Με αφορμή το ακόλουθο τόπικ
http://www.vcdc.gr/forum/viewtopic.php?t=8871&postdays=0&postorder=asc&start=0
το οποίο αναφέρεται στην αντιμετώπιση ενός υποψήφιου "πελάτη" απέναντι στην δουλειά μας, και με αναφορά στο τοπικ:
http://www.vcdc.gr/forum/viewtopic.php?t=5564&postdays=0&postorder=asc&start=45,
είπα να ξεκινήσω ένα νέο θέμα στο οποίο να πούμε ιδέες για μια καμπάνια ενημέρωσης του κοινού σχετικά με το τι κάνουμε.
Δεν έχω κάνει ακόμα μια έρευνα να μάθω αν έχει γίνει κάτι αντίστοιχο στο παρελθόν σε άλλες χώρες, με ποιον τρόπο και με τι κριτήρια (σίγουρα θα βοηθήσει πολύ σαν βάση).
Πιστεύω ότι με την ύπαρξη του συγκεκριμένου forum (το οποίο είναι ανοιχτό στο κοινό) και ειδικά με την arena έχει γίνει ήδη ένα μεγάλο και καλό βήμα.
Μερικές ιδέες από εμένα.
1. Το πιο δύσκολο. Να ξεκαθαρίσουμε τι ακριβώς θέλουμε να περάσουμε σαν μηνύματα. Δηλαδή τι εννούμε λέγοντας "το κοινό δεν έχει ενημερωθεί για την δουλειά μας". Τι πρέπει να μάθει?
Μετά να το οπτικοποιήσουμε.
Θα είναι ίσως με μορφή ψηφιακών εκτυπώσεων σε posters?
Υπάρχουν πολλά μαγαζιά που δεν θα είχαν πρόβλημα να "κρεμάσουν" τις αφίσες μας, την στιγμή που δεν πουλάμε κάτι και σκοπός μας είναι η αναβάθμιση της οπτικής επικοινωνίας.
Πολλοί επαγγελματίες βγαίνουν για ποτό και κουβαλάνε την δουλειά τους μαζί. Μιλάνε στο κινητό γι'αυτήν, συζητάνε γι'αυτήν, ε, αν δουν και κάτι που επιτέλους θα τους δείξει τον τρόπο να τα πουν (όσα συζητάνε) οπτικά και με επιτυχία στους πελάτες τους, τότε είναι και αυτό ένα βήμα. Σίγουρα κάποιοι από αυτούς να ενδιαφερθούν να το κοιτάξουν και να πάρουν το μήνυμα που στέλνουμε, τότε έχουμε μια επιτυχία. Αυτός θα επιρρεάσει άλλον έναν. Και εκείνος ίσως αλλους 2. Και έγινε μια αρχή.
2. Ένα ενημερωτικό site με συγκεντρωμένο αυτά τα οπτικοποιημένα μηνύματα? (με το link σε αυτά τα posters?)
Ο καθένας μας μπορεί να στείλει αυτό το link με μορφή ψηφιακής πρόσκλησης στους πελάτες του. Αυτοί ενδέχεται να το στείλουν και σε άλλους συνεργάτες τους. Νομίζω ίσως εκτιμήσουν την προσπάθειά μας και σκεφτούν διπλά πριν αρχίσουν μια δουλειά με 10 ευρώ σε κάποιον ερασιτεχνη.
3. Κάτι που έχω στο μυαλό μου (μετά από συνεχόμενα ξενύχτια και μυαλό μαρμελάδα) είναι ένα βιβλίο που είχα αγοράσει, το Rethink-Redesign-Reconstruct http://rethinkredesign.com, του οποίου σκοπός ήταν να κάνει remixes κάποιων projects, όχι με σκοπό να τα κάνει καλύτερα, αλλά για να δείξει διαφορετικές οπτικές γωνίες και προσεγγίσεις. (περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να διαβάσετε στο site τους).
Σε παρεμφερή βάση θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε ένα project με σκοπό την αναβάθμιση συγκεκριμένων projects. Εναλλακτικά, εικονικά projects, βασισμένοι σε δείγματα
Θετικά: μπορούμε να δείξουμε ότι αν απευθυνθούν σε επαγγελματίες, μπορούν να έχουν καλύτερο αποτέλεσμα, με τα οφέλη που συνεπάγονται από άποψη επικοινωνίας με το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Αρνητικά: Υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα που δεν μπορούμε να αγνοήσουμε και τους σχεδιαστές που έκαναν τα πρωτότυπα και θα μπορούσαν να το θεωρήσουν σαν "επαγγελματική επίθεση" απέναντί τους. Επίσης αν αρχίσουμε να φτιάχνουμε προτάσεις οι οποίες έχουν ουσιαστικές προοπτικές υλοποίησης, πρέπει να εξετάσουμε το θέμα της κατοχύρωσης, ώστε να μην δώσουμε τροφή σε φιλόδοξους copycats/κοράκια να κάνουν την κατάσταση χειρότερη πουλώντας έτοιμο καλαίσθητο design για 30 euro!
Έγραψα πρόχειρα κάποιες ιδέες, σαν brainstorming.
Θα με ενδιέφερε να δω και τις δικές σας απόψεις, να τις αξιολογήσουμε όλες μαζί και να καταλήξουμε σε ένα δημιουργικό ongoing project που θα μας ωφελήσει όλους.
