Photoshop PrePress: Vector Κείμενο στο Photoshop

Pre-Press, CTP, Press, Post-Press, OffSet, Digital Printing, Υλικά, Φλεξογραφία, Μεταξοτυπία, Βαθυτυπία, Χαρτί, PDF

Photoshop PrePress: Vector Κείμενο στο Photoshop

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 05.11.05, 11:50 am

Έχουμε όλοι μας ακούσει πολλές φορές να λένε "μην γράφεται κείμενα στο Photoshop…" ή "αποφεύγεται να γράφεται κείμενα στο Photoshop". Είναι όμως αλήθεια αυτό και γιατί ? Αν ναι, τότε γιατί η Adobe δίνει την ικανότητα να γράψει κάποιος κείμενα στο Photoshop ?

Ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά τους, προσπαθώντας να ξεδιαλύνουμε το τι ακριβώς ισχύει και φυσικά το γιατί.

Όταν σχεδιάζουμε μια εργασία, άσχετα με το πρόγραμμα το οποίο έχουμε χρησιμοποιήσει, αυτή θα καταλήξει σε ένα και μοναδικό PostScript αρχείο. Θα μεταφραστεί δηλαδή από οποιοδήποτε είδους έγγραφο, σε eps, ή σε PDF και τελικά σε postscript. Μάλιστα μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 90, οι περισσότεροι έκλειναν τις εργασίες τους απευθείας σε PostScript αρχεία. ¶λλοι έστελναν τις εργασίες τους σε eps ή και ανοιχτές. Σήμερα έχουμε την δυνατότητα να κλείσουμε την εργασία μας σε PDF με όλα τα θετικά που συνεπάγεται κάτι τέτοιο. Η τεχνολογία PDF, θα αναλυθεί σε μελλοντική δημοσίευση.

Τα PostScript αρχεία, περιγράφουν με ακρίβεια σε έναν εικονοθέτη (Hi-End εκτυπωτή) πώς να τυπώσει πάνω σε φιλμ την σχεδιαστική μας εργασία χρησιμοποιώντας το ειδικό Raster Image Processing λογισμικό. Η γλώσσα Postscript περιγράφει με κώδικα στον εκτυπωτή, τι περιέχει το αρχείο. Όλα τα αντικείμενα που περιέχει η εργασία μας - μερικές χιλιάδες αντικείμενα - αναλύονται ξεχωριστά ένα ένα, και όλες οι πληροφορίες τελικά μπαίνουν σε μια ακολουθία οριζόντιων γραμμών. Ταυτόχρονα, κάθε σημείο αυτών των γραμμών, διαχωρίζεται χρωματικά και αναλύεται τονικά. Προσδιορίζεται δηλαδή σε πόσα και ποια από τα 4 CMYK χρώματα θα αναλυθεί το κάθε σημείο, και τι τονική αξία θα έχει. Οι γραμμές (lines) που θα τυπωθούν τελικά, αποτελούνται από σημεία, κουκκίδες, τα λεγόμενα dots. Οι φωτογραφίες που περιέχει μια εργασία, αποτελούνται ήδη από Pixels τα οποία μεταφράζονται απ' ευθείας σε raster. Όμως τα υπόλοιπα γραμμικά αντικείμενα, καθώς και οι γραμματοσειρές, δηλαδή οι vector εικόνες, θα πρέπει να μετατραπούν και αυτές σε raster. Αυτή είναι και η ουσιαστικότερη, η σημαντικότερη διεργασία που συμβαίνει μέσα στο RIP και από εκεί πραγματοποιείται στον εικονοθέτη.

Ας φανταστούμε τώρα το φιλμ σαν ένα εικονικό κάνναβο. Μια επιφάνεια δηλαδή που αποτελείται από άπειρα εφαπτόμενα τετράγωνα ίδιας επιφάνειας. Κάθε τέτοιο τετράγωνο, ονομάζεται screen cell και μπορεί να φέρει στο κέντρο του, μια κουκκίδα (dot). Έτσι τα κέντρα όλων των κουκκίδων είναι μεν παραταγμένα έτσι ώστε να απέχουν το ίδιο αλλά μπορούν να διαφοροποιούνται ως προς την διάμετρό τους. Αυτή η μέθοδος επιραστέρωσης (screening) είναι γνωστή ως Amplitude Modulation AM. Εκτός από την AM μέθοδο υπάρχει και η FM και μια σειρά από άλλες υβριδικές μεθόδους οι οποίες είναι απλά συνδυασμός των δυο αυτών. Οι μέθοδοι επιραστέρωσης, θα αναλυθούν σε άλλη δημοσίευση.

Όμως κάθε κουκκίδα, δεν είναι συμπαγής, Στην πραγματικότητα δηλαδή το εικονικό τετράγωνο στο οποίο μπορεί να σχηματιστεί ένα dot, χωρίζεται σε πάρα πολλά μικρότερα τετράγωνα. Είναι δηλαδή σαν να έχουμε ένα χαρτί μιλιμετρέ με μεγάλα τετράγωνα τα οποία φιλοξενούν μικρότερα. Έτσι κάθε dot σχηματίζεται στην πραγματικότητα από μικρότερες κουκκίδες τις οποίες γράφει το laser του εικονοθέτη (imagesetter) πάνω στο φιλμ και ονομάζονται pixel cells.

Όσο πιο πολλά είναι τα lpi και η ανάλυση που χρησιμοποιούμε για τα φιλμ τόσο πιο πολλά είναι τα pixel cells μέσα σε ένα screen cell. Οι αναλύσει μπορούν να ξεκινήσουν για παράδειγμα από 1250 cells και να ξεπεράσουν τις 4000 ανα ίντσα.

Φυσικά κάθε εργασία που κάνουμε θέλει και την ανάλογη ανάλυση εικονοθέτη. Ας πούμε ότι μια μέση, τυπική ανάλυση είναι στα 2000 με 2500 cells ανα ίντσα. Θα το συναντήσει κανείς και σαν dpi / ανάλυση εικονοθέτη.

Φτάνουμε λοιπόν και στο σημείο του κειμένου. Το κείμενο και τα γραφικά ουσιαστικά είναι vector εικόνες. Έτσι έχουμε 2 ειδών εικόνες τις pixel images και τις vector images. Όμως μια pixel εικόνα, έχει φτάσει στον εικονοθέτη ήδη μεταφρασμένη σε ράστερ και μάλιστα σε ανάλυση γνωστή, πχ 225 dpi. Αυτό σημαίνει ότι ο εικονοθέτης, θα μεταφράσει κάθε pixel της εικόνας και σε ένα dot στο φιλμ με την ίδια πυκνότητα. Δηλαδή 225 ppi ανα ίντσα θα μεταφραστούν σε 225 dots ανα ίντσα. Στην περίπτωση όμως που έχουμε vector εικόνες, η ραστεροποίηση τους, δηλαδή η μετατροπή τους από vector σε ράστερ θα γίνει με την ανάλυση του εικονοθέτη, δηλαδή για παράδειγμα στα 2350 dpi ! Καταλαβαίνουμε λοιπόν το πόσο μεγάλη διαφορά έχει να κάνεις κείμενο στο Photoshop rasterized με ανάλυση όσο και η εικόνα.

Δηλαδή αν γράψω σε μια λευκή εικόνα στο Photoshop, κείμενο με μαύρα γράμματα στα 2350 dpi δεν θα τυπωθεί τέλεια ?

Η απάντηση είναι ναι. Θα τυπωθεί τέλεια. Έχουμε δηλαδή ραστεροποίηση όπως θα γινόταν και μέσα στο Rip. Με την μόνη διαφορά που στο photoshop μια εικόνα Grayscale Α4 στα 2350 dpi έχει όγκο μεγαλύτερο του μισού GB ενώ μια σελίδα Α4 στο InDesign έχει όγκο λιγότερο από 1 MB. Είναι δηλαδή πρακτικά απαράδεκτο. Ακόμη περισσότερο, δεν θα μπορούσαμε με τα μέσα που έχουμε σήμερα να χρησιμοποιήσουμε τέτοιες εικόνες στα 2350 dpi. Έτσι, αφήνουμε την εργασία αυτή να την κάνει το RIP και ο εικονοθέτης.

ΟΚ. Και τότε γιατί το photoshop μας δίνει την δυνατότητα να γράψουμε κείμενο ?

Το photoshop, από πολύ νωρίς έδινε την δυνατότητα να γράψουμε κείμενο σε Layer. Όμως αυτό γινόταν κατευθείαν ράστερ στην υπάρχουσα ανάλυση του εγγράφου μας. Από την έκδοση 5.5 και έπειτα, ήταν δυνατό να γράψουμε σε layer με κανονικό vector κείμενο.

Το κείμενο στο Photoshop, μας είναι χρήσιμο να γίνει raster μόνο όταν θέλουμε να κάνουμε με αυτό κάποιο εφέ ! Για παράδειγμα να κάνουμε φλεγόμενα γράμματα. Φυσικά σε αυτή την περίπτωση, αυτό που μας ενδιαφέρει δεν είναι τόσο η οξύτητα της φόρμας των γραμμάτων όσο η ρεαλιστική απόδοση του εφέ μας. Έτσι, μας είναι σχετικά αδιάφορο το ότι δεν θα έχει η φόρμα των χαρακτήρων την ίδια καθαρότητα με ένα vector κείμενο.

Έτσι, θα μπορούσε να πεί κανείς μέχρι εδώ, ότι γράφουμε κείμενο στο Photoshop και το κάνουμε raster μόνο όταν θέλουμε να κάνουμε κάποιο εφέ.

OK. Tο κατάλαβα πότε μπορούμε να κάνουμε raster το κείμενό μας. Γιατί όμως υπάρχει ειδικά το vector κείμενο ?

Από την στιγμή που ήρθε στο χώρο των γραφικών τεχνών η τεχνολογία PDF, άλλαξαν πάρα πολλά. Σήμερα έχουμε την δυνατότητα, να σχεδιάσουμε για παράδειγμα αν θέλουμε μια καταχώρηση, ολόκληρη μέσα στο Photoshop. Και στη συνέχεια να γράψουμε τα κείμενα επίσης μέσα εκεί. Αντί να κάνουμε flatten την εικόνας μας, την αφήνουμε όπως είναι και την στέλνουμε σαν pdf ! Έτσι, έχουμε και την εικόνα μας σε υψηλή ανάλυση και το layer με το κείμενο σε vector κατάσταση, οπότε όταν περάσει στο rip να γραφτεί στο φιλμ ή στον τσίγκο με την υψηλή ανάλυση που θα έχει ο εικονοθέτης μας ! Επίσης η τεχνολογία pdf εγγυάται ότι δεν θα έχουμε πρόβλημα με τις γραμματοσειρές όπως είχαμε παλιά γιατί το pdf αρχείο θα περικλείει μέσα του τις γραμματοσειρές. Αλλά ακόμη και σε αυτή την περίπτωση, θα μπορούσαμε με την τελευταία έκδοση του Photoshop CS2, να φέρουμε από το illustrator κείμενα που έχει γίνει outlines ή και ακόμα vector εικονογραφήσεις και λογότυπα, σαν smart objects που να διατηρούν την vector ταυτότητάς τους !

Γιατί κάποιος να μπει στον κόπο να σχεδιάσει κάτι τέτοιο μέσα στο Photoshop αφού μπορεί να το κάνει στο Indesign και να έχει καλύτερο έλεγχο της τυπογραφίας ?

Ας μην ξεχνάμε, ότι ο κάθε σχεδιαστής μπορεί να χρησιμοποιεί τα εργαλεία του όπως αυτός νομίζει, ακόμη και με τον ποιο ανορθόδοξο τρόπο ! Επίσης, υπάρχουν ορισμένοι σχεδιαστές, που έχουν υπολογίσει ότι σπαταλούν περισσότερο χρόνο στις αλλαγές του εικαστικού από Illustrator και photoshop παρά της τυπογραφίας και προτιμούν να σχεδιάζουν μικρές σε όγκο εργασίες (όπως μια καταχώρηση) στο Illustrator ή στο Photoshop. Παρ' όλα αυτά, υπάρχει ακόμη μια μεγάλη μερίδα ειδικών της βιομηχανίας γραφικών τεχνών που υποστηρίζει (και όχι άδικα) ότι το InDesign και το Quark κάνουν τους καλύτερους διαχωρισμούς !

Τι άλλο πρέπει να προσέξει κανείς όταν κάνει Rasterize ή create outline ένα κείμενο ?

Αν πρέπει υποχρεωτικά να κάνουμε για κάποιο λόγο Rasterize ένα κείμενο στο Photoshop, τότε θα πρέπει να γνωρίζουμε το εξής. Τόσο οι ΤrueΤype όσο και οι Type1 γραμματοσειρές, όταν φτάσουν στον εικονοθέτη να τυπωθούν σε πολύ λίγες στιγμές περιέχουν ειδικές οδηγίες Postscript οι οποίες τροποποιούν την γεωμετρία τους ώστε να δείξουν τελικά στην εκτύπωση σωστά. Αυτό συμβαίνει ειδικά σε γραμματοσειρές με πατούρα (serif) ή διακοσμητικά χαρακτηριστικά (Ornaments) ή σε επικλινής χαρακτήρας (italics) όπου σε πολύ μικρά μεγέθη θα χάσουν την όψη, την φόρμα, τον ιδιαίτερο τους χαρακτήρα λόγο ανάλυσης. Η λύση είναι λοιπόν τα postscript hints που περιέχουν.

Το κακό είναι λοιπόν ότι αν έχουμε κάνει ένα κείμενο create outlines (convert to curves) ή rasterize και στην συνέχεια το κάνουμε πιο μικρό, οι δυνατότητα αυτή διόρθωσης θα χαθεί και το κείμενο θα βγει κατεστραμμένο σε μικρό αριθμό στιγμών.

Πρέπει λοιπόν, πριν κάνουμε create outline ή rasterize να είμαστε σίγουροι ότι έχουμε το τελικό μέγεθος των γραμμάτων για να προκύψει σωστά και στην εκτύπωση. Ειδικά το photoshop μας δίνει την ικανότητα να χρησιμοποιήσουμε διαφορετικούς αλγόριθμους απεικόνισης του κειμένου πχ sharp ώστε να κάνουμε preview το πώς θα γίνει το κείμενο όταν επιλέξουμε Rasterize ή θέλουμε να στείλουμε την εικόνα μας μαζί με το κείμενο στο διαδίκτυο, όπου θα πρέπει να γίνει υποχρεωτικά από vector σε raster. (φυσικά σε αυτό το σημείο οι νέες ικανότητες του flash αλλά και η τεχνολογία sIFR έχουν λύσει τα χέρια στον σχεδιαστή newmedia).

Αν πρέπει οπωσδήποτε να μικρύνουμε μια εικόνα μας που έχουμε ήδη Rasterize κείμενο με την μέθοδο resample τότε πρέπει να κάνουμε δοκιμές με ποιόν αλγόριθμο interpolation θα πρέπει να το κάνουμε αυτό από το Photoshop (μέσα από το Image / Image size / Resample Image) και φυσικά να εφαρμόσουμε αν χρειαστεί επιπλέον unsharp mask.

To διατάυτα. Πότε και πώς χρησιμοποιώ κείμενο στο photoshop

Χρησιμοποιώ rasterized κείμενο στο Photoshop όταν θέλω να κάνω εφέ ή αν πρέπει να είναι καθαρό κείμενο, προσπαθώ να το κάνω Rasterize λίγο πριν κάνω flatten την εικόνα μου ώστε να είμαι σίγουρος ότι δεν θα χρειαστεί να μικρύνει αργότερα και χάσω και άλλο από την οξύτητα των γραμμάτων. Χρησιμοποιώ επίσης rasterized κείμενο για εικόνα προς το web.

Επίσης, πρέπει να προσέξω πριν κάνω rasterize τον αλγόριθμο anti-aliasing που θα χρησιμοποιήσω. Τέλος είναι καλό να αποφύγουμε πολύ μικρά γράμματα, και ειδικά όταν είναι italics ή έχω πατούρες και διακοσμητικά στοιχεία ή και όταν πρέπει να κάνω rotate τα γράμματα. Φυσικά, αν το κείμενο είναι χρωματιστό, όσο απομακρύνεται κανείς από το 100% της δύναμης ενός τουλάχιστον από τα 4 χρώματα, θα δημιουργηθούν τα ανάλογα προβλήματα.

Αν έχω την δυνατότητα να στείλω την εργασία μου κάπου σαν pdf τότε μπορώ χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα να κρατήσω το κείμενο σε layer σαν vector.

Εικόνα

Λευκό κείμενο τρύπα στο Photoshop. Το αρχείο έγινε flatten στα 300 ppi. Η εικόνα είναι 64 φορές μεγένθυση μέσα από acrobat reader. Το κείμενο είναι σπασμένο σε pixels με ανάλυση 300 dpi. Το αρχείο έχει κλείσει σε pdf.

Εικόνα

Λευκό κείμενο τρύπα στο Photoshop, αλλά σε vector μορφή. To κείμενο δεν έχει γίνει rasterized αλλά παραμένει vector σε δικό του layer. Το αρχείο έκλεισε σε pdf και το βλέπουμε μέσα από Acrobat Reader με 64 φορές μεγένθυση. Τα άκρα του κειμένου είναι άψογα.


Θεμιστοκλής Κ. Χαψής
VCDC | 2005
Τελευταία επεξεργασία από Themistoklick και 21.09.06, 3:33 pm, έχει επεξεργασθεί 5 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Re: Πότε και πώς μπορώ να γράψω κείμενο στο Photoshop

Δημοσίευσηαπό jonick33 » 05.11.05, 12:52 pm

Themistoklis έγραψε:
Δηλαδή αν γράψω σε μια λευκή εικόνα στο Photoshop, κείμενο με μαύρα γράμματα στα 2350 dpi δεν θα τυπωθεί τέλεια ?

Η απάντηση είναι ναι. Θα τυπωθεί τέλεια. Έχουμε δηλαδή ραστεροποίηση όπως θα γινόταν και μέσα στο Rip. Με την μόνη διαφορά που στο photoshop μια εικόνα Grayscale Α4 στα 2350 dpi έχει όγκο μεγαλύτερο του μισού GB ενώ μια σελίδα Α4 στο InDesign έχει όγκο λιγότερο από 1 MB. Είναι δηλαδή πρακτικά απαράδεκτο. Ακόμη περισσότερο, δεν θα μπορούσαμε με τα μέσα που έχουμε σήμερα να χρησιμοποιήσουμε τέτοιες εικόνες στα 2350 dpi. Έτσι, αφήνουμε την εργασία αυτή να την κάνει το RIP και ο εικονοθέτης.




Στα πολύ σωστά παραπάνω να προσθέσω πως εάν κάποιος επιλέξει τον ανορθόδοξο τρόπο - να κάνει μια σελίδα Α4 στο Photoshop με μαύρα γράμματα αλλά σε CMYK και όχι Grayscale mode, (διότι πιθανόν να υπάρχει και κάποιο έγχρωμο στολίδι/γραφικό/τίτλος), τότε θα πρέπει να κάνει "cut" ότι μαύρο κείμενο υπάρχει από τα CMY κανάλια, και "paste" στο μαύρο [Κ] κανάλι (φιλμάκι), ώστε να υπάρχει μόνο εκεί. Και αυτό διότι όταν γράφουμε μαύρο κείμενο στο Photoshop σε CMYK τότε το κείμενο υπάρχει και στα 4 φιλμάκια!! με αποτέλεσμα να μην τυπωθούν καθαρά τα γράμματα του κειμένου όταν δεν πέσουν ακριβώς οι συμπτώσεις κατά το μοντάζ.

Τα προγράμματα σελιδοποίησης κάνουν αυτή την ενέργεια by default. (Δεν ξέρω για το Corel - Illustrator)



Ευχαριστούμε Θέμη :wink:
Άβαταρ μέλους
jonick33
Old Member
 
Posts: 1608
Εγγραφή: 09.10.05, 1:48 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 05.11.05, 1:17 pm

Jonick, το φαινόμενο που περιγράφεις, ισχύει πράγματι και σε ευχαριστώ για την παρατήρηση.

Όμως ισχύει όταν κάποιος επιλέξει το έτοιμο μαύρο της παλέτας swatch το οποίο στην πραγματικότητα δεν είναι CMYK μάυρο αλλά RGB με αποτέλεσμα να μας δίνει δυνάμεις:

C: 79
M: 69
Y: 82
K: 85

Αν θέλουμε πράγματι να έχουμε μαύρο K:100% καθαρό χωρίς προσμίξεις, τότε πρέπει πριν γράψουμε να έχουμε φτιάξει από την παλέτα color το 100% Κ. Μάλλιστα, καλό είναι να αποθηκεύσουμε στην παλέτα με τα χρώματα και το μαύρο της τετραχρωμίας (K 100%).

Έτσι, αν γράψει κάποιος με 100% Κ και όχι με το έτοιμο μαύρο της παλέτας δεν θα αντιμετωπίσει το φαινόμενο να βγούν δυνάμεις σε όλους τα κανάλια / χρώματα cmyk / τσίγκους.
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Re: Πότε και πώς μπορώ να γράψω κείμενο στο Photoshop

Δημοσίευσηαπό Beekeeper » 05.11.05, 1:31 pm

Και αυτό διότι όταν γράφουμε μαύρο κείμενο στο Photoshop σε CMYK τότε το κείμενο υπάρχει και στα 4 φιλμάκια!! με αποτέλεσμα να μην τυπωθούν καθαρά τα γράμματα του κειμένου όταν δεν πέσουν ακριβώς οι συμπτώσεις κατά το μοντάζ.

Τα προγράμματα σελιδοποίησης κάνουν αυτή την ενέργεια by default. (Δεν ξέρω για το Corel - Illustrator)


Μπορούμε να γράψουμε μόνο με μαύρο χρώμα στο Photoshop αρκεί να το επιλέξουμε γιατί διαφορετικά -και όταν έχουμε πατήσει D- το μαύρο που θα έχουμε θα είναι κάτι τέτοιο C=75,M=68,Y=67,K=90 !!!

Η διαφορά στο Corel και στο Illustrator είναι στο overprint των 100% μαύρων γραμμάτων ή αντικειμένων. Το Corel το κάνει από μόνο του (εκτός αν δε θέλουμε βέβαια) , ενώ στο Illustrator πρέπει να το δηλώσουμε από το attributes!!

Το ίδιο με Corel συμβαίνει και στα Quark και InDesign.
Άβαταρ μέλους
Beekeeper
Member
 
Posts: 108
Εγγραφή: 20.09.05, 11:50 am
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό Beekeeper » 05.11.05, 1:32 pm

Sorry Θέμη

Μάλλον ποστάραμε μαζί :wink:
Άβαταρ μέλους
Beekeeper
Member
 
Posts: 108
Εγγραφή: 20.09.05, 11:50 am
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 05.11.05, 1:34 pm

απεναντίας bee ! όλες οι απόψεις είναι χρήσιμες !

το θέμα overprint, knockout και γενικά το trapping είναι άλλο ένα σημαντικό θέμα και πολύ καλά έκανες και το ανάφερες. Νομίζω ότι αξίζει κάποια στιγμή να γράψουμε κάτι και γ' αυτό !
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Δημοσίευσηαπό Beekeeper » 05.11.05, 1:37 pm

-----Απλά ένα tip-----
Για όσους δε το γνωρίζουν ήδη..

Εάν θέλουμε τα μαυρα γράμματα να είναι overprint στο Photoshop, επιλέγουμε απο το Blending Mode-> Multiply
Άβαταρ μέλους
Beekeeper
Member
 
Posts: 108
Εγγραφή: 20.09.05, 11:50 am
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό dps12 » 05.11.05, 6:48 pm

Αυτό είναι δωρεάν σεμινάριο. Άψογο.

Ευχαριστούμε Θέμη :D
dps12
Old Member
 
Posts: 1084
Εγγραφή: 07.07.05, 1:45 pm

Δημοσίευσηαπό parsec_dev » 05.11.05, 7:40 pm

UFB!
Εύγε.

Πραγματικά Δωρεάν Σεμινάριο!!!

Parsec
Coding is the closest thing we have to a superpower.
Άβαταρ μέλους
parsec_dev
Senior Member
 
Posts: 640
Εγγραφή: 07.07.05, 1:20 pm
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης

Re: Photoshop PrePress: Vector Κείμενο στο Photoshop

Δημοσίευσηαπό alexandra » 06.11.05, 12:32 pm

Themistoklis έγραψε:Αντί να κάνουμε flatten την εικόνας μας, την αφήνουμε όπως είναι και την στέλνουμε σαν pdf ! Έτσι, έχουμε και την εικόνα μας σε υψηλή ανάλυση και το layer με το κείμενο σε vector κατάσταση, οπότε όταν περάσει στο rip να γραφτεί στο φιλμ ή στον τσίγκο με την υψηλή ανάλυση που θα έχει ο εικονοθέτης μας !


πραγματικα πολυ χρησιμο tip και δεν το ηξερα... παροτι δεν δουλευω κειμενο στο photoshop ειναι τρομερα χρησιμο πως μια τετοια λεπτομερεια κανειτη διαφορα που ειδαμε παραπανω!!!

thanks themistokli once again :lol:

παλι copy-paste εκανα το post σου :wink:
http://www.twomatch.gr

++live for design and design for life++
Άβαταρ μέλους
alexandra
Site Admin
 
Posts: 3513
Εγγραφή: 26.07.04, 11:49 am
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Δημοσίευσηαπό redlemon.gr » 09.12.05, 3:20 am

Themistoklis έγραψε:Jonick, το φαινόμενο που περιγράφεις, ισχύει πράγματι και σε ευχαριστώ για την παρατήρηση.

Όμως ισχύει όταν κάποιος επιλέξει το έτοιμο μαύρο της παλέτας swatch το οποίο στην πραγματικότητα δεν είναι CMYK μάυρο αλλά RGB με αποτέλεσμα να μας δίνει δυνάμεις:

C: 79
M: 69
Y: 82
K: 85

Αν θέλουμε πράγματι να έχουμε μαύρο K:100% καθαρό χωρίς προσμίξεις, τότε πρέπει πριν γράψουμε να έχουμε φτιάξει από την παλέτα color το 100% Κ. Μάλλιστα, καλό είναι να αποθηκεύσουμε στην παλέτα με τα χρώματα και το μαύρο της τετραχρωμίας (K 100%).

Έτσι, αν γράψει κάποιος με 100% Κ και όχι με το έτοιμο μαύρο της παλέτας δεν θα αντιμετωπίσει το φαινόμενο να βγούν δυνάμεις σε όλους τα κανάλια / χρώματα cmyk / τσίγκους.



συγνώμη να ρωτήσω εδώ κάτι, αυτό ισχύει και για το Indesign CS2, ή για illustrator-corel μόνο;

οταν έχω στο ndesign μαυρα κείμενα δηλωμένα με το κλειδωμένο μαύρο του προγράματος [όχι το registration black] και παρ'ολα αυτά μου κάνει overlaping, σαν αν έχω το μαύρο τετραχρωμία, τι να φταίει άραγες :(

ενημερώνω οτι το οverlaping το χω τσεκαρισμένο στο
ndesign, αυτά....
Εικόνα
ΕΜΠΡΟΣ ΑΗΤΕ ΔΙΚΕΦΑΛΕ!
Άβαταρ μέλους
redlemon.gr
Member
 
Posts: 56
Εγγραφή: 25.07.05, 10:38 pm
Τοποθεσία: Ghost City Spetnatz Battlefield 2 SF

Δημοσίευσηαπό sokalegga » 09.12.05, 8:44 am

*Αν δεν ήταν ο Θεμιστοκλής, το τι μούτζα θα είχε πέσει από τυπογράφους, φιλματζήδες κλπ. σε μας δεν λέγεται!! όχι ότι δεν πέφτει βέβαια και όχ πώς και αυτοί είναι σχετικοί... :twisted:
Υou Can Do Anything You Want As Long As It Makes Sense
Άβαταρ μέλους
sokalegga
Master Member
 
Posts: 3251
Εγγραφή: 22.07.04, 2:50 pm
Τοποθεσία: Τρίπολη

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 10.12.05, 1:08 am

Αγαπητέ RedLemon,

1. θα πατήσεις Control K (command K), και θα εμφανιστεί ένα παράθυρο με ρυθμίσεις.

2. Στο αριστερό τμήμα, υπάρχει μια λίστα. Επιλέγεις "Appearance of Black"

3. Στο Onscreen επέλεξε: Display all Blacks accurately

4. Στο Printing / Exporting επέλεξε: Output all blacks accurately

Αυτό ήταν.

Καλή συνέχεια.
Θεμιστοκλής
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Re: Πότε και πώς μπορώ να γράψω κείμενο στο Photoshop

Δημοσίευσηαπό sergiokomic » 03.03.06, 6:50 pm

Beekeeper έγραψε: -και όταν έχουμε πατήσει D- το μαύρο που θα έχουμε θα είναι κάτι τέτοιο C=75,M=68,Y=67,K=90 !!!


Ωωωπ εδώ πιάστηκα αδιάβαστος..... :shock:
Άβαταρ μέλους
sergiokomic
Old Member
 
Posts: 1901
Εγγραφή: 14.12.05, 5:38 pm
Τοποθεσία: ααχ, Αθήνα!

Δημοσίευσηαπό antonist » 03.03.06, 10:36 pm

προσκυνώ!
AntonisTheodorakis.com

***We are all Stars***
Άβαταρ μέλους
antonist
Site Admin
 
Posts: 6095
Εγγραφή: 30.10.05, 10:18 pm
Τοποθεσία: fresh in Athens :P

Δημοσίευσηαπό ForeRunner » 28.09.06, 4:41 pm

Themistoklis έγραψε:Jonick, το φαινόμενο που περιγράφεις, ισχύει πράγματι και σε ευχαριστώ για την παρατήρηση.

Όμως ισχύει όταν κάποιος επιλέξει το έτοιμο μαύρο της παλέτας swatch το οποίο στην πραγματικότητα δεν είναι CMYK μάυρο αλλά RGB με αποτέλεσμα να μας δίνει δυνάμεις:

C: 79
M: 69
Y: 82
K: 85

Αν θέλουμε πράγματι να έχουμε μαύρο K:100% καθαρό χωρίς προσμίξεις, τότε πρέπει πριν γράψουμε να έχουμε φτιάξει από την παλέτα color το 100% Κ. Μάλλιστα, καλό είναι να αποθηκεύσουμε στην παλέτα με τα χρώματα και το μαύρο της τετραχρωμίας (K 100%).

Έτσι, αν γράψει κάποιος με 100% Κ και όχι με το έτοιμο μαύρο της παλέτας δεν θα αντιμετωπίσει το φαινόμενο να βγούν δυνάμεις σε όλους τα κανάλια / χρώματα cmyk / τσίγκους.


να προσθέσω ότι ο Θέμης δεν έχει καθόλου άδικο σε αυτό που λέει...
οι διαχωρισμοί χρωμάτων στο Photoshop από την έκδοση 7 και μετά είναι πολύ καλύτερη από αυτούς των προηγουμένων εκδόσεων.

σημείωση
C: 79
M: 69
Y: 82
K: 85
ήταν διαχωρισμοί του photo sop 5,5 ως 6
από το 7 και μετά η διαχωρισμοί είναι:
C: 75
M: 68
Y: 67
K: 90

άπλα οι τύποι τις ADOBE δημιούργησαν αυτό το διαχωρισμό για να μην πήζει στην εκτυπώσει και λασπώνει πολύ το μελάνι...

παντός ένας κάλος συνδυασμός μαύρου που πρέπει να χρησιμοποιείται και να δίνει το αποτέλεσμα που λέει ο Θέμης είναι:
C: 40
M: 30
Y: 20
K:100
+με αυτό το συνδυασμό αποφεύγεις κάθε τυχόν διαφάνεια που μπορεί να κάνει το απλό 100 μαύρο.
αν φοβάται κανείς για τα μέτρα ας περιοριστεί στο
c40 και κ 100


στις 2 περιπτώσεις που αναφέρθηκα το διανυσματικό θα χαθεί μόνο στην περιπτωση που το επίπεδο Parkinson του τυπογράφου είναι σε εξωφρενικά επίπεδα
username:*********
password:*********
Άβαταρ μέλους
ForeRunner
Member
 
Posts: 113
Εγγραφή: 03.04.06, 11:28 am
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό zero2one » 08.07.07, 2:09 pm

ForeRunner έγραψε:άπλα οι τύποι τις ADOBE δημιούργησαν αυτό το διαχωρισμό για να μην πήζει στην εκτυπώσει και λασπώνει πολύ το μελάνι...


ολα αυτα ομως για χρωματα του εικαστικου, ετσι?
Για μαυρο κειμενο κραταμε το 0-0-0-100
Staff έγραψε:Όταν παίζεις υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να χάσεις, όταν δεν παίζεις δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να κερδίσεις.
:]-"
Άβαταρ μέλους
zero2one
Member
 
Posts: 141
Εγγραφή: 13.12.06, 11:15 pm
Τοποθεσία: Στο χωνευτηρι...

Δημοσίευσηαπό dimman_designer » 02.10.07, 12:07 pm

Διάβασα το post και έχω μερικές παρατηρήσεις να κάνω…
Το RGB Μαύρο Default του PhotoShop όταν μεταφράζεται σε CMYK το τι ποσοστά θα πάρει έχει να κάνει με το χρωματικό προφίλ που έχει επιλεγεί στα Color Settings - CMYK
Έτσι για παράδειγμα στο Euroscale Coated v2 έχουμε 95/83/82/90 ενώ για παράδειγμα στο US web Coated έχουμε 75/68/67/90.
Αυτές οι διαφοροποιήσεις συμβαίνουν και στην παλέτα! Όλα όσα αφορούν το CMYK αλλά και το RGB εξαρτώνται από το profile που έχουμε στα Color Settings.
H βασική ψηφιακή περιγραφή ενός χρώματος μπορεί να επιτευχθεί μόνο σε LAB. Ό,τι άλλο είναι αποτέλεσμα χρωματικών προφίλ.

Για να μην χαθούν τα μέτρα κατά την εκτύπωση με τόσο βαρύ μαύρο καλό θα είναι να υπάρχει περίγραμμα (stroke) που να είναι έως 0.4p Overprint και 0/0/0/100.
Άβαταρ μέλους
dimman_designer
Member
 
Posts: 21
Εγγραφή: 08.07.05, 4:48 pm
Τοποθεσία: https://en.wikipedia.org/wiki/Mytilene

Δημοσίευσηαπό clearmind » 07.10.07, 8:37 pm

Καλησπέρα σε όλους..

Τα χρωματικά profiles διαφοροποιούν το ποσοστό ενός χρώματος όταν αλλάζεις από RGB σε CMYK μία εικόνα και αντίστροφα?..?
Η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να κερδίσει τη φυσική ηλιθιότητα...
Άβαταρ μέλους
clearmind
Member
 
Posts: 7
Εγγραφή: 04.10.07, 8:23 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό zero2one » 07.10.07, 9:08 pm

στο photoshop αλλαζουν πολυ οταν γυρνας απο RGB σε CMYK
Aπο CMYK σε RGB αλλαζουν παλι αλλα αλλαζουν πολυ λιγο απο οτι εχω παρατηρησει.

Επισης κανε ενα τεστ.
Ανοιξε ενα rgb αρχειο και διαλεξε ενα χρωμα αλλα με βαση το cmyk
πχ. γραψε 40-100-30-0
Παρε ενα brush και βαψε λιγο
Παρε το σταγονομετρο τωρα και δες τι αναλογιες cmyk σου δινει αυτο που εχεις βαψει.
Τωρα αν ξανατσεκαρεις τι χρωμα εχεις διαλεγμενο 40-100-30-0 θα σου πει αλλα εσυ πλεον δεν το πιστευεις ε 8)
Staff έγραψε:Όταν παίζεις υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να χάσεις, όταν δεν παίζεις δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να κερδίσεις.
:]-"
Άβαταρ μέλους
zero2one
Member
 
Posts: 141
Εγγραφή: 13.12.06, 11:15 pm
Τοποθεσία: Στο χωνευτηρι...

Επόμενο

Επιστροφή στο I.V Γραφικές Τέχνες / Εκτύπωση / Συσκευασία

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

Visual Communication Designers Club

Το Visual Communication Designers Club, το μεγαλύτερο Ελληνικό online design forum, αποτελεί μια Ελληνική κοινότητα σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας, υπό την ευρύτερη έννοια του όρου, θέλοντας να συμπεριλάβει στα μέλη της κάθε ειδικότητα και βαθμίδα όσων σπουδάζουν ή εργάζονται στον χώρο της επικοινωνίας, έντυπης, διαδικτυακής, τρισδιάστατης ή εφαρμογών πολυμέσων