Εξώφυλλο Βιβλίου

Παρουσιάστε στο φόρουμ το Portfolio σας, ή ζητήστε την άποψη / κριτική για μια εργασία σας.

Εξώφυλλο Βιβλίου

Δημοσίευσηαπό Jedi » 24.10.07, 2:03 am

πως σας φαινεται αυτο ως εξωφυλο;; παρακαλω να ειστε λιγο επιοικεις μαζι μου... μη μου πειτε 'καντο απο την αρχη' γιατι θα πληγωθω :Ρ

Εικόνα
Jedi
Member
 
Posts: 45
Εγγραφή: 29.09.07, 10:20 am

Δημοσίευσηαπό Jedi » 24.10.07, 2:11 am

Να πω πεντε πραγματακια:

1. Το βιβλιο ασχολειται με το Βουκεφαλα (αυτον του Μεγαλου Αλεξανδρου)
2. Ξεχασα οτι τα εφφε ειναι σχετικα με το μεγεθος. Σε κανονικο μεγεθος, τα γραμματα φαινονται σωστα αναγλυφα (σκαλιστα) με το εφφε του Photoshop. Ενας συναδελφος διαφωνει με τη χρηση του και ειμαι σιγουρος και αλλοι, ομως δινει ενα παρα πολυ ωραιο αποτελεσμα που ταιριαζει με την εποχη: χρυσα σκαλιστα γραμματα ενθετα πανω στο φοντο
3. Επισης ξερω οτι υπαρχει μεγαλο κενο μεταξυ των γραμματων. Αγνοειστε το, σε δοκιμαστικα το εχω φτιαξει
4. Το αλογο εχει γινει μεγενθυση. Βελτιωσα την κατασταση με λιγο sharpen. Δυστυχως δεν μπορω να βρω κατι αναλογο σε σωστο μεγεθος. Αν η εμπειρια σας λεει οτι θα πιξελιαζει, πειτε μου αν υπαρχει κατι που μπορω να κανω. Σκεφτηκα οτι θα μπορουσα να το σχεδιασω/χρωματισω απο την αρχη, βασει αυτου που ηδη εχω.
5. Πως μπορουμε να διορθωσουμε δικα μας μηνυματα;
Jedi
Member
 
Posts: 45
Εγγραφή: 29.09.07, 10:20 am

Δημοσίευσηαπό IzyRider » 24.10.07, 11:03 am

Jedi, κριτική σε επικοινωνιακά έργα δεν ασκώ, αν δε γνωρίζω το brief του πελάτη αλλά και το concept που διαμορφώνει ο σχεδιαστής.

Μερικές λεπτομέρειες όμως μπορώ να τις επισημάνω...

1. Το emboss στο Photoshop έχει γίνει "καραμέλα" στα χέρια του κάθε αρχάριου χρήστη, απλά για τον εντυπωσιασμό.
Loose it fast!

2. Τα ανάγλυφα γράμματα δεν είναι σκαλιστά, είναι το ακριβώς αντίθετο!
Μάλιστα, προσθέτοντας και τη σκιά, δηλώνεις ότι αιωρούνται στον αέρα, άρα δεν έχει καμμία σχέση με το αποτέλεσμα που θέλεις να δηλώσεις.

3. Η γραμματοσειρά είναι αταίριαστη με το θέμα.

Μια γρήγορη σκέψη...

    - Βρες φωτογραφίες από αρχαιοελληνικές στήλες.
    - Φτιάξε ένα φόντο που να προσομοιάζει τη ματιέρα πέτρας ή μάρμαρου.
    - Μελέτησε τον τρόπο που εμφανίζονται τα σκαλιστά γράμματα, λαμβάνοντας υπ' όψη σου ότι επηρεάζονται και από το φωτισμό.
    - Σχεδίασε από την αρχή τον τίτλο, με πραγματικά αρχαιοελληνικούς χαρακτήρες, για να δηλώσεις άμεσα το στυλ.
    - Στυλιζάρισε την αλογοκεφαλή, με τρόπο ώστε να φαίνεται και αυτή σκαλιστή, όπως τα γράμματα.
    - Δούλεψε τη σύνθεσή σου. Δείχνει μάλλον πρόχειρη, χωρίς ισορροπία.


Καλή συνέχεια!
Σκέψου, ΠΡΙΝ μιλήσεις... Μετά, είναι αργά...

Α! ναι... υπάρχει και το:
Οι άδειοι τενεκέδες κάνουν περισσότερο θόρυβο...
IzyRider
Site Admin
 
Posts: 1127
Εγγραφή: 24.02.04, 9:51 am
Τοποθεσία: Athens - Hellas

Δημοσίευσηαπό Jedi » 24.10.07, 1:54 pm

Ευχαριστω για την απαντηση, θα ηθελα ομως να 'σκαλισω' λιγο παραπανω καποιες επισημάνσεις σου αντιπαραβάλλοντας τη λογική μου μιας και υπάρχει περίπτωση κάτι να μη κατάλαβες καλά απο αυτά που ήθελα να δείξω. Τονίζω οτι τα παρακάτω δεν τα λέω για να σε αμφισβητίσω ή να υπερασπίσω τον εαυτό μου αλλά για να καταλάβω καλύτερα κάποια μυστικά της δουλειάς.

IzyRider έγραψε:1. Το emboss στο Photoshop έχει γίνει "καραμέλα" στα χέρια του κάθε αρχάριου χρήστη, απλά για τον εντυπωσιασμό.
Loose it fast!


Αυτο δεν το πολυκαταλαβαίνω. Το ίδιο το αποτέλεσμα στο πρωτότυπο, μου έδειχνε πολύ καλό αισθητικά: ανάγλυφα χρυσά γράμματα. Τί σημασία έχει για τον αγοραστή πώς το έκανα; Εκτός αν μιλάμε κάτι που 'χτυπάει' ως κιτς στο μάτι μόνο αυτών που ξέρουν, κάτι σαν κοινό μυστικό/άγραφος κανόνας που δεν αφορούν όμως το αγοραστικό κοινό. Επίσης αν ειναι κάτι 'κοινώς απαγορευμένο', γιατί δεν... καταργείται ως επιλογή απο το πρόγραμμα; :)

Ελπίζω να καταλαβαίνεις το 'λογικό παράδοξο' όπως το βλέπω σε αυτή την ιστορία: Μου θυμίζει τη λογική του στρατού σύμφωνα με την οποία δεν πρέπει να κουμπώνουμε το πάνω κουμπί της παραλλαγής με την εξήγηση 'αυτό κάνουν οι Τούρκοι'... ενώ ταυτόχρονα οι τουαλέτες στο στρατό είναι 'Τούρκικες'.

Είδα πάντως παρακάτω οτι δεν διαφωνείς με τη σκέψη μου να τα κάνω ανάγλυφα. Τί τρόποι υπάρχουν για να το κάνω;

Μάλιστα, προσθέτοντας και τη σκιά, δηλώνεις ότι αιωρούνται στον αέρα, άρα δεν έχει καμμία σχέση με το αποτέλεσμα που θέλεις να δηλώσεις.


Έτσι ορθολογικά όπως το αναλύεις έχεις δίκιο, όμως πρόκειται για σύνθεση, όχι εικονογράφηση. Δε θέλω απλά να βάλω σμιλευτά (αυτή είναι η σωστή έκφραση) γράμματα στον πραγματικό φόντο καθότι το φόντο δεν είναι τοίχος ή μάρμαρο. Αυτό που δείχνω πάνω κάτω είναι: σμιλευτά χρυσά γράμματα τα οποία δεν έχουν επικολληθεί πάνω σε μάρμαρο αλλά (στο 'μαγικό κόσμο' του εξωφύλλου :P) αιωρούνται πάνω απο τη σύνθεση αφήνοντας έτσι τη σκιά.

Προσωπικά δε βρίσκω κανένα λογικό παράδοξο οσον αφορά τη φιλοσοφία της σύνθεσης αλλά θα λάβω σοβαρά υπόψη μου αν εξακολουθείς να διαφωνείς.

3. Η γραμματοσειρά είναι αταίριαστη με το θέμα.


Απο την άλλη πιστεύω οτι είναι (ή τουλάχιστον ομοιάζει) τη στάνταρ 'γραμματοσειρά' που βλέπουμε σε επιγραφές, πλάκες και κτίρια. Φυσικά και δεν είναι αρχαία Ελληνική αλλά είναι συντηρητική, αρχαιοπρεπής και παραπέμπει σε κάτι ιστορικό. Προσωπικά πάλι δε βλέπω κάτι το αταίριαστο.

Φυσικά στο δικό σου εξασκημένο μάτι μπορεί κάτι να κάνει 'μπαμ' αλλά νομίζω οτι δε χρειάζεται αρχαία ελληνική και θα το έκανε κάπως υπερβολικό (θα το ψάξω όμως αν επιμένεις)

Βρες φωτογραφίες από αρχαιοελληνικές στήλες.


πώς θα μπορούσα να τις χρησιμοποιήσω;

- Στυλιζάρισε την αλογοκεφαλή, με τρόπο ώστε να φαίνεται και αυτή σκαλιστή, όπως τα γράμματα.


Εννοείς δηλαδή να την κάνω κάπως 'επίπεδη', να μοιάζει περίπου όπως το αλογάκι στο σκάκι;

Όσο για το χρυσαφένιο φόντο (μιας και είπες οτι θες να ξέρεις το concept μου), πρόκειται για ένα βαβυλωνιακό τεχνούργημα με παραστάσεις, και νομίζω είναι πιο ταιριαστό απο κάτι αμιγώς Αρχαιοελληνικό όπως μάρμαρα και κολώνες. Τί λες κι εσύ

Σε ευχαριστώ πολύ για την υπομονή σου και ελπίζω να μη απέδειξα με τη λογική μου οτι είμαι παντελώς άσχετος :)
Jedi
Member
 
Posts: 45
Εγγραφή: 29.09.07, 10:20 am

Δημοσίευσηαπό b-positive » 24.10.07, 2:40 pm

πως μου φαίνεται λοιπόν.
δεν μου αρέσει. δεν με πείθει. δεν θα το αγόραζα το βιβλίο. ούτε θα το κοίταγα. μάλιστα πιστεύω πως δεν είναι ένα νέο βιβλίο, μοιάζει με έκδοση αρχές '90.

αλλά από την άλλη δεν είμαι εγώ ο αγοραστής του, δεν είμαι στο target group, στα σίγουρα.

Κρίνω το σύνολο και όχι τις λεπτομέριες.
Πιστεύω πως μπορείς να αποδόσεις καλύτερα τον τίτλο.
Ο τίτλος του βιβλίου κρύβει μέσα του μια εικόνα.

Εδώ μπορείς να αποφασίσεις το που θα το πας, σχεδιαστηκά ανάλογα το περιεχόμενο (!) του βιβλίου, εμένα μου κάνει τώρα για ένα βιβλίο που έχει να κάνει με την ιστορία ενός αλόγου, αυτό.

Εαν θές να επικοινωνήσεις πως αυτό το "ΜΕΓΑ ΑΛΟΓΟ" είναι ο Βουκεφάλας, τοτέ πρέπει να αλλάξει. Συνήθως ο Αλέξανδρος είναι πάνω στο άλογο, και καταλαβαίνουμε πως είναι το άλογο του, άρα ο Βουκεφάλας. Σωστά? Ένα άγαλμα αλόγου, δεν σημαίνει "Βουκεφάλας".

Ελπίζω να σε βοήθησα να το σκεφτείς καλύτερα.
Άβαταρ μέλους
b-positive
Old Member
 
Posts: 1228
Εγγραφή: 19.07.05, 4:19 pm
Τοποθεσία: athens

Δημοσίευσηαπό IzyRider » 24.10.07, 3:13 pm

IzyRider έγραψε:Jedi, κριτική σε επικοινωνιακά έργα δεν ασκώ, αν δε γνωρίζω το brief του πελάτη αλλά και το concept που διαμορφώνει ο σχεδιαστής.

Μερικές λεπτομέρειες όμως μπορώ να τις επισημάνω...

Σου υπενθυμίζω αυτό.
Η ό,ποια κριτική μου είχε να κάνει κυρίως με "τεχνικά" θέματα.
Και πάντα με το σκεπτικό (και όχι τη "λογική"! :wink: ) ότι τα έργο είναι επικοινωνιακό και το εικαστικό κομμάτι οφείλει να υπηρετεί αυτή την επικοινωνιακή λειτουργία.
Αλλιώς, είναι -εν δυνάμει- έργο τέχνης και όχι Οπτική Επικοινωνία.

Αναφέρθηκες σε "σκαλιστά" γράμματα.
Δηλαδή, επάνω σε μια ενιαία επιφάνεια, υπάρχουν περιοχές που, σκαλίζοντας και αφαιρώντας υλικό, "βυθίζονται" σε σχέση με την υπόλοιπη περιοχή, ώστε να δημιουργήσουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, στην περίπτωσή μας το ανεξίτηλο της επιγραφής.

Το φίλτρο emboss εξ' ορισμού δημιουργεί την αντίθετη εικόνα, δηλαδή το "φούσκωμα" των γραμμάτων από την αρχική επιφάνειά σου.
Άρα, ή ο αρχικός σου ορισμός είναι λάθος ή χρησιμοποιείς λάθος τρόπο να οπτικοποιήσεις το συλλογισμό σου.

Εξ' άλλου, ο αναγνώστης μπορεί να μην ξέρει την τεχνική, αλλά ξέρει να βλέπει!
Από τη στιγμή που τα γράμματα "αιωρούνται", δε μπορεί να είναι σκαλιστά!
Και η αιώρηση είναι ξεκάθαρη λόγω της σκιάς που υπάρχει.

Αν λοιπόν η αρχική σου πρόθεση ήταν τα "σκαλιστά" γράμματα, τότε το αναιρείς οπτικά-εικαστικά.
Μόνη αντίρρηση που μπορώ να σκεφτώ αυτή τη στιγμή είναι η περίπτωση που θα ήθελες να δώσεις έναν υπερρεαλιστικό τόνο στην εικόνα...

Για το φίλτρο το ίδιο, εμμένω στην προηγούμενη διατύπωση.
Emboss, Bevel και Shadows είναι η εύκολη λύση για κάθε αρχάριο.

Το ζήτημα είναι ότι ακριβώς επειδή το χρησιμοποιούν όλοι για "γρήγορο" εντυπωσιασμό, ο "πελάτης"-αγοραστής το αναγνωρίζει σχεδόν αυτόματα.
Οπότε, χάνεται η ευκαιρία για να διαφοροποιήσεις τη σύνθεσή σου.
Άρα, μια από τα ίδια στο ράφι...

Υπό αυτή την εξέταση, δεν αντιλαμβάνομαι κανένα παράδοξο.

Jedi έγραψε:Έτσι ορθολογικά όπως το αναλύεις έχεις δίκιο, όμως πρόκειται για σύνθεση, όχι εικονογράφηση. Δε θέλω απλά να βάλω σμιλευτά (αυτή είναι η σωστή έκφραση) γράμματα στον πραγματικό φόντο καθότι το φόντο δεν είναι τοίχος ή μάρμαρο. Αυτό που δείχνω πάνω κάτω είναι: σμιλευτά χρυσά γράμματα τα οποία δεν έχουν επικολληθεί πάνω σε μάρμαρο αλλά (στο 'μαγικό κόσμο' του εξωφύλλου :P) αιωρούνται πάνω απο τη σύνθεση αφήνοντας έτσι τη σκιά.

Το αναλύω ορθολογικά, γιατί απλά, μπροστά στο ράφι του βιβλιοπωλείου, ο πιθανός αγοραστής δε θα καθίσει να αναλογιστεί τις εννοιολογικές προεκτάσεις του εξώφυλλου.
Απλά, αν του "λέει" κάτι, θα το πάρει.
Αυτή είναι η πρωταρχική επικοινωνιακή ανάγκη του εξώφυλλου μιας έκδοσης.

Επαναλαμβάνω, "σκαλιστά" γράμματα υφίστανται μόνο επάνω σε συμπαγή επιφάνεια. :wink:

Jedi έγραψε:Απο την άλλη πιστεύω οτι είναι (ή τουλάχιστον ομοιάζει) τη στάνταρ 'γραμματοσειρά' που βλέπουμε σε επιγραφές, πλάκες και κτίρια. Φυσικά και δεν είναι αρχαία Ελληνική αλλά είναι συντηρητική, αρχαιοπρεπής και παραπέμπει σε κάτι ιστορικό. Προσωπικά πάλι δε βλέπω κάτι το αταίριαστο.

Φυσικά στο δικό σου εξασκημένο μάτι μπορεί κάτι να κάνει 'μπαμ' αλλά νομίζω οτι δε χρειάζεται αρχαία ελληνική και θα το έκανε κάπως υπερβολικό (θα το ψάξω όμως αν επιμένεις)


Να ξεκαθαρίσω ότι δεν επιμένω για τίποτα!
Το πώς θα αντιμετώπιζα τη συγκεκριμένη εργασία είναι προσωπικό-επαγγελματικό μου ζήτημα και δεν αποτελεί δεσμευτικό κριτήριο για κανένα.

Προσωπικά δε βρίσκω τίποτα "αρχαιοπρεπές" στην Times (αυτή είναι νομίζω, σωστά ?).
Από εκεί και πέρα, η σοβαροφάνεια ή σοβαρότητα μιας γραμματοσειράς δε μου λέει τίποτα.
Η Τυπογραφία υπάρχει για να εξυπηρετεί τις επικοινωνιακές ανάγκες ενός έργου.
Από την άλλη πλευρά, η συχνότητα χρήσης μιας γραμματοσειρά, δε μπορεί να είναι δεσμευτική, αν αυτό δεν υπηρετεί την επικοινωνία του έργου.

Με αυτά στο μυαλό, δε μπορώ να αντιληφθώ πως η Times υπηρετεί ένα εικαστικό με θέμα το Βουκεφάλα, 2300 χρόνια πριν.

Όσο για το "αρχαία ελληνική", θα μπορούσες να ψάξεις για "ελληνιστική".
Τη μετεξέλιξη της αρχαιοελληνικής, από τα χρόνια του Μέγα Αλέξανδρου και μέχρι τις πρώτες βυζαντινές γραφές.

Η πρότασή μου ήταν η αναζήτηση εικόνων με θέμα επιγραφές, ώστε να δεις και να υιοθετήσεις το στυλ αλλά και την υφή των γραμμάτων, ώστε να αναδημιουργήσεις το ύφος της εποχής που πραγματεύεσαι.
Ενδεικτικά και με πολύ πρόχειρη αναζήτηση, δες εδώ και εδώ.

Και στη συνέχεια, το στυλιζάρισμα της αλογοκεφαλής, το πρότεινα ώστε να "ενσωματωθεί" οπτικά στη σύνθεσή σου.

Σε ό,τι αφορά το βαβυλωνιακό τεχνούργημα, νομίζω ότι θα μπορούσες να εμφανίσεις έναν αιγυπτιακό πάπυρο με ιερογλυφικά ή μια επιγραφή σε σφηνοειδή γραφή!

Εννοώ ότι από τη χρήση αρχαιοελληνικής γραφής μέχρι τις κολώνες (που ούτε ανέφερα, ούτε εννοούσα) υπάρχει μια μεγάλη γκάμα εικαστικών στοιχείων που θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις και τα οποία φέρουν τη δική τους ιστορική βαρύτητα, σε σχέση με το αντικείμενο που πραγματεύεσαι.

Τέλος, η αναφορά μου στη σύνθεση δεν ήταν για τη φιλοσοφία της, την οποία γνωρίζεις μόνο εσύ, ως δημιουργός.
Αναφέρθηκα σε αυτή εικαστικά.
Κεντραρισμένο όνομα συγγραφέα και τίτλος, κεντραρισμένο το τεχνούργημα και η αλογοκεφαλή να δεσπόζει οπτικά στην κάτω αριστερή πλευρά του εξώφυλλου.

Ο δυναμισμός της κίνησης του γλυπτού έρχεται σε αντίθεση με τη στατική αιώρηση των υπόλοιπων στοιχείων της σύνθεσης.
Η πρότασή μου ήταν να ψάξεις λίγο περισσότερο για άξονες και γραμμές κίνησης.

Κλείνω επαναλαμβάνοντας ότι τα παραπάνω αποτελούν τον τρόπο που θα αντιμετώπιζα ενα τέτοιο έργο και βασιζόμενος στα όσα ανέφερες.

Καλή συνέχεια! :)
Σκέψου, ΠΡΙΝ μιλήσεις... Μετά, είναι αργά...

Α! ναι... υπάρχει και το:
Οι άδειοι τενεκέδες κάνουν περισσότερο θόρυβο...
IzyRider
Site Admin
 
Posts: 1127
Εγγραφή: 24.02.04, 9:51 am
Τοποθεσία: Athens - Hellas

Δημοσίευσηαπό Jedi » 24.10.07, 3:26 pm

b-positive ενσαρκωσες ακριβως ολους μου τους φοβους :Ρ

Πραγματικα με αφησες στη μεση του ωκεανου και δεν ξερω τι πρεπει να κανω τωρα! Δεν μπορω να φανταστω τι διαφορα εχει ενα εξωφυλλο της περασμενης δεκαετιας απο ενα σημερινο

Τελος παντων, θα ηθελα την αποψη σας για τα πρωτοτυπα εξωφυλλα. Εντυπωση μου εκανε αυτο που ειπε ο b-positive οτι το εξωφυλλο μου δε λεει 'κατι' για το Βουκεφαλα. Νομιζω ομως οτι ειναι πιο ξεκαθαρο απο αυτα που εχουν απλα ενα κεφαλι

Πώς τα κρίνετε; Μηπως να κοιταξω κατι προς αυτη τη γραμμη;

Εικόνα
Jedi
Member
 
Posts: 45
Εγγραφή: 29.09.07, 10:20 am

Δημοσίευσηαπό maril1 » 24.10.07, 3:34 pm

Συγνώμη μια παρένθεση.. κάτι θέλω να εκφράσω πολύ καιρό τώρα..
και με συγχωρείτε και το off topic.

φίλε μου είσαι πολύ τυχερός που αυτά τα 2 άτομα σου κάνουν κριτική.
μακάρι κ εγώ και όλοι μάς να είχαμε έναν Πανταζή(izyRider)και ένα Δημήτρη(b-positive)πάνω απο το κεφάλι μάς απο το πρωί ώς το βράδυ να μάς κάνουν τέτοιου είδους ουσιαστική κριτική και όχι χαίδεμα αυτιών..

καλη συνέχεια.
Δεν ανηκω στο φορουμ αυτο, και δεν συμμετεχω. Εχω ζητησει την διαγραφη μου αλλα ποτε δεν εγινε αποδεχτη...
maril1
Senior Member
 
Posts: 896
Εγγραφή: 10.06.07, 11:36 pm

Δημοσίευσηαπό b-positive » 24.10.07, 4:10 pm

Jedi έγραψε:b-positive ενσαρκωσες ακριβως ολους μου τους φοβους :Ρ

Πραγματικα με αφησες στη μεση του ωκεανου και δεν ξερω τι πρεπει να κανω τωρα! Δεν μπορω να φανταστω τι διαφορα εχει ενα εξωφυλλο της περασμενης δεκαετιας απο ενα σημερινο

....


Μικρέ συμβουλές για να κολυμπήσεις στον οκεανό.

.Σκέψου τι ακριβώς θές να κάνεις, πρίν πάς στην οθονη σου.
.Κάνε μια (μικρή έστω) ερευνα για το θέμα σου.
.Διάβασε (έστω και λιγάκι) το βιβλίο, εκεί μέσα είναι η λύση.
.Πείραματίσου, κάνε κάτι διαφορετικό, κάνε κάτι που εσύ δεν το συνηθίζεις.
.Δούλεψε το εξώφυλλο σαν σύνολο, υπάρχει και η πίσω όψη, έτσι?

Κοίτα τα 2 εξώφυλλα που μας έστειλες.
Το 2ο είναι πιο κοντά στην Ελλάδα λόγο της γραφής (αν και το "S" δεν θα έπρεπε να είναι έτσι, το αρχαιοελληνικό είναι σαν "κεραυνός"). Δεν λέω πως η γραφή πρέπει να είναι τέτοια.

Κι όμως και τα 2 δεν λένε τίποτα για το συγκεκριμένο άλογο.
Δεν το "πιάνεις" πρέπει να ρίξεις μια ματία πίσω κλπ.

Μην θεωρείς πως επείδη αυτά κυκλοφόρισαν στο εξωτερικό με αυτά τα εξώφυλλα, μπορούν με μια μικρή προσαρμογή να λειτουργήσουν και στην ελληνική αγορά.
Άβαταρ μέλους
b-positive
Old Member
 
Posts: 1228
Εγγραφή: 19.07.05, 4:19 pm
Τοποθεσία: athens

Δημοσίευσηαπό VaLKyRiE » 24.10.07, 4:19 pm

που ειναι βρε παιδια αυτο το εξωφυλλο βιβλιου που το ψαχνω να το δω?
Nothing Lasts Forever...!
Άβαταρ μέλους
VaLKyRiE
Master Member
 
Posts: 4402
Εγγραφή: 26.07.05, 9:42 am
Τοποθεσία: Εκεί στο Νότο... & Εκει στα BΔ.Π !

Δημοσίευσηαπό notis » 24.10.07, 4:21 pm

VaLKyRiE έγραψε:που ειναι βρε παιδια αυτο το εξωφυλλο βιβλιου που το ψαχνω να το δω?


Στο πρωτο-πρωτο post! :wink:
Άβαταρ μέλους
notis
Master Admin
 
Posts: 3697
Εγγραφή: 23.02.04, 1:36 pm
Τοποθεσία: Corinth

Δημοσίευσηαπό Jedi » 24.10.07, 4:59 pm

maril1 έγραψε:Συγνώμη μια παρένθεση.. κάτι θέλω να εκφράσω πολύ καιρό τώρα..
και με συγχωρείτε και το off topic.


Φιλε μου maril ('φιλη μου' αν λεγεσαι Μαριλεια ;)) σου απανταω στο off topic μονο και μονο για να δωσω απαντηση σε αυτο που ηθελες να πεις τοσο καιρο :) ελπιζοντας να εκφραζω και αλλους μη εμπειρους που τοσο καιρο τυχον 'κλωτσανε' ή παρουσιαζουν συμπτωματα ξεροκεφαλιας

Τυχεροι ειμαστε, και ολοι οσοι μπορουν να συμβουλευονται απο εμπειρους επαγγελματιες. Και για μενα η καλυτερη ανταποδωση σε αυτους θα ηταν να μη 'κακομαθουμε' αλλα να προσφερουμε και εμεις παρομοια βοηθεια σε οσους χρειαστουν.

Οσο ευγνώμων και να ειμαι για τη βοηθεια σας, αυτο δε σημαίνει οτι ειναι και πανευκολο για εμας τους οχι τοσο εμπειρους να διαγραψουμε με τη μια κατι που καναμε. Θελουμε να στηριχτουμε απο καπου και αυτο δεν ειναι χαϊδεμα αυτιων.

Εκτιμω παρα πολυ καθε συμβουλη και όπως ειπα θα λαβω τα παντα σοβαρα υποψη, αλλα δε θα χοροπηδηξω απο τη χαρα μου οταν μου πεις 'δε με τραβαει'. Ειμαστε ετοιμοι και για αρνητικη κριτικη αλλα αυτη δε θα μας στεναχωρησει λιγοτερο. Οταν λεω οτι ο b-positive ενσαρκωσε τους φοβους μου δε σημαινει οτι τον εβαλα στη 'μαυρη λιστα' ;) αλλα οτι εγω ο ιδιος ισως απογοητευτηκα απο τον εαυτο μου. :(

Προσωπικα νιωθω τελειως χαμενος, γιατι αν κανω κατι λαθος θελω να ξερω τι ειναι ωστε, οταν μου πεις 'ψαξτο παλι', δε θα το επαναλαβω. Για τους αλλους καινουργιους δεν ξερω, αλλα εγω ακριβως επειδη σεβομαι την αποψη και την εμπειρια σας θα το 'σκαλισω' αντι να πω ενα 'δεν ξερει τι λεει'.

Αυτο σε περιπτωση που καποιες φρασεις μου εχουν ισως παρεξηγηθει ως αλλαζονικες. Ευχαριστω για τις οδηγιες σας και καλη δημιουργια
Jedi
Member
 
Posts: 45
Εγγραφή: 29.09.07, 10:20 am

Δημοσίευσηαπό maril1 » 24.10.07, 5:07 pm

jedi Μαριλένα όχι Mαριλεία.
δεν το είπα μόνο για σένα εκφράστηκα γενικά...
γτ είδα πώς έσπευσαν να κάνουν κριτική κάποια άτομα
που είναι απο τους λίγους εδώ μέσα που κάνουν ουσιαστική και βάσιμη κριτική.,και αυτό είναι γενικά καλό και για σένα..και για όλους όσους προβάλουν την δουλειά τους και ζητούν κριτική. :)
Δεν ανηκω στο φορουμ αυτο, και δεν συμμετεχω. Εχω ζητησει την διαγραφη μου αλλα ποτε δεν εγινε αποδεχτη...
maril1
Senior Member
 
Posts: 896
Εγγραφή: 10.06.07, 11:36 pm

Δημοσίευσηαπό grafistakos » 24.10.07, 5:19 pm

JeDi, θα συμφωνήσω με τον b-positive.
Moυ φαίνεται ότι το έχεις αποδόσει μελετώντας το αρκετά επιφανειακά. Θεωρώ πως μέχρι εδώ οι συμβουλές που σου έδωσαν είναι παραπάνω από αρκετές και χρήσιμες.
Εγω, απλά, θα ήθελα προσέξεις κάτι: Φοβάσαι μήπως η εικόνα του αλόγου βγει πιξελιασμένη... Αρα δεν την έχεις σε υψηλή ανάλυση... Αρα την έχεις πάρει από κάπου που πιθανώς να μην επιτρέπεται...
Πρόσεξε αυτό το "λεπτό" σημείο πολύ πριν βγει στα ράφια το βιβλίο σου...
grafistakos
Junior Member
 
Posts: 330
Εγγραφή: 31.01.07, 10:37 pm
Τοποθεσία: εδώ ακριβώς!

Δημοσίευσηαπό sebastien » 24.10.07, 5:32 pm

Επίσης μία "μικρή" λεπτομέρεια, στο όνομα του συγγραφέα έχεις βάλει μια sans-serif γραμματοσειρά (Verdana;)
και έχεις χρησιμοποιήσει ψεύτικα μικρά κεφαλαία (faux small caps).

Τα μικρά κεφαλαία χρησιμοποιούν την ίδια γλύφο με τα κεφαλαία,
οπότε μικραίνουν όσο τα πεζά, με αποτέλεσμα το πάχος της γλύφου να είναι αναλόγως μικρότερο.
Αυτό είναι τυπογραφικά λάθος. Θα πρέπει να βρεις μία γραμματοσειρά που να υποστηρίζει αληθινά μικρά κεφαλαία.

Ελληνικές sans-serif σειρές με small caps είναι οι Cholla, Fedra Sans, Meta από τη Cannibal,
και οι Agora Sans, Beau Sans, Bulletin Sans, PF Din, Fusion Sans, Handbook, Highway Sans, Isotext, Square Sans από τη Parachute.
Σεμπαστιάν Νικολάου | http://www.sebdesign.eu
Άβαταρ μέλους
sebastien
Senior Member
 
Posts: 560
Εγγραφή: 26.12.05, 4:44 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό christosvcdc » 24.10.07, 5:41 pm

Jedi έγραψε:Δεν μπορω να φανταστω τι διαφορα εχει ενα εξωφυλλο της περασμενης δεκαετιας απο ενα σημερινο

Δεν χρειάζεται να φανταστείς.
Με μια βόλτα στα βιβλιοπωλεία, θα καταλάβεις γιατί το λέει αυτό ο b+.
1) Συγγραφέας με ελβετικοειδή γραφή.
2) Τίτλος: με Timesοειδή γραφή και αρχίγραμμα μεγενθυμένο
3) "Πλαίσιο"
4) "Ξεγυριστό" που "μπαίνει από κάποια μεριά
Η συνταγή για εξώφυλλο 80's-90's.

"Σας ευχαριστούμε που μας προτιμήσατε, Δοκιμάστε ξανά"
...vidi vici...
christosvcdc
Senior Member
 
Posts: 842
Εγγραφή: 21.05.07, 10:16 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό joe » 31.10.07, 11:59 pm

Φιλε μου θα σου πω καποιες παρατηρησεις παντα καλοπροαιρετα.

Το εξωφυλλο που εχεις δουλεψει αυτη τη στιγμη εχει προβλημα. Δεν εχει καποιο στοιχειο που θα προκαλεσει το βλεμμα. Ειται εικαστικο ειται τυπογραφικο. Επισης περα απο αυτα δεν λεει καμια ιστορια. Το φοντο ειναι σκουρο και μπερδευει αντι να δημιουργει ατμοσφαιρα. Το μπρουζτινο στοιχειο δεν καταλαβαινω αν ειναι περσικο αναγλυφο. Αν δεν ειναι ειναι ασχετο, αν ειναι μπερδευει πολυ χρωματικα. Η χρηση emboss εκτος απο πολυφορεμενη ειναι και ατυχη. Ή καντο σωστα με σωστα χρυσα γραμματα ή μην το κανεις καθολου. Το αλογο μου μοιαζει σαν να ειναι απο καρουσελ και χρωματικα ειναι φλαταδουρα.

Η συμβουλη μου ειναι να το επιλεξεις το αρχειο και να κανεις delete. Οχι δεν στη λεω. Απλα απο προσωπικη εμπειρια νομιζω οτι ειναι ο μονος τροπος να ξεκολλησεις απο προσχεδιο που δεν πηγε καλα. Ειδαλλως θα καθεσαι με τις ωρες να το κοιτας και να προσπαθεις να διορθωσεις το αδιορθωτο χανοντας πολυτιμο δημιουργικο χρονο. Μην το λυπασε λοιπον και παρτο αποφαση.

Τωρα. Τι να κανεις.
1 Αρχικα διαβασε το βιβλιο αν ειναι στην διαθεση σου. Αν οχι ολο απλα σκαναρε το. Βρες σημεια αναφορας που θα βοηθουσαν.

2 Κανε ενα ψαξιμο γυρω απο το αντικειμενο αν δεν εισαι εξοικειωμενος. Υπαρχουν δεκαδες site ιστορικα.

3 Αποφασισε με ποιο τροπο θα χειριστεις την κατασταση. Με εικονογραφηση? Με επεξεργασια φωτογραφιας? Με τυπογραφια? Με μιξη αυτων?
4 Refference. Εκτος αν πας αυστηρα τυπογραφικα (που εχει ενδιαφερον αλλα την σηκωνει την υπερπαραγωγη του το θεμα) Θα χρειαστεις φωτο σχετικες με το θεμα σου. Αρχαιοελληνικα γλυπτα, αρχαιοελληνικες τοιχογραφιες οπως αυτες σε ταφους της Βεργινας με ιππεις. Εικονες απο site με reenactors οπου μπορεις να βρεις ατομα με ρουχα εποχης κτλ.

Μπορεις να χρησιμοποιησεις αρχαιοελληνικα στοιχεια αλλα προσεκτικα μην βγει καταστημα σουβενιρ :lol:. Μπορεις να χρησιμοποιησεις απλα μια καλη γραμματοσειρα που θα υποδηλωσει το ελληνικο στοιχειο. Μπορεις να χρησιμοποιησεις μια εικονογραφηση σε αρχαιο ελληνικο στυλ. Ειναι πολυ συγκεκριμενος ο τροπος που τα απεικονιζαν. Μπορεις να παιξεις με το στοιχειο του αλογου και εικονες που συνειρμικα θα θυμιζουν την εκστρατεια, ανοιχτες ασιατικες στεπες, σαρισσες σαν φοντο κτλ.
Επισης χαρακτηριστικο ειναι το δερμα λεοπαρδαλης σαν σαγη αλογου. Ηταν οτι πιο ''μοδατο'' για τους ανωτερους αξιωματουχους.
Υπαρχει μια αποτυπωση απο χαμενο αναγλυφο που απεικονιζει αιθιοπα σκλαβο που κρατα απο τα χαριναρια αλογο αξιωματικου. Δεν την εχω προχειρη τωρα αλλα ειναι σε ενα βιβλιο της osprey, δεν μπορεις να την χρησιμοποιησεις οπως ειναι γιατι ειναι απλα γραμμικο αλλα αποτελει πολυ καλο προσχεδιο.

Οσο για το πως θα ξεχωρισεις ενα καλο απο ενα κακο εξωφυλλο (υπαρχουν φοβερα του 80 και 90) ειναι ευκολο. Το καλο σε εντυπωσιαζει αναμεσα σε δεκαδες αλλα. Δυστυχως η αγορα ειναι κατακλυσμενη απο αρπακολιες αλλα υπαρχουν και οικοι οπως οι εκδοσεις ΟΞΥ που εχουν ανεβασμενο επιπεδο σχεδιασης. Αν παρατηρησεις τα εξωφυλλα τους εχουν το κατι που ξεχωριζει αναμεσα σε δεκαδες αλλα χωρις να ειναι ιδιαιτερα πολυπλοκα.

Αυτα :D
Sailor on the seas of fate

“I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.”
Άβαταρ μέλους
joe
Old Member
 
Posts: 1505
Εγγραφή: 08.07.05, 9:49 am
Τοποθεσία: Mordor

Δημοσίευσηαπό joe » 01.11.07, 12:02 am

http://www.anubis.gr/Books/default.asp? ... 0=2&sub1=0


check this. Μπορει να ειναι τοσο απλο!
Sailor on the seas of fate

“I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.”
Άβαταρ μέλους
joe
Old Member
 
Posts: 1505
Εγγραφή: 08.07.05, 9:49 am
Τοποθεσία: Mordor


Επιστροφή στο IΙI.V Κριτική, Feedback & Portfolio

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

Visual Communication Designers Club

Το Visual Communication Designers Club, το μεγαλύτερο Ελληνικό online design forum, αποτελεί μια Ελληνική κοινότητα σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας, υπό την ευρύτερη έννοια του όρου, θέλοντας να συμπεριλάβει στα μέλη της κάθε ειδικότητα και βαθμίδα όσων σπουδάζουν ή εργάζονται στον χώρο της επικοινωνίας, έντυπης, διαδικτυακής, τρισδιάστατης ή εφαρμογών πολυμέσων