν θα μπορείς να βρεις ποια από τα σαλόνια
του εντύπου σου είναι και πραγματικά σαλόνια του χαρτιού στο δίπλωμα,
ώστε το θέμα να αναπτυχθεί ολόκληρο και συνεχόμενο και να αναδεικνύεται
χωρίς αλλοίωση από μια κακοδιπλωμένη ράχη και φιλετάκια άλλων σελίδων...

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ας υποθέσουμε τώρα ότι σχεδιάζεις ένα δεκαεξασέλιδο σε σχήμα Α4 για κάποιον καλό σου πελάτη.
Η δουλειά έχει μόνο κείμενα και πέντε φωτογραφίες, τρεις από τις οποίες είναι έγχρωμες.
Ο πελάτης δε θέλει η συγκεκριμένη δουλειά να βγει ακριβή, δεν θέλει χρώματα,
παρά μόνο στις τρεις φωτογραφίες, και σου ζητάει να μειώσετε όσο γίνεται το κόστος.
Περιμένει προτάσεις. Αν ξέρεις στοιχειώδες μοντάζ, θα του προτείνεις
να βάλετε τις τρεις φωτογραφίες σε σελίδες που να βρίσκονται στην ίδια όψη
του τυπογραφικού και να τυπώσετε την άλλη όψη ασπρόμαυρη.
Κερδίζεις το κόστος φιλμ (ή ctp) και εκτύπωσης τριών τσίγκων.

Καλή συνέχεια σε όλους!


Καλησπέρα συνάδελφε, με την άδειά σου θα ήθελα να κάνω μία διευκρίνηση: Το να βρείς το κεντρικό σαλόνι κάθε τυπογραφικού, είναι πολύ εύκολο. Π.χ. στο 1ο τυπογραφικό (1-16) είναι οι σελίδες 8-9. Μετά την τελευταία σελίδα του προηγούμενου τυπογραφικού προσθέτεις κάθε φορά 8 σελίδες. Π.χ. 16 + 8 = 24. Άρα το κεντρικό σαλόνι του 2ου τυπογραφικού είναι οι σελίδες 24-25. Με τον ίδιο τρόπο συνεχίζεις για τα υπόλοιπα τυπογραφικά.
Όσον αφορά για τίς συμπτώσεις στο τελικό δίπλωμα έχεις απόλυτο δίκηο. Παλαιότερα που δουλεύαμε στο χέρι με το χρωμοφάν βγάζαμε τα μάτια μας στο μιλιμετρέ για να υπολογίσουμε σκυμμένοι επάνω στο τραπέζι τα μέτρα με ακρίβεια χιλιοστού. Στο ηλεκτρονικό μοντάζ τέτοια προβλήματα δεν υπάρχουν.
Όσον αφορά τίς τετράχρωμες φωτογραφίες στην ίδια όψη, είναι σωστό μέν αυτό που λές αλλά ισχύει όταν έχεις να κάνεις με ένα τυπογραφικό που μοντάρεται Α + Β όψη χωριστά 8/σέλιδο. Στα βιβλία που τα τυπογραφικά μοντάρονται δύο-δύο έχεις περισσότερες δυνατότητες επιλογής αρκεί οι σελίδες με τίς τετραχρωμίες να πέφτουν όλες μαζί στην ίδια όψη. Δηλαδή Α με Α όψη του κάθε τυπογραφικού ή Β με Β. Αυτό γίνεται για να μπορεί ο τυπογράφος να γωνιάζει σωστά το χαρτί στην μηχανή του. Αντιλαμβάνεσαι υποθέτω, τί σημασία έχει η σωστή γωνία του χαρτιού στην εκτύπωση για τον βιβλιοδέτη.
ΑΛΚΗΣ ΔΑΝΟΣ
Member
 
Posts: 7
Εγγραφή: 05.06.09, 7:35 pm

Re: Μοντάρισμα 16σέλιδου - η λογική του

Δημοσίευσηαπό ΑΛΚΗΣ ΔΑΝΟΣ » 15.06.09, 9:44 pm

bellos έγραψε:Κάτσε βρε Άλκη κάτσε, με όσους βιβλιοδέτες έχω συνεργαστεί μέχρι τώρα στα 170gr μου ζητούσαν 16ασέλιδα, προ 3 μηνών στο Περιστέρι μου δίπλωσε 32σέλιδο στα 130gr. Πραγματικά έχω μείνει έκπληκτος.
(motormount, kasavetis, Χρήστο HELP!!!!)


Αγαπητέ φίλε και καλέ συνάδελφε άκουσε και μένα. Είναι πολύ ριψοκίνδυνο να διπλώσεις 130 γρ. και μάλιστα 32/σέλιδο!!! Εγώ όσες δουλειές έχω μοντάρει 32/σέλιδα όσα χρόνια κάνω αυτή την δουλειά ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ το χαρτί δεν ξεπερνούσε τα 100 γρ. Εκτός εάν ο βιβλιοδέτης αναλάβει την ευθύνη βασιζόμενος στα περφορέ του ή στην διπλωτική του. Έχε υπ' όψη σου ότι υπάρχουν και βιβλιοδέτες που κάνουν παραγωγική δουλειά και δεν ενδιαφέρονται για το αισθητικό αποτέλεσμα ενός εντύπου παρά μόνον για τον τζίρο που κάνουν κάθε μέρα. Τα δικά μου κριτήρια είναι διαφορετικά. Στην διάθεσή σου αν θέλεις να σου δώσω και ονόματα απο βιβλιοδέτες να τούς πάρεις και να τούς ρωτήσεις γι αυτό το θέμα.
Όσον αφορά για το δίπλωμα 16/σέλιδου στα 170 γρ. που λές, η απάντησή μου είναι απλή. Την ευθύνη γι΄αυτό την έχει πάντα ο βιβλιοδέτης. Θα ξέρεις ασφαλώς ότι δεν υπάρχει μόνο ο ορθόδοξος τρόπος για όλες τίς δουλειές. Όποιος ψάχνει την δουλειά, βρίσκει πάντα εναλλακτικές λύσεις, που αφού τίς δοκιμάσει στην πράξη και "κάτσουν" μετά τίς εφαρμόζει.
Θα σου πώ ένα απλό παράδειγμα ξεφεύγοντας για λίγο από το θέμα. Πρίν από πολλά χρόνια τυπώναμε βράδυ διαφημιστικά μονόφυλλα (μπρός-πίσω) για ένα σούπερ μάρκετ σε GTO μονόχρωμη που ήταν πήχτρα στο φόντο και έπρεπε να παραδοθούν την επομένη το πρωί. Πόση ώρα θα έπρεπε να αφήσει να στεγνώσουν τα φύλλα για να τουμπάρει ο μάστορας; Τι έκανε λοιπόν; Έβαλε ....κόρν-φλάουρ στο μελανείο, αυτό που πουλάνε για ρόφημα, και όχι μόνον τα φύλλα δεν χτυπήσανε αλλά τουμπάρισε δίχως καθυστέρηση. Το ήξερες αυτό; Εαν μου το έλεγε πρίν το δω με τα μάτια μου δεν θα το πίστευα. Δεν είναι λοιπόν αφελείς οι βιβλιοδέτες που κάνουν καλλιτεχνική δουλειά και ζητάνε στα μεγάλα γραμμάρια διαφορετικό μοντάζ. Το αποτέλεσμα μετράει.
ΑΛΚΗΣ ΔΑΝΟΣ
Member
 
Posts: 7
Εγγραφή: 05.06.09, 7:35 pm

Re: Μοντάρισμα 16σέλιδου - η λογική του

Δημοσίευσηαπό bellos » 15.06.09, 11:02 pm

ok Άλκη σίγουρα το 32σέλιδο είναι παρακινδυνευμένο, απλά για τα 170gr πραγματικά έτσι μου έχουν πει οι βιβλιοδέτες που συνεργάζομαι, και έτσι τα μοντάρω, οπότε καταλαβαίνεις και την έκπληξη μου. Ελπίζω στο μέλλον να με βοήθησεις σε κάποιες "κακοτοπιές".
bellos
Member
 
Posts: 74
Εγγραφή: 08.01.09, 11:04 am

Re: Μοντάρισμα 16σέλιδου - η λογική του

Δημοσίευσηαπό Mrt » 16.03.10, 9:44 pm

Πολύ χρήσιμη η επεξήγηση σου γενικά . :D
Άβαταρ μέλους
Mrt
Member
 
Posts: 41
Εγγραφή: 16.03.10, 1:30 pm
Τοποθεσία: AΘΗΝΑ

Re: Μοντάρισμα 16σέλιδου - η λογική του

Δημοσίευσηαπό Art_kubik » 15.02.11, 12:35 pm

Όπως σε κάθε τομέα έτσι και σε αυτόν χρειάζονται γνώσεις και εμπειρία ,είναι προτιμότερο να έχεις γνώση του αντικειμένου έστω θεωρητικά παρά καθόλου ... Δεν είναι απαραίτητο να είσαι Τεχνολόγος Γραφικών Τεχνών ...για να μάθεις τα βασικά.
http://www.3Dreamer.eu - ενημερώσου ΜΑΘΕ δημιούργησε

- Εκπαιδευτικό υλικό για 3Ds Max, V-ray, Photoshop
- Συλλογή με FREE Architectural V-ray Materials
- 2D-3D Διαγωνισμοί
- Κατηγορία Work In Progress *NEW (διορθώνουμε τα δικά σας λάθη)
Art_kubik
Member
 
Posts: 43
Εγγραφή: 01.01.11, 4:33 pm

Re: Μοντάρισμα 16σέλιδου - η λογική του

Δημοσίευσηαπό jeanmarat » 08.03.11, 9:11 am

Τα μεγέθη προ του διπλώματος και του κοψίματος ακολουθούν τα πρότυπα της σειράς Α και Β όπως εδώ :

http://www.diagramma.com.gr/papers.html

Δηλαδη ο τυπογράφος προμηθεύεται Α2 και Β2 για να βάλει τα 16σελιδα όπου μετα θα παράγουν βιβλία με μεγέθη 14Χ21, 17Χ24 ;
jeanmarat
Member
 
Posts: 74
Εγγραφή: 01.03.10, 11:36 am

Re: Μοντάρισμα 16σέλιδου - η λογική του

Δημοσίευσηαπό Fesman » 28.01.14, 10:30 am

Καλημέρα και καλή εβδομάδα!
Ευχαριστώ πολύ για τις αμέτρητες πληροφορίες! Πραγματικά χρήσιμες και ουσιαστικές για κάποιον σαν κι εμένα ο οποίος δεν έχει γνώσεις πάνω σε τεχνικά θέματα για τύπωμα πολυσέλιδων ενθέτων!
:clap
Fesman
Member
 
Posts: 11
Εγγραφή: 05.03.13, 9:06 pm

Προηγούμενη

Επιστροφή στο I.V Γραφικές Τέχνες / Εκτύπωση / Συσκευασία

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Google [Bot] και 2 επισκέπτες

Visual Communication Designers Club

Το Visual Communication Designers Club, το μεγαλύτερο Ελληνικό online design forum, αποτελεί μια Ελληνική κοινότητα σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας, υπό την ευρύτερη έννοια του όρου, θέλοντας να συμπεριλάβει στα μέλη της κάθε ειδικότητα και βαθμίδα όσων σπουδάζουν ή εργάζονται στον χώρο της επικοινωνίας, έντυπης, διαδικτυακής, τρισδιάστατης ή εφαρμογών πολυμέσων