Απαράδεκτη συμπεριφορά πελάτη! (??)

Θέματα Ηθικής, Δεοντολογίας, προβληματισμοί και θεωρητικές απόψεις πάνω στην οπτική επικοινωνία.

Απαράδεκτη συμπεριφορά πελάτη! (??)

Δημοσίευσηαπό tinosprint » 30.09.10, 11:13 am

Καλημέρα σας!!
Καιρό έχουμε να τα πουμε απο εδώ, αλλά με την πρώτη ευκαιρία πάντα αναζητάμε το γνωστό και αγαπημένο forum.....

Θέλω τη γνώμη σας για κάτι που συνέβει, στη συνεργασία μου με κάποια εταιρία και για το οποίο ακόμα έχω συγκρατήσει την αντίδρασή προς τους εν λόγω πελάτες μου.

Μια νέα εταιρία ετοιμάζεται να μπει στο χώρο της αγοράς, και μου ζήτησαν να τους ετοιμάσω το λογότυπό τους. Για αρχή είχα μόνο το όνομα, το οποιό είχαν αποφασήσει τα μέλη της εταιρίας, και μου ανακοινώσαν, και με βάση το οποίο ξεκίνησα να μελετάω ιδέες και να τις σχεδιάζω. Για αρχή ετοίμασα 4 διαφορετικά εντελώς μεταξύ τους λογότυπα, ( καλλιγραφικά, απλά, με γραφικά, με απλές γραμμές... ) για να δω για αρχή το γούστο τους και μετά να κινηθώ ανάλογα. Στην πρώτη μας συνάντηση επιλέξαν το πιο απλό απο αυτά, και βάσει αυτού, και με την δική τους καθοδήγηση για το τι τους αρέσει τους ετοίμασα άλλες 4-5 ιδέες. Τους άρεσε κάποιο, αλλά πάλι θέλαν κάτι παραπάνω... ετοίμασα κι άλλες ιδέες... μετά κι άλλες ... γιατι επιμέναν πως το λογότυπο που θα ''παντρευτούν'' θέλουν να το επιλέξουν μέσα απο πολλά (!!) με αποτέλεσμα να έχω ετοιμάσει 27 διαφορετικές ιδέες.... μπορείτε βέβαια να φανταστείτε την διάθεση που είχα τελικά μόλις τους έδειξα και τα τελευταία και πριν καν τα δουν μου ειπαν να σταματήσω... να μην ετοιμάσω κάτι άλλο.... γιατι σκέφτονται πως μαλλον θα αλλάξουν το όνομα! Περίμενα μια εβδομάδα, μέσα στην οποία δεν με πήραν κανένα τηλέφωνο να μου πουν νεότερα... μέχρι που τυχαία συνάντησα ένα μέλος της εταιρίας, και μου είπε πως τελικά ''αλλάξαμε το όνομα, και μας έφτιαξε ένας φίλος μου ένα λογότυπο, χωρίς να μας πάρει χρήματα!''... Επίσης μου είπε πως έπρεπε να τους είχα δώσει κι εγώ άλλες ιδέες για το όνομα ( ποτέ δεν κατάλαβα πως δεν τους άρεσε το όνομα που οι ίδιοι είχαν επιλέξει!!) . Συγκρατήθηκα, δεν απάντησα... αλλα είναι κάτι που με στεναχώρεσε πολυ, γιατί ένιωσα πως αμφισβήτησαν τις δυνατότητες μου και με προσέβαλαν με την στάση τους.

Λυπάμαι αν σας κούρασα...
Me kefi ola ta kala erxontai!
Think Pink!!!!!!!!
Άβαταρ μέλους
tinosprint
Member
 
Posts: 27
Εγγραφή: 11.11.06, 9:35 pm
Τοποθεσία: Tinos

Re: Απαράδεκτη συμπεριφορά πελάτη! (??)

Δημοσίευσηαπό pagou » 30.09.10, 11:16 am

συμβολαιο + προκαταβολη. παντα
Those people who think they know everything are a great annoyance to those of us who do. iAsimov
Gournis.
Άβαταρ μέλους
pagou
Old Member
 
Posts: 1937
Εγγραφή: 04.01.09, 3:54 pm
Τοποθεσία: Κατω Αδης

Re: Απαράδεκτη συμπεριφορά πελάτη! (??)

Δημοσίευσηαπό tinosprint » 30.09.10, 11:21 am

Συμφωνώ...
Και μάλιστα στο ξεκίνημά μου το εφάρμοσα...
Όμως στις μικρές κοινωνίες... όπου άλλοι είχαν ήδη βάλει τα λάθος θεμέλια... είναι δύσκολο να επιβιώσεις με νέες ιδέες!
Και αναγκάστηκα να λειτουργώ κι εγώ αλλιώς.
Me kefi ola ta kala erxontai!
Think Pink!!!!!!!!
Άβαταρ μέλους
tinosprint
Member
 
Posts: 27
Εγγραφή: 11.11.06, 9:35 pm
Τοποθεσία: Tinos

Re: Απαράδεκτη συμπεριφορά πελάτη! (??)

Δημοσίευσηαπό pagou » 30.09.10, 11:25 am

το προβλημα η απαντηση οι δυσκολιες οι δυνατοτητες, ειναι ολα στην παραπανω φραση
Those people who think they know everything are a great annoyance to those of us who do. iAsimov
Gournis.
Άβαταρ μέλους
pagou
Old Member
 
Posts: 1937
Εγγραφή: 04.01.09, 3:54 pm
Τοποθεσία: Κατω Αδης

Re: Απαράδεκτη συμπεριφορά πελάτη! (??)

Δημοσίευσηαπό crossbow » 30.09.10, 11:33 am

H συμπεριφορά του πελάτη ναι είναι απαράδεκτη, αλλά δυστυχώς δεν είναι κάτι το ασυνήθιστο και σπάνιο. Τέτοια παραδείγματα άπειρα....

Επειδή και γω δουλεύω σε σχετικά μικρή κοινωνία κτλ, μπορώ να σου πω οτι να εφαρμόζεις πιο "επαγγελματικά" στάνταρ (προκαταβολές, υπογραφές κτλ) σε ξεχωρίζουν άμεσα από τους υπόλοιπους. Οι δουλειές που θα χάσεις από την εφαρμογή τέτοιων στάνταρ είναι δουλειές που δεν θέλεις να τις πάρεις! Αν τις είχες πάρει, 9,9/10 θα το είχες μετανοιώσει!

Και επειδή καταλαβαίνω τις δυσκολίες την μικρής αγοράς/κοινωνίας, μπορείς να εφαρμόσεις "σιγά - σιγά" τα διάφορα στάνταρ. Ξεκινάς από τα πολύ βασικά και απο εκεί και πέρα προσθέτεις σιγά σιγά για να τα χωνεύουν.
my website: http://www.crossbow.gr
my twitter delirium: http://www.twitter.com/crossbow_design

Δημήτρης Κλάγκος
Άβαταρ μέλους
crossbow
Old Member
 
Posts: 1149
Εγγραφή: 22.07.05, 7:52 pm
Τοποθεσία: Κέρκυρα

Re: Απαράδεκτη συμπεριφορά πελάτη! (??)

Δημοσίευσηαπό tinosprint » 30.09.10, 11:40 am

να εφαρμόζεις πιο "επαγγελματικά" στάνταρ (προκαταβολές, υπογραφές κτλ) σε ξεχωρίζουν άμεσα από τους υπόλοιπους.

Μου άρεσε αυτή η φράση, και πιστεύω πως έχετε δίκιο. Το πρόβλημα μάλλον είναι σε εμένα περισσότερο, που τους επιτρέπω να φερθούν έτσι.
Δυστυχώς ( ή ευτυχώς !!) δεν θα είναι η πρώτη φορά που το κέρδος μας απο κάποιους πελάτες δεν θα είναι χρηματικό... αλλά εμπειρικό!

Ευχαριστώ για το χρόνο σας.

:roll:
Me kefi ola ta kala erxontai!
Think Pink!!!!!!!!
Άβαταρ μέλους
tinosprint
Member
 
Posts: 27
Εγγραφή: 11.11.06, 9:35 pm
Τοποθεσία: Tinos

Re: Απαράδεκτη συμπεριφορά πελάτη! (??)

Δημοσίευσηαπό ΚΛΗΜΗΣ ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ » 30.09.10, 12:11 pm

Καλημέρα
από την προκαταβολή ξεκινάνε όλα όμως πρέπει να αλλάξεις και κάποιες διαδικασίες
δε μπορεί να σχεδιάζεις λογότυπα για να δείς τι μπορεί να τους αρέσει και μετά
να διορθώνεις και να ξαναδιορθώνεις "27 προτάσεις".
Πρέπει να σου κάνει μια ενημέρωση ο πελάτης σου πρώτα πριν ξεκινήσεις να δουλεύεις.
ΚΛΗΜΗΣ ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ
Old Member
 
Posts: 1425
Εγγραφή: 09.02.06, 8:53 am
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Re: Απαράδεκτη συμπεριφορά πελάτη! (??)

Δημοσίευσηαπό malihu » 30.09.10, 12:33 pm

Με την προκαταβολή και το συμβόλαιο, ο πελάτης δείχνει την σοβαρότητά και την εκτίμηση του απέναντι σε μία συνεργασία. Απέφευγε τέτοιου είδους πελάτες γιατί πάντα στο τέλος θα βγεις ζημιωμένος.
Άβαταρ μέλους
malihu
Member
 
Posts: 22
Εγγραφή: 18.07.09, 2:33 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Απαράδεκτη συμπεριφορά πελάτη! (??)

Δημοσίευσηαπό hidedora » 30.09.10, 1:01 pm

άσχετα αν υπάρχει έγγραφο συμβόλαιο ή όχι. Η προκαταβολή είναι το καλύτερο συμβόλαιο... :) 30% είναι καλά και ιδιαίτερα για μικρές κοινωνίες. Και εγώ το ίδιο κάνω εδώ στην επαρχία. Δεν κουνάω το mouse αν δεν πάρω προκαταβολή.
Γιατί θεωρώ την προκαταβολή το καλύτερο συμβόλαιο;
Διότι ο άλλος έχει πληρώσει και άρα φοβάται ότι θα χάσει τα χρήματα του.
Ακόμη και με το συμβόλαιο, θα πρέπει να μπεις στη νόμιμη οδό, πράγμα που θα χάσεις χρήμα, χρόνο και ψυχική διάθεση... :)
Άβαταρ μέλους
hidedora
Junior Member
 
Posts: 262
Εγγραφή: 02.09.10, 12:46 pm

Re: Απαράδεκτη συμπεριφορά πελάτη! (??)

Δημοσίευσηαπό theoasim » 30.09.10, 2:36 pm

Καλησπέρα,

Μαρία, πολύ σωστά τα όσα αναφέρθηκαν και έχω να προσθέσω ότι εγώ προσωπικά δεν φτιάχνω λογότυπο που να αρέσει στους πελάτες αλλά ότι ταιρίαζει στο ύφος της εταιρείας. Μελετάς καλά το ύφος της εταιρείας, τι υπηερεσίες προσφέρει, πως είναι ο χόρος της εταρείας κλπ. Έχοντας αυτά στο μυαλό σου ξεκινάς και σχειδάζεις (εφόσον έχουν υπογράψει συμφωνητικό και έχεις πάρει προκαταβολή), φτιάχνεις 2-3 προσχέδια. Τους τα δείχνεις αιτιολογόντας πάντα για ποιο λόγο τα σχεδίασες με αυτό τον τρόπο. Έτσι θα καταλάβουν ότι πρέπει να αποφασίσουν πιο θα κρατήσουν. Στην συμφωνία καλό είναι να έχεις αναφέρει ότι η τιμή είναι για 2-3 προσχέδια και το κάθε επόμενο προσχέδιο θα χρεώνεται με την ώρα 10 ευρω για παράδειγμα έστω και αν είναι από μικροαλλαγές από τα προηγούμενα.
eArtboard blog | The Creative blog
theoasim
Master Member
 
Posts: 2854
Εγγραφή: 18.02.09, 2:46 pm
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Απαράδεκτη συμπεριφορά πελάτη! (??)

Δημοσίευσηαπό theoasim » 30.09.10, 2:37 pm

Μόλις τώρα θυμήθηκα ότι στο φόρουμ είχε αναφερθεί τι πρέπει να κάνουμε πριν ξεκινήσουμε να κάνουμε ένα λογότυπο. Αυτό θα σε βγάλει από τέτοιους μπελάδες.
eArtboard blog | The Creative blog
theoasim
Master Member
 
Posts: 2854
Εγγραφή: 18.02.09, 2:46 pm
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Απαράδεκτη συμπεριφορά πελάτη! (??)

Δημοσίευσηαπό panevan » 30.09.10, 2:56 pm

Δε σου φταιει κανεις αγαπητε.
Και δυστυχως για σενα, θα την ξαναπατησεις μεχρι να καταλάβεις οτι δεν ξεκιναμε δουλεια αν δεν συνταξουμε μια προσφορά που θα λεει τι και πως.

Παντως αφου καταφερες και σχεδιασες 27 ιδεες οπως λες παραπανω, τι να σου πω χαρα στο κουραγιο σου.

Εγω ποτε δε δινω πανω απο 3 τον κωλο τους κατω να χτυπανε.
Άβαταρ μέλους
panevan
Master Member
 
Posts: 2427
Εγγραφή: 11.07.05, 9:49 am

Re: Απαράδεκτη συμπεριφορά πελάτη! (??)

Δημοσίευσηαπό panevan » 30.09.10, 2:58 pm

malihu έγραψε:Με την προκαταβολή και το συμβόλαιο, ο πελάτης δείχνει την σοβαρότητά και την εκτίμηση του απέναντι σε μία συνεργασία. Απέφευγε τέτοιου είδους πελάτες γιατί πάντα στο τέλος θα βγεις ζημιωμένος.


+1
Δε θα μπορουσα να το πω καλυτερα. :)
Άβαταρ μέλους
panevan
Master Member
 
Posts: 2427
Εγγραφή: 11.07.05, 9:49 am

Re: Απαράδεκτη συμπεριφορά πελάτη! (??)

Δημοσίευσηαπό zoridesign » 30.09.10, 10:42 pm

Εγω είχα μια περίπτωση, που απο τύχη, ήξερα την "πελάτισσα" μια χουβαρντου που θα έκανε και καλα πολυεθνική εταιρια. Οταν η συνεργάτης μου έκανε παρουσίαση στο mac book (τίποτα τυπωμένο).
ΕΙδαν τις προτάσεις και ενθουσιαστήκανε.
Επειδη ήξερα, είχα δουλέψει 1 ωρα.
Όταν τους είπε πως χαριστικά η εταιρική ταυτότητα έκανε 1500, ρωτήσανε άν είχαμε κάνει λάθος στα μηδενικά.
Ακόμα γελάω... :clap :superman:
Ζούμε σε εποχές μάταιων επιδόσεων
Άβαταρ μέλους
zoridesign
Old Member
 
Posts: 1030
Εγγραφή: 16.08.07, 4:34 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Απαράδεκτη συμπεριφορά πελάτη! (??)

Δημοσίευσηαπό pagou » 30.09.10, 10:54 pm

απορω γιατι απορουμε που μας κλεβουν οι πελατες οταν μας κλεβουν οι συναδελφοι μας.

παντοται καποιος θα ζηταει να του δωσουν τσαμπα γραματοσειρα ή προγραμμα ή εκπαιδευση και παντοται καποιος "καλος" και ως επι το πλειστον παντελως ανιδεος και αθλιος σχεδιαστης θα του στειλει οδηγιες για το πως θα το βρει στο internet.
Εαν δεν ηταν αθλιος σχεδιαστης ή με μηδενικη πιθανοτητα να κανει εκπαιδευση τοτε θα συμπασχε στα προβλημα ( εννοειται οτι η ηθικη απουσιαζει), καθως θα ηταν μερος του. τωρα αδιαφορει και 'εκδικηται" ολους αυτους που κουραστηκαν για να μαθουν και εχουν το θρασσος να ζητανε να πληρωθουν για μαι μακετα

Αντι να ενοχληθουμε πρωτα απο αυτους που υποτιθεται οτι ξερουν τον κοπο και τα προβληματα μας, ενοχλουμαστε απο τους πελατες. πλακα ε;
Those people who think they know everything are a great annoyance to those of us who do. iAsimov
Gournis.
Άβαταρ μέλους
pagou
Old Member
 
Posts: 1937
Εγγραφή: 04.01.09, 3:54 pm
Τοποθεσία: Κατω Αδης

Re: Απαράδεκτη συμπεριφορά πελάτη! (??)

Δημοσίευσηαπό soffia » 01.10.10, 12:09 am

Και δυστυχως για σενα, θα την ξαναπατησεις μεχρι να καταλάβεις οτι δεν ξεκιναμε δουλεια αν δεν συνταξουμε μια προσφορά που θα λεει τι και πως.

+1
--------------------------------------
bright new! http://www.stasy.gr
http://www.designobsession.gr
Άβαταρ μέλους
soffia
Old Member
 
Posts: 1590
Εγγραφή: 05.10.05, 6:39 pm

Re: Απαράδεκτη συμπεριφορά πελάτη! (??)

Δημοσίευσηαπό soffia » 01.10.10, 12:16 am

Επίσης πριν ξεκινήσεις συνεργασία εξηγείς ποια είναι η σχεδιαστική διαδικασία (εγώ την περιγράφω και στην σύμβαση, 3 λογότυπα + άλλα τρία αν δεν τους άρεσαν με τίποτα, πράγμα που σπάνια συμβαίνει)
Τι ακριβώς είναι η υπηρεσία που προσφέρεις και πως ακριβώς θα είναι η συνεργασία σας.
Αν μπεις στο τρυπάκι να σχεδιάζεις χωρίς συγκεκριμένο μπρίφ, και ειδικά για πολλούς το έχασες το παιχνίδι
--------------------------------------
bright new! http://www.stasy.gr
http://www.designobsession.gr
Άβαταρ μέλους
soffia
Old Member
 
Posts: 1590
Εγγραφή: 05.10.05, 6:39 pm

Re: Απαράδεκτη συμπεριφορά πελάτη! (??)

Δημοσίευσηαπό panevan » 01.10.10, 10:31 am

soffia έγραψε:Αν μπεις στο τρυπάκι να σχεδιάζεις χωρίς συγκεκριμένο μπρίφ, και ειδικά για πολλούς το έχασες το παιχνίδι


Ακριβως.
Και επειδη δεν θελω να το παιξω εξυπνος, κι εγω την εχω πατησει ακριβως ετσι πριν απο 5 περιπου χρονια. Ομως επαθα και εμαθα.
Ελπιζω να συμβει το ιδιο και με σενα tinosprint
Άβαταρ μέλους
panevan
Master Member
 
Posts: 2427
Εγγραφή: 11.07.05, 9:49 am

Re: Απαράδεκτη συμπεριφορά πελάτη! (??)

Δημοσίευσηαπό theoasim » 01.10.10, 10:58 am

Καλημέρα,

Και εγώ την είχα πατήσει στην αρχή. Μερικοί όμως αξακολουθούν να εφαρμόζουν την ίδια τακτική με το σκεπτικό να έχουν πολούς πελάτες έστω και με λίγα λεφτά. Αλλά τους έχει φάει το άγχος. Τα πρώτα 100 χρόνια είναι δύσκολα. Μετά είναι οκ!
eArtboard blog | The Creative blog
theoasim
Master Member
 
Posts: 2854
Εγγραφή: 18.02.09, 2:46 pm
Τοποθεσία: Αίγιο

Re: Απαράδεκτη συμπεριφορά πελάτη! (??)

Δημοσίευσηαπό Dark3go » 01.10.10, 12:14 pm

Επειδή έχω βαρεθεί ν ακούω για συμφωνητικά θρύλους...έχω 7 θανάσιμα ερωτήματα...

Μπορεί να μου πεί κάποιος...?

1. Το συμφωνητικό το συντάσουμε εμείς, μόνοι μας, ή με κάποιον Σιόρ Τάπα?

2. Πως κατοχυρώνεται νομικά? Απο Αστυνομία? ΚΕΠ? ΑΔΕΔΥ? ΟΠΥ? ΑΔΕΛ? Δε παίζει καμιά επίσημη σφραγίδα Κρατικού φορέα επάνω? Τι στο καλό είναι τελικά? 2 υπογραφές ξερές πάνω σ ένα Α4?

3. Μια απλή υπεύθυνη "δήλωση του νόμου" θα αρκούσε?

4. Μέσα σ αυτό, ορίζεται ως προυπόθεση και η προκαταβολή, ή εκ των υστέρων, κι αν ναι, πώς ορίζεται ακριβώς? Αν του παραδώσω παπάτζες για προσχέδια, δικαιούμαι την προκαταβολή? Τη δίνω πίσω? Τι?

5. Αυτό το συμφωνητικό καλύπτει και τους ανευ δελτίου παροχής υπηρεσιών γραφίστες?
Αν δεν παίζει κάποια επίσημη κατοχύρωση - επικύρωση, κάνει και γι αυτούς?

6. Ο πελάτης σε τι καλύπτεται απ αυτό?

7. Η Ένωση Γραφιστών, παίζει κάποιο ρόλο σ αυτό?

Γαβ.
The Rime of the Ancient Mariner!
Άβαταρ μέλους
Dark3go
Old Member
 
Posts: 1125
Εγγραφή: 10.01.07, 5:31 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Επόμενο

Επιστροφή στο X.I Οπτική Επικοινωνία. Ηθική, Δεοντολογία, προβληματισμοί, απόψεις

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες

Visual Communication Designers Club

Το Visual Communication Designers Club, το μεγαλύτερο Ελληνικό online design forum, αποτελεί μια Ελληνική κοινότητα σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας, υπό την ευρύτερη έννοια του όρου, θέλοντας να συμπεριλάβει στα μέλη της κάθε ειδικότητα και βαθμίδα όσων σπουδάζουν ή εργάζονται στον χώρο της επικοινωνίας, έντυπης, διαδικτυακής, τρισδιάστατης ή εφαρμογών πολυμέσων