HELP ! academic info! for Dissertation

Εκπαίδευση στην Οπτική Επικοινωνία. Νέα, βοηθήματα, ανακοινώσεις, βιβλία & περιοδικά.

HELP ! academic info! for Dissertation

Δημοσίευσηαπό Koyote » 11.03.07, 3:41 pm

Agapitoi mellontikoi synadelfoi!

thelw ti voitheia sas stin anazitisi moy pliroforiwn gia ti diplwmatiki moy ergasia. Exei na kanei me comparison anamesa Greek Graphic design kai UK graphic design. Ekei pou exw "kolisei" einai sto na vrw info gia to poioi paragontes exoun epireasei to GR market in graphic design k dn exei anaptyxthei kathws k opoiodipote info gia to thema stin Ellada! :?:
An kapoios exei hdh kanei ergasia sto thema, kai thelei na voithisei, pleeeeease reply!

Thanks a lot!

Minas
Koyote
Member
 
Posts: 14
Εγγραφή: 21.10.05, 12:16 pm
Τοποθεσία: Coventry_Maroussi

Δημοσίευσηαπό tsevis » 11.03.07, 4:44 pm

Γεια σου Μηνά και καλώς ήλθες στο vcdc.

Για να σε βοηθήσουμε καλύτερα θα πρέπει να μας δώσεις κάποιες περισσότερες πληροφορίες για την διατριβή σου.
Σε τι επίπεδο είναι;
Πόσο χρόνο έχεις;
Θέλεις από μας βιβλιογραφία για το βρεττανικό ή τον ελληνικό σχεδιασμό.
Σε ποιο κομμάτι του graphic design θα επικεντρωθείς; Θα μιλήσεις για τεχνική υποδομή, για καλλιτεχνική παραγωγή ή και για τα δύο.
Ποια χρονική περίοδο θα καλύψει η εργασία σου;
Ο επιβλέπων καθηγητής σου τι πληροφορίες - κατευθύνσεις δίνει;

Από τον τρόπο που γράφεις, συμπεραίνω αυθαίρετα πως είσαι στη Βρεταννία. Ισχύει; Και αν ισχύει χρειάζεσαι πληροφορίες για την ελληνική βιβλιογραφία;
Αν είσαι στη Βρεταννία έρχεσαι στην Ελλάδα, ώστε να μπορέσεις να συναντήσεις πρόσωπα και πράγματα;

Δώσε μας κάποιες πρόσθετες πληροφορίες και θα μπορέσουμε να σε βοηθήσουμε πολύ καλύτερα.

Καλή επιτυχία.

Χ.
******************************
Good design = Good business
******************************
We'll always be together
Together in Electric Dreams
Άβαταρ μέλους
tsevis
Master Member
 
Posts: 6735
Εγγραφή: 26.04.04, 11:27 pm
Τοποθεσία: Pacific Ocean! (in my dreams)

Dissertation HELP

Δημοσίευσηαπό Koyote » 11.03.07, 8:25 pm

Kalhspera pali VCDC

To akrives topic pou exw epile3ei gia thn ptuxiakh mou einai to e3eis: "Why does Greece has less Graphic Design magazines in contrast with the UK market ?" Epeidh briskomai sthn Agglia kai einai pio duskolo na vrw infos gia to greek GD, perissotero xreiazomai bibliography gia ton ellhniko sxediasmo (oxi pws kapoia bibliography gia ton british design den einai apodexth!! Ka8e boh8eia kalh einai!). Thn ergasia mou 8a thn xwrisw se 3 merh: 1. Greece and Graphic Design 2. Britain and Graphic Design 3. State the argument. Ka8e kefalaio 8a apoteleite apo 1500 words etsi wste to sunolo twn le3ewn na einai 4500. Sthn arxh 8a uparxei Introduction kai sto telos Conclusion to opoio den 8a metri8ei gia to sunolo twn le3ewn. San titlo ths ergasias skeftomai na valw: "Graphic Design magazines in GR: 3..Graphic Design magazines in UK: endless.."

Sta duo prwta kefalaia 8a asxolh8w kai me thn texnikh upodomh kai thn kallitxnikh paragwgh alla kai me thn katastash tou Graphic Design se ka8e xwra (GR-UK). Apo diafores suzhthseis me ton ka8hghth mou kai apo thn ereuna pou exw kanei mexri stigmhs prokhptei pws to provlhma isws na einai pws h Ellada den exei tautothta sto Graphic Design. For example: an deis kapoia afisa h mia diafhmhsh gia kapoio proion 8a katalaveis an thn exei sxediash kapoios agglos, amerikanos, germanos klp...exoun ta stoixeia ths xwras tous deixnodas ta eite me ta xrwmata, to sthsimo h kai ta sxhmata pou borei na xrhsimopoih8oun h na dhmiourgh8oun. Epishs isws to oti h Ellada den exei paei polly brosta sto Graphic Design, se sxesh me tis alles EU xwres, einai to oti den xrhshmopoiei latinikous xarakthres (non-latin script).

Eimaste mia xwra opou kalws-kakos (pisteuw kakos) exoume "kollhsei" sto parel8on mas, skeftomaste kai timoume thn istoria mas, alla den koitame to mellon mas ! Me to na koita3oume to mellon mas den shmainei pws 8a 3exasoume h den 8a timoume thn istoria mas!!! Logw oti uphrxe megalos fortos ergasias kai tou oti apo thn Agglia den einai eukolo na vrw arketes infos gia to ellhniko graphic design exw ftasei se shmeio opou...o xronos piezei kai to anxos megalo! Exw peripou 15 meres gia thn paradwsei ths ergasias. Exw ftasei mexri ena shmeio kai logo eleipshs plhroforiwn exw "kollhsei" kai den borw na shnexhsw..

Euxaristw polly gia thn ammesh adapokrish sas kai eimai sugouros oti ka8e sas boh8eia 8a einai polutimh!

Minas
Koyote
Member
 
Posts: 14
Εγγραφή: 21.10.05, 12:16 pm
Τοποθεσία: Coventry_Maroussi

Δημοσίευσηαπό lara » 11.03.07, 8:34 pm

Γειά σου Μηνά,

καταρχάς να σου υπενθιμίσω ότι όταν έχουμε does το has γίνεται have..
so your phrase should be written like that: why Greece has... ή why does greece have (το πρώτο είναι καλύτερο)

Μερικές σκέψεις χωρίς να τόχω ψάξει το θέμα,
η Αγγλία έχει πιο πολλά: μουσικά συγκροτήματα - μουσική βιομηχανία,
μόδα, αυτοκινητοβιομηχανίες.. κλπ κλπ κλπ άρα λογικό είναι ότι θα δουλεύουν κ θα εκφράζονται και περισσότεροι designers.. σε όλους τους τομείς..

Όσο για την ταυτότητα του graphic design, ίσως θα έπρεπε να απευθυνθείς και στις σχολές design της Ελλάδας κ να ζητήσεις κι εκεί βοήθεια
(vakalo, akto..)
Αλλά 15 μέρες.. ουάου.. thats the greek spirit ;)

καλή τύχη
ελπίζω να σε βοήθησα λιγάκι.
Ψηφίστε μας εδώ μέχρι τις 4/7/2011 !! κι εμείς, άμα κερδίσουμε, θα σας κεράσουμε ! ευχαριστούμεε!
Άβαταρ μέλους
lara
Master Member
 
Posts: 2462
Εγγραφή: 14.07.05, 3:42 pm

Δημοσίευσηαπό Koyote » 11.03.07, 8:45 pm

Hi Lara,

Thanks for the grammar tip! :wink:

What you have recommended, i ve thought so myself! my problem lies in where the heck am going to find literature, or somehow to support my argument.
Einai ola nice to think and argue, but in the UK unless you have a citation from someone, information is not credible!!
3ereis pws mporw na vrw academic material, i ena essays gia to thema pou ne exoun bibliography? (oxi gia na kanw copy paste, alla gia na dw pws mporw tha to valw se academic document).

Thanks again. :)

Minas
Koyote
Member
 
Posts: 14
Εγγραφή: 21.10.05, 12:16 pm
Τοποθεσία: Coventry_Maroussi

Δημοσίευσηαπό tsevis » 11.03.07, 9:21 pm

Γεια σου Μηνά!

Η Λάρα έχει δίκιο σε ό,τι σου παρατηρεί.
Νομίζω πως πρέπει να κάνει κανείς μια γενικότερη πολιτική, κοινωνική και οικονομική ανάλυση, μιας και το design είναι άμεσα συνδεδεμένο με τα παραπάνω.

Σε κάθε περίπτωση, θα χρειαστείς κάποια βιβλιογραφία για την ελληνική πραγματικότητα. Ήδη μιλάμε για δύσκολο εγχείρημα μιας και δεν υπάρχει αρκετή βιβλιογραφία στο θέμα "Ελληνικό Design".
Μερικές προτάσεις:

1. Κατάλογος εκδόσεων "Τυποφιλία"
Θα τον βρεις εδώ: http://www.hegrade.gr/viewtopic.php?t=396
Ζήτησε και από τα παιδιά του Hegrade να σε κατευθύνουν. Ειδικά ο Άγγελος Μπάκας (αcrobat) είναι και από τους εκδότες του χώρου. Εξέδιδε για καιρό το ACRO, έναν από τους προγόνους των σημερινών περιοδικών του κλάδου μας.

2. Τα πρακτικά του 1ου Παγκόσμιου Συνεδρίου Τυπογραφίας και Οπτικής Επικοινωνίας
http://www.hegrade.gr/viewtopic.php?t=710
http://www.hegrade.gr/images/books/ICTVC2002.pdf
Στο συγκεκριμένο τόμο υπάρχει η εισήγηση του Δημήτρη Φακίνου, στην οποία περιγράφεται με σχετική πληρότητα όλη η ιστορία των εκδόσεων του κλάδου μας.
Ενδεχομένως και ο ίδιος ο Δημήτρης Φακίνος μπορεί να σου την προμηθεύσει.
Πέραν της εισήγησης του Δημήτρη υπάρχουν και άλλες σημαντικές εισηγήσεις για την κατάσταση στο ελληνικό design.

3. http://www.icograda.org/web/feature-pas ... p2.rf1=109
State of Design in Greece
By Demetrios Fakinos
Αυτό είναι ένα άρθρο του Δημήτρη Φακίνου σχετικά με την κατάσταση του ελληνικού design. Το κείμενο είναι παλαιό και σίγουρα χρειάζεται αναθεώρηση. Είναι όμως ενδεικτικό της εποχής του.

4. http://www.yagou.gr/papers.en.html
H Άρτεμις Γιάγκου είναι η επικεφαλής του τμήματος ΜΑ Design του ΑΚΤΟ.
Στο παραπάνω link μπορείς να βρεις μια σειρά από paper της για διάφορα ιστορικά θέματα του Ελληνικού Design. Επικοινώνησε μαζί της για τη δυνατότητα να σου τα στείλει.

5. Κλήμης Μαστορίδης.
Μια μελέτη της μορφολογίας της εφημερίδας από τις απαρχές ως την εμφάνιση της μηχανικής στοιχειοθεσίας
http://www.hegrade.gr/images/casting_grk_promo.pdf
http://www.hegrade.gr/viewtopic.php?t=215

6. http://www.rca.ac.uk/pages/research/mar ... _3222.html
Marina Emmanouil:
The emergence of graphic design in Greece. The Graphic Arts workshop at the Athens Technological Institute (ATI), 1959-1976 (working title)
Λογικά θα πρέπει να επικοινωνήσεις με την κα Εμμανουήλ για αυτό.

7. http://www.akto.gr/services/librarybook ... hic_er.htm
Θα βρεις ένα μακρύ κατάλογο από ερευνητικές εργασίες σπουδαστών του ΑΚΤΟ. Μερικές από τις εργασίες που θα μπορούσαν να σε βοηθήσουν:

1). Is there life after death? ποιες είναι οι εξελίξεις στο χώρο των γραφικών τεχνών μετά τον Brondy και Carson /
Καλαβρού, Μαργαρίτα ; Δρακάτος, Σπύρος (340).
-- Αθήνα : Ακτο, 2002. -- 78 σ. 4572 Γ.Ε. 04572
Η Μαργαρίτα είχε επικεντρώσει την έρευνά της στους έλληνες σχεδιαστές.

2). Εξώφυλλα περιοδικών ειδικού τύπου στην Ελλάδα : ανάγνωση και ερμηνίες /
Μαθιουδάκη, Αντωνία ; Φιλιππακόπουλος, Νίκος (340).
-- Αθήνα : Ακτο, 2003. -- 40 σ. 4818 Γ.Ε.

3). Η λιθογραφία στην Ελλάδα ιστορική ανασκόπηση : Η λιθογραφία σαν μέσο καλλιτεχνικής έκφρασης και σαν μέσο παραγωγής εντύπου /
Αναπλιώτη, Ιωάννα ; Φράγκου, Γιώργος. (340).
-- Αθήνα : Ακτο, 1996. -- 39 σ. 1682 Γ.Ε.

4). Αυτό δεν είναι περιοδικό /
Γιομέλου, Στέλλα ; Μουτσόπουλος, Θανάσης (340).
-- Αθήνα : Ακτο, 1998. -- 83 σ. 2144 Γ.Ε.
Η Στέλλα Γεομέλου (κι όχι Γιομέλου όπως γράφει το σάιτ) είχε επικεντρώσει την έρευνά της στα πειραματικά περιοδικά της δεκαετίας του 80 και είχε συνομιλήσει με ανθρώπους από την AlterVision, τον Χαραλαμπίδη των αρχών του Futura και άλλους.

5). Χρωματικές 'προτιμήσεις' της διαφήμισης στην Ελλάδα : τυπολογική και ιστορική προσέγγιση της περιόδου 1925-1965 /
Ζωγραφάκη, Αννα ; Φιλιππακόπουλος, Νίκος (340).
-- Αθήνα : Ακτο, 1999. -- [50] σ. 3203 Γ.Ε.

6). Οταν το βιβλίο γίνεται τέχνη /
Παντελίδου, Σηλίνα ; Οικονομίδης, Γιώργος (340).
-- Αθήνα : Ακτο, 2000. -- [50] σ. 3791 Γ.Ε.
Η έρευνα της Σηλίνας επικεντρώνεται στην καλλιτεχνική βιβλιοδεσία με αρκετή καθοδήγηση της δασκάλας Β. Τζανετάτου

7). Ο ελληνικός μουσικός τύπος /
Κατσανάκης, Ιωάννης ; Ρούσσος, Αρτέμης
(340). -- Αθήνα : Ακτο, 2000. -- 37 σ. 3800 Γ.Ε.

8). Ελληνικοί εκδοτικοί οίκοι : εταιρική ταυτότητα και μέσα προβολής /
Δρομάζου, Καλυψώ ; Ρούσσος, Αρτέμης (340).
-- Αθήνα : Ακτο, 2002. -- 167 σ. 4545 Γ.Ε.

9). Ενθετα αθηναϊκών εφημερίδων /
Χατζηιωάννογλου, Αννα ; Ρούσσος, Αρτέμης (340).
-- Αθήνα : Ακτο, 2003. -- 86 σ. 4829 Γ.Ε.

Φυσικά μπορείς να έχεις πρόσβαση στα παραπάνω στη Βιβλιοθήκη του ΑΚΤΟ (Συγκρότημα Κραναού).

Eλπίζω να βοήθησα. Σου εύχομαι κάθε επιτυχία.

Χ.
******************************
Good design = Good business
******************************
We'll always be together
Together in Electric Dreams
Άβαταρ μέλους
tsevis
Master Member
 
Posts: 6735
Εγγραφή: 26.04.04, 11:27 pm
Τοποθεσία: Pacific Ocean! (in my dreams)

Δημοσίευσηαπό dandil » 11.03.07, 11:51 pm

Καλησπέρα φίλε Koyote.
Θα σου πρότεινα να δεις το θέμα σου και λίγο έξω από τα όρια του design. ΕΦόσον μιλας για περιοδικά (οποιουδήποτε θέματος κι αν είναι αυτά) θα πρέπει να λάβεις υπ'οψη σου και τις πολύ απλές και βασικές διαφορές μεταξύ ελλάδας και αγγλίας: 10.000.000 έλληνες vs 60.000.000 άγγλων (πάνω κάτω :wink:). Συνεπώς η αγγλία έχει μεγαλύτερη αγορα στην οποία μπορουν vα απευθυνθούν τα περιοδικά και μάλιστα η αγγλική αγορά δύσκολα φτάνει στον κορεσμό. Θα μπορούσες κάλιστα να αφιερώσεις ένα κεφάλαιο για τις κοινωνικο-οικονομικές διαφορές μεταξύ των 2 λαών.
Επιστρέφοντας στο design θα σου έλεγα να κάνεις μια μικρή αναφορά στο boost του βρετανικού design στα 60's. Κey person αυτής της "έκρηξης" ήταν ο Sir Terence Conran, ιδρυτής των Habitat & Mothercare! Ο λόγος που έγινε "sir" είναι γιατί θεωρείται από μια μεγάλη πλειοψηφία υπεύθυνος για την εισαγωγή του design στην Μ. Βρετανία και γιατί χάρει σ'αυτόν και στα Habitat οι Βρετανοι ανακάλυψαν και άλλα είδη διακόσμησης περα του "counrty style"! Eίμαι σίγουρος ότι θα βρεις σε πολλά βιβλία το όνομα του να συνδέεται και με την ανάπτυξη του βρετανικού graphic design ειδικότερα!
Άλλη μια ιδέα είναι το κίνημα Dada, πόσο έντονα το βίωσε η βρετανία και η ευρώπη γενικότερα και πόσο δεν άγγιξε την ελλάδα του μεσοπολέμου!
Όσον αφορά το θέμα του συγχρονου ελληνικού design θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω μαζί σου. Νομίζω ότι τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες γραφίστες έχουν να ζηλέψουν ολοένα και λιγότερα πράγματα από τους συναδέλφους του εξωτερικού και πιστεύω πως πάιζει πολύ μεγάλο ρόλο το internet.

ps: check with your tutor how formal or not your writing should be. I lost a few points on my disertation cause my writing was too "formal" :evil:

Best of luck mate!
ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΠΟΥΛΗΣΩ ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΑ!!!
Άβαταρ μέλους
dandil
Junior Member
 
Posts: 375
Εγγραφή: 05.09.05, 5:03 pm
Τοποθεσία: athens

Δημοσίευσηαπό Koyote » 12.03.07, 12:17 am

Hi All again,

Den exw logia!! to diktyo voithias pou exw apo esas tous pro's exei trelli epitaxynsi!
Am using all your tips kai psaxnwntas taytoxrona pisteyw oti tha vrw to yliko!
Oso gia to "formal" yfos, prepei ontws na to kanw clarify!! (good point here! )
Oson afora ton plythismo, dn einai true oti alles xwres me mikro population (vl. Sweeden) ara, exei na kanei k me allous factors pou epireazoun pera apo to population.
GR einai xwra services perissotero, para productio, k ayto kanei na apeythynetai se allo market. kai se ayto prepei na vrw resources....
Paidia, ti na pw? exw meinai Afwnos!
Eyxaristw poly, an exete kamia alli idea, is more than welcome! ante na paroume to ptyxio k na mporw k egw na kanw share pio endiaferonta pragmata!!!

You keep me going.......

Minas
Koyote
Member
 
Posts: 14
Εγγραφή: 21.10.05, 12:16 pm
Τοποθεσία: Coventry_Maroussi

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 12.03.07, 12:24 am

Μπορεί και να μην κατάλαβα καλά... αλλά ας μου λύσει κάποιος την απορία. Για να μπορέσει κανείς να γράψει μια σοβαρή θέση απέναντι στην σύγκριση 2 αγορών θα πρέπει να γνωρίζει καλά τον τρόπο που λειτουργούν και οι δύο. Αυτό λοιπόν εμένα μου κάνει πιο πολύ θέση για Phd παρά για BA ή MA.

Πως θα γράψει κάποιος ένα τέτοιο κείμενο όταν έχει δει μόνο από "θεωρητικής" άποψης την μια αγορά (ως σπουδαστής στην Βρετανία) και ως καταναλωτής στην άλλη (πολίτης / αγοραστική μονάδα στην Ελλάδα)?

Και να γράψει μέσα τι? Πως όταν οι Βρετανοί έκαναν σταυροφορίες η Θρησκευτική αυστηρότητα του Βυζαντίου δεν επέτρεπε πολιτισμική εξέλιξη? Ότι όταν οι ¶γγλοι έκαναν αποικίες και εμπόριο στα 4 σημεία του ορίζοντα η Ελλάδα ήταν υποδουλωμένη στην Οθωμανική αυτοκρατορία? Να γράψει πως όταν οι ¶γγλοι απορροφούσαν κοινοτικά κονδύλια και αναπτυσσόντουσαν εμείς τα τρώγαμε στα μπουζούκια? Να γράψει πως το ότι έχουμε σήμερα ορισμένες Ελληνικές γραμματοσειρές το χρωστάμε στην αγάπη των δυτικών προς τα αρχαία Ελληνικά κείμενα?

Θεωρώ το θέμα αυτονόητο, σχεδόν ανώφελο. Θα προκύψει μια ιστορική αναδρομή του χώρου των γραφικών τεχνών των 3 τελευταίων δεκαετιών στην Ελλάδα, μια παράδοση μερικών αιώνων από πλευράς Βρετανίας, θα γραφεί για τις κτήσεις, τις αποικίες, την Βιομηχανική επανάσταση, το θέμα της γλώσσας (4η σε γεωγραφική έκταση παγκοσμίως), θα γίνει αναφορά στη μουσική. Και φυσικά δεν φτάνει μόνο αυτό, θέλει και αναφορές ιστορικές, αναφορές κοινωνικές, πολιτικές κλπ κλπ.

Οκ... είναι καλύτεροι από εμάς σε όλα. Παρακάτω. Και τώρα τι? Τι θα έχεις κερδίσει σαν σχεδιαστής, τι θα έχει κερδίσει η γραφιστική παραπάνω, που θα σου φανεί χρήσιμο αυτό, πως θα σου φέρει επαγγελματική εμπειρία, χρήμα, νέες ιδέες...

Θα σου πρότεινα αν δεν έχεις δέσει το συγκεκριμένο θέμα, να κάνεις κάτι που θα σου φανεί πρακτικά πολύ πιο χρήσιμο για τη δουλειά σου. Είτε παραμείνεις Βρετανία είτε (κυρίως) αν επιστρέψεις στη χώρα μας.

Φιλικά, Θεμιστοκλής
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Δημοσίευσηαπό Koyote » 12.03.07, 12:45 am

Agapite Themistoklick,

Kala katalaves, alla to thema exei epilegei long time ago, k dn mporw na to alla3w twra. To post sou mporw na pw einai arketa apotharyntiko! Me voithise vevaia sto na emploutisw tis skepseis mou sxetika me tis diastaseis tou thematos.
Mporei na eimai foititis stin Agglia, k consumer stin Ellada opws les, xwris na me 3ereis, alla me patera sto xwro edw k 36 xronia(kati nomizw tha 3erei,les?), k me kana dyo douleies dikes moy, se praktiko epipedo, oxi thewrias opws einai mia diplwmatiki ergasia, i opoia, dn se kanei kalytero sxediasti aparaitita, alla theloun to legomeno blah-blah! Kai oxi, dn exw skopo na asxolithw me aytokratories kai thriskeytika kinimata oiasdipote epoxis.....
Oi thewritikes ergasies einai genika ligo dyskolo na se kanoun kalytero sa grafista/sxediasti, ALLA , epeidi egw dn to vlepw oti ekeinoi einai kalyteroi se ola, k epeidi vlepw na yparxei arketo creativeness k potential stin Ellada, sto argument tha anapty3w ekeini tin pleyra. Mporei istorika na eixan perissotera resources, alla pleon einai poly pio eykoli i diakinisi idewn, k o antagwnismos se EU epipedo toulaxiston.
Emena isws proswpika me endiaferei na ginei to epaggelma kalytero sti xwra moy, k pio antagwnistiko, k isws, proswpika vrw to thaymasmo gia tous Agglares, k na kanw use dikes tous methodous, opws kanoume polloi e3allou (fantazomai, dn eimai sigouros :roll: )
Anyway, ayta......
Telos, mi me pare3igiseis gi'ayto pou tha pw, alla egw zitisa kapoio guidance, oxi kritiki gia tin prospatheia moy, pou isws esena sou fainetai mataia, alla, emena tha mou dwsei ena ptyxio ean vgei mia kali douleia, me arxi, argument, food for thought kai next steps....
Na'sai kala..........

Minas
Koyote
Member
 
Posts: 14
Εγγραφή: 21.10.05, 12:16 pm
Τοποθεσία: Coventry_Maroussi

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 12.03.07, 12:55 am

Γεια και χαρά.

Αν τελικά δεν είναι διπλωματική εργασία, τότε ζητώ συγνώμη. Αν πάλι είναι, τότε με έπεισες γιατί απλά δείχνεις αποφασισμένος να βγάλεις ζουμί από την υπόθεση. Αν εννοείς ότι το design συντελείτε κατά το ήμισυ στο μυαλό του σχεδιαστή (γιατί αυτό είναι στην πραγματικότητα, σκέψη και ανάλυση) τότε go for it! Θα κερδίσεις όχι πρακτικά από το αποτέλεσμα, αλλά από την εμπειρία, διαδικασία και την πορεία εξεύρεσης, ανάλυσης, εκτίμησης και σύνθεσης που θα σου δώσει.

Οκ, κάντο. Και μην αφήνεις κανέναν να σε αποθαρρύνει. Γράψτους όλους και κάνε αυτό που πρέπει. Καλή επιτυχία.
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Δημοσίευσηαπό lara » 12.03.07, 1:00 am

Χάρης Τσέβης, Μηνά: the pro! :) άντε σου φεξε! :wink: καλό πτυχίο!!!
(πολύ ωραίο το θέμα που διάλεξες BTW, δείξε μας κι εμάς την εργασία σου όταν θα την τελειώσεις!!)
Όταν είχαμε κινηματογράφο, όταν είχαμε βιομηχανία... όταν είχαμε ποιότητα και οντότητα.. είχαμε και graphic design.. τώρα γράψε για τα εξώφυλλα όπως

Εικόνα αλλά και Εικόνα

ή
Εικόνα VS
Εικόνα

και γράψε ότι greece is a country full of contradictions,
όπως και το τοπίο μας είναι τοσο διαφορετικό, βουνά,θάλασσα, πεδιάδες..
ετσι κι εμείς δεν έχουμε κοινωνική συνοχή, πώς το λένε.. είμαστε του ύψους και του βάθους...άρα και το design μας
δυσκολεύεται να βρει ένα πρόσωπο..
επίσης, ο κάθ ένας λειτουργεί ατομικά... δεν δέχεται τα μηνύματα.. ίσως..

και πολύ συχνά αυτοί που αναθέτουν σε κάποιον ειδικό μια δουλειά επιβάλλουν τη δική τους άποψη και οι γραφίστες αναγκάζονται να φτιάξουν κάτι μόνο και μόνο για να ευχαριστήσουν τον ενδιαφερόμενο εργοδότη (συμβαίνει συχνά αυτό) και ακολουθούν τις δικές τους οδηγίες.. οπότε καταλαβαίνεις τι γινεται τότε.

Άρα ναι αποκλείεται να μη βασίσεις την εργασία σου στα κοινωνικά φαινόμενα της σύγχρονης Ελλάδας..



από το site της Βακαλό:

A History of Graphic Design
Πρόλογος του Philip B. Meggs


Υπάρχει μια γερμανική λέξη, Zeitgeist (Τσαϊτγκάϊστ), για την οποία δεν έχουμε αντίστοιχη στη γλώσσα μας. Σημαίνει το "πνεύμα της εποχής" και αναφέρεται σε πολιτισμικές τάσεις και το γούστο που χαρακτηρίζει κάποια ιστορική εποχή. Η αμεσότητα και η εφήμερη φύση του Graphic Design, σε συνδυασμό με τη σχέση που αυτό πάντα έχει με την κοινωνική, πολιτική και οικονομική ζωή του πολιτισμού μέσα στον οποίο εμφανίζεται, το καθιστούν ικανό να εκφράσει το Zeitgeist μιας εποχής καλύτερα από πολλές άλλες μορφές ανθρώπινης δραστηριότητας. Ένας γνωστός designer είπε κάποτε: "Το σχέδιο της ιστορίας είναι η ιστορία του σχεδίου." (The design of history is the history of design).

Από τα προϊστορικά χρόνια, ο άνθρωπος ψάχνει τρόπους για να δώσει οπτική μορφή στις ιδέες του και τις έννοιες, να αποθηκεύσει γνώση με γραφική μορφή, και να προσδώσει τάξη, καθαρότητα και σαφήνεια στις πληροφορίες. Διαμέσου της ιστορίας, οι παραπάνω ανάγκες έχουν εκπληρωθεί από διάφορους ανθρώπους που ειδικεύτηκαν σε τέτοιου είδους εργασίες, όπως γραφείς, τυπογράφοι και καλλιτέχνες. Βέβαια ήταν μόλις πρόσφατα, στα 1922, όταν ο σπουδαίος σχεδιαστής βιβλίων ο William Addison Dwiggins εφηύρε τον όρο 'Graphic Design" για να περιγράψει τη δουλειά του ως ειδικευμένου ατόμου που προσέδιδε συγκροτημένη οπτική μορφή στην έντυπη επικοινωνία, δίνοντας έτσι το κατάλληλο όνομα σ' ένα νέο επάγγελμα. Όμως, ο σύγχρονος graphic designer είναι ο κληρονόμος μιας μεγάλης παράδοσης σπουδαίων προγόνων. Κατάγεται από Σουμέριους γραφείς που εφηύραν τη γραφή, Αιγύπτιους τεχνίτες που συνδύαζαν λέξεις και εικόνες πάνω σε πάπυρο, Κινέζους εκτυπωτές, μεσαιωνικούς καλλιγράφους εικονογραφημένων χειρογράφων, και αναγεννησιακούς τυπογράφους και τους συνεχιστές τους που όλοι μαζί συγκροτούν την πλούσια ιστορία και κληρονομιά του graphic design. Κατά το μεγαλύτερο μέρος πρόκειται για μια ανώνυμη παράδοση, γιατί η κοινωνική αξία και τα αισθητικά επιτεύγματα των graphic designers, πολλοί από τους οποίους ήταν καλλιτέχνες με εκπληκτικό ταλέντο και όραμα, δεν αναγνωρίστηκαν όπως θα έπρεπε.

Η ιστορία είναι σε μεγάλο βαθμό μύθος, γιατί ο ιστορικός κοιτάζει προς τα πίσω και βλέπει ένα αχανές και δαιδαλώδες πλέγμα από ανθρώπινες δραστηριότητες και προσπαθεί να βγάλει κάποιο νόημα. Οι υπεραπλουστεύσεις, η άγνοια των αιτίων και των αποτελεσμάτων τους, καθώς και η απουσία κάποιου αντικειμενικού σημείου από όπου να εποπτεύσει τα πράγματα αποτελούν σημαντικούς κινδύνους για οποιοδήποτε ασχολείται με την ιστορία. Όταν επιχειρούμε να καταγράψουμε τα γεγονότα του παρελθόντος, το κάνουμε αυτό από το σημερινό μας "σημείο εποπτείας". Έτσι η ιστορία εκτός από καταγραφή παλαιότερων εποχών αντανακλά και τις ανάγκες, νοοτροπίες, αντιλήψεις και ευαισθησίες της εποχής του ιστορικού που διαποτίζουν την καταγραφή αυτή. Όσο και αν προσπαθεί κανείς για την αντικειμενικότητα, οι περιορισμοί των ατομικών του γνώσεων και σκέψεων αναπόφευκτα επηρεάζουν τα όσα γράφει.

Η έννοια της τέχνης για την τέχνη, δηλαδή ότι ένα ωραίο αντικείμενο υπάρχει μόνο και μόνο για την αισθητική αξία του, εμφανίστηκε πολύ πρόσφατα, τον 19ο αιώνα. Πριν τη βιομηχανική επανάσταση η ομορφιά των μορφών και των εικόνων που έφτιαχναν οι άνθρωποι συνδεόταν με τη λειτουργία τους και τη χρήση τους μέσα στην ανθρώπινη κοινωνία. Η αισθητική αξία των ελληνικών αγγείων, των Αιγυπτιακών ιερογλυφικών και των μεσαιωνικών χειρογράφων ήταν απόλυτα συνυφασμένη με χρηστικές αξίες: η τέχνη και η ζωή ήταν ενωμένες σ' ένα αδιαίρετο και συνεκτικό σύνολο. Οι βροντεροί κραδασμοί της βιομηχανικής επανάστασης γύρισαν τον κόσμο ανάποδα σε μια διαδικασία αναστάτωσης και τεχνολογικής προόδου που συνεχίζει να επιταχύνεται με όλο και γοργότερους ρυθμούς. Εκτινάσσοντας τις τέχνες και τη χειροτεχνία (arts and crafts) μακριά από τους παραδοσιακούς κοινωνικούς και οικονομικούς ρόλους τους, η μηχανική εποχή επέφερε ένα χάσμα ανάμεσα στην υλική ζωή των ανθρώπων και τις αισθητηριακές και πνευματικές τους ανάγκες. Σήμερα, όπως ακριβώς ακούγονται φωνές για την αποκατάσταση της ενότητας του ανθρώπου με το φυσικό του περιβάλλον, έτσι βλέπουμε να ενδυναμώνει και μια τάση για την αποκατάσταση των ανθρώπινων και αισθητικών αξιών μέσα στο ανθρωπογενές περιβάλλον και το χώρο της μαζικής επικοινωνίας. Οι λεγόμενες εφαρμοσμένες τέχνες (design arts) - η αρχιτεκτονική, η σχεδίαση προϊόντων, η διακόσμηση εσωτερικών χώρων και οι γραφιστικές εφαρμογές - προσφέρουν τρόπους για μια τέτοια αποκατάσταση. Για μια ακόμη φορά, το καταφύγιο μιας κοινωνίας, δηλαδή τα έργα τέχνης και η επικοινωνία, μπορεί να ενώσει ξανά την ανθρωπότητα. Οι απειλούμενες αισθητικές και πνευματικές αξίες μπορεί να διασωθούν. Μια ολότητα - αναγκών και πνεύματος - μπορεί να ξανα-ενωθεί μέσα από τις διεργασίες του design και να συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στην ποιότητα και το λόγο ύπαρξης της ζωής μέσα στις σύγχρονες κοινωνίες των μεγαλουπόλεων.



εκδ. Van Nostrand Reinhold, New York, 2η έκδοση, 1992 A History of Graphic Design
Πρόλογος του Philip B. Meggs



:)
Ψηφίστε μας εδώ μέχρι τις 4/7/2011 !! κι εμείς, άμα κερδίσουμε, θα σας κεράσουμε ! ευχαριστούμεε!
Άβαταρ μέλους
lara
Master Member
 
Posts: 2462
Εγγραφή: 14.07.05, 3:42 pm

Δημοσίευσηαπό Koyote » 12.03.07, 1:20 am

kalhspera Themistoklick,

nai einai diplwmatikh ergasia gia BA(Honours).Auto pou 8elw na kataferw einai na peisw arketous an8rwpous na 3ekollhsoun apo ta typika stadar kai na kanoun afto pou 8eloun...na ekfrastoun eleu8era. Na poun kai na deiksoun thn apopsh tous xwris..."kollhmata". Sthn telikh gia auto ginomaste grafistes.An kataferw na peisw estw kai 10 an8rwpous pou borei na doun thn ptyxiakh mou...tha exw kataferei kati kalo apo auto!Meta borei na parei ki allous h bala! Auto pou 8elw einai na voh8hsw kata kapoio tropo thn Ellada na paei ena bhma brosta sto Graphic Design. Gia na ginei auto prepei na provlhmatistoun ki alla atoma ektos apo emena.Monos mou den borw...den eimai o Zoro h o Superman! Nai, symfwnw mazi soy oti ayto 8a me voh8hsei ston tomea ths empeirias...sto katw katw ayto xreiazomaste oloi mas! Akoma perissotero oi foithtes kai oi new designers!

Euxaristw padws gia thn kritikh pou ekanes giati pada xreiazetai na akoume kai mia adi8eth apopsh.Se kalo vgainei!

Euxarhstw gia thn voh8eia kai thn uposthrh3h!
Koyote
Member
 
Posts: 14
Εγγραφή: 21.10.05, 12:16 pm
Τοποθεσία: Coventry_Maroussi

Δημοσίευσηαπό Themistoklick » 12.03.07, 1:23 am

Εγώ ευχαριστώ γιατί μου θύμησες πολλά πράγματα με το τσαγανό σου.
Και μη με παρεξηγείς, είμαι πρακτικός τύπος και λίγο κακοδιάθετος μόνιμα.
Και πάλι καλή επιτυχία στον στόχο σου.
Άβαταρ μέλους
Themistoklick
Master Member
 
Posts: 5292
Εγγραφή: 05.04.04, 1:28 pm

Δημοσίευσηαπό tsevis » 12.03.07, 1:39 am

Μηνά μου γεια και πάλι.

Θεωρώ την πρώτη παρατήρηση του Θεμιστοκλή εξαιρετικά εύστοχη. Πως δηλαδή, αν δεν περιόρισεις το θέμα σου από την αρχή, κινδυνεύεις να κάνεις κάτι πολύ γενικό, πού ίσως σε μια μεγάλης έκτασης εργασία να μπορούσε (ίσως) να καλυφθεί, αλλά σε 4.500 ίσως να μείνει μόνο στην επιφάνεια.

Άσχερο, αλλά μου κάνει εντύπωση που ένα BA thesis στη Μεγ.Βρεταννία περιορίζεται στις 4.500 - 5.000 λέξεις. Οι μαθητές μας στην Ελλάδα κάνουν τις διπλές. Το αναφέρω πάντως ως ένα επιχείρημα υπέρ των ελληνικών σχολών.

Η πρώτη και πιο σημαντική συμβουλή πάντως είναι να περιορίσεις το θέμα όσο μπορείς.
Μείνε ας πούμε μόνο στα περιοδικά design.
Και μάλιστα συνέκρινε όμοια πράγματα. Δηλαδή το +design με το Eye ή τον Γραφίστα με το Communication Arts (το παραπάνω είναι πρόχειρο και αυθαίρετο φυσικά, αλλά δίνει ένα στίγμα).
Εξήγησε εξ αρχής ποιος είναι ο στόχος της εργασίας. Τι προσπαθεί να αποδείξει κλπ.

Καλή επιτυχία.

Χ.
******************************
Good design = Good business
******************************
We'll always be together
Together in Electric Dreams
Άβαταρ μέλους
tsevis
Master Member
 
Posts: 6735
Εγγραφή: 26.04.04, 11:27 pm
Τοποθεσία: Pacific Ocean! (in my dreams)

Δημοσίευσηαπό Koyote » 12.03.07, 2:10 am

Lara 8a symfwnhsw mazi soy oti eimaste ligo tou upsous kai toy va8oys kai oti polles fores enas designer periorizetai apo tis apopseis tou ergodoth tou. Nai gnwrizw oti o k.Tsevis einai pro! Autos me ema8e na skeftomai prin sxediasw kati! Euxarhstw polly kai gia to keimeno pou ekanes post! It helps..a lot!

Themistoklick den pare3hgw pote kanenan kai gia tipota. O ka8enas mas prepei na leei auto pou pisteuei..na leei thn apopsh tou. Elpizw me auta pou sou 8umhsa namhn eisai pleon...monima ligo kakodia8etos! :D

k.Tsevi, auto skopeuw na kanw. Na asxolh8w (sxedon) mono me ta periodika gia to design sto 8ema mou, alla mesa se auto 8elw na anaferw kai thn genikh katastash tou GD sthn Ellada kai thn istoria toy (opoia kai na einai auth!).

Mwlis me to kalo teleiwsw thn ergasia 8a thn anevasw sto vcdc kai elpizw na kataferw mazi me thn voh8eia sas na pame auth thn xwra estw ena mikro vhma brosta sto graphic design.

Sas euxarhstw olous gia tis symboules sas!
Koyote
Member
 
Posts: 14
Εγγραφή: 21.10.05, 12:16 pm
Τοποθεσία: Coventry_Maroussi

Δημοσίευσηαπό tsevis » 12.03.07, 2:24 am

Γεια σου και πάλι, Μηνά.
Μιας και είσαι στο UK μπορείς να έρθεις σε επαφή με έναν εξαιρετικό Έλληνα δάσκαλο και άνθρωπο που έχει μελετήσει την ιστορία των ελληνικών γραμμάτων. Ίσως όχι τόσο την σύγχρονη, όμως έχω διαβάσει ακαδημαϊκά κείμενά του για το παρελθόν μας. Και είμαι σίγουρος πως θα έχει κι εκείνος να σου προτείνει διάφορα.
Πρόκειται για τον Γεράσιμο (Gerry) Λεωνίδα. To σάιτ του είναι http://www.leonidas.org/index.html
Είναι ο head του MA in Typeface Design του Πανεπιστημίου του Reading.
http://www.personal.rdg.ac.uk/~lts98gl/
Ελπίζω κι εύχομαι να σε βοηθήσει.

Καλή επιτυχία και πάλι και ευχαριστώ για τα καλά λόγια.

Χ.
******************************
Good design = Good business
******************************
We'll always be together
Together in Electric Dreams
Άβαταρ μέλους
tsevis
Master Member
 
Posts: 6735
Εγγραφή: 26.04.04, 11:27 pm
Τοποθεσία: Pacific Ocean! (in my dreams)

Δημοσίευσηαπό Koyote » 12.03.07, 11:43 am

k.Tsevi,

euxarhstw gia ta link tou k.Lewnida. Tha prospa8hsw na er8w se epafh mazi tou. Logika 8a borei na me voh8hsei arketa kai me thn katastash tou design sthn Agglia.

Euxarhstw,

Minas.
Koyote
Member
 
Posts: 14
Εγγραφή: 21.10.05, 12:16 pm
Τοποθεσία: Coventry_Maroussi

Δημοσίευσηαπό tsevis » 12.03.07, 1:49 pm

Να' σαι καλά, Μηνά. Μετέφερέ του και τους χαιρετισμούς μου.
Ο Γεράσιμος είναι ένας από τους ανθρώπους που εκτιμώ πάρα πολύ. Κι ας τον γνωρίζω τόσο λίγο.

Με την ευκαιρία και πρός όλους.
Στο παραπάνω link του Πανεπιστημίου του Reading θα βρείτε μια σειρά συνδέσεις για πρόσβαση σε προσωπικές ιστοσελίδες φοιτητών του τμήματος του Γεράσιμου. Ακολουθήστε τις. Θα βρείτε εξαιρετικό υλικό για την Τυπογραφία.
Ειδικότερα:
Μη χάσετε τα paper του Keith Tam:
http://keithtam.net/writings.html

Tα κείμενα του J Victor Gaultney:
http://www.sil.org/%7Egaultney/research.html

Δείτε επίσης τα άρθρα που παραθέτει στο σάιτ του ο Jose Scaglione:
http://www.josescaglione.com/prepaid/

Και βέβαια στο Τμήμα του ο Γεράσιμος υποδέχεται πάντα Έλληνες φοιτητές. Θα παρατηρήσετε πολλά γνωστά ονόματα του χώρου μας, όπως Eva Massoura, Natasha Raissaki, Michail Semoglou, Irene Vlachou κλπ.

Καλή μελέτη!

Χ.
******************************
Good design = Good business
******************************
We'll always be together
Together in Electric Dreams
Άβαταρ μέλους
tsevis
Master Member
 
Posts: 6735
Εγγραφή: 26.04.04, 11:27 pm
Τοποθεσία: Pacific Ocean! (in my dreams)

Δημοσίευσηαπό tsevis » 12.03.07, 1:53 pm

Το θέμα μεταφέρθηκε στην κατηγορία Εκπαίδευση, Βιβλία, Περιοδικά και Άρθρα, μιας και λογικά ανήκει εδώ.

Καλή πρόοδο σε όλους!

Χ.
******************************
Good design = Good business
******************************
We'll always be together
Together in Electric Dreams
Άβαταρ μέλους
tsevis
Master Member
 
Posts: 6735
Εγγραφή: 26.04.04, 11:27 pm
Τοποθεσία: Pacific Ocean! (in my dreams)

Επόμενο

Επιστροφή στο IΙI.IV Εκπαίδευση, Βιβλία, Περιοδικά & Άρθρα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες

Visual Communication Designers Club

Το Visual Communication Designers Club, το μεγαλύτερο Ελληνικό online design forum, αποτελεί μια Ελληνική κοινότητα σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας, υπό την ευρύτερη έννοια του όρου, θέλοντας να συμπεριλάβει στα μέλη της κάθε ειδικότητα και βαθμίδα όσων σπουδάζουν ή εργάζονται στον χώρο της επικοινωνίας, έντυπης, διαδικτυακής, τρισδιάστατης ή εφαρμογών πολυμέσων