Σύναψη συμφωνίας - Σύνταξη συμφωνητικού

Μεθοδολογία, παράμετροι και τρόπος κοστολόγησης. Ερωτήσεις πάνω σε θέματα αμοιβής.

Σύναψη συμφωνίας - Σύνταξη συμφωνητικού

Δημοσίευσηαπό penlix » 14.09.05, 11:18 am

Μέχρι τώρα δεν χρειάστηκε να υπογράψω συμφωνητικά με τους πελάτες μου αλλά προέκυψε μία δουλειά στην οποία δεν γνωρίζω το άτομο στην άλλη άκρη οπότε δεν υπάρχει η απαραίτητη εμπιστοσύνη.

Μπορεί κάποιος να μου αναφέρει τι και πως πρέπει να περιέχει ένα τέτοιο συμφωνητικό για την δημιουργία ενός site?

Νομίζω οτι δεν θα έιναι πολύ διαφορετικό απο την δημιουργία ενός εντύπου, ή κάνω λάθος?

Ευχαριστώ προκαταβολικά,

Κ
Άβαταρ μέλους
penlix
Adminilicious
 
Posts: 10260
Εγγραφή: 26.02.04, 3:50 pm

Δημοσίευσηαπό vagdesign » 14.09.05, 5:53 pm

Γειά σου penlix,
Πρίν 3 χρόνια συνέταξα ένα για websites, ένα για interface design και ένα για winamp skins σε φίλο δικηγόρο οπου μας πήρε αρκετές ώρες για να είμαστε νομικά και προσωπικά καλυμένοι.
Πάνω-κάτω αυτά τα 3 είχαν τις ίδιες απαιτήσεις απο τους πελάτες, όπως και τις ίδιες υπογρεώσεις απο μέρος μου προς κάθε είδος δημιουργίας.

Για το Web είναι 5 σελίδες με πυκνή "βλάστηση" κειμένου για παράδειγμα, για τα άλλα δύο είναι 3 σελίδες έκαστο με την ίδια πυκνότητα.

Γενικά θα αναφέρω ότι πρέπει να γράψεις όλα τα στοιχεία σου, ΑΡ.ΤΑΥΤ. ΑΦΜ, διεύθυνση, όνομα κτλ, επίσης και του πελάτη στην πρώτη σελίδα. Εκεί θα αναφέρεις για ποιά δουλειά συντάσεται το παρόν, την χρήση του κτλ.
Μετά πρέπει να αναφέρεις και να ξεκαθαρίσεις το τί και πότε το πήρες απο τον πελάτη, υλικό/φωτογραφίες/CDs/DVDs κτλ. Τον προϋπολογισμό του έργου, την ημερομηνία παράδοσης κτλ.
Γίνε κατανοητός για το θέμα του server και το τί θα υποστηρίζει, βάσει τις ανάγκες σου ώς δημιουργού, για το domain κτλ. Δώσε του να καταλάβει οτι αυτά δέν είναι δική σου δικαιοδοσία απο την αρχή εκτός άν συμφωνηθεί έτσι και αναλάβεις ΚΑΙ την κατοχύρωση/ανανέωση κτλ.

Τέλος γράψε αναλυτικά πόσο και τί κοστίζει, μεταφορικά άν εμπίπτουν, διόρθωση φωτογραφίας, λογότυπου, και ότι άλλο σου δοθεί εξ'αρχής για το ξεκκίνημα. Συμφωνήστε την προκαταβολή και τις υπόλοιπες καταβολές με ημ/νίες και υπογραφές για την κάθε μία πληρωμή. Γράψε όρους υπαναχώρησης, δικαιώματα και όρους σε σχέση με Copyrights/Trademarks και στο τέλος τέλος ημερομηνία συμφωνίας, τυχών μάρτυρες (παρόντες), τόπος και υπογραφή.

Πάρε εσύ ένα αντίτυπο, δώσε ένα στον πελάτη για να έχετε και οι δύο σας τους όρους τις συμφωνίας ωστε να μήν σου τα μασάει μετά....

Πάνω κάτω έτσι είναι τα δικά μου αλλα επειδή είναι πολύ αναλυτικά με πολλές λεπτομέριες ακόμη δέν γίνεται να μπούν εδώ όλα.
Ελπίζω να βρέις άκρη και άν έχεις κανένα νομικό φίλο, κάτσετε ένα απόγευμα παρέα να γράψετε ένα. Πάρε το και τύπωσέ το, ΠΡΟΣΟΧΗ, καό είναι το όνομα του εκάστοτε πελάτη να είναι τυπωμένο και ΟΧΙ γραμμένο στο χέρι, έτσι δίνει -χτύπα ξύλο- την εντύπωση στο δικαστήριο, άν χρειαστεί ποτέ, οτι δέν είναι χύμα, αλλα κάθε ένα απο αυτά έχει δουλευτεί με βάση τα θέλω σου, και του πελάτη για την κάθε εργασία που αναλαμβάνεις.

Ότι άλλο, πές το μήπως και ξέχασα κάτι βασικό, καλή τύχη.
Βαγγέλης.
Άβαταρ μέλους
vagdesign
Senior Member
 
Posts: 806
Εγγραφή: 23.07.05, 5:39 pm
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης

Δημοσίευσηαπό penlix » 14.09.05, 8:13 pm

Αυτό θα προσπαθήσω να κάνω, όταν βρώ τον χρόνο για chit-chat με κάποιο δικηγόρο vag.

Θα εκτιμούσα κάποια άλλη πρόσθεση σε όλα αυτά απο κάποιον άλλον που έχει ασχοληθεί να φτιάξει κάποιο συμφωνητικό. Ίσως και κάτι πιο απλό. (5 σελίδες μήπως ειναι.. πολλές vag?)
Άβαταρ μέλους
penlix
Adminilicious
 
Posts: 10260
Εγγραφή: 26.02.04, 3:50 pm

Δημοσίευσηαπό vagdesign » 14.09.05, 8:32 pm

Εγώ έκατσα και έγραψα 5 μαζί με τον δικηγόρο φίλο μου για όλους τους πελάτες, το μόνο που αλλάζω είναι τα στοιχεία του πελάτη πρίν την εκτύπωση και το όνομα του project (τα έχω καλύψει όλα όσα χρειάζομαι σάν δημιουργός).

Τώρα άν θές κάθε φορά να γράφεις για το κάθε project και ένα, πιστεύω οτι 2-3 σελίδες θα είναι αρκετές, αρκεί ΕΣΕΝΑ πρώτα απο όλα να σε έχουν καλύψει σε όλους τους τομείς νομιμότητας και δικαιωμάτων για την εργασία σου και μετά τον πελάτη αφού θα είναι και ο τελευταίος που θα υπογράψει έπειτα απο την συμφωνία των κανονισμών/προϋποθέσεις που θέτεις εσύ πρώτα ώς δημιουργός.

Καλή τύχη και συνιστώ να αφιερώσεις μιά μέρα για αυτό ολόκληρη μαζί με την συγγραφή του με φίλο δικηγόρο, δές τί γράφουν και άλλοι γνωστοί σου στα δικά τουε άν δέν γνωρίζεις απο νομικά, και στο τέλος θα δείς οτι είναι κάτι απαραίτητο για όλους μας και μάλιστα για τους freelancers ;)
Άβαταρ μέλους
vagdesign
Senior Member
 
Posts: 806
Εγγραφή: 23.07.05, 5:39 pm
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης

Δημοσίευσηαπό penlix » 14.09.05, 8:35 pm

Νομίζω οτι υπάρχει ακόμα στις κάρτες μου μία δικηγόρος που μιλούσε στο Creative Conference φέτος, ίσως να την πάρω να την ρωτήσω ποσο θα μου κοστίσει η συγγραφή του συμφωνητικού.

Thanks Vag.

Θα με βοηθούσε και οποιαδήποτε άλλη επέμβαση στο παρόν θέμα απο κάποιον άλλον με συγκεκριμένα πράγματα.

Κ
Άβαταρ μέλους
penlix
Adminilicious
 
Posts: 10260
Εγγραφή: 26.02.04, 3:50 pm

Έντυπο - Συμφωνητικό

Δημοσίευσηαπό quickoo » 15.09.05, 3:29 pm

Νομίζω ότι γίνομαι κουραστικός καμμιά φορά αλλά ένα τέτοιο έντυπο έχω ξαναδημοσιέυσει το www.grafistas.gr. Πάντως μπορείτ να το κατεβάσετε από http://www.webilike.com/files/web_symbasi.doc και να πειραματιστείτε.

Κώστας
Άβαταρ μέλους
quickoo
Member
 
Posts: 23
Εγγραφή: 11.08.05, 7:06 pm

Δημοσίευσηαπό penlix » 15.09.05, 3:37 pm

Καθόλου κουραστικός. Στο grafistas είχα ανοίξει και το ίδιο θέμα αλλά δεν μπορεσα να το βρώ οπότε άνοιξε πάλι εδώ.

Σε ευχαριστώ και πάλι!

Κώστας
Άβαταρ μέλους
penlix
Adminilicious
 
Posts: 10260
Εγγραφή: 26.02.04, 3:50 pm

Δημοσίευσηαπό Panagiotis » 19.02.06, 4:06 am

Συμφωνητικό για WEB είδαμε,

συμφωνητικό για Graphic Design δεν είδαμε!

Π. :cry:
Web & Visual Communication Services
Άβαταρ μέλους
Panagiotis
Senior Member
 
Posts: 842
Εγγραφή: 07.07.05, 3:48 pm
Τοποθεσία: LosFantazy

Δημοσίευσηαπό christos22V » 05.02.07, 9:45 pm

Το link που έχει δώσει ο quickoo
για το πρότυπο συμφωνίας δεν λειτουργεί πια.
Αν το έχει κάποιος και δεν του κάνει κόπο,
ας μου το στείλει με ένα mail στο: info@machinebug.gr
ή αν υπάρχει κάπου ανεβασμένο στο διαδίκτυο
και μπορεί κάποιος να παραθέσει το link
θα μου ήταν πολύ χρήσιμο.

Δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ μου κάτι τέτοιο.
Οι συμφωνίες που έκλεινα ήταν πάντα προφορικές
και στηριζόταν στην καλή πίστη.
Μετά από «διάφορα» που μου έτυχαν όμως,
έχω αρχίσει και προβληματίζομαι...

Χρήστος.


*********************************
http://www.machinebug.gr
Άβαταρ μέλους
christos22V
Member
 
Posts: 5
Εγγραφή: 25.01.07, 1:10 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Διακοπή !

Δημοσίευσηαπό quickoo » 20.02.07, 8:11 pm

Για όποιους θυμούνται τις παλιές καλές ημέρες της κρατικής τηλεόρασης "Μας Συγχωρείτε διακοπή" αλλά ο dns server είχε τις μαύρες του. Πάντως το link λειτουργεί και πάλι http://www.webilike.com/files/web_symbasi.doc .

Και πάλι συγνώμη !
Άβαταρ μέλους
quickoo
Member
 
Posts: 23
Εγγραφή: 11.08.05, 7:06 pm

Re: Διακοπή !

Δημοσίευσηαπό VaLKyRiE » 20.02.07, 8:19 pm

quickoo έγραψε:Για όποιους θυμούνται τις παλιές καλές ημέρες της κρατικής τηλεόρασης "Μας Συγχωρείτε διακοπή" αλλά ο dns server είχε τις μαύρες του. Πάντως το link λειτουργεί και πάλι http://www.webilike.com/files/web_symbasi.doc .

Και πάλι συγνώμη !


παλι δε παιζει.μηπως να το ανεβαζατε καπου αλλου? προσπαθω πολλες μερες να το δω!!!!
Nothing Lasts Forever...!
Άβαταρ μέλους
VaLKyRiE
Master Member
 
Posts: 4402
Εγγραφή: 26.07.05, 9:42 am
Τοποθεσία: Εκεί στο Νότο... & Εκει στα BΔ.Π !

Εναλλακτικό download

Δημοσίευσηαπό quickoo » 20.02.07, 8:36 pm

μέχρι να λειτουργήσει το πρωτότυπο link στο http://www.webilike.com/files/web_symbasi.doc δοκιμάστε και στο http://www.myserres.gr/getfile/web_symbasi.doc
Άβαταρ μέλους
quickoo
Member
 
Posts: 23
Εγγραφή: 11.08.05, 7:06 pm

Re: Εναλλακτικό download

Δημοσίευσηαπό quickoo » 20.02.07, 8:43 pm

quickoo έγραψε:μέχρι να λειτουργήσει το πρωτότυπο link στο http://www.webilike.com/files/web_symbasi.doc δοκιμάστε και στο http://www.myserres.gr/getfile/web_symbasi.doc

Και μερικές διορθώσεις τώρα.... Προσέξτε το ΦΠΑ είναι πλέον 19% ! (όταν το συνέταξα ήταν 18%). ΑΚόμη μπορείτε να προσθέσετε και έξτρα όρους στο παράρτημα για DOS, DDoS, spamming και άλλα πονοκεφαλοφέρνοντα φαινόμενα της εποχής μας π.χ.

Παράρτημα χχ

Ειδικότερες περιπτώσεις προστασίας κακόβουλων ηλεκτρονικών επιθέσεων που οφείλονται σε επιθέσεις DoS / DdoS απ΄ευθείας στον ISP ή στον hosting provider, google bombing, phising, spamming από το domain, καθώς και οποιασδήποτε άλλης επίθεσης που δεν οφείλεται σε κενά ασφαλείας της web application ή του εξοπλισμού του Πελάτη ή του ISP, δεν περιλαμβάνονται στην αναβάθμιση που αναφέρεται στο παράρτημα 1 αυτής της συμφωνίας.
Άβαταρ μέλους
quickoo
Member
 
Posts: 23
Εγγραφή: 11.08.05, 7:06 pm

Re: Εναλλακτικό download

Δημοσίευσηαπό VaLKyRiE » 20.02.07, 8:43 pm

quickoo έγραψε:μέχρι να λειτουργήσει το πρωτότυπο link στο http://www.webilike.com/files/web_symbasi.doc δοκιμάστε και στο http://www.myserres.gr/getfile/web_symbasi.doc


ευχαριστω πολυ!
Nothing Lasts Forever...!
Άβαταρ μέλους
VaLKyRiE
Master Member
 
Posts: 4402
Εγγραφή: 26.07.05, 9:42 am
Τοποθεσία: Εκεί στο Νότο... & Εκει στα BΔ.Π !

Δημοσίευσηαπό christos22V » 20.02.07, 10:35 pm

Κώστα ευχαριστώ πολύ για το link.

Από μια πρώτη ματιά που έριξα στο κείμενο
είναι περιεκτικότατο και παρέχει διασφαλίσεις για τα πάντα.
Αναρωτιέμαι μόνο, μήπως είναι τόσο «δεμένο» νομικά
που τρομάζει και τελικά λειτουργεί αποτρεπτικά
για συμφωνίες με χαμηλό ή μέτριο προϋπολογισμό.

Σε κάθε περίπτωση πάντως είναι ένα ιδιαίτερα χρήσιμο κείμενο.
Ευχαριστώ και πάλι.
Χρήστος.
Άβαταρ μέλους
christos22V
Member
 
Posts: 5
Εγγραφή: 25.01.07, 1:10 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Τρομάζουν μωρέ τα παλικάρια ?

Δημοσίευσηαπό quickoo » 20.02.07, 10:59 pm

Don't fall before you're pushed.
English Proverb
(Μήν πέφτεις πριν σε σπρώξουν - Αγγλική παροιμία)

Για να χρειάζεσαι τέτοιο κείμενο πιθανόν να έχεις φτάσει σε επικίνδυνα νερά των πελατειακών σχέσεων. Ζύγισε πρώτα τον πελάτη σου και μάθε από τους παλιότερους, όπως ο prsec_dev για το αν αξίζει να ασχοληθείς με αυτόν. και ΝΑΙ ! Το κείμενο τρομάζει. Όπως τρομάζει οποιοδήποτε νομικό κείμενο. Απλά δες τους όρους ενός τραπεζικού δανείου, ή μιας άδειας χρήσης software. Το μόνον που προσπάθησα ήταν να καλυφθώ από πολλές πλευρές.

Δες αν θές και την μεταφρασμένη από το υπογράφοντα αναδημοσίευση από το Alistapart που αφορά την προσφορά του καλύτερου απέναντι στο φθηνότερο :

Το φθηνότερο κατά του καλύτερου: Γιατί οι πελάτες στο web design συμβιβάζονται με το λιγότερο
(αυθεντικός τίτλος: Cheaper Over Better: Why Web Clients Settle for Less
· Του Adam Schumacher
· απόδοση – μετάφραση Κώστας Τσιρογιάννης a.k.a. quickoo
Θα έχει συμβεί και σε σας. Ο πελάτης έρχεται σε σας θέλοντας ένα web site. Αυτός Ξέρει τι θέλει και Εσείς ξέρετε τι μπορείτε να του παραδώσετε. Δουλεύετε την πρόταση. Ξοδεύετε κάνα δυο μερόνυχτα και αρκετά φλιτζάνια καφέ γράφοντας την προσφορά και σχεδιάζοντας αυτό που εσείς νομίζετε ότι θα είναι ένα τέλειο web site. Περήφανοι στέλνετε με φαξ την προσφορά σας, (μαζί με δείγματα από το σχεδιασμό) και περιμένετε ήσυχοι το επιθυμητό τηλεφώνημα.
Το οποίο όμως δεν γίνεται ποτέ.
Περνούν μερικές εβδομάδες, ώσπου από περιέργεια κοιτάτε στο web το domain name της επιχείρησης. Στα έκπληκτα μάτια σας, ένα άσχημο, φθηνιάρικο web site «κατεβαίνει» αργά και εμφανίζεται στην οθόνη σας. Το εικονίδιο σφαλμάτων κάτω αριστερά στη γραμμή εργασίας αναβοσβήνει καθώς εμφανίζονται διάφορα λάθη στη Javascript το ένα μετά το άλλο. Τα άγαρμπα κακοξεγυρισμένo γραφικό banner σε GIF, με κόπο εμφανίζεται στην κορυφή της σελίδας, καθώς τα διάφορα ποικιλόχρωμα κουμπιά πλοήγησης ξεφυτρώνουν σκόρπια ένα, ένα στο πλάι της σελίδας. Γρήγορα γρήγορα, σκρολλάρετε στο κάτω τμήμα της σελίδας , ελπίζοντας ότι αυτό που βλέπετε είναι το παλιό τους site και ότι ακόμη δεν έχει αποφασισθεί ποιο θα είναι το καινούργιο. Οι φόβοι σας επιβεβαιώνονται καθώς η τελευταία ανανέωση έγινε πριν από μια εβδομάδα!
Γιατί όμως ? Η σελίδα που σχεδιάσατε ήταν πανέμορφη ! Ήταν λειτουργική ! Είχε ότι ζήτησαν και ακόμη περισσότερα ! Τι ήταν αυτό που τους οδήγησε σε αυτό το site έκτρωμα ? Γιατί ?
Μικρή αγορά – μεγάλα προβλήματα
Αν είστε τυχεροί, αυτό που μόλις διαβάσατε δε θα σας έχει συμβεί ποτέ. Μπορεί η επιχείρηση να κατέληξε σε κάποιον καλύτερο από σας. Σαν designer, δε θα προσβαλλόμουν αν με είχαν ρίξει για κάποιον καλύτερο. Αν κάποιος δυνητικός πελάτης κατέληγε να συνεργασθεί με κάποιο από τα Ονόματα του χώρου, θα αισθανόμουν πολύ περήφανος που με έβαλε στην ίδια λίστα με αυτούς. Δυστυχώς η αγορά μου δεν είναι τμήμα των εν δυνάμει πελατών - στόχων των μεγάλων ονομάτων του χώρου του web design. Η αγορά μου είναι στην επαρχία και έχω δει μεγάλο μερίδιο των web site των πελατών που θα μπορούσα να είχα κάνει να καταλήγουν σε σχέδια από το Frontpage 97.
Σε παλιότερες δημοσιεύσεις είχε γραφεί σαν αξιοπερίεργο, για παιδιά του Γυμνασίου που έχουν ή «σχεδιάζουν» ιστοσελίδες. Λοιπόν, εδώ έξω στην επαρχία, ένα Γυμνασιόπαιδο που ξέρει και λίγη HTML, καθίσταται αυτομάτως «πραγματικός» web designer και το χειρότερο από όλα είναι ότι αποτελεί τον ανταγωνισμό. Γιατί όμως μια επιχείρηση σκέφτεται ακόμη και αυτόν σαν λύση ?
Το χρήμα είναι ο παράγοντας
Δε νομίζω να είναι κανείς από σας επαγγελματίας designer και να μην έχει σκοντάψει πάνω την λέξη προϋπολογισμός. Όλοι έχουν ένα budget. Είναι περισσότερο από προφανές λοιπόν ότι και οι μικρές επιχειρήσεις θέλουν να προβληθούν στο web. Ο υπάλληλος ή ο εξωτερικός συνεργάτης που αυτοί αποκαλούν κομπιουτερά, πέρασε αρκετές ώρες σερφάροντας στο διαδίκτυο, κρατώντας σημειώσεις για τα cool ή για τα «λειτουργικά» sites, ώστε οι εργοδότες του να «ξέρουν» τι θέλουν – αλλά να μη ξέρουν πραγματικά τι είναι αυτό που θέλουν.
Έτσι όταν έρχονται σε σας, έχουν μια λίστα από διευθύνσεις και πάμπολλα παραδείγματα να σας δείξουν. Παρόλα αυτά τα site που σας προτείνουν σαν πηγή έμπνευσης και ιδεών είναι οργανισμοί όπως η Sony.com ή VW.com. Αυτές οι εταιρείες έχουν τους πόρους και το budget για να δημιουργήσουν εξωτικά web sites. Το κρεοπωλείο του Βασίλη – Πώλησις Χονδρική όμως δεν έχει …
Εσείς, όμως προσπαθείτε να κινηθείτε μέσα στους περιορισμούς του προϋπολογισμού τους. Μπορεί ακόμη να τους κάνετε και έκπτωση ρίχνοντας την ωριαία τιμή της δουλειάς σας. Θυσιάζετε πολύτιμο προσωπικό χρόνο για να δημιουργήσετε ένα πολύ εμπνευσμένο στήσιμο. Κάνετε τα πάντα για να πάρετε την προσφορά και να είναι και όλοι ευχαριστημένοι. Παρόλα αυτά τα πάντα δεν στάθηκαν αρκετά για να πάρετε τη δουλειά.
Μερικές φορές οι πελάτες είναι θύματα του «συνδρόμου της ταμπελίτσας με την τιμή» ότι και να κάνετε. Θα πάρουν την πολυσέλιδη προσφορά σας και θα πάνε απευθείας στο δια ταύτα. Αν είναι η τιμή είναι μεγαλύτερη από όσο περίμεναν, το πιο πιθανό είναι να μη διαβάσουν καθόλου την υπόλοιπη προσφορά. Οι αμέτρητες και απλήρωτες ώρες δουλειάς σας κάνουν μόνον ένα σύντομο ταξίδι ως τον κάλαθο των αχρήστων. Αναφορικά μια ατάκα του στρατού λέει: «Θυμηθείτε ότι το αεροπλάνο που πετάτε το κατασκεύασε ο μειοδότης της δημοπρασίας». Ο στρατός μπορεί να τα βγάλει πέρα με την προσφορά του φθηνότερου μειοδότη που θα βρει αλλά οι επιχειρήσεις sτο web δε θα ‘πρεπε να το κάνουν αυτό.
Βεβαίως τα χρήματα δεν είναι το μόνο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μικρότεροι και λιγότερο σοφιστικέ πελάτες στο internet. Η προσφορά σας θα μπορούσε να είναι κάλλιστα μέσα στον προϋπολογισμό τους αλλά η προσφορά σας να καταλήξει επίσης μαζί με τα άλλα σκουπίδια. Αν λοιπόν το χρήμα δεν είναι το πρόβλημα, τότε ποιο είναι ?

Ο φόβος για το άγνωστο
Όταν αρχίσατε να αραδιάζετε λέξεις όπως ColdFusion, Flash, accessibility, interactivity, και “database integration”, πολλές φορές φοβίζετε τον πελάτη. Ο Βασίλης από το Κρεοπωλείο ο Βασίλης – Πώλησις Χονδρική, ξέρει για το μοσχάρι, το χοιρινό και λίγα ακόμη αντικείμενα της σύγχρονης τεχνολογίας. Δε ξέρει μία για τις τάσεις στο web και τι σημαίνουν. Μπορεί να ξέρει να στέλνει email και να γνωρίζει μερικά sites που του έδειξε ο κομπιουτεράς του, αλλά κάθε τι πέρα από αυτά τον απειλεί και η απειλή ισοδυναμεί με φόβο. Αν τρομάξεις τον μελλοντικό πελάτη σου, καταλήγεις στο ίδιο αποτέλεσμα όπως με το σοκ της τιμής προηγουμένως.
Πως θα αποφύγετε να τρομάξετε τον πελάτη ? Μερικές φορές είναι ασφαλέστερο να κρατάτε τις μεγάλες – τεχνικές λέξεις μέσα σας. Μην μπροσπαθείτε να εντυπωσιάσετε κάποιον με το τεχνολογικό σας λεκτικό υπόβαθρο. Ειλικρινά, δε χρειάζεται να ξέρουν ότι η κίνηση θα γίνεται με Flash Actionscript , και ούτε χρειάζεται να ξέρουν τη διαφορά ανάμεσα στις HTML και στις Coldfusion σελίδες. Εσείς ξέρετε ποια είναι η διαφορά και αυτό φτάνει !
Αν βέβαια ρωτήσουν, πρέπει να τους εξηγήσετε το κατά δύναμη προσεκτικά ώστε να μη τους τρομάξετε και να μη τους κάνετε να αισθάνονται βλάκες. Είναι μια λεπτή γραμμή πάντως. Δε θέλετε να τους αφήσετε την άγνοια αλλά και να μην αισθανθούν απειλή.
Σύμφωνοι ως εδώ, αλλά τι γίνεται όταν ενώ ήσασταν κάτω από το όριο του budget και δε χρησιμοποιήσατε λέξεις τενολαγνείας και όμως δεν πήρατε τη δουλειά? Τι πήγε στραβά τότε ?
Κακός οιωνός
Μερικές φορές δεν μπορείς απλά να νικήσεις. Μπορεί να πέρασε ένας φίλος φίλους του γνωστού Βασίλη από το Κρεοπωλείο και να του είπε ότι θα του ΄κάνει ένα web site αν του δώσει δυο τρία κιλά λουκάνικα !. Ο Βασίλης δε μπορεί να το αρνηθεί, ειδικά αφού είδε την προσφορά σας να περνά από το φαξ του ! Θα σας είναι δυσάρεστη η έκπληξη του πόσο συχνά έχει συμβεί το παραπάνω γεγονός. Ή ακόμη ο δεκαπεντάχρονος ανιψιός του Βασίλη πήρε πράσινο φως για να σχεδιάσει το περι ου ο λόγος site. Όταν δουλεύεις σε μια μικρή αγορά όλα μπορούν να συμβούν.
Ακόμη υπάρχουν και αρκετές επιχειρήσεις web design που έχουν παράγει κλισέ και πακέτα προσφορών όπως 4 σελίδες για 600$ {σ.μ. στην Αμερική μπορεί}. Κοίτα να δεις, όταν πληρώνεις 600$ για ένα site παίρνεις ένα site ίσης αξίας ή και λιγότερης ! Αυτού του είδους οι αυτοαποκαλούμενες «Εταιρείες web design» συντηρούν αυτή την καθοδική πορεία του φθηνότερου έναντι του καλύτερου. Αυτές αποτελούν τον ανταγωνισμό σας και αυτές είναι που καίνε τα μάτια μας με κακό design και χαμηλή ποιότητα, παίρνοντας στο πελατολόγιό τους μια διαρκώς αυξανόμενη λίστα πελατών σαν αυτούς που περιγράψαμε.
Υπάρχουν όμως τρόποι να τους νικήσετε στο ίδιο τους το παιχνίδι.

Η καρδιά του κτήνους
Τι μπορείτε λοιπόν να κάνετε για να νικήσετε ? Έχετε μερικά πράγματα υπόψη σας όταν δουλεύετε σε μια μικρή αγορά.
Μπορεί να χρειαστεί να περικόψετε ώρες από τη δουλειά σας λη να κάνετε και μερικές αριθμητικές αλχημείες για να παραμείνετε κάτω από τον προϋπολογισμό.
Μπορεί να χρειαστεί να απλουστεύσετε το λεξιλόγιό σας ή να περιορίσετε το τεχνολογικό λεκτικό τμήμα της προσφοράς σας για να μην τρομάξετε τους πελάτες..
Μπορείτε ακόμη να υποσχεθείτε λίγα λιγότερα πράγματα και να παραδώσετε όμως λίγα περισσότερα στην προσφορά σας (μια μέθοδος που συνήθως δουλεύει).
Με κανένα τρόπο όμως μην υποτιμήσετε ή ρίξετε την υπόλοιπη δουλειά σας για να πάρετε τον πελάτη. Μην πάρετε μια δουλειά από την οποία γνωρίζετε ότι θα χάσετε χρήματα. Είναι χαμένος χρόνος και χρήμα !
Αν κατορθώσετε να πάρετε τη δουλειά με το καλοσχεδιασμένο, λειτουργικό, προσβάσιμο web site που θα του φτιάξετε, θα κάνετε περισσότερο καλό από ότι νομίζετε. Κάθε επιχείρηση που καταλήγει με ένα κακοσχεδιασμένο, φτωχό, και χονδροκομμένο web site δεν κάνει τίποτε περισσότερο από το να ρίχνει συνολικά την ποιότητα του web μαζί και με τη δική τους δουλειά.
Το μέλλον του web βρίσκεται στα χέρια των web developers και designers, όμως φανταστείτε αυτό το μέλλον όταν πέφτει στα χέρια αυτών που δεν ενδιαφέρονται. Το web παραμένει στάσιμο ή ακόμη χειροτερεύει.
Οι web developers και designers που ενδιαφέρονται μόνον να μεγαλώσουν τη λίστα των πελατών τους είναι το ίδιο επικίνδυνοι όσο και οι πελάτες που τους προσλαμβάνουν. Μερικές φορές πρέπει να υπερβείς εαυτόν και να δουλέψεις για το κοινό καλό λίγο παραπάνω, να προσπαθήσεις θυσιάζοντας χρόνο, κόπο και χρήμα με σκοπό η εμφάνιση του web να κάνει βήματα μπροστά..
Αυτή η ευθύνη δεν πέφτει μόνον σε σας. Το πάνω χέρι το έχουν οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με το Internet ώστε να το προωθήσουν προς τη σωστή κατεύθυνση. Αν η επιχείρηση του Βασίλη, δεν επιθυμούσε απλά να βολευτεί με το φθηνιάρικο site και συνεργαζόταν μαζί σας, για να αποκτήσει ένα καλοσχεδιασμένο, σούπερ λειτουργικό και εύκολα συντηρήσιμο site, τότε θα ανέβαζε και τον πήχη για την ανάπτυξη του web στις ομοειδείς επιχειρήσεις. Τότε μόνον, η ευθύνη της διατήρησης του πήχεως ψηλά θα βαρύνει εσάς.
Σχετικά με το συγγραφέα
Ο Adam Schumacher είναι designer στο Intεractive Department του Sioux Falls, SD, USA
Άβαταρ μέλους
quickoo
Member
 
Posts: 23
Εγγραφή: 11.08.05, 7:06 pm

Δημοσίευσηαπό christos22V » 21.02.07, 1:23 pm

Καλό!!!
Κάπως έτσι είναι τα πράγματα.

*Καμιά φορά ίσως και λίγο χειρότερα...
Άβαταρ μέλους
christos22V
Member
 
Posts: 5
Εγγραφή: 25.01.07, 1:10 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό LNinio » 21.02.07, 4:05 pm

Ωραί άρθρο... δε λέω :wink:
Άβαταρ μέλους
LNinio
Old Member
 
Posts: 1333
Εγγραφή: 03.04.06, 1:32 pm
Τοποθεσία: Area 52

Δημοσίευσηαπό notis » 21.02.07, 6:04 pm

Μιας και αυτο που ηθελα να γραψω και εδω, ταιριαζε γαντι και σε ενα αλλο topic, δημοσιευω εδω το link του...

http://www.vcdc.gr/forum/viewtopic.php?p=98790#98790
Άβαταρ μέλους
notis
Master Admin
 
Posts: 3697
Εγγραφή: 23.02.04, 1:36 pm
Τοποθεσία: Corinth


Επιστροφή στο IΙI.III Κοστολόγηση Εργασιών

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

Visual Communication Designers Club

Το Visual Communication Designers Club, το μεγαλύτερο Ελληνικό online design forum, αποτελεί μια Ελληνική κοινότητα σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας, υπό την ευρύτερη έννοια του όρου, θέλοντας να συμπεριλάβει στα μέλη της κάθε ειδικότητα και βαθμίδα όσων σπουδάζουν ή εργάζονται στον χώρο της επικοινωνίας, έντυπης, διαδικτυακής, τρισδιάστατης ή εφαρμογών πολυμέσων

cron