Από επίπεδη σε κυλινδρική εκτύπωση

Pre-Press, CTP, Press, Post-Press, OffSet, Digital Printing, Υλικά, Φλεξογραφία, Μεταξοτυπία, Βαθυτυπία, Χαρτί, PDF

Από επίπεδη σε κυλινδρική εκτύπωση

Δημοσίευσηαπό JohnFra » 27.01.08, 3:03 pm

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ! ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΤΥΠΩΝΕ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΗ ΜΗΧΑΝΗ, ΕΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΤΕΥΧΟΣ ΘΑ ΠΑΕΙ ΣΕ ΚΥΛΙΝΔΡΙΚΗ... ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΩ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ, (ΚΑΠΟΙΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΣΤΑ CMYK ΙΣΩΣ?). ΕΠΙΣΗΣ ΑΝ ΞΕΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙ ΠΩΣ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΘΑ ΕΠΗΡΕΑΣΤΕΙ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΑΛΛΑΓΗ... ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ
JohnFra
Member
 
Posts: 44
Εγγραφή: 24.01.08, 9:31 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό doctor_john » 27.01.08, 3:20 pm

Καλησπέρα,

Δεν αναφέρθηκες στο χαρτί που θα τυπώνεστε...

Σε γενικές γραμμές, τα χρώμματα θα χρειάζονται κατέβασμα πλέον, συμπτώσεις χρωμμάτων σε αντικείμενα μικρότερα του 1mm καλύτερα να τα αποφύγεις, και τα ξακρίζματα είναι πιθανόν να δημιουργούν πρόβλημα στις αντικριστές σελίδες του μοντάζ.

Το καλύτερο που έχεις να κάνεις, είναι να γνωριστείς με έναν από τους μηχανικούς της βάρδιας που θα τυπώνεσαι και δείχνοντάς του ένα προηγούμενο τέυχος να του ζητήσεις την γνώμη του.



8)
Θέλω να σχεδιάσω τίτλους σε ταινία!!!
Άβαταρ μέλους
doctor_john
Old Member
 
Posts: 1431
Εγγραφή: 08.07.05, 6:04 pm
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό christosvcdc » 27.01.08, 6:40 pm

Καλησπέρα,
εάν η μηχανή στην οποία πρόκειται να τυπωθεί το περιοδικό είναι σχετικά σύγχρονη, τότε 99,99% δεν θα αντιμετωπίσεις κανένα πρόβλημα.
Καλό είναι να στείλεις βέβαια 3-4 αντιπροσωπευτικά τεύχη στον υπεύθυνο παραγωγής, να σου πεί και αυτός τη γνώμη του.
Ίσως στις φωτό χρειαστεί να κατεβάσεις το Total Ink Limit από 345% σε 320%.

Καλή επιτυχία
Χρήστος
...vidi vici...
christosvcdc
Senior Member
 
Posts: 842
Εγγραφή: 21.05.07, 10:16 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό JohnFra » 27.01.08, 6:56 pm

ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Όντως μάλλον πρέπει να πάω να γνωριστώ με τους υπευθύνους... :roll:
I WANT FREEDOM
JohnFra
Member
 
Posts: 44
Εγγραφή: 24.01.08, 9:31 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό JohnFra » 27.01.08, 7:01 pm

Χρήστο από που ρυθμίζω το total ink limit? Στο photoshop το κάνω???
πρωτη φορά το ακούω...
:?
thanx
I WANT FREEDOM
JohnFra
Member
 
Posts: 44
Εγγραφή: 24.01.08, 9:31 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό christosvcdc » 27.01.08, 8:53 pm

Το Total Ink Limit είναι το άθροισμα των ποσοστών των 4 μελανιών CMYK στο πιό σκούρο σημείο της γκρίζας σκάλας.
Αν η μετατροπή των σκαναρισμένων φωτό από RGB σε CMYK γίνεται από το Photoshop, τότε ναι, θα πρέπει να αλλάξεις τις ρυθμίσεις.
Αν όμως παίρνεις έτοιμο CMYK αρχείο από το σκάνερ σου, τότε θα πρέπει να δεις τις ρυθμίσεις σε αυτό.
Είναι σχετικά μεγάλο αυτό το κεφάλαιο και αν δεν το γνωρίζεις, καλό είναι να απευθυνθείς σε κάποιον που το ξέρει.

Φιλικά
Χρήστος
...vidi vici...
christosvcdc
Senior Member
 
Posts: 842
Εγγραφή: 21.05.07, 10:16 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό JohnFra » 27.01.08, 11:54 pm

ΜΜΜ... μέχρι τώρα δεν έχει χρειαστεί να σκανάρω. Αυτή η παρέμβαση είναι απαραίτητη μόνο στις σκαναρισμένες ή σε όλες τις φωτό?

ευχαριστώ
I WANT FREEDOM
JohnFra
Member
 
Posts: 44
Εγγραφή: 24.01.08, 9:31 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό GiBil » 28.01.08, 12:35 pm

JohnFra έγραψε:Χρήστο από που ρυθμίζω το total ink limit? Στο photoshop το κάνω???
πρωτη φορά το ακούω...
:?
thanx


Ο Χρήστος μόλις άνοιξε (πολύ χαλαρά) το θέμα της θεωρίας των διαχωρισμών 4χρωμίας, αγαπητέ JohnFra. Και ναι, στο Photoshop το κάνεις (κάθε φορά που αλλάζεις mode από RGB σε CMYK. Το Total Ink Limit, είναι παράμετρος του Color Settings -> Working Spaces -> CMYK: = custom CMYK -> Total Ink Limit.

Τώρα όσο για τις τιμές που λέει ο Χρήστος
Ίσως στις φωτό χρειαστεί να κατεβάσεις το Total Ink Limit από 345% σε 320%.
το πιθανότερο είναι ότι θα χρειαστεί να κατέβει περισσότερο, δλδ κάτω από 300%. (Το Photoshop δίνει default 300%) Το σίγουρο είναι να συνεννοηθείς με τους μηχανικούς εκτύπωσης για να μη "λασπώσουν" τα μελάνια σου.

Ευχαριστώ
GiBil
Senior Member
 
Posts: 560
Εγγραφή: 04.06.07, 4:12 pm
Τοποθεσία: Μακρυά από καταπατητές..

Δημοσίευσηαπό JohnFra » 23.02.08, 7:51 pm

ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ ΤΥΠΩΣΑ ΤΕΛΙΚΑ ΣΕ ΚΥΛΙΝΔΡΙΚΗ ΚΑΙ ΟΛΑ ΠΗΓΑΝ ΡΟΛΟΙ.
Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΠΕΔΗ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΗ. ΕΙΧΑ ΠΟΛΥ ΑΓΧΟΣ, ΜΕ ΕΙΧΕ ΠΙΑΣΕΙ ΤΟ ΣΤΟΜΑΧΙ ΜΟΥ ΑΛΛΑ ΤΕΛΙΚΑ ΟΛΑ ΠΗΓΑΝ ΚΑΛΑ... ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΙΔΙΑ.
JohnFra
Member
 
Posts: 44
Εγγραφή: 24.01.08, 9:31 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό GiBil » 25.02.08, 10:51 am

Τέλος καλό, όλα καλά λοιπόν αγαπητέ JohnFra. Αλλά
Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΠΕΔΗ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΗ.
πίστεψε με: οι διαφορές μεταξύ των δύο είναι πολύ περισσότερες.
Ευχαριστώ
GiBil
Senior Member
 
Posts: 560
Εγγραφή: 04.06.07, 4:12 pm
Τοποθεσία: Μακρυά από καταπατητές..

Δημοσίευσηαπό JohnFra » 25.02.08, 7:55 pm

Παρ' όλα αυτά η διαφορά στην ποιότητα του περιοδικού που τυπώθηκε είναι πάρα πολύ μικρή... Πολλοί δεν το πρόσεξαν καν... Άραγε μέχρι τώρα τύπωνα σε κακή επίπεδη ή τώρα τύπωσα σε πολύ καλή κυλινδρική? Επίσης πρώτη φορά τύπωσα και με CtP. Το Ctp έχει πλεονεκτήματα σε σχέση με τα φιλμάκια? ευχαριστώ.
JohnFra
Member
 
Posts: 44
Εγγραφή: 24.01.08, 9:31 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό GiBil » 25.02.08, 8:45 pm

Θα έλεγα (με τη σειρά):
1. Παρ' όλα αυτά η διαφορά στην ποιότητα του περιοδικού που τυπώθηκε είναι πάρα πολύ μικρή... Πολλοί δεν το πρόσεξαν καν...
Η ορατή διαφορά μπορεί να είναι μικρή, η θεωρητική πολύ μεγαλύτερη - αλλά αυτό που μετράει είναι το αποτέλεσμα. Στο τέλος δεν θα πάρει ο πελάτης spectro densitometer να μετράει το χαρτί.

2. Άραγε μέχρι τώρα τύπωνα σε κακή επίπεδη ή τώρα τύπωσα σε πολύ καλή κυλινδρική?
Μάλλον το πρώτο, αλλά πάλι όλα είναι σχετικά

3. Επίσης πρώτη φορά τύπωσα και με CtP. Το Ctp έχει πλεονεκτήματα σε σχέση με τα φιλμάκια?
Σίγουρα έχει. Και πρώτα από όλα πολύ καλύτερες συμπτώσεις, άρα πολύ πιο καθαρό χρωματικό αποτέλεσμα.

Αν το συζήτησες με τους ανθρώπους στο τυπογραφείο, μάλλον θα σου είπαν να προσέχεις τα μελάνια σου - μη είναι πολύ ανεβασμένα. Κατα τα άλλα εφόσον συνεχίσεις, θα σταντάρεις καλύτερα τη δουλειά τη δεύτερη φορά. Εχε το στο νου σου αυτό

Ευχαριστώ.
GiBil
Senior Member
 
Posts: 560
Εγγραφή: 04.06.07, 4:12 pm
Τοποθεσία: Μακρυά από καταπατητές..

Δημοσίευσηαπό motormount » 25.02.08, 9:09 pm

JohnFra έγραψε:. Το Ctp έχει πλεονεκτήματα σε σχέση με τα φιλμάκια? ευχαριστώ.


Θεωρητικά όχι,πρακτικά ίσως να κερδίζεις σε σχέση με το ότι η δουλειά βγαίνει κατευθείαν στον τσίγκο και μειώνεται η πιθανότητα να γίνει κάτι στον εικονοθέτη ή στο φωτομεταφορείο.

Αφού γύρισες από επίπεδη σε κυλινδρική χωρίς ουσιαστικές απώλειες,μάλλον δεν χρειαζόταν να τυπώνεις σε επίπεδη από την αρχή.

Μου κάνει εντύπωση όμως που δεν είδατε διαφορές,χαρτί δεν αλλάξατε;
Και με τους διαχωρισμούς τελικά τι κάνατε;


[/u][/url][/quote]
Άβαταρ μέλους
motormount
Old Member
 
Posts: 1088
Εγγραφή: 26.04.06, 2:27 pm
Τοποθεσία: Standin next to a mountain...

Δημοσίευσηαπό motormount » 26.02.08, 11:47 am

Για να είμαι ειλικρινής δεν έχω συγκρίνει φιλμ με ctp,μια που δουλεύουμε αποκλειστικά με φιλμ χωρίς ουσιαστικά προβλήματα.
Από την άλλη όσο μειώνεται η ανθρώπινη παρέμβαση τόσο μειώνεται η πιθανότητα λάθους άρα το ctp υπερτερεί εδώ(για να μη μιλήσουμε για χρόνους και κόστος),αλλά στο θέμα ποιότητας της εκτύπωσης,εφόσον γίνουν όλα σωστά,είτε φιλμάκι δώσεις,είτε κατευθείαν τσίγκο το αποτέλεσμα πρέπει να είναι το ίδιο!

:wink:
Άβαταρ μέλους
motormount
Old Member
 
Posts: 1088
Εγγραφή: 26.04.06, 2:27 pm
Τοποθεσία: Standin next to a mountain...

Δημοσίευσηαπό GiBil » 27.02.08, 12:13 pm

Αγαπητέ motormount, μερικές διευκρινήσεις:
Θεωρητικά όχι,πρακτικά ίσως να κερδίζεις σε σχέση με το ότι η δουλειά βγαίνει κατευθείαν στον τσίγκο και μειώνεται η πιθανότητα να γίνει κάτι στον εικονοθέτη ή στο φωτομεταφορείο

Είτε CtF είτε CtP, εικονοθέτης γράφει την έξοδο. Αρα το μόνο πιθανό πρόβλημα μπορεί να είναι στο φωτομεταφορείο που χρειάζονται τα φιλμ.

Στη πραγματικότητα κάποιοι εικονοθέτες CtF high end έχουν περισσότερες δυνατότητες screening από τους αντίστοιχους CtP. Αυτό είναι αποτέλεσμα των διαφορετικών πηγών laser που χρησιμοποιούν για τις διαφορετικές ανάγκες εκφώτισης που έχουν τα πιο ευαίσθητα φιλμ από τους πιο "αναίσθητους" τσίγκους.
Από την άλλη επιδή οι τσίγκοι είναι πιο "αργοί" και η παραγωγή πιέζει τους χρόνους, τα γραψίματα στο CtP συνήθως περιορίζονται σε χαμηλότερες αναλύσεις d.p.i. (και επομένως l.p.i.)
Βέβαια στο CtF μετά το γράψιμο των φιλμ ακολουθεί το φωτομεταφορείο όπου όλα μπορεί να "παιχτούν". Οπότε...
Στη τελική αυτό που συνήθως φαίνεται με τη πρώτη είναι οι καλύτερες συμπτώσεις στα μέτρα του CtP - τουλάχιστο θεωρητικά, αν ξεχάσεις τα ανοίγματα του χαρτιού.
Ευχαριστώ
GiBil
Senior Member
 
Posts: 560
Εγγραφή: 04.06.07, 4:12 pm
Τοποθεσία: Μακρυά από καταπατητές..

Δημοσίευσηαπό motormount » 27.02.08, 2:06 pm

Ευχαριστώ

Και εγώ!

Πόση ώρα κάνει να γραφτεί ένας τσίγκος στα 153lpi?
Άβαταρ μέλους
motormount
Old Member
 
Posts: 1088
Εγγραφή: 26.04.06, 2:27 pm
Τοποθεσία: Standin next to a mountain...

Δημοσίευσηαπό GiBil » 27.02.08, 3:02 pm

Αντιγράφω από την Heidelberg : Prosetter P102
Productivity (Plates/hour at 2,540 dpi)
Up to 25 Up to 20 (Prosetter P74)
Up to 24 (Prosetter PF74) Up to 16 (Prosetter P102)
Up to 20 (Prosetter PF102)
Productivity (Plates/hour at 2,032 dpi)
Up to 28 Up to 23 (Prosetter P74)
Up to 26 (Prosetter PF74) Up to 19 (Prosetter P102)
Up to 22 (Prosetter PF102)

Για την ερώτηση σου και έστω τσίγκους 70Χ100 στα 2540 dpi δίνει 16 τσίγκους την ώρα -> δλδ 4 επιφάνιες 4χρωμες. Τώρα αν έχεις 16σέλιδα τυπογραφικά αυτό κάνει 2 τυπογραφικά (32 σελίδες 4χρωμες την ώρα).
(Για ένα περιοδικό 64 σελίδων θέλεις 2 ώρες για να γράφεις τσίγκους)
Ευχαριστώ
GiBil
Senior Member
 
Posts: 560
Εγγραφή: 04.06.07, 4:12 pm
Τοποθεσία: Μακρυά από καταπατητές..


Επιστροφή στο I.V Γραφικές Τέχνες / Εκτύπωση / Συσκευασία

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες

Visual Communication Designers Club

Το Visual Communication Designers Club, το μεγαλύτερο Ελληνικό online design forum, αποτελεί μια Ελληνική κοινότητα σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας, υπό την ευρύτερη έννοια του όρου, θέλοντας να συμπεριλάβει στα μέλη της κάθε ειδικότητα και βαθμίδα όσων σπουδάζουν ή εργάζονται στον χώρο της επικοινωνίας, έντυπης, διαδικτυακής, τρισδιάστατης ή εφαρμογών πολυμέσων