Rendering και διαστάσεις εικόνας

Προγράμματα μοντελοποίησης και κίνησης που κυκλοφορούν (ή κυκλοφορούσαν στην αγορά).

Rendering και διαστάσεις εικόνας

Δημοσίευσηαπό kostas21 » 10.12.06, 10:24 pm

Λοιπόν... έχω την εξής ερώτηση

Δουλεύω στο 3d studio max 6 μια σκηνή με σκοπό την δημιουργία πινακίδας, σε υπο ανέγερση κτίριο.

Οι διαστάσεις της πινακίδας θα είναι 1 μέτρο ύψος χ 1,5 μέτρα ύψος. Ποιές θα πρέπει να είναι οι διαστάσεις της εικόνας που θα παραχθεί από το rendering.

Φυσικά δεν μπορώ να κάνω rendering στις παραπάνω διαστάσεις γιατί θα crashαρει το μηχάνημα. Υπάρχει τρόπος να κάνω rendering σε μικρότερη διάσταση και μετά να ακολουθήσει μεγέθυνση στο photoshop. Θα υπάρχουν επιπτώσεις στην ποιότητα (ανάλυση);
kostas21
Member
 
Posts: 3
Εγγραφή: 25.10.06, 5:51 pm

Δημοσίευσηαπό an1m8or » 11.12.06, 2:49 am

Γειά σου Κώστα

Μπορείς να rendάρεις στο Max εικόνα μεγέθους κάποιων χιλιάδων pixels (δε θυμάμαι το ακριβές νούμερο).

Αν εξακολουθεί να μη σε καλύπτει αυτή η ανάλυση (δε μας λες και σε ποιά ανάλυση θα τυπωθεί η εικόνα σου για να ξέρω αν σε καλύπτει το μέγεθος που rendάριε το max), υπάρχει ένα plugin-scriptάκι που ουσιαστικά "σπάει" to rendering σε πολλά κομμάτια και έτσι συνθέτεις μια μεγαλύτερη εικόνα (κάνε ένα googling γι αυτό.

Σε περίπτωση που δεν το βρεις θα πρέπει να το κάνεις χειροκίνητα (render regions και μετά εισαγωγή στο photoshop όπου συνθέτεις τη μεγάλη εικόνα σου)

sorry που δε σε βοηθώ με links αλλά δεν έχω το χρόνο.

good luck!

http://www.maxforums.org < πολύ καλό forum για max users. Αν τα βρεις σκούρα πόσταρε κι εκεί!

:wink:
an1m8or
Old Member
 
Posts: 1892
Εγγραφή: 07.07.05, 1:45 pm
Τοποθεσία: A city called Athens in a country called Greece on a planet we call Earth.In other words I DONT KNOW

Δημοσίευσηαπό ^BOOMBOOM » 11.12.06, 2:53 am

Πόσα dpi πρέπει να είναι η τελική εικόνα?

Μπορεί να είναι μεγάλη σε διαστάσεις αλλά επειδή θα φαίνεται απο μακριά το μέγεθος σε pixel να μην είναι τελικά τεράστιο.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
^BOOMBOOM
Old Member
 
Posts: 1032
Εγγραφή: 30.04.06, 10:41 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό remgio3d » 11.12.06, 9:57 am

auta ta metra pou thes se pixel einai 3937 x 5906 to opoio to max to rendarei alla.....nomizw oti prepei na rotiseis kai kapoion grafista,apo to max oti kai na rendareis prepei na to swseis se tga kai na to peraseis sto photoshop na deis diastaseis ktlp an se kaliptoun to thema einai giati na rendareis oli tin pinakida sto max kai na min kaneis ena compositing metaksi max kai photoshop idika an exei gramata akoma kai 3d na einai.

Elpizw na voithisa
remgio3d
Member
 
Posts: 177
Εγγραφή: 21.05.06, 2:39 pm

Δημοσίευσηαπό kostas21 » 11.12.06, 3:04 pm

Ευχαριστώ για τις συμβουλές σας :D

^BOOMBOOM θα πρέπει να είναι στα 350 dpi.
Κάποιος γραφίστας παλαιότερα μου είχε πει αυτό που λέει ο ^BOOMBOOM. Δηλαδή ότι μπορώ να την κάνω rendering σε φυσιολογικές διαστάσεις και μετά μέσα από το photoshop να την μεγεθύνω χωρίς επιπτώσεις στην ποιότητα (αφού θα φαίνεται από μακριά). Το πρόβλημα είναι ότι δεν θυμάμαι ακριβώς τον τρόπο και θέλω να είμαι σίγουρος πριν ξεκινήσω την όλη διαδικασία...
kostas21
Member
 
Posts: 3
Εγγραφή: 25.10.06, 5:51 pm

Δημοσίευσηαπό ^BOOMBOOM » 11.12.06, 3:14 pm

Επιπτώσεις στην ποιότητα σίγουρα θα υπάρχουν αν κάνεις μεγένθυνση μέσω photoshop. Όπως λες όμως το θέμα είναι αν η -χειρότερη- ποιότητα θα έχει σημασία εφόσον θα φαίνεται απο τόσο μακριά.

350dpi σε τετοιο μεγεθος σημαίνει πως αν είσαι σε απόσταση μισου μετρου δε θα βλέπεις ούτε κόκο απο ραστερ ούτε πιξελ ούτε τίποτα. Σε αφίσες στο δρόμο το ραστερ φαίνεται και στα 2 μέτρα.

Δεν ειμαι ειδικός σε αυτά, αλλά νομίζω πως χρειάζεσαι πολύ μικρότερη ανάλυση απο 350dpi στις διαστάσεις αυτές. Αν κάποιος ξέρει απο αφίσες σε δρόμους κλπ θα μας διαφωτίσει.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
^BOOMBOOM
Old Member
 
Posts: 1032
Εγγραφή: 30.04.06, 10:41 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό GEORGETOUBALIS » 11.12.06, 11:29 pm

3937 Χ 5906 pixels

Θα σου βγει 100Χ150 στα 100 ppi
Το στέλνεις για εκτύπωση και τυπωνεις κρύσταλλο.
Πως μπορώ να διαβασω απο αριστερα προς τα δεξια αφού έχω δεξια στοιχιση...(!)
Άβαταρ μέλους
GEORGETOUBALIS
Senior Member
 
Posts: 561
Εγγραφή: 09.02.06, 11:33 am

Δημοσίευσηαπό Dimitris Katsafouros » 18.02.07, 6:26 pm

Τα αρχεια των αφισων δημιουργουνται συνηθως στο μισο η στο 1/4 του κανονικου αρχειου. Αναλογα με το τελικο αποτελεσμα που θελεις. Οποτε δεν εχεις προβλημα με το τελικο μεγεθος γιατι ουσιαστικα θα εχεις ενα μικρο σε διαστασεις τελικο αρχειο.
Άβαταρ μέλους
Dimitris Katsafouros
Member
 
Posts: 29
Εγγραφή: 11.09.06, 11:10 pm

Δημοσίευσηαπό graphic-os_X » 18.02.07, 7:50 pm

Στις πινακιδες και τα πλοτερ, η αναλυση μπορει να φτανει και στα 72 dpi.
Εχουμε δωσει και διαστασεις 16 μετρων σε 72αρα αναλυση.
Γενικα μια κατοσταρα ειναι ικανοποιητικη.
Η δικαιολογία "το έκανα λίγο βιαστικά" διαψεύδεται αυτομάτως απο το button "upload".
Άβαταρ μέλους
graphic-os_X
Senior Member
 
Posts: 555
Εγγραφή: 26.10.06, 1:17 am
Τοποθεσία: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρονος, στον κοσμο μου

Δημοσίευσηαπό Staff » 20.02.07, 9:44 am

Ρίξτε μια ματιά και εδώ
Άβαταρ μέλους
Staff
Old Member
 
Posts: 1897
Εγγραφή: 23.07.05, 12:32 pm
Τοποθεσία: saLLonica

Re: Rendering και διαστάσεις εικόνας

Δημοσίευσηαπό redgrass » 11.03.10, 1:20 am

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ.....
ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΒΡΗΚΑ ΤΟ ΤΟΠΙΚ ΑΥΤΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΙΣΩΣ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΝΑ ΒΡΩ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΟΥ....
ΦΙΛΕ ΚΩΣΤΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΣ ΤΗ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΒΡΗΚΕΣ ΤΕΛΙΚΑ ΔΙΟΤΙ ΕΙΜΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΦΑΣΗ ΜΕ ΣΕΝΑ.
ΠΙΝΑΚΙΔΑ 1Χ1,5 3D S MAX RENDERING....Κ.Τ.Λ Κ.ΤΛ
ΔΕ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΡΕΝΤΕΡ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΙΞΕΛ....!!!!!!!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
redgrass
Member
 
Posts: 56
Εγγραφή: 02.08.07, 12:13 am
Τοποθεσία: N.F.S.

Re: Rendering και διαστάσεις εικόνας

Δημοσίευσηαπό Conkrys » 11.03.10, 2:47 pm

100cm x 150cm στα 72pdi ανέρχεται σε 2835 pixels X 4252 pixels. Άμα κάνεις αφίσα πινακίδα για τον δρόμο τα 72pdi είναι ΥΠΕΡΑΡΚΕΤΑ! μην σου πω ότι είναι και υπερβολή.
Το MAX σηκώνει αυτήν την ανάλυση αλλά και εάν έχεις πρόβλημα μπορείς να το ρενταρεις σε κομμάτια. Από default είναι σεταρισμένο να ρεντάρι όλο το view. Όμως μπορείς να επιλέξεις να κάνει render to Region. Χωρίζεις, λοιπόν, την εικόνα σε 2 regions και τα ενώνεις στο photoshop.
Άβαταρ μέλους
Conkrys
Member
 
Posts: 69
Εγγραφή: 05.04.08, 5:07 am

Re: Rendering και διαστάσεις εικόνας

Δημοσίευσηαπό tzertzis » 11.03.10, 3:16 pm

60 dpi σε φυσικό μέγεθος είναι μια χαρά

300 dpi για μέγεθος 20 Χ 30 και μετά μεγέθυνση στο 100 Χ 150 για την εκτύπωση
Άβαταρ μέλους
tzertzis
Old Member
 
Posts: 1081
Εγγραφή: 24.05.07, 5:38 pm

Re: Rendering και διαστάσεις εικόνας

Δημοσίευσηαπό 3Dreamer » 21.03.10, 12:31 am

Ωραία όλα αυτά...
και χειροκίνητος χωρισμός σε Regions και ένωση μετά στο Photoshop (που μπορεί να γίνει και αυτόματα, όσα κομμάτια και να είναι...)

Από τις λίγες γνώσεις μου στη γραφιστική ... :wink:
ξέρω ότι 72 dpi είναι για εικόνες που προορίζονται για ΟΘΟΝΗ
ενώ 300 dpi είναι για εικόνες που είναι για εκτύπωση (και δεν έχει σημασία σε τι...)
Όταν γίνετε το enlargment στο Photoshop, πάντα υπάρχει απώλεια στη ποιότητα (με όποιο αλγόρυθμο και να γίνετε )


Όμως ... υπάρχει ένα πολύ καλό προγραμματάκι που λέγετε PhotoZoomPro που μεγαλώνει την εικόνα με ελάχιστες απώλειες (κοστίζει 150, μάλλον ευρώ )
Με λίγο GOOGLE όμως βρίσκετε και ένα S/N
http://www.3Dreamer.eu - ενημερώσου ΜΑΘΕ δημιούργησε

- Εκπαιδευτικό υλικό για 3Ds Max, V-ray, Photoshop
- Συλλογή με FREE Architectural V-ray Materials
- 2D-3D Διαγωνισμοί
Άβαταρ μέλους
3Dreamer
Member
 
Posts: 122
Εγγραφή: 04.08.09, 9:20 pm
Τοποθεσία: Athens

Re: Rendering και διαστάσεις εικόνας

Δημοσίευσηαπό sinok » 21.03.10, 11:55 am

Αν και από ότι καταλαβαίνω κάπως αργά...

Πριν λίγο καιρό τέθηκε αυτό το θέμα στο 3dv.gr και έφτιαξα ένα script για να κάνει αυτοματοποιημένα τη διαδικασία. Ακόμα θέλω να προσθέσω πράγματα αλλά δουλεύει και έτσι.

http://www.3dv.gr/forum/index.php?topic=4221.0


Επίσης νομίζω πως πρέπει να σταματήσει ο μύθος με τα 72dpi για τις οθόνες. DPI σημαίνει dots per inch. Δηλαδή πόσα Pixel ουσιαστικά θα χωρέσουν μέσα σε μία inch. Προφανώς όσο περισσότερες κουκκίδες (pixels) χωρέσουν τόσο πιο καλή ποιότητα θα έχει η εκτύπωση (αυτό σημαίνει μεγαλύτερος αριθμός στα DPI). Ο όρος DPI λοιπόν έχει να κάνει καθαρά με εκτυπώσεις. Όταν μιλάμε για οθόνες, τα DPI δεν παίζουν κανένα απολύτως ρόλο. Αν θέλετε να το καταλάβετε ακριβώς στη πράξη κάντε το εξής πειραματάκι στο phothop. Ανοίξτε μία εικόνα.. πηγαίντε στο Image>Image size και στο παράθυρο που θα ανοίξει απεπιλέξτε την επιλογή Resample Image. Τώρα αν αλλάξετε τον αριθμό του resolution αυτό που κάνετε είναι να αλλάζετε τις διαστάσεις της εκτύπωσης. Τα Pixels πάνω μένουν στην ίδια διάσταση.
Άβαταρ μέλους
sinok
Junior Member
 
Posts: 306
Εγγραφή: 22.04.06, 6:51 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Rendering και διαστάσεις εικόνας

Δημοσίευσηαπό tzertzis » 21.03.10, 8:18 pm

3Dreamer έγραψε:Από τις λίγες γνώσεις μου στη γραφιστική ... :wink:
ξέρω ότι 72 dpi είναι για εικόνες που προορίζονται για ΟΘΟΝΗ
ενώ 300 dpi είναι για εικόνες που είναι για εκτύπωση (και δεν έχει σημασία σε τι...)


και βέβαια έχει σημασία, το 300 είναι γενικά για εκτύπωση που τη βλέπεις από απόσταση 30 με 50 εκ. κυρίως για όφσετ και ψηφιακή, από κεί και πέρα οι αναλύσεις μικραίνουν, τα πίζα που βλέπεις στο δρόμο (πχ. 4Χ3) είναι μέχρι και 30 dpi

για οθόνη καλά τα λέει ο sinok τα dpi δεν παίζουν ρόλο, γενικότερα το dpi από μόνο του δε λέει τίποτα αν δεν γνωρίζεις και τη φυσική διάσταση, στις οθόνες κοιτάς από πόσα pixel αποτελείται η εικόνα σου
Άβαταρ μέλους
tzertzis
Old Member
 
Posts: 1081
Εγγραφή: 24.05.07, 5:38 pm

Re: Rendering και διαστάσεις εικόνας

Δημοσίευσηαπό 3Dreamer » 05.04.10, 1:37 am

tzertzis έγραψε:
3Dreamer έγραψε:Από τις λίγες γνώσεις μου στη γραφιστική ... :wink:
ξέρω ότι 72 dpi είναι για εικόνες που προορίζονται για ΟΘΟΝΗ
ενώ 300 dpi είναι για εικόνες που είναι για εκτύπωση (και δεν έχει σημασία σε τι...)


και βέβαια έχει σημασία, το 300 είναι γενικά για εκτύπωση που τη βλέπεις από απόσταση 30 με 50 εκ. κυρίως για όφσετ και ψηφιακή, από κεί και πέρα οι αναλύσεις μικραίνουν, τα πίζα που βλέπεις στο δρόμο (πχ. 4Χ3) είναι μέχρι και 30 dpi

για οθόνη καλά τα λέει ο sinok τα dpi δεν παίζουν ρόλο, γενικότερα το dpi από μόνο του δε λέει τίποτα αν δεν γνωρίζεις και τη φυσική διάσταση, στις οθόνες κοιτάς από πόσα pixel αποτελείται η εικόνα σου


Ok, Μεγάλοι...
προβληματίστηκα για μια φορά ακόμα (έψαξα λίγο ακόμα στο internet)
και μπορώ να πω ότι η άποψη μου έχει μείνει ίδια ...
προσεγγίζοντας το θέμα DOT or PIXEL φιλοσοφικά ίσως να υπάρχει διαφορά..
ΑΛΛΑ αν πάρουμε ως δεδομένο ότι στην Ελλάδα το 3D στις 99,9999% τον περιπτώσεων
είναι συνδεδεμένο με αρχιτεκτονικό φωτορεαλισμο, που χρησιμοποιείτε για παρουσίαση
ως κανόνα σε εκτυπωμένη μορφή, κατά βάση σε μέγεθος χαρτιού Α3 (...άντε Α2 ή ταμπέλα έξω από το οικόπεδο)
το ζήτημα παραμένει ίδιο "ποσά από αυτά τα DOT or PIXEL θα χωρέσουν σε ένα εκατοστό(sorry inche)" ...
Άμα μπλέξουμε με 3D για design, prototyping ή video production... ok
Ο sinok έχει δίκιο "It's Not Personal, It's Just Business" :wink:
http://www.3Dreamer.eu - ενημερώσου ΜΑΘΕ δημιούργησε

- Εκπαιδευτικό υλικό για 3Ds Max, V-ray, Photoshop
- Συλλογή με FREE Architectural V-ray Materials
- 2D-3D Διαγωνισμοί
Άβαταρ μέλους
3Dreamer
Member
 
Posts: 122
Εγγραφή: 04.08.09, 9:20 pm
Τοποθεσία: Athens


Επιστροφή στο V.I 3D modelling & animation

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες

Visual Communication Designers Club

Το Visual Communication Designers Club, το μεγαλύτερο Ελληνικό online design forum, αποτελεί μια Ελληνική κοινότητα σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας, υπό την ευρύτερη έννοια του όρου, θέλοντας να συμπεριλάβει στα μέλη της κάθε ειδικότητα και βαθμίδα όσων σπουδάζουν ή εργάζονται στον χώρο της επικοινωνίας, έντυπης, διαδικτυακής, τρισδιάστατης ή εφαρμογών πολυμέσων